Z blíže nespecifikovaných důvodů jsem text a obrázky musel odstanit, proto prosím přijměte mojí omluvu za to, že tu nenajdete to co hledáte. Pakliže vládnete němčinou, článek si na níže přiloženém odkazu přečtětě (je možné si ho stáhnout). Rozhodl jsem se článek zachovat i kvůli diskuzi, protože sice mám právo mazat vaše názory pod článkem, ale cítím jistou dávku odpovědnosti za celou (poměrně velkou) diskuzi.

pro nově příchozí – jednalo se o srovnávací test (německého časopisu) sedmi automobilů s pohonem všech kol (ať už permanentním či připojitelným).

Audi Q7,Nissan Navara,Subaru Outback,BMW X3,Hyundai SantaFe, Kia Sorento,Lexus RX

Zvítězilo Subaru – lehká stavba, vyspělý pohon, nízké těžiště a symetrické rozložení hmotnosti znamenají těsné vítězství a to vše i bez elektroniky.

originální článek naleznete na http://www.subaru.de/showroom/outback.htm?vergleichstestpopup=1


84 reakcí na Porovnání konceptů – sedm čtyřkolek na sněhu

  • [1] 25. 2. 2007 v 18:51

    To víš, pro Subaru je terénní tématika hlavní okruh činnosti.Ale i beztak obdivuhodný výkon.Zajímal by mne ten Lexus, jak se s tím hybrid synergy drive vypořádá (myslím s teplotou).

  • [2] 25. 2. 2007 v 18:52

    zajímalo by mě kolik třeba takový Audi Q7 nebo X3-ek skončí jako pracant v přírodě.
    Většina (podle mě) skončí v 80% městský provozu 20% dálnice a příměstské silnice (Stejně jako pathfinder mýho kamaráda:-(

    je to smutné

    (ale jinak pěkný článek:-)

  • [3] 25. 2. 2007 v 19:20

    No, to jsou konce… Když už se musí Subaru uchylovat k testům, kde soutěží s příměstským náklaďákem :-))) a asi s o tři tuny těžším reprezentantem SUV, který má sedm míst a jeho ambicí je jezdit mezi Texasem a Las Vegas… je to se Subaru nějaké hodně nahnuté, nebo oni se snad stydí za Tribecu? Aby tenhle test měl vůbec nějakou obkektivní vypovídací schopnost, musela by být porovnána úplně jná auta, a pokud bychom tedy chtěli vědět, jak by Legacy obstálo před Evropou, musel by do řady AUDI postavit Alroad Quattro, BMW by musel vyslat do boje trojkové bavoráčka na XDrive, Škoda by dodala Scoutíka a VOLVO by přijelo s XC70… protože jet tam mimo Subaru OCTAVIA SCOUT, natřela by celou tu mastodontní partu také ;-) P.S. Jestli opravdu Subaru klub navoskoval copy po vítězství nad Nissanem Navara a nad korejskýmy bojovníky… pak vidím, že je nutno přehodnotit sebevědomí subaristů :-)))

  • [4] 25. 2. 2007 v 20:41

    Suhlasim s GTI v tom, ze sa porovnavalo neporovnavatelne. Treba vsak AutoBild aj pochvalit: vsetky vozidla mali rovnake zimne pneu.

    V druhej casti jeho prispevku si dovolim s GTI nesuhlasit, ze to bol test plateny Subaru. AutoBild je nemecky casopis, ktory sa snazi, aby vzdy vyhral nejaky domaci hrdina. Je to vidno aj z postoja redaktorov
    …Jiný jízdní režim tento systém bohužel neumožňuje….,
    …Tak nákladný luxus další výrobci nepoužívají…,
    …těsné vítězství…,
    ktori sa snazia vsemozne znizovat vitazstvo Subaru, esteze BMW bolo druhe a AUDI tretie.

    Z precitaneho a z inych podobnych testov v AutoBilde si myslim, ze Subaru uz nemohol tento casopis v takomto teste ignorovat a to sa akosi nepredvidavo stalo vitazom. Preto asi aj vybrali taketo auta, aby sa to vitazstvo Subaru dalo tymto argumentom, ze sa porovnavalo neporovnatelne, zbagatelizovat.

    Moj nazor je, ze tento test neplatilo Subaru. Jednoducho, nemeckymi spotrebitelmi najlepsie hodnotena znacka a jej servis za rok 2006 sa neda len tak prehliadat.

    Na druhej strane, ak by sa urobil niekedy perfektne pripraveny a vyvazeny objektivny test vsetkych konkurentov v urcitej triede, vsetko by bolo jasne a novinari by uz nemali o com pisat. Preto sa tie testy robia tak, ze kazdy vitaz a kazde vitazstvo sa da spochybnit a kazdy si moze povedat, ze ta jeho znacka, favorit alebo maznacik bol v nevyhode a vsetci mu krivdia.

    Na koniec snad len citat z jednej ludovej rozpravky: …druhych ludi pocuvaj, ale svojim rozumom sa riad….

  • [5] 25. 2. 2007 v 21:10

    Samuraj: Jistě, já nemyslím, že by si Subaru objednalo test s těmito konkurenty, jen jsem tím chtěl vyjádřit, že přece takto se nedělají porovnávací testy… chyběl mi tam ještě vojenskej vyprošťovák :-)))

  • [6] 25. 2. 2007 v 21:14

    Jako překladatel se musím zcela objektivně zastat výběru aut. Jsou tam zastoupené všechny myslitelné pohony všech kol. Sice chybí značky 4matic a Haldex, ale to je v podstatě pohon přední/zadní nápravy a ta druhá je pouze připojitelná. Tuto kategorii tam reprezentují Korejci. Při nejlepší vůli by taková čtyřkolka dopadla asi někde mezi Hyundaiem a BMW. V tom článku se píše, že i ten nejlepší (Subaru) není bez chyby a naopak i ti nejhorší jsou na tom stále výrazně líp než obyčejná dvoukolka ;-)

  • [7] 25. 2. 2007 v 21:36

    GTI: porovnání jízdních vlastností je porovnání jízdních vlastností. A tím, že to je AutoBild….lobby tam opravdu nečekám :-). A od tebe jsem čekal trochu uznání :-(
    Sauron: ano, na práci v přírodě jsou ARO a Nivy…tahle pěkná a komfortní milionová (a víc) auta asi ne ;-)
    Ricardo: Máš naprostou pravdu

  • [8] 25. 2. 2007 v 22:05

    Alessio, ten test… s tím náklaďákem od Nissanu… to je kratochvilné čtení na neděli. Nikdo nepochybuje o kvalitě Subaru… ale kvůli tomu nemusím křepčit nad tím, že Legacy pokořilo Kiu či Santa Fe… :-))

  • [9] 25. 2. 2007 v 22:22

    nebo X3 :-)). Zcela vážně: nejedná se ani tak o test aut jako o test pohonů

  • [10] 25. 2. 2007 v 23:21

    (To co napisem berte s rezervou, nakolko vlastnim „civilnu“ Imprezu: )
    Ziadne z porovnavanych aut sa nemoze zrovnavat so Subaru a to kvoli jedinemu: Nerozhoduje ani tak to, akym systemom sa centralne rozdeluje hnacia sila (viskospojka na diferenciale sa vyrovna LSD-diferencialu, torsenu, manualnej uzavierke…) ale to, ako je zvysok auta navrhnuty… Subaru ma patentovane Symmetrical AWD a to uz nieco znamena… Takmer dokonale rozlozenie hmotnosti na jednotlive kolesa (pre detailistov: predne su nepatrne viac zatazene), extremne tuha karoseria, velky zdvih naprav, skutocne nizke tazisko, pohonne ustrojenstvo pozdlz osi vozidla… Inzinieri v Japonsku sa netrapia vymyslanim elektronickych systemov, ktore Vas udrzia na lade v pozadovanom smere, oni urobia radsej auto, ktore udrzia fyzikalne zakony. Nespoliehaju na desiatky senzorov, ktore zbadaju problem a az potom (nech uz akokolvek rychlo) ho chcu vyriesit… Rozdelenie sily mechanickymi diferenialmi sa stale zda byt dostacujucim ak je zvysok auta navrhnuty od zakladu na take pouzitie. Aj BMW a aj Audi su sice navrhnute na pohon vsetkych kolies uz od zaciatku vyvoja, ale ich genofondom su limuziny z ktorych sa vyvyjaju… Cize si iste znaky zachovavaju, zial aj pohon… Ak k tomu pridate elektroniku, tak ta zvacsa naprosto eliminuje to, co chce auto prirodzene urobit a snazi sa o nieco, co chlapik za pocitacom povazoval za najlepsie, ked programoval vsetky tie systemy… V praxi to potom vyzera tak, ze specialista na 4kolky (vyse 95% produkcie) zase vytre zrak inym… No musim pochvalit ostatnych konkurentov v tomto teste, par rokov dozadu by sa k Subaru ani len nepriblizili… Zda sa, ze vznika nova konkurencia, osobne za najvacsieho rivala povazujem Q7 s torsenom. Nech je uz akokolvek, tento test nebol jediny, v ktorom Subo vyhralo, takze to niesu asi len moje skusenosti, znalosti a zazitky ale asi aj subjektivno-objektivny fakt.

  • [11] 26. 2. 2007 v 7:30

    Zajímal by mě výkon Alfy (156) Q4 Crosswagon nebo 159 Q4 – ty mají taky tři „železné“ diferenciály (mezinápravový je Torsen). A Volvo (ať už XC70 nebo XC90) tam taky trochu schází – řekl bych, že Švédové odladili připojování zadní nápravy líp než Korejci.

  • [12] 26. 2. 2007 v 11:37

    Potom tam este urcite chyba zastupca Land Roveru

  • [13] 26. 2. 2007 v 11:50

    Souhlasím s názorem, že jde o srovnání koncepcí a ne srovnání konkrétních modelů. Z tohoto pohledu má test velkou vypovídající hodnotu. Zkrátka každá čtyřkolka je lepší než předohrabka nebo zadohrabka.
    Nemohu se nevyjádřit k názoru pana GTI. Jestli jsem dobře četl, tak uvedený test udělal AutoBild a ne Subaru. Pan GTI Zřejmě ještě neseděl v pořádné čtyřkolce. Rád bych ho viděl, jak by třeba se Škodou OCTAVIA SCOUT jezdil na ledě v driftu mezi pylony. Členové Subaru klubu si také zřejmě myslí své.
    Demokracie je dobrá věc, ale bohu žel často nejvíce rozumu mají ti, co o danné problematice ni nevědí.

  • [14] 26. 2. 2007 v 12:03

    Ludia ako GTI su velmi potrebni, pretoze len pravda ktora sa spochybnuje ma moznost dokazat, ze je pravdou. A to nastastie plati vseobecne.

  • [15] 26. 2. 2007 v 12:34

    Franta: Udělej si pořádek v hlavě, Franto, pak tu roztrubuj svá moudra. Členové Subaru klubu jsou zrovna u tohoto testu, ti nejméně objektivní, tohle možná pochopíš i ty. S Octavií Scout bych driftoval na tom ledu takřka stejně tak, jako se Subaru… pouze řidič zkušební, testér, ten ano, ten by nám předvedl se Subaru dokonalej tanec. Ty ne, Jardo, pokud tedy nejsi testovací jezdec. Počítám, že ale budeš asi jako my ostatní, to znamená normální šoféři, kteří se snaží bezpečně dojet do cíle… někdo s dvojkolkou, někdo s čtyřkolkou… Tak si večer, Franto, vezmi do postele zase jedno Burago Subaru a pokus se pochopit, že vedle fanatiků tvého kalibru, jezdí na silnicích i normální lidé.

  • [16] 26. 2. 2007 v 12:47

    Beaumont: Kdyby to byl regulérní test, to znamená, že by tam jela auta poměřitelná se subaru Legacy (tedy i tebou vypsané modely) pak by to dopadlo tak, že vítězem by bylo každé auto… to jen Subaruboys neustále hledají třecí plochy, jak zaujmout svým geniálním permantnem…

    Normální šofér A6 QUATTRO si sedne do auta a valí to po sněhu bez sebemenšího zaváhání. Samozřejmě, že šoféři v BMW, MB, také… Subarista, ten se ovšem neustále kolem sebe otáčí a hledá zájemce, kterým by vysvětloval, že auto za 650 tisíc je stokrát lepší než ta Ašestka.

    Jistě, jak Crosswagon, tak QUATRO, samozřejmě i elektroničtí mágové – XMatic, XDrive, Haldex, všichni by na tom sněhu dokonale jeli… ale takový test by si zase v subaruklubu nevylepili na nástěnku :-))) Je to směšné.

    Ostatně někde tu Alessio umístil ty snímky ze subaruakce – ti lidé jezdí po louce a driftují… člověk žase, co vše je možné… tyhle úchylky je dobré si odbývat na autodráze carrera… autem se jezdí dopředu a za cílem. Motat se v kruhu na louce… to je opravdu úchvatná zábava… ;-)

  • [17] 26. 2. 2007 v 13:10

    někdo je prostě hluchej a mele si jen svoje

  • [18] 26. 2. 2007 v 15:08

    GTI, ty jsi se asi nikdy nevez v subaru a podle tvých rečí si myslím že asi ani nemáš řidičák, ani auto a za peníze co ti zbyli si si pořídil predplatný všech autočasopisú

  • [19] 26. 2. 2007 v 15:17

    Pánové, chce to klidnou hlavu. Někteří nemohou pochopit, že vítěz je vždy jen jeden, druzí si myslí, že na světě není lepšího auta než Subaru. Ale o tom to přece vůbec není. Účelem testu je ukázat, která koncepce pohonu všech kol je pro podmínky na jaké byla stavěná nejvhodnější. A zde zvítězil stálý pohon všech kol bez elektroniky. Cílem prostě nebylo zjistit, jestli je lepší koupit skautskou Oktávku nebo Passata s Haldexem. Podle stjené logiky tam není Crosswagon, Allroad, Land Rover, Volvo a ani ARO – ve výběru už jsou auta, jejichiž systém pohonu se jim podobá. Neposouvejte to do roviny, o které to vůbec není. Za daných podmínek nejlépe obstálo Legacy.

  • [20] 26. 2. 2007 v 15:59

    Marek: opravdu tu hodláš posuzovat místo testu můj zadek? :-(((

    Subaru je běžné vozidlo, designově nijak vyjímečné, které je nad průměr vybaveno jen velmi vyspělým pohonem 4 kol a, byť trochu žíznivějšími, přesto, zejmena svou stavbou, výbornými motory. To je vše. Impreza začíná na cca 550 tisících… tak co bys mohl čekat.

    AUDI, to je jiná liga… to je prestižní automobilka, která umí vybavit svá auta také vynikajícím pohonem 4×4. Říkaj tomu QUATTRO… asi jsi to někdy slyšel, tak když dá člověk dohromady asi tak dvakrát cenu Legacy, může si koupit jednoho dokonale vybaveného dokonalého Allroada od AUDI, auto, o kterém se těm v Subaru ani nezdá… Chce to jen vědět, kam ta auta patří… pak nevzniká trauma z toho, že tu všichni nejásaj nad soubojem Legacy s traktorem…

    Ostatně, tam, kde se budeš v životě pohybovat, to jest na silnicích, tam tebe povozí dokonale každý systém pohonu 4×4, ať už je trvalý, či připojitelný… to ale pochopíš, až budeš odpovědný za svůj život a za životy těch, co budeš vozit. Driftovaní na ledu, to je leda tak zábava nedospělců… nebo profesionálních závodních jezdců.

    Důležité je dojet, bezpečně dojet… proto dělá AUDI své QUATRO, Mercedes 4Matic, BMW XDrive, proto se dělá Haldex… proto dělá Subaru své pohony… ty nemáš šanci najít rozdíly. A když tak někde na louce… a přitom se jedná o rozdíly absolutně nepodstatné pro běžnou sportovní jízdu na silnici v běžném provozu.

    Když ty (když takřka každý) dostaneš na silnici smyk ve stovce, tak pokud to přežiješ, budeš o něm vyprávět ještě dva roky… Chce to jezdit, Marku. Mám sice silné pochopení pro plakátové masturbace, leč… život na silnici, to je úplně jiné téma.

  • [21] 26. 2. 2007 v 16:12

    Ricardo: souhlas. Jistě… „za daných podmínek“ P.S. Pěkná byla ta podmínka, jak tam ta auta šmejkala valník s topivem… :-)) Je dobře si prostě napsat, že lehká SUV, ať už jde o Legacy, Scouta, XC70 Crosswagon od Alfy, či vyšší ligu – Allroada, jsou dokonalé produkty pro lidi, co jezdí na silnicích za zhoršených adhezních podmínek. A všechna ta auta posádku odvezou bezpečně do cíle. Až budu jezdit rally, koupím si nejspíš za 25 miliónů korun Subaru Imprezu… a budu nepochybně králem šotoliny… já ale rally nejezdím… Takže – BRAVO 4×4.

  • [22] 26. 2. 2007 v 16:14

    ->Marek: ty máš asi subaru viď? Nebo jeho plakát… ;)))

    ->GTI: naprostej souhlas se příspěvkem č. 16, dokonale si to shrnul *palec nahoru*

  • [23] 26. 2. 2007 v 16:21

    Betelgueze: díky ;-)

  • [24] 26. 2. 2007 v 16:40

    na podzim jsem řešil nové auto, chtěl jsem 4 kolku, automat, kombík a co největší, ale ne SUV. chodil jsem kolem Outbacka, ale všechno je problém – xenony by mi dodělali, pípáky dozadu taky, DVD navigace bez ČR, spotřeba u 3 l kolem 12 l, cena po slevě s daníé nějakých 1,2 mega. tak jsem koupil 2,7TDI nového allroada sice za 1,8 mega, ale spotřeba průměr 8,5 l, navigace, tiptronic, kůže, na horách na sněhu jak traktor. opravdu ta auta nejde srovnáva¨t – v tom má GTI pravdu

  • [25] 26. 2. 2007 v 17:27

    GTI, jsi opravdu tak zapšklý nebo to hraješ?

  • [26] 26. 2. 2007 v 17:59

    zorro: outback nemá kůži,navigaci (pravda, sou to hajzlové,fungují jen velká města!)…??? Jistěže auto s o půlku vyšší cenou bude mít asi hodnotnější materiály atd… jinak bysme žili v pěkné opičárně ;-)

    ještě ke GTI: pokud máš problém s tím, že ty v autě největší odvaz zažiješ na kruháči, když si jedeš naproti do delvity pro kafe…sorry, ale to není náš problém

  • [27] 26. 2. 2007 v 18:05

    GTI máš pravdu, jenže ty asi v našich končinách po sněhu jedeš – tipuju – desetkrát do roka, a to je skoro vždycky uježděný. Jenže jsou lidé (a v DE+AT+CH jich tvoří nezanedbatelnou kupní sílu), kteří žijí v horách – v Horách, kde výška našeho největšího velekopce nic neznamená. Tam když napadne přes noc půl metru sněhu tak nemůžeš čekat do jara až to zase odtaje – musíš jet do práce, do Sparu… dovézt si dřevo na topení ;-) A tady tě zajímá s čím projedeš ledem a sněhem. Test říká že Subaru je na tom nejlíp, nikde se ale nepíše ostatní by byli „kšunt“. Naopak test otevřeně říká, že Quattro je z daného úhlu pohledu jen o kousek horší a XDrive je taky velmi dobrý. Jestli ti jednoduše chybí Haldex tak se podívej na třetí místo Hyundaie.

    Snad nejsi tak naivní, že bys čekal od párstánkového testu komplexní srovnání všech čtyřkolek na trhu, jejich chování na sněhu, dešti, suchu, spotřebu, náklady, jízdní komfort…???

  • [28] 26. 2. 2007 v 18:13

    Ricardo: ne..kdyby to vyhrál passat TDI tak je to ten nejobjektivnější test, výborná práce německých novinářů, bla bla bla apoštol bla bla bla BRAVO VW

  • [29] 26. 2. 2007 v 18:19

    Alessio: Proč bych měl být zapšklý? :-) A proč mě nutíš jezdit dokola kruháče? Je to přece jinak. Outback je jedno z mnoha… nijak nevybočující, nijak vyjímečné, nijak exkluzivně vybavené auto. Jezdí stejně jako jeho konkurence… a pokud disponuje třeba oproti OCTAVII SCOUT vyspělejším pohonem, pak ten rozdíl dokáže rozpoznat pouze zkušební jezdec. Ty se posadíš do auta a jedeš kolem stovky celou dobu… v zatáčce si nedovolíš, driftnout, protože by tě sebral protijedoucí náklaďák… takže jedeš jako po kolejích a… takřka úplně stejně rychle a stejně bezpečně, jako ten za tebou v OCTAVII SCOUT. Mimochodem, kdyby sis dal soutěž – ty v Legacy a profík jezdec ve SCOUTU někde na ledu, tak bys skončil druhej :-)) To doufám víš. Takže klid. Žádné křepčení kolem permanentu Subaru… Ono by to za chvíli vypadalo, že v zimě můžeš jezdit jenom v Subaru ;-) P.S. Až si budu chtít zadriftovat na louce… :-)) půjčim si k tomu Legacy… jak vidím, ideální loukový vůz ;-)

  • [30] 26. 2. 2007 v 18:23

    Ricardo: jasně, chápu. Ti lidé v těch Alpách, ti si kupují jak Subaru, tak Allroada… vůbec nejsou schopni rozeznat nuance ve schopnostech. To je to, o čem tu stále píši – subaristi by nám pomalu vnutili myšlénku, že na sněhu můžeš jezdit jenom v Subaru :-))) což je velmi úsměvné.

  • [31] 26. 2. 2007 v 18:31

    GTI: mě opravdu zaráží to, jak najednou brojíš proti permanentu…aktivní bezpečnost jsem ti už několikrát vysvětloval, zdá se, že sis z toho neodnesl nic. No nevadí. Outback není jedno z mnoha – panebože, GTI, odhoď ty klapky a podívej se na to znovu – podívej se, jak je uspořádán podvozek, jak těžiště, co je permanent a jak dopadly ty vozy ve srovnání – jasná nadvláda permanentů nad pohony haldexového typu. A to, že jsi tatínky od rodin, kteří si párkrát za rok udělají radost na zasněžené louce se svou čtyřkolkou, urazil a nazval je nedospělci…to by zasloužilo jednu výchovnou, promiň.

  • [32] 26. 2. 2007 v 18:33

    Sakryš GTI, dneska je to s tebou jak do dubu…. Ti lidé uvažují stejně jako kdokoliv jiný, jen mají jiné nároky na auto. Asi nedocení, že se do kufru vleze stan a jídlo na dva týdny do Chorvatska, naopak budou dávat velký význam kvalitnímu pohonu všech kol. Tento test říká – jen a jedině – že SAWD je o kousek lepší než Quattro. To ten zákazník může, a po přečtění testu třeba i vezme v potaz. Zároveň uváží, jestli mu vyhovují další parametry toho kterého auta. Kdyby v tom AutoBildu na sněhu vyhrál Hummer, nebude asi celý německy mluvící region od přístího týdne jezdit do hor H1, že? :-)

  • [33] 26. 2. 2007 v 18:36

    zorro, to že je někdo drsňák a někdo vyžaduje luxus, to chápu. Ale proč bereš spotřebu jako záadní problém, když ti nevadí půl mega rozdíl v ceně. To žádnou spotřebou nedoženeš. Myslí, že celá diskuze překročila téma, kvůli kterému vznikla.

  • [34] 26. 2. 2007 v 18:52

    Ricardo :-))) chápu ;-)

  • [35] 26. 2. 2007 v 18:59

    Alessio: Tohle přece nemůžeš obhájit. Nízké těžiště… :-))) Já se musím smát. Už jsi jel s vysokým těžištěm z Prahy do Kutné hory :-))) Neblázni… to jako budem teď dělit auta na výborná (s nízkým těžištěm) a ta ostatní? Klid. Legacy je jedno z mnoha aut… nic vyjímečného na to, abych si dal jeho logo na svůj blog… ;-) ale to pochopíš, až budeš starší. Zatím tě beru jako velmi zapáleného subaristu. Ocením však až se „odpálíš“ a budeme moci hledat ta nejlepší auta po celém světě… nejen v garážích Subaru ;-) P.S. Já nebrojím proti permanentu. Já tu obhajuji všechny čtyřkolky… proti té „jediné“ nejlepší ve vesmíru… ;-)

  • [36] 26. 2. 2007 v 19:13

    BRAVO, není nad to když se lidé pochopí :-)

  • [37] 26. 2. 2007 v 19:18

    GTI…nízké těžiště…vím, fyzika není tvůj obor, ale sakra chlape, zamysli se nad absurdností tvých filipik…;-)
    PS: ne, ty obhajuješ svoje „jedniné“ značky proti zbytku světa…a nemáš bohužel jiné argumenty než zlehčování konstrukčních výhod subaru…mno, na milovníka aut mrzuté, na tebe…bohužel normální.
    PPS: do čeho mě to tlačíš? já mám rád spoustu aut!

  • [38] 26. 2. 2007 v 19:30

    Já vím, že jsou na světě auta hezčí, dražší,luxusnější a rychlejší…srdcovka je jen jedna…´Snem je mít v garáži výborná auta – ať už tím, jak jezdí nebo tím, co pro mě znamenají. Ale potíž je v tom, že auta si budu kupovat já, nebo mi je někdo koupí jako služebku…a tady můžu na astona zapomenout (jistě, existuje varianta prodeje domu, ale to je jaksi mimo ;-) ). Z „normálních“ aut za rozumné peníze (a přiznejme si na rovinu – milion a půl se vydělává i při příjmu 70 tisíc hodně dlouho) mám v oblibě subaru,audi,bmw,volvo,saab,škodu…asi jako ty. Takže nevím, proč mě urážíš (ano, mě to uráží!) tím, že mě líčíš jako zaslepeného blbečka, co si myslí, že nic jiného než subaru není. To je kolego omyl, a hodně velký! Nejhorší na tom je ale to, že ty to víš…a stejně to pokaždé vytáhneš. To mě na tobě jako na člověku mrzí, protože chvílemi nabývám dojmu, že bych si s tebou někdy chtěl zajít na pivo (pod rolexkama atd…), ale ty to pak „zazdíš“. je mi z toho tak nějak smutno. Vím, jsi člověk schovaný za nick (i když já znám tvoje jméno a ty mé), nemám si to brát k tělu, ale stejně…zamrzí to. i pokud to děláš v zápalu diskuze ane plánovitě. PS: to jsem se rozepsal…kdyby to nebylo na mém blogu, tak bych si to nelajsnul

  • [39] 26. 2. 2007 v 20:00

    Hele, Alessio, nepřeháněj… já tě chápu a ty zase musíš pochopit takové, jako jsem já ;-) Nikdo tě neuráží… nikdo tě přece ani urážet nechce. Rozhodně ne na dnešní diskuzi. Na Astona se vykašli… úvahy tímto směrem, to je směr rovnou do Bohnic… tahle auta jsou pro velmi úzký okruh vyvolených. Uvažuj reálně o nějakém autě, třeba o… o… Subaru ;-) No, vidíš, to je ideální auto pro mladýho bejčka… vynikající podvozek, silnej motor. Nesmíme ale nedůvodně nadnášet jedno auto nad druhé… to si ta ostatní auta nezaslouží ;-) P.S. Vím, že ceníš i jiná auta… za to – palec nahoru.

  • [40] 26. 2. 2007 v 20:07

    GTI – jako já chápu, že ty jettu combi pasuješ na nejhezčí auto v segmentu(máš svou hlavu), ty pochop, že pro mě je rozhodování mezi passatem a legacy jasná záležitost. PS: takové malé novoroční poštouchnutí – že tys ještě v subaru nejel? Mám slíbeného forestera turbo (velmi nepraktické auto, jak jsi se zmínil)…nebyla by to krása, protáhnout ho po okreskách? Majitel je z chebu a pojede do prahy ;-)

  • [41] 26. 2. 2007 v 20:26

    Alessio: GOLF VARIANT je (bude) spolu s OCTAVIÍ combi opravdu nejhezčí combi segmentu… Nebo tě snad inspiruje Corolla combi? :-)))Zde nejde vůbec o můj pohled. To je prostě realita. P.S. Jistě, ještě mám v paměti test na Primě, jeli ho tam a byli nadšení, že jezdí jako sportovní pochoďák, dokonce s ním skočili i pár metrů…

  • [42] 26. 2. 2007 v 20:32

    opravdu? ten jsem asi nějak prospal (je to pro mě strašně brzo :-) ). Já se na něj fakt těším! (má i pořádný sedačky, myslím 56 cm…to už je dost pro velkýho česnkýho bejka,ne? :-) ). PS: nejhezčí…italové a frantící taky umí….ale říct po několka fotkách, že bude nejhezčí…mno…pro tebe asi určitě :-) (pro mě je z těch fotek o třídu za octávií).

  • [43] 26. 2. 2007 v 20:34

    ještě dodám: narazil jsem na jeho čerstvý test na netu…od Carauta (se spotřebou nesouhlasím…ale…nic s tím dělat už nebudu :-D)
    http://www.super.cz/testy/12909-subaru-forester-rozbit-atom-sekerou.html

  • [44] 26. 2. 2007 v 21:58

    Dobrej testík…

  • [45] 26. 2. 2007 v 22:55

    Pánové, pánové. Co to tady vyvádíte? :-))) Vždyť nemáte pravdu ani jeden z vás. GTI, ruku na srdce. Někteří z nás, a já předpokládám, že mezi ně patříš, ovládají svá auta líp, než jen k přepravě z bodu A do bodu B. Proto nás taky berou takový káry, jako je GOLF GTI, Impreza STI nebo jiný. Proto se tu objevujou tvoje ódy na zimní drift kdesi v Jizerkách (nepletu-li se), proto nejezdíme 1.4, ale něco silnějšího. Ano, oba pamatujeme ty doby, kdy předjíždění v devadesáti znamenalo hazard. Ta doba je naštěstí pryč. Stačí podřadit, nebo – jedná-li se o turbodiesel – přidáme plyn…a předjedem. Ale taky, pravda jen občas, ale taky si projedem oblíbenou serpentinu, vlásenku nebo vracečku v horách a pak GTI, pak děkujeme sami sobě, že právě pro tuhle chvíli jsme si vybrali právě to SVOJE auto, z právě těch SVÝCH důvodů. A tady GTI nemáš pravdu, popíráš-li výhodu nízkého těžiště a osové stavby Subaru. Právě tady si troufám tvrdit, že to poznáš. Když se dostaneš na hranu a jenom jemnou prací s plynem zkoriguješ pohyb svýho auta a s plným pak vyrazíš ven ze zatáčky…. Bylo jen jedno auto, který mi dalo podobnej zážitek ze zatáček, MINI. Ovšem v předokolce. Tudíž s jinou charakteristikou průjezdu. Potud můj pohled na Tvou nepravdu. Ale stejně si myslím, že to občas děláš jen z plezíru a pozoruješ reakce :-)

    A teď k tobě Alessio. Člověče neblázni. Subaru opravdu není jediný. Na tom sněhu, kde se sevřeným zadkem jedeš sotva sedmdesát (protože těch sto by tam fakt jel jen testpilot) a ta Audina a dokonce i ten SCOUT tě bude pořád sledovat zblízka. Neujedeš jim. Musel bys popřít svůj pud sebezáchovy a v neposlední řadě i zodpovědnost. Nemůžeš si dovolit do zatáčky vlítnout naširoko. Prostě v normálních podmínkách se ty rozdíly opravdu stírají. Je jen jedno ALE. A tím je extrém. Ale na ten opravdu nemáme buňky. Nejsme ani Burnsové ano Gronholmové nebo Loebové…

    A dost. Vracím se ke své lahvince Bordeaux ;-)

  • [46] 26. 2. 2007 v 23:10

    okristane: jistě…kvalitní pohon je kvalitní pohon. Já vždy, když mám možnost, sáhnu po systému, který něčemu předchází místo toho, aby řešil důsledky. PS: jistěže subaru není jediný…na sněhu jedu stejně rychle jako týpek předemnou (pokud se bavíme o běžné jízdě tam kde to neznám nebo je hustý provoz)…jenže on se k limitům svého vozu na sněhu blíží, já v legacy ne – to je ten rozdíl.

  • [47] 26. 2. 2007 v 23:21

    Alessio, pokud jede v Allroadu nebo Scoutu, jede stejně v pohodě, jako jedeš ty.

  • [48] 26. 2. 2007 v 23:56

    Okristan: Já musel trochu přidusit vášně. Jsem alergický, když mi někdo vysvětluje, že jeho auto má nejlepší jízdní vlastnosti na světě… ;-) Jinak s tebou souhlasím. Jistě… jezdíme srdcem a nadšeně.

  • [49] 27. 2. 2007 v 0:16

    okristan: nějaké systémy jsou lepší (quattro) a nějaké horší (haldex) i když jsou oba o hodně lepší než předohrabka…nebo myslíš že ne? proč tedy haldex nevyhrál jediný velký test a vždy vyhrály permanenty (quattro,sawd,x-drive…). Já neříkám, že je to špatný systém! to proboha ne! jen je něco na světě lepší a něco horší(obecně, v nějakých aspektech to nemusí platit), tak to u technických věcí chodí. GTI: nejlepší? ne…ale vynikající…hmmm, to ano ;-)

  • [50] 27. 2. 2007 v 9:20

    Alessio, myslím, že GTI chtěl říct asi to, že kdyby tě posadili do auta s jakýmkoli pohonem všech kol a ty bys netušil, který z nich to je (čistě teoreticky), tak bys prostě nepoznal rozdíl. Rozhodně ne mezi Quattrem a AWD. Možná bys zaregistroval prodlevu u Haldexu, ale dvojka ji nemá skoro vůbec, takže patrně taky ne.
    A co se týká srovnání předokolky a čtyřkolky? Jezdil jsem všechno. Začínal jsem na kolech zadních, pak dlouhá léta trápil přední a teď mám čtyři. Samozřejmě, že čtyři jsou nejlepší. Ovšem obecně. Kdyby tu bylo věčně sucho, neváhal bych a šel do zadokolky.

  • [51] 27. 2. 2007 v 9:30

    Okristan: Velkej souhlas.

  • [52] 27. 2. 2007 v 9:56

    okristan: ano, souhlasím…chleba se láme když je krizovka.

  • [53] 27. 2. 2007 v 16:50

    Par poznamok:
    Ricardo, preklad u Outbacku:
    „Při protočení jednoho se ostatní kola odpovídajícím způsobem přibrzdí.“
    sa mi nezda najstastnejsi. Pokial niekto nevie o co ide, mohol by mat dojem, ze dochadza k pribrzdeniu pomocou brzd ako u 4Maticu. Vetu
    „dreht eine durch, wird der Drehzahlausgleich mit einem parallel geschalteten Viskoelement gehemmt.“ by som prelozil:
    Pri vzniku rozdielu medzi otacanim jednotilvych kolies, viskozna uzavierka zabezpeci vyrovnanie otaciek.

    Whoever, s tvrdenim, ze BMW je navrhnute na pohon vsetkych kolies si dovolim nesuhlasit. BMW so zadnym pohom je krasne symetricky navrhnute auto, kde pozdlzne umiestneny motor, cez v strede umiestnenu prevodovku, pohana centralnym kardanom zadnu napravu cez v strede umiestany zadny differencial a rovnako dlhe poloosy. xDrive tuto symetriu kazi a posobi (aspon na mna) ako narychlo dorobeny pohon prednej napravy, tak aby to bolo co najlacnejsie na vyrobu. Servospojka za prevodovkou pohana asymetricky na stranu umiestneny kardan prednej napravy, potom na stranu umiestneny predny differencial a predne poloosy o roznej dlzke.

    Dalej som uz diskusiu necital, pretoze nehnevajte sa na mna, ale niektore hlasky znevazujuce vysledky testu su fakt ubohe. Pokial mate technicke argumenty, tak sa o nich bavme, zosmiesnovanie neoblubenych znaciek a ich vodicov tu fakt nepatri.

  • [54] 27. 2. 2007 v 18:08

    Diky panove za pekne pocteni:) Je stejne smutne, ze v horach vas potkavam tak malo, pokud je jako podklad pod snehem asfalt, o nic nejde, z toho se da vzdycky vyhrabat. Zkuste si pandu s viskozni spojkou a budete se divit stejne jako ja. Tahle mala radost projede vsim a vzdycky, jen skoda ze konstrukteri zapomneli doresit vykon motoru

  • [55] 27. 2. 2007 v 18:26

    Pro gti.-chtěl jsem si přečíst všechny tvé komentáře až do konce, ale je to pod mou úroveň.Vždy jsem respektoval názory diskutujicích, ale u tebe tohle nelze.Je to evidentně mimo tvé možnosti, ale přál bych ti, abys měl subaru na rok, či více a zažil kalamity v zimě a krásná léta, tomuhle autu to je jedno, není nejlepší ve všem, má své chyby, ale to co píšeš ty, píše zoufalý člověk, který mervomocí hájí wv káry a vše ostatní je špatně.Sám si tohle vytýkal lidem ze subaruklubu, ale ty děláš totéž a vlastně je to v pořádku, zameť si před svým prahem a pak mluv.Keci a řízení a cestě k cíli si nech od cesty, spousta z lidí, co sem píše, má možná více nacouváno, než ty najeto dopředu.Nepiš prosím o něčem, čemu nerozumíš a co jsi nezažil.Doufám, že se tě tohle moc nedotkne a jestli ano, vůbec mě to nepřekvapí.Uvědom si, že spousta lidí má i jiné potřeby, než jezdit jen po asfaltě a potřebují pohon 4×4 a subaru je v tomhle směru ferrari mezi čtyřkolkama.

  • [56] 27. 2. 2007 v 20:17

    Pridam osobni zkusenost o tom, ze i normalni ridic se do extremu v zime dostane, ani nevi jak. Verte mi, ze to, co popisu, se presne stalo, i kdyz GTI nejspis zase predvede svou ubohost a, jak se mi uz nekolikrat stalo, moje slova bezduvodne zpochybni. Jeho skoda.
    Jsem stastnym, ale rozhodne ne nekritickym, majitelem Subaru Tribeca (moje prvni ctyrkolka, drive evropska auta) – kdybych mohl, par veci bych zmenil, ale je radost ho ridit, vyhovuje mi a nemenil bych. Jezdim uz dvacet let, ale nikdy jsem se cilene neucil ovladat auto v extremu, takze si rozhodne nemyslim, ze jsem zavodni jezdec. Snazim se jezdit svizne, ale bezpecne. No a loni v zime jsem jel cestou, kterou dobre znam. Bylo zcela sucho, mrzlo. Mezi dedinama jsem jel cca 90-100 km/hod. Najel jsem do mirne velmi prehledne pravotocive zatacky, kde bohuzel, jak se pozdeji ukazalo, byla tenka vrstva ledu na silnici. Jenze nebyla vubec videt – asfalt mel stale stejnou barvu. Nevim, jestli to bylo slunecnim svitem, ale rozdil jsem zkratka nepoznal. Jen jsem najednou citil, jak jde hlavne zadek auta do smyku a protoze jsem to vubec necekal, nejmin sekundu, behem niz by profik stihl asi tak deset ucelnych pohybu, jsem jen cucel, drzel volant a stal na plynu. No a v nasledujici sekunde se auto zase dikybohu srovnalo. V dalsi sekunde se ozvala manzelka (reaguje rychle) s tim, at jedu bezpecneji a deti na zadnich sedadlech si vsimly, ze se asi neco deje. Opravdu nevim, jak bych dopadl s jinym autem, ani presne nevim, kterymi koly jsem na tom lede byl a jak dlouho, jen jsem si v te chvili gratuloval, ze nejsem i s rodinou naborenej v nejakem stromu vedle silnice. Vsechno ostatni mi bylo jedno, ale protoze dobre vim, proc jsem vybiral prave Subaru, rikal jsem si, ze je fajn sedet v aute, ktere v takovych situacich patri mezi naprostou spicku. Mam velike pochybnosti, zda by se Haldex choval stejne jiste.

    Jsem-li sam, rad se obcas projedu po zakroucene okresce, i ta Tribeca je na svou velikost zabavne auto, ale kdyz vezu rodinu, jsem opatrnej a zasadne jedu na jistotu – a vidite, presto moc neschazelo. Asi proto si vetsina z nas, kdyz muze, vybira veci, ktere maji lepsi vlastnosti, nez veci jine. Sice je skoro nikdy plne nevyuzijeme – nejsme rallyovi ridici, ale nekdy je staci vyuzit jedenkrat za zivot, aby se to vyplatilo. Tolik pro ty, co tvrdi, ze pro normalniho cloveka je v podstate jedno, co pri beznych rychlostech ridi.

  • [57] 27. 2. 2007 v 20:57

    Všem ze Subaru-klubu:

    Jo, hoši, je to přesně tak, jak píše nahoře Dan – Subaru je „Ferrari čtyřkolek“ :-))) No, tohle si opravdu můžete zpívat jenom, když voskujete copy v klubovně…

    JaneB… můžeš si být jistý, že každá čtyřkolka by se s tou situací dokonale vyrovnala. Nerozhoduje, zda je to permanent, či je náprava připojitelná. Snaž se pochopit, že my, normální jezdci považujeme za krizovou situaci to, u čeho si jezdec závodní ještě pročítá mapu… Je prostě potřeba si umět připustit, že by tě vyklep na sněhu rally jezdec v OCTAVII SCOUT, co scout, v Loganu 1.6 by tě vyklep jak kanára… pokud tohle pochopíš, vyhraješ nad nemocí zvanou „nedůvodné velebení vlastního volantu“ ;-)

  • [58] 27. 2. 2007 v 21:09

    Hezkej pribeh se stastnym koncem, janeB. Verim tomu uz proto, ze jsem sam pred lety zazil neco podobnyho a skoncil mimo silnici, ale s predokolkou. Par tejdnu mi pak nebylo moc dobre, ale jsem tady. A rek bych, ze zdaleka nejsem jedinej, co tohle zazil, jenze par takovejch uz do zadny diskuze neprijde. Fakt je, ze tehdy jsem jeste o Subu vedel jen tolik, ze je mozna z Japonska. Dnes je to jinak, jenze rada lidi (vcetne me) si Subo nekoupi proto, ze na nej proste nema, jenze ne kazdej si to holt prizna. Todle citim i z nekterejch chytrolinu tady. Jinak snizovat hodnotu auta tim, ze reknu, ze ho srovnali s Navarou, ale uz nereknu, ze taky s X3, ktery ma srovnatelnej vykon a vahu a je ve stejny vybave dokonce o statisice drazsi (nebo taky s Lexem), je priznak senility hadavyho dedka nebo proste blbosti.

  • [59] 27. 2. 2007 v 21:21

    Asi sam citis, GTI, ze kazdy mluvime (jako uz vickrat) o necem jinem. Rallyovej jezdec by me asi predjel i v trabantu, kdyby to bylo na lede, ale o to prece nejde. Jestli mi veris, tak musis uznat, ze i realny zivot prinasi mezni situace, at chceme nebo ne.

    Lidi tady uz svoje zkusenosti s Haldexem v mezni situaci popsali a ja nemam duvod jim neverit. Pokud vim, tak v prvni generaci Audi TT s Haldexem se par lidi kvuli jeho vlastnostem v meznich situacich dokonce zabilo, protoze si mysleli, ze maji vyvazene a citelne sportovni auto, ale on se jim v zatacce ten Haldex pripojil a bylo po legraci, protoze jeli rychle a uz nic dalsiho nestihli. Aspon jsem to takhle cetl. Tohle byla, myslim, velmi podobna situace, a proto ty moje pochybnosti o Haldexu. I 90 km/hod. bohate staci k tomu, aby ses uz neprobudil, kdyz neplanovane zpomalis o strom. Ale jako vzdy si myslim, ze si to kazdej musi prebrat sam.

  • [60] 27. 2. 2007 v 21:36

    GTI: jeste k „velebeni vlastniho volantu“: nevim, o cem jinem bych psal, nez o tom, co duverne znam, tedy o vlastnim aute, pripadne o tech, ktera jsem poradne vyzkousel. Vse ostani by byly jenom dohady a plky a tim ztracet cas nebudu. V jine diskuzi bych treba mohl napsat o svem nadseni z dynamiky (v primce) me byvale Octavie 1,8T a taky bych to nebral jako neco spatneho. Musel bych ale chte nechte skoncit zoufalou nespolehlivosti vozu VW a pristupem dovozce a autorizovaneho servisu, v nemz jsem auta kupoval. To me odvedlo jinam a nakonec k japonskym autum – i to je ma zkusenost.

  • [61] 27. 2. 2007 v 21:51

    JanB: To minulé TT mělo problém s přítlakem na zadní nápravu, nikoliv s Haldexem. Jane, ty mě nečteš na diskuzích… ;-) Pamatuj – to nejlepší tvé auto, to je vždycky až to… příští. ;-) P.S. Vysvětlete někdo tomu Chuckovi nahoře, že pokud on nemá na Subaru, neznamená to, že na něj nemá nikdo… ;-) Lehce mě překvapuje tohle intelektuální Chuckčí bahno na diskuzi pod Alessiem. Héééj, Alessio, vy berete do klubu i platóny?

  • [62] 27. 2. 2007 v 21:55

    vážený GTI podle tvých plků bych tě tipnul na dělnicko rolnického pepíka s „vytuněnou“ feldou z nějaké dědiny

  • [63] 28. 2. 2007 v 13:59

    debata může nerušeně pokračovat. dan: ferrari mezi čtyřkolkama půzobí na nepřátele značky jako červený hadr, já s nějakým přirovnáváním k něčemu, v čem jsem nejel nesouhlasím…subaru dělá špičkové čtyřkolky (proč to není AM? Lamborghini? Maybach?)…ne, takovéhle přirovnání ne. prostě si jen pěkně řekneme, že jsou vysoce nadprůměrní a čas od času vyhrají nějaký ten testík ;-).

  • [64] 28. 2. 2007 v 14:30

    ad [61]
    takže to TT o ktorom hovoríte mám, a zodpovedne môžem prehlásiť, že s haldexom problémy má. Nemyslím technické problémy, skôr problémy s naladením a celkovo koncepciou. Auto už aj tak trpí rázvorom, podľa mňa nevhodným naladením podvozku a tristnými brzdami. Ak považuje TT za auto na ukazovanie sa v meste tak vyššie uvedené beriem späť, ak s ním chceme trocha ostrejšie jazdiť veľmi nepríjemne sa tieto vlastnosti prejavia.
    A keď ideme hovoriť o tom ako sa 4kolka vyrovnáva s jazdnými situáciami a niekto mi chce povedať, že haldex sa s tým vyrovná rovnako ako fulltime 4kolka tak asi sa nedostal do situácie kde by to pocítil. Napríklad predmetné TT má aj po výmene podvozku a naozaj dobrom obutí problémy s prejazdom zákrut, v ktorých je nanesený prach, resp. jemné kamienky. Nie že by sa taká zákruta nedala prejsť podobne rýchlo ako s full time ale pri haldexe si to vyžaduje naozaj vedieť čo sa môže stať a naozaj reagovať. Kdežto u fulltime nie sú také nároky na vodiča, resp. jeho reakcie najmä preto, že vozidlo sa správa v každom okamihu dosť predvídateľne. Teraz si budem trochu protirečiť, keď poviem, že aj haldex u TT sa správa predvídateľne :) Nuž je to pravda ale tá predvídateľnosť je trochu iného rázu.
    Zjednodušene povedané, haldex kladie na vodiča oveľa vyššie nároky a vo svetle tu povedané nikto z nás nie je wrc jazdec.
    Toť moje absolútne laické pozorovanie ako majiteľa TT či outbacku.

  • [65] 28. 2. 2007 v 15:06

    skdd: za sebe děkuju za konkrétní zhodnocení na základě vlastních zkušeností. Kéž by se i ostatní neuchylovali k osobním výpadům na základě něčího názoru. Tvoje argumenty oceňuju. V tom TT máš Haldex I nebo II? Myslím, že jednička je všeobecně dost nepovedená, dvojka je PRÝ naopak velmi povedená. Nevím, ještě jsem jí neřídil.

  • [66] 28. 2. 2007 v 15:14

    skdd: diky za nazor od nekoho, kdo s tim autem skutecne jezdi (Audi TT), jsem rad, ze jsem jen tak nekecal.

    Timto tedy musim dal trvat na svem, ze totiz prave proto, ze nejsem rallyovy ridic, ocenim v mezni a hlavne necekane situaci takovy system pohonu, ktery na me klade nejmensi naroky, pokud jde o predvidatelnost. Me (a nejspis i 95-ti procentum z vas) proste k vyplaveni adrenalinu staci uz to, ze jsem necekane ve smyku, natoz abych k tomu jeste resil, ktera naprava kdy a jak zabere. Vim, ze na to nemam a tak volim to, o cem si myslim, ze mi dava nejvetsi jistotu. Tim spis, ze silnice neni letiste a auta ve vedlejsim pruhu nejcasteji jedou opacnym smerem nez ja. Cili nejde jen o to, zvladnout smyk, ale o to zvladnout smyk pokud mozno ve svem pruhu. A to asi nebude vzdycky snadne ani pro zavodniho ridice. Nicmene bourat se da s kazdym autem, to je jasne.

  • [67] 28. 2. 2007 v 15:33

    Tak nejak se v mym prispevku GTI nasel – dobry :-))
    To znamena, ze diskuzni prispevky nejenom furt a furt pise, ale asi taky cte. Jenze moc rychle a trochu po svym, ale aspon je cemu se smat, ze jo.
    Ja nebrecim nad tim, ze si nemuzu koupit novy Subo, v zivote jsou dulezitejsi veci a taky jiny auta, v kterejch se da jezdit. Dost zalezi na prioritach. Ja si klidne priznam, ze bych musel vic makat, abych na novy Legacy mel, ale zatim mi to proste nestoji za to. Az budu uvazovat o aute v tyhle kategorii, tak si Subo urcite projet nezapomenu a uvidim. Tomu se, GTI, rika moznost volby, jestli vy fanousci VW vite, co to je?
    A jinak preju klid tvy tezce zkouseny dusi. Uprimne.

  • [68] 28. 2. 2007 v 21:26

    ad [65]
    keďže mám roadster a 1.8T takže je to „prvé TT“, t.j. V1 haldexu. Samozrejme dá sa jej pomôcť aj inak (hodiť na zadok 5 alebo viac %) a najmä pomôcť 1.8 resp, priebehu krútiaceho momentu a samozrejme naučiť sa s tým jazdiť…

  • [69] 28. 2. 2007 v 22:00

    =))))))
    Co řekli po testu OCTAVIE SCOUT v TV, že OK, ale běda, jak se dostane v zatáčce na sypký podklad (řku-li i kluzký, je to v podstatě to samé): .“…zničehož nic ustřelí zadek a málem jsme několikrát skončili v příkopě mimo silnici.“ …a to se v TV Škoda oficiálně propaguje, takže negativní vlastnost zde znamená více, než je skutečně řečeno.
    …netřeba rozepisovat proč, pochopí snad každý, co nastane při rychlém záběru na zadku …no každý asi ne, ale ten si stejně neumí přečíst ani návod k použití auta ;-)
    Rád bych se v nové koktávce povozil, tak snad k tomu brzy dojde.
    …!!….patřím ovšem mezi skupinu těch, kteří chtějí dojet z A do B snadno a bezpečně a hlavně vyjet až do toho B a podle toho jsem vybíral a vybral si, jak jsem si taky nakonec vybral…!!…
    Měl jsem možnost porovnat předem, což jistě nemá každý. A vjet do míst, kde občas jezdím, také s preudohrabkou 4×4 s Haldexem bych si netroufl a asi to nebude nedostatkem odvahy nebo z vlastní neschopnosti.
    …nikdo neříká, že je koktávka pseudohrab 4×4 šmejd, to né!! Je to skvělé a hlavně České auto, ale ne k nám na Valašsko do hor…Jen na asfalt a vedlejší zpevněné a udržované cesty.
    Obrovská část schopností je v autě, zbytek je však ještě pořád na řidiči. A že i kolegové z klubu občas kroutí hlavou? Nu což, jak jsem říkal, potřebuji hlavně a vždy vyjet a ještě se mi nestalo, že bych nevyjel, kde jsem řekl, že vyjedu.
    Zval jsem i jiné auta na test k nám, nikdo však nemá odvahu a bojí se (no, možná oprávněně, ale to nemohu sám posoudit).
    ….PS: pro GTI – jemu bude třeba asi nakreslit schéma, bo to nějak nechápe

  • [70] 28. 2. 2007 v 22:27

    ja jezdil delsi dobu s golf R32 haldex a sem rad ze tu nemeckou pixlu uz nemam subaru mi zere stejne a je v nem jistejsi jizda.Ti pitomci ve vw neumi udelat ctyrkolku.
    pro gti si fakt magor mel by si se lecit ze zawislosti na skopcakowi podiwej kam ta banda dotahla skoda motorsport reknu ti to slusne DO PRDELE i s panem schwarcem.
    Promin asi ti to newoni ale je to tak
    Cuzz subarista

  • [71] 28. 2. 2007 v 22:43

    tý jo, klucí, vy ste se do sebe pustili :-)

    jen dva drobné komentáře:
    Octavií II jsem najezdil tisíce km, je to fajn auto, zkusil jsem i 4-kolku na sněhu – a není pravda, že rozdíl se nepozná – na opravdu uklouzané silnici pozná a docela dost, a taky nejsem žádnej pilot!
    A pokud jde o to, že Outback je řadové auto – no určitě obecně nijak nevyčnívá, na první pohled, a právě to mnozí oceňují – ale pokud jde o srovnatelnou konkurenci, vlastně jsou to jenom 2 auta, Audi Allroad, Audina kterou bych i mohl, i když žádnej krasavec, a Volvo XC70, pěkný autíčko, bohužel s Haldexem. Takže Outback není jeden z mnoha, když srovnáváme srovnatelné.
    Mimochodem, mám samozřejmě Subaru (ostatně proč bych sem jinak psal) :-) – a Subaru jsou prostě nejlepší auta na světě, to je jasný, ne ? Nikdo mi to nerozmluví !!! :-)
    Je to srdcovka, a tím to je … to je jen málo modelů aut a ještě méně značek jako takových.

  • [72] 28. 2. 2007 v 22:52

    taky jsem měl před subaru octavii 1,8 20v a rád na ni vzpomínám, na silnici je olinka miláček v terénu je miláčkem subaru, rád na ni vzpomínám a nenávidím němce, když můžu tak je napadám a biju. jejich zásluhou a zásluhou těch našich zkorumpovanejch politiků to jde tady do pr… ale to sem nepatří. škodovka i subaru jsou ok, mohli by to dát dohromady bez eu a němců..

  • [73] 1. 3. 2007 v 0:09

    Odkaz pre GTIho: Skus si pozicat na 1 den subaru od niekoho a vyskusaj si to… Podla toho co pises, si sa v ziadnom este asi neviezol. Nemusis skusat powerslidy, staci dynamickejsia jazda po okreske a pochopis…

    BTW: ked uz niektori hustite do subaru: Kto mohol pred 10timi rokmi konkurovat svojim pohonom Subaru? Jedine tak Audi…

    Spokojny Subarisa – neclen fanklubu

  • [74] 2. 3. 2007 v 17:30

    alessio, tento clanek bych si velice rad precetl, ale bohuzel nemcinou nevladnu…nemohl bys mi ho prosim nejaky zpusobem zprostredkovat? treba poslanim na mail?:) diky

  • [75] 2. 3. 2007 v 21:28

    napiš mi mail a dohodneme se

  • [76] 7. 3. 2007 v 19:52

    všem: vybírám auto do 1 mega, čtyřkolku abych dojel kdykoliv a kamkoliv, najedu s ním asi 40.00 za rok převážně po celé republice. Zatím jsem zavrhl SUV ( RAV 4, Honda CR-V a pod ). Po zkušební jízdě jsem byl docela spokojený s Outbackem 2,5i. Je něco rozumnějšího ?
    Allroad se mi líbí, i cena by nebyla neřešitelná, ale zdá se mi to zbytečné.

  • [77] 7. 3. 2007 v 21:06

    najezdíš docela hodně – jel jsem s 2.5i na LPG…výborná volba. Dojezd přes 1000 km, jen na plyn 350km a víc. Outbacka mám rád a ten motor v něm (2,5i) je v naší legacy a musím říct, že je to velmi dobrý motůrek.

  • [78] 8. 3. 2007 v 19:22

    kolo v kufru asi ne, nafta by mi nevadila ( zatím s ní jezdím ), ale rok na ni u Subaru asi čekat nebudu

  • [79] 8. 3. 2007 v 21:27

    Kolo v kofru není s pneumatikami runflat nutné, hodně subaráků s LPG (teda…znám asi 3) to tak pořešilo a jsou naprosto spokojeni

  • [80] 9. 3. 2007 v 12:44

    Outback nemá homologaci s runflaty

  • [81] 9. 3. 2007 v 14:25

    Netuším, zda musí mít homologaci, každopádně se tak jezdí bez problémů

  • [82] 24. 5. 2007 v 12:22

    Jak tady ctu prispevky uzivatele GTI, musim se smat… Ale ted vazne. Je si treba polozit otazku zdali nekdo muze byt tak hloupy, nebo je to v jeho pripade pouze zastydla puberta. Jakozto vlastnik a aktivni ridic techto automobilu Skoda Fabia, Skoda Octavia 1 i 2, Subaru Outback, Suzuki Grand Vitara, Audi A6 Avant, Renault Megane, Opel Astra, Opel Vivaro, Opel Vectra, Opel Omega, Nissan Almera a uz to nebudu ani vypisovat k (vse sluzebni auta v me spolecnosti), mohu porovnavat. Co se tyce luxusu interieru je jasne prvni A6, nicmene rec o tom, ze Subaru Outback nema xenony a vse za priplatek je uplne kravina. Minuly rok jsem kupoval jiz 07 model za necely milion (byly na me hodni, standardne milion sto) a v zakladu mam xenony, kuzi, vyhrivani zadku i predniho skla, zrcatka sklapeci v elektrice, nastaveni sedadla v elektrice, changer na 6CD s MP3 a WMA, dvou zonou klimu, 6 airbagu… no proste nevim co bych si mel vic vymyslet. Vse bylo v cene. U A6 (07/2003) je dnes pocatecni cena prakticky srovnatelna respektive byla dle ceniku o stotisic vis pri 2,5 dehtu. Aby bylo auto alespon trosku pouzitelne a ja (respektive kolega, ktery ho chtel) si vevnitr nepripadal jako v Opel Vectra, stalo to dalsich 150000. Samozrejme, ze je treba rici, ze zakladni A6 NEMA QUATTRO a ja ho dostal zadara protoze zrovna bezela nejaka akce. Jediny rozdil mezi A6 Avant Quattro a Allroadem je par plastu a vyssi podvozek, za to vse zaplatite o cca. 200000 vic. Takze spise demence… Nicmene k tematu. Nejprve utkvela predstava GDI, ze jsou Audi 3 drazsi nez Subaru a tudiz si je lide, kteri jezdi v Subaru nemuzou dovolit. To je prosim kapitalni hloupost. Suboru Outback je cenove ve stejne hladine jako zakladni A6. O A4 ani mluvit nebudu, protoze je to nizsi trida nez Outbacky, mozna by je bylo mozne porovnat s Foresterem XT, ale to by pro A4 dopadlo tristne. Dalsim nesmyslem je tvrzeni o uzasnem luxusu v Audi naproti Subaru. Zakladni vybava A6 je na urovni dobre vybaveneho Opel Omega V6. Mam srovnani, je to skutecne temer to same vcetne provedeni, Ano vsichni vyrobci uz dnes produkuji auta s kvalitnim dilenskym zpracovanim povrchu. Samozrejme za priplatek si v Audi muzety vymyslet vice, Subaru je proste vybanee a konec. Porovnani pocitu pri sednuti do vozu mezi A6 z 2003 a Outbackem 07 uplne na stejno. Dokonce obchodni partner, ktery ma A8 za 2,5 mega si pri sednuti do Outbacku vyjadril obdiv nad pohodlnosti sedacek a predesim changerem na 6CD s MP3 i WMA, ktere tam on chudak nema ani za tech 2,5 mega ;) Jeste jsem tu nekde videl, ze se nekdo snazi srovnavat Oktavku a Outbacka… Lidi proberte se, to jsou dve rozdilne tridy. Oktavka 2 je moc dobre auto, ale po presednuti z outbacku si pripadate stisnene, sedacky se nedaji srovnat a pokud tedy nechcete utratit mega, tak ani vybava neni takova. Popularni Oktavku I s 1.9TDI ani nebudu hodnotit. To je rozdil asi jako mezi Skodou 105 a prave to Oktavkou I. A ted jizdni vlastnosti. Neni pravda, ze je pohon vsech 4 kol v beznem provozu prakticky na nic. Opet, kdo nezkusil prujezd zatacek s permanentni 4 kolkou vubec netusi o cem mluvi. Popsat se to da takto, na rovince Vam na zada dycha Oktavka, Pasat nebo podobna skatule, blika na Vas a klepe si na ceo i kdyz jedete 120 (okreska), to vse az do prvni zatacky kde pokracujete prakticky s nezmenenou rychlosti dale zatimco ve zpetnem zrcatku vidite divoke manevry vzdalujiciho se pronasledovatele. Ten rozdil je obrovsky a dokud jsem to nezkusil tak jsem si ho nedokazl predstavit. Dalsi ilustrace je dalnice. Klasicka D1, jedete v levem pruhu 150-160 a kde jaky kreten s Oktavkou, Pasatem nebo Mercedesem za pet padesat ma dojem, ze ho brzdite. Ale ouha, prijde vysocina a dest, na dalnici stoji voda. Dale pokracujete v levem pruhu v rychlosti 150-160 a spolecne s Vami uz jen ostatni permanentni ctyrkolky. Opet jsem tomu neveril dokud jsem to nekolikrat nezazil na vlastni kuzi. Nyni ke srovnani v doopravdy narocnych podminkach. Outback i A6 vyjedou prakticky cokoliv, problem A6 je tezky diesel ve predu a pomerne vysoko. Malokdo si uvedomuje dusledky zakladnich fyzikalnich principu. Pokud jedete do zatacky ma tezky dieselovy motor poslusen fyzikalnich zakonu letet porad rovne a jeho hybnost je nemala. Lehky benzinovy a navic nize polozeny motor Outbacku ma hybnost mnohem mensi a proto jsou prujezdy zatackou jistejsi a to predevsim za horsich podminek. A6 ma navic hromadu elektroniky, ktera se snazi eliminovat chybu ridice. Outback ji nema, ale je postaven tak, ze je ho velice tezke dovest do stavu, ze by ji potreboval. Nyni jeste k Haldexum a podobnym hrackam. Nemam osobni jizdni zkusenost, ale srovnani noveho haldexu ve Volvu XC70 versus AWD Subaru Outback je notoricky zname a mozna si ho i GTI dokaze najit na youtube. O tom, ktery system je lepsi a uzitecnejsi hovori pomerne jasne motorizace v Krkokonosich, Jesenikach ci Beskydech. Proc si tam ti mistni asi nekupuji ty uzasne Haldexy, kdyz jsou levnejsi nez AWD od Subaru a quattro od Audi? To jsou tam tak bohati a nebo je tam proste takovy vzity odpor vuci Skodovce? Odpoved je jednoducha, i Lada Niva z roku 1985 ma lepsi vlastnosti nez nejnovejsi Haldex. A ted uz jsem dojedl obed a musim zase pracovat, takze zadr… Jo a GDI, zkus si koupit auto a udelat ridicak neb strom praxe je vecne zeleny. Ty moudra co jsi pochytil cteni motoristickych casopisu na zachode ti v zivote stacit nebudou….

  • [83] 5. 12. 2007 v 13:56

    GTI ty jo ty fakt meleš pořád tu svou, že všechny auta maj schopnosti, kterých řidič civil nemůže nikdy na max využít a z toho tady pořád děláš závěry, že je jedno co koupíš pokud nechceš driftovat po poli. Ty auta vybíráš asi podle toho, kolik stojej a kolik lidí před delvitou vyvalí oči. Protože subaru podle tebe skrývá pod nevalným vzhledem skvělej podvozek a motor, kterej ocení jen závodník relly.
    Jenže selskej rozum říká něco jinýho. Např. poběžím li na čas, je jasný že se mi poběží ve sportovních botech líp než v gumákách a taky je jasný, že atlet profík mě předběhne i ve cvičkách.
    Já prostě tvrdím, že auta právě nustále zdokonalují pohon proto, aby umožnili bezpečnou jízdu i řidiči bez zkušeností.
    A vůbec, s tebou je tahle diskuse fakt marná, svez se v tom někdy a možná se budeš divit, proč že sou ty němci tak drazí a proč si máš připlácet za každou ptákovinu, když můžeš mít spolehlivý auto stejné kvality za třetinovou cenu.

  • [84] 24. 3. 2008 v 7:25

    Vše jsem pečlivě přečetl?Vlastním imprezu 96 EJ20 a Za 4 roky provozu 60tis/km.Subaru si šlo vlastní cestou od počátku šedesátych let..Komu se to nelibi at si koupi Alrouda s alu napravou,nebo škodu s haldexem a přikoupí pro jistotu váhu vzduchu.RDG ventil a vozí V.A.G sebou…Co se tyka spolehlivosti a jízdnich vlastností je subaru N.O.1