Subaru Impreza WRC2000 byla v předním motoristickém časopise Autosport zvolena nejlepším „World Rally Car“ (WRC) v historii.

Ve výčtu, připomínajícím právě uplynulých deset let speciálů WRC, byla modrožlutá ikona prohlášena za nejlepší auto své generace. Článek zohledňoval nejen úspěch v soutěžích, ale také vzhled, techniku a sympatie, které toto auto vyvolávalo a dosud vyvolává.

Vstup speciálu na světová kolbiště seriálu WRC v Rally de Portugal 2000 nebyl jednoduchý. Jeho předchůdce, WRC99, byl velmi kvalitní a soutěživý – vítěz v Argentině a Finsku s Juhou Kankkunenem a v Acropoli, Austrálii a Velké Británii s Richardem Burnsem za volantem, který dokončil sezónu na druhém místě. Specifikace roku 1999 také byla nasazena na začátku sezóny 2000, zatímco se tým zaměřoval na dolaďování a poslední nastavování vozu WRC2000. Burns na starém autě vyhrál Safari Rally, poslední soutěž před tím, než se mělo nové auto nasadit.

Venkovní změny byly spíše kosmetické, ale auto bylo zevnitř kompletně předěláno.

Britský jezdec, s navigátorem Robertem Reidem, připravil pro WRC2000 senzační debut ve Španělsku, kde se jelo v okolí pobřežního města Matosinhos. Byl to velmi těžký podnik, ale Burns byl nejrychlejším jezdcem a vyhrál 12 z celkových 23 šotolinových RZ. Pak v průběhu roku vyhrál ještě v Argentině a Velké Británii a velmi těsně mu utekl titul světového šampiona, když skončil opět druhý.

Přestože WRC2000 nedosáhla na jezdecký titul, je na ní vzpomínáno jako na automobil, který udělal velmi dlouhý technický krok kupředu a posunul dále automobily WRC jako celek.

Další zástupce Subaru, Impreza WRC97 (původní WRC) se umístila na sedmém místě v žebříčku časopisu Autosport.

Celý článek můžete nalézt v časopise Autosport z 25.ledna 2007

Impreza WRC2000

Impreza WRC2000

zdroj: Subaru


18 Responses to Nejlepší auto historie WRC – Subaru Impreza WRC2000

  • [1] 30. 1. 2007 v 16:51

    krasa, patri ti velke diky alessio!!!

  • [2] 30. 1. 2007 v 17:43

    zatim posledni hezka impreza…

  • [3] 30. 1. 2007 v 18:04

    kkk: děkuji!

  • [4] 30. 1. 2007 v 18:06

    king: tahle byla pěkná, ale mě se tak nějak líbí všechny. ta současná je ozdobou startovního pole.

  • [5] 30. 1. 2007 v 18:21

    Souhlasím s Kingem, na druhou stranu ten design nebyl v roce 2000 asi dvakrát in. Ale to je u takového auta víceméně jedno

  • [6] 30. 1. 2007 v 19:51

    mne se libi tez vsecky. a nejsne s alessiem sami, pokud si prectete diskuze na nejakem serveru zamerenem na rally, zjistite, ze tento nazor ma spousta (ne-li vetsina) respondentu;)

  • [7] 30. 1. 2007 v 20:30

    já si myslím, že teď už bude psát historii hlavně C4-ka (a je to dle mě asi nejhezčí auto ve startovnim poli WRC)… ale tohle subárko, bylo asi nejhezčí…z těch subar co jezdilo WRC….teď jim hodně chybí nějaká 3dv verze

  • [8] 30. 1. 2007 v 21:19

    tead: ty soudy nechme na příští článek o subaru…plánuji takový malý showroom jak šel čas 🙂

  • [9] 31. 1. 2007 v 7:21

    jj ty nověkší nejsou vzhlědově nic moc.

    Pro mě ale bude navždy Best car of Rally Lancia Delta Integrale

  • [10] 31. 1. 2007 v 10:46

    Alessio: ten článek jak šel čas bych uvítal. A kdo jinej by ho měl napsat 😉

  • [11] 31. 1. 2007 v 10:53

    Micinka: už jsem to vlastně textově napsal v Subaru-cesta k vítězství , ted jen doplním fotky…bude pěkné vidět, jak se Impreza během let měnila

  • [12] 31. 1. 2007 v 12:48

    Bravo Subaru bravo Alessio…

  • [13] 31. 1. 2007 v 20:35

    Mne se vzdycky nejvic libi ta posledni, vzdycky si rikam, ze ta pristi uz nebude ono a paxe mi vzdycky libi este vic… ale tentokrat ta pristi opravdu nebude ono…

  • [14] 31. 1. 2007 v 22:15

    Martina: přesně to si myslím. Uvidíme, počkáme si… třeba nebude tak zle. A…stejně jí budu mít rád.

  • [15] 31. 1. 2007 v 22:15

    Couline: děkuju, předběhl jsem i redakci 😀

  • [16] 3. 2. 2007 v 15:15

    Dobrý den, omlouvám se, že nebudu hotovořit k tématu, ale velmi bych prosil autora blogu – Alessia – aby se mi ozval na e-mail. Je to důležité. Díky 🙂

  • [17] 13. 3. 2007 v 15:39

    to viete Subaru je Subaru :-)))) pekný článok Alessio

  • [18] 13. 3. 2007 v 21:32

    DodoSTI: děkuju 😉