Omlouvám se, že to trvalo déle, ale tohle je již druhý článek, protože ten první mi zamrznul po dokončení a nepovedlo se mi ho uložit = totální frustrace a velké zpoždění. Takže tento nebude na spoustu řádků, spíše to udělám jako shrnovačku.

Během několika uplynulých dnů jsem se projel ve dvou zajímavých autech, ale z důvodů, které bych si rád nechal pro sebe napíši pouze o tom méně zajímavém…ale stejně to byla pecka, takže to zase tak nevadí.

Jak vyplívá z nadpisu, měl jsem tu možnost projet se v Audi RS4(v krásné červené!). Co se týká mě, mám k Audi poměrně vřelý vztah – z těchto automobilů cítím klid, jistotu a nadhled. Technicky mě také oslovují, zejména systém Quattro bych chtěl vypíchnout. Dělají také kvalitní motory – a s jedním z největších motorů Audi jsem měl tu čest. RS4 má osmiválcové srdce, které při frekvenci tepů 7800 ot./min. produkuje velmi příjemných 420 koníčků, což je dost na zatlačení žaludku až někam do zavazadlového prostoru vzadu a půldenní pitomý úsměv. Osmiválec je velmi příjemný, protože nejen, že má hlas jako Pierro Cappuccilli své nejlepší formě (italský špičkový baryton), je také kultivovaný a silný jako bejk. Tahá vždy a všude…když jedete na dálnici stotřicítkou a Fabia HTP uzná za vhodné přejet na prázdné dálnici do pravého pruhu, máte dvě možnosti jak jí ukázat krásné koncovky a rozšířenou prdelku – buď podřadíte a pak je pružné zrychlení naprosto super špičkové nebo nepodřadíte a pak je zrychlení jenom naprosto špičkové. Tady žádná rada nepomůže, s tímhle autem si radši sprinty nedávejte. na semaforech ho klidně ignorujte, nezapomeňte na to, že má permanentní pohon všech kol a tak nemá absolutně problém s trakcí. I na dálnici sedí velmi dobře a není problém dosáhnout lehce omezení…a tím nemyslím zákonné omezení na 130, modří už vědí. Jasně, jeli jsme chvílemi jaksi rychle, ale kvalitní brzdy a špičková trakce to vždy měli pod kontrolou.

A tím se dostávám k dalšímu chvalozpěvu – k praktičnosti. RS4 je takový baby-supersport, ale můžete s ním jet na oběd nebo odvézt dcerku do baletu. Je opravdu neuvěřitelně všestranná. není ani moc tvrdá ani příliš nekompromisní. Pokud zrovna nepotřebujete z 0 na 100 zrychlit okolo pěti vteřin nemusíte. Jde s ní jezdit každý den a není to utrpení (já s ní jel sice jeden den, ale tohle říkal majitel, co jí má rok a půl a nemá druhé auto, i když si ho myslím může dovolit lehce). Co se týče praktičnosti tak je to klasická A4 (dle mého soudu suverénně nejhezčí Audi dneška, nepočítaje R8 – ta mimochodem bude sdílet stejný osmiválec), má kufr stokrát větší než supersporty, stojí půlku, jezdí o malinko hůře a žere jako dvě fábie – čili ideální auto, nemyslíte?

Zápory se najdou, ale spíše záleží na úhlu pohledu. Koupíte-li si RS4 za dva a čtvrt milionu, tak nějak čekáte, že bude lépe vybavená než sousedovo Hyundai. Opak je pravdou, musíte si připlatit třeba za boční airbagy vzadu, vyhřívání předních sedadel, rádio a changer na CD nebo elektricky stahovaná okénka (to není překlep!). Je toho ještě o dost víc, což mě zarazilo, ale podíváme-li se na to z druhé strany tak RS4 není představována jako levné auto. A majitelé si zjevně rádi připlatí. A mají recht…to auto za ty peníze rozhodně stojí.

Je tu poslední odstavec…koukám, že jsem se rozepsal jako prve, jen jsem méně vtipný. Tak sorry :-). No, zpět k Audi: na zpracování interiéru, zejména potahy v zavazadlovém prostoru…házím bobek. To auto je prostě miláček (jak by řekl Glum a moje bývalá dívka (věřte mi prosím, že podobnou mají jen tu řeč) je to takový milášek). Má ovšem konkurentů dost a dost. Nové M3 bude patrně levnější a rychejší, MB C v úpravě AMG na sebe nechá čekat jen několik měsíců a IS-F vypadá jako rozzuřené torpédo. To je ale sakra dobrá konkurence. Já mám ale jasno…beru RS4, protože v něm nevypadám jako pasák, tuner ani senior. No dobře, beru zpět, chtěl jsem vás jen popíchnout. Ale když se nad tím zamyslíte tak hodně lidí tak uvažuje. Faktem je, že RS4 je prostě bomba auto. Já bych neváhal…

Může to být způsobeno také tím, že jsem v ostatních nejel…;-)…ale co není může být.

Mějte se pěkně a…čau.


29 Responses to Jízda – RS4

  • [1] 15. 4. 2007 v 21:46

    Velmi pěkné počtení ,ale s tímhle jste mě vážně dostal:
    „Během několika uplynulých dnů jsem se projel ve dvou zajímavých autech, ale z důvodů, které bych si rád nechal pro sebe napíši pouze o tom méně zajímavém…“

    Perte to sem! 😉

  • [2] 15. 4. 2007 v 22:21

    Příjemné čtení.. No nevím, dva a čtvrt se mi zdá opravdu moc, za ty peníze asi spíše M3, ne proto, že bych byl pasák, ale zkrátka čistě v poměru cena/výkon/vzhled. Pro mě možná spíše i ten cena/vzhled/výkon. Ne že bych musel mít na střeše svítící poutač s cenou vozidla, ale za 2,25 mi tam trocha té okázalé marnotratnosti chybí. Tip na závěr: před odesíláním článku (pokud ti to zamrzlo tam), tak ctrl+c. Taky se mi to párkrát stalo u delších příspěvků a je to na prášek (nebo aspon ránu do stolu), od té doby vždy kopíruju aspoň do schránky. 🙂 A příště bude o té express delvita 307? 😉

  • [3] 15. 4. 2007 v 22:46

    Skvělé je jak srovnáváš svoju bejvalku ke Glumovi. Pěkné čtení o RS4 taky bych se projel. Já moc AUDI jako automobilku nemusí, ale RS4 je jiná káva.

  • [4] 15. 4. 2007 v 23:01

    GTFOUR: děkuji. O tom druhém třeba bude časem, je to jedno z aut, na které se celý život nezapomíná. Teď to prostě nejde :´-(

  • [5] 15. 4. 2007 v 23:05

    Micinka: Mít starosti zda M3 nebo RS4, jé to by bylo krásné…ale jednou to příjde – určitě ;-). Audi jsou drahá, je to hodně peněz, já s tebou souhlasím. Mě se ale zvenku, zevnitř i pohonem zamlouvá více RS4, jistěže by to chtělo svézt se ve všech, jsou to všechno pecky, záleží asi na drobostech. PS: to bylo poprvé, kdy jsem to nepsal ve wordu ale rovnou sem…Murphyho zákony fungují!

  • [6] 15. 4. 2007 v 23:06

    Kaktus: ona nebyla češka…jinak bych si to nedovolil :-D.

  • [7] 15. 4. 2007 v 23:13

    Dobrej textík ;-), pozdravuj Gluma 🙂 P.S. Klubisti tě v subklubu ukřižujou… :-))

  • [8] 15. 4. 2007 v 23:16

    GTI: děkuju PS: proč by měli?

  • [9] 15. 4. 2007 v 23:19

    Pekne napisane. Uz chyba len aby si napisal o tom druhom. 🙂 Tak do toho. Zvuk toho 8 valca som pocul v piatok ale v inom auticku – v R8. Bude totizto u nas teraz na BA autosalone a bol som akurat v servise kde ju doviezli aby ju umyli nalestili a pripravili. A trosku mechanici poturovali motor. A bolo to nieco uuuuuuzasne. Hned potom vykladali z kamiona Gallardo. Dalsi krasavec. 🙂

  • [10] 15. 4. 2007 v 23:27

    Jozki: neměl bych to prozrazovat, ale co, když to nevyjde tak se snad zlobit nebudeš, R8 je v plánu také (Ricardo, to je ONO XXXX ; čili OOOO 🙂 a to už ven půjde. Co se týká toho druhého, je to fakt škoda a já mám cukání, natočil jsem video, ale prostě to nejde. Zatím ne.

  • [11] 15. 4. 2007 v 23:56

    Slnecne poobedie vhodne na piknik, dialnicny obchvat okolo Bratislavy, vsade stoja auta a z radia mi nezny zensky hlasok ohlasi, ze este asi chvilu budem v tom 5kilometrovom rade stat… Z nudy hodim ockom dozadu a vidim majaciky.. Zacinam sa rozhodovat kam uhnem, kedze v zacpe byva dobrym zvykom kazdeho vodica nalepit sa na najblizsie vozidlo a nenechat priestor na manevrovanie… ked konecne uvolnim cestu, cakam kym auto s pravom prednostnej jazdy prejde… Na moje neskutocne prekvapenie zbadam namiesto ocakavanej sanitky ci hasicov nemecke Audi pomalovane zelenymi pruhmi, s napismi Policia a hnusnymi cervenymi majakmi (akoby odmontovanymi zo sluzobnej fabie) na streche… Prva reakcia je samozrejme pocudovanie, ze policii sa asi fakt oplatilo chytat ludi na nezmyselnej 40tke, ked teraz maju peniazky na Audinu… Akoby nestacili Oktavie.. No ked sa fizel preplazil na neutral okolo mna, zaradil rychlost s medziplynom (iked neviem naco, vsak ma synchrony.. snad pre efekt) a z chromovanych koncoviek vyfuku sa ozval neskutocny zvuk. Trosken mi to prislo ako 426 Hemi krizeny s 2.0FSI… A potom zase pridal plyn a z tlmica vyfuku vychadzali dalsie a dalsie razove vlny.. Nadhera… Ked uz bol daleko a ja som sa z toho prekvapenia spamatal, tak som musel posluchnut svoje asi mierne urazene ego a parkrat pretocit svoj stvorvalcovy boxer aby som dokoncil tu nadhernu symfoniu, ktoru zeleny zacal…

  • [12] 16. 4. 2007 v 9:35

    Alessio: já také takový „problém“ zda M3 či RS4 nebo něco jiného neřeším (bohužel)… Ale jinak si nemyslím, že by audiny byly drahé, jen za RS4 se mi to zdá hodně, i když jak tak koukám, tak M3 nebude levnější. Ale hlavně má 2 dveře, což je ten největší rozdíl od RS4, samozřejmě, to je deviza RS4, pro zákazníky, jako je ten tvůj známý, kteří chtějí stejnou praktičnost jako u běžného auta. Na případné R8 se těším… 🙂

  • [13] 16. 4. 2007 v 10:08

    whoever: ano, slovenské S4 musí být taky zajímavé poslouchat

  • [14] 16. 4. 2007 v 10:55

    Micinka: já myslím, že dvoje dveře taky stačí… co se týče ceny, tak si musíme uvědomit, že tady se prostě platí za ten motor…dva a půl milionu za auto s 420 koníky a kvalitou vysoko nad americkými muscle-cars…není to málo peněz, určitě ne, ale v kontextu to není drahé.

  • [15] 16. 4. 2007 v 11:16

    V kontextu to drahé není, o tom nepochybuji, ale předpokládám že většina (ke které se v tomto případě řadím), asi bude uvažovat spíše v tom duchu co jsem napsal. Možná bral bych ho jako evropskou formu muscle-car, ale v tom mi brání zase ty „zbytečné“ dveře (jinak mám raději 4dv.). Každopádně je to vpodstatě ojedinělý auto, nevím o jiném autě stř.třídy 4dv. s 420k. Pokud nebudeš brát v potaz dvoje pojištění a dvojí spotřebu atd., tak by si za něj měl Imprezu WRX a já V12 XJS ve slušným stavu. Ale těch kombinací by se dalo najít samozřejmě víc. 😉

  • [16] 16. 4. 2007 v 13:47

    Výborné, není co dodat, jen to, jestli budou fotky.

  • [17] 16. 4. 2007 v 14:05

    pěkný! těšim se na další článek

  • [18] 16. 4. 2007 v 14:44

    M3 bude i sedan, takže druhý pár dveří nechybí…

  • [19] 16. 4. 2007 v 17:37

    musta: fotky nebudou, resp na interiéru mi nic zajímavého nepřišlo (klasika, kromě sedadel) a z venku nebyl čas – ještě se s ním často uvidím, pokud to bude možné tak ho vyfotím.

  • [20] 16. 4. 2007 v 17:39

    Micinka: jasně, já chápu jak jsi to myslel. osobně bych rád porovnal výkonnové charakteristiky RS4 a 335i , průběh obou křivek. Pokud má někdo přístup k oběma grafům byl bych hodně vděčný…

  • [21] 16. 4. 2007 v 19:16

    Nazdar Alessio, gratuluji k jízdě s RS4. Sám bohužel podobnou zkušenost nemám ale i tak je pro mě RS4 automobilovým Everestem. Nějaká ta sekunda nebo pár koní navíc tady už nehrají roli, a tak se mě líbí jak vypadá i (se zatnutými zuby) kolik stojí. Ale mám ho radši v modré -což bylo moje první a zatím nejlepší setkání face-to-face, a to přímo v akci. Držel jsem se dlouho ale samozřejmě jsem neměl šanci 🙁 No na příště si musím vzít jako výzbroj aspoň nějakou tu S4 (taky modrou) co jsem si vyhlídnul v Německu za velmi příznivou cenu 😉 Každopádně podle toho co bylo napsáno, je RS4 vrcholem německého automobilového umění a já nemám důvod nevěřit.

    Co se týká onoho OOOO tak se už těším, sice jsem tajně doufal že to bude… to nejde znázornit, no ten důležitější, starší a tisíckrát lepší než , ale nakonec moje úvahy vedly více-méně tímto směrem 😉 S R8 mám zatím trošku designový problém ale na konfrontaci f2f teprve čekám, čili závěr je otevřený.

  • [22] 16. 4. 2007 v 19:25

    Ricardo: německý automobilový průmysl tyhle autíčka umí :-). R8 se mi líbí opravdu MOOOOC . PS: trošku nerozumím tomu ?

  • [23] 16. 4. 2007 v 19:29

    Bravo, auotrská práva, skvělý nápad, nevadí, když se inspiruji?

  • [24] 16. 4. 2007 v 20:20

    To co je pro Francouze je pro Němce… nebeská hvězda… O | ^

    PS: jestli tu 307 vážně nespácháš budu si muset ji půjčit a zajet do Delvity 😀

  • [25] 17. 4. 2007 v 0:20

    musta: jak je libo

    Ricardo: jasně, už to chápu

  • [26] 21. 4. 2007 v 20:20

    Tak uz to tolko nenatahuj a daj sem to CONTI GTC? 🙂

  • [27] 21. 4. 2007 v 22:38

    WildWave: :-)…;-)

  • [28] 3. 5. 2007 v 17:59

    Na přání autora reaguji. Myslím, že podstatu věci vystihl velice přeně: RS4 je až neuvěřitelně všestranné auto (a tudíž nemusíte mít dvě), přičemž kompromisy které jsou k tomu nutné nejsou nijak zásadního charakteru.
    V pár věcech si dovolím oponovat: Cena je vysoká, ale nikoliv přehnaná. Rozhodně nejde o masovou sériovou výrobu, takže je jasné že na jiných modelech se automobilka „napakuje“ více. Zadní okna v elektrice jako příplatková výbava je asi takový malý žert. Při nákupu nového auta totiž dostanete slevu, která tato a další „nedopatření“ spolehlivě pokryje.
    A pak si nejsem jistý s tou konkurencí: je to o úhlu pohledu. Pokud chcete pohon 4×4, nemáte mezi vyjmenovanými auty z čeho vybírat…

  • [29] 4. 5. 2007 v 10:30

    Kemza: ano, s tou slevou máš pravdu, faktem je, že slevu lze dostat na jakékoliv auto a ten seznam příplatkové výbavy mě docela poděsil…to ale kvality RS4 rozhodně nesnižuje. Konkurence je myšlena motoricky a „třídně“, špičkový pohon 4×4 je myslím velkou devizou Audi. PS: hodně štastných rychlých kilometrů 😉