-
Renault Mégane RS R26.R
Tohle je můj vůbec první článek!
Děkuji za jakékoli reakceKdyž před znalci vyslovíte název Renaultu Mégane, naskočí jim husí kůže všude po těle. Design tohoto modelu a obzvláště druhé generace (2001-2008) byl všeobecně špatně přijat a stal se terčem oprávněné kritiky. Málokdo ale zná model RS R26.R. A to je úplně jiné kafe!
Tohle autíčko je nekompromisní stroj. Ve své nejdrsnější verzi nemá ani rádio, ani klimatizaci, ale může mít lehký ochranný rám nebo titanové výfukové potrubí. Váha vozu byla díky karbonovým doplňkům, vyhozené výbavě, odstranění zadních sedaček a okénkům, která jsou vyrobena z polykarbonátu, snížena o 123 kg. To zajišťuje daleko lepší jízdní vlastnosti než u standardní R26.
Výkon motoru zůstal i přes všechna vylepšení hmotnosti stejný jako u R26, tedy 230 koní. Nízká hmotnost, kratší převody 6stupňové převodovky a v neposlední řadě také semislicky Toyo mají za následek excelentní časy na Nordschliefe. Ten nejlepší má hodnotu 8 minut a 17 sekund. Díky němu se tak Renaultu Mégane RS R26.R stal nejrychlejší předokolkou v historii Severní smyčky.
Jeho největší rivalové (v době, kdy ještě byla v prodeji 450 kusová série) byli Ford Focus RS, Subaru Impreza WRX STI nebo Mitsubishi Lancer EVO. Ale ani jeden z nich nemá tak nízkou hmotnost a tak dobré časy na okruzích. Kdyby se vůz ještě vyráběl, tak bych možná dnes mezi konkurenty zařadil Subaru Impreza WRX, které je určeno pro přestavbu na rally skupinu N.
Na závěr by se slušelo podotknout, že je to asi nejlepší silniční Renault jaký kdy spatřil světlo světa a byl za to také náležitě odměněn hodnocením novinářů. Příklad za všechny: Sportovní vůz roku 2008 – časopis Evo. A v neposlední řadě vzpomeňme test Renault Mégane RS R26.R vs. Porsche Cayman S v magazínu Autocar: „Přestože vítězství patří Porsche Cayman S, morálním vítězem je Renault Mégane RS R26.R. A myslím, že kdyby Porsche postavilo Cayman R, svět by byl dokonalý.“ Tohle snad hovoří za vše, hlavně tedy za to, jak skvělým náčiním Mégane RS R26.R je.Technické údaje
Výkon: 230 k/169 kw
Rychlost: 237 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6 s.
1km s pevným startem: 25,9 s.
Hmotnost: 1230 kg
Nordschliefe: 8,17 min.
Počet vyrobených kusů: 450
Kombinovaná spotřeba: 8,5l/100km
Točivý moment: 310 Nm v 3000 ot/min
Výkon/hmotnost: 183 koní na tunu
Palivová nádrž: 60 litrů
Cena: cca 700.000 Kč
Auta
- Červen 20112 Posts
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20112 Posts
- Březen 20112 Posts
- Únor 20113 Posts
- Leden 20112 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20102 Posts
- Říjen 20101 Příspěvek
- Září 20102 Posts
- Srpen 20103 Posts
- Červenec 20101 Příspěvek
- Červen 20101 Příspěvek
- Květen 20101 Příspěvek
- Duben 20101 Příspěvek
- Březen 20103 Posts
- Únor 20105 Posts
12 Responses to Renault Mégane RS R26.R
[1]
8 února, 2010 v 9:13 pmNavtech
Má to auto i jiný využití, než jízdu po sev. smyčce?
[2]
8 února, 2010 v 9:23 pmvrkuboy
Měl sem tu čest osahat si toto auto na srazu slovenského Megane klubu jehož jsem členem. Auto je to opravdu úžasné… nicméně na denní ježdění to moc není, ale kdo si ho pro tento účel pořizuje že? 😀 Je to nekompromisní nástroj na víkendové blbnutí. Jinak pokud někdo pochybuje o tom srovnání s Imprezou a Evem jak píše autor v článku tak byť to nezní reálně je toto srovnání zcela na místě tedy za ideálních podmínek (sucho, asfalt). Jinak jsem rád, že je tu opět někdo se zájmem o moji oblíbenou značku. 😉
Zde přikládám snímek z mé recenze na moje.auto.cz http://img.auto.cz/moje.auto.cz/img/galleries/46744a00076b6/4a8848f5baf48.jpg
V pozadí též jeden ultimativní, nekompromisní stroj 😀 můj Scénic
Jinak v aktuálním čísle TopGearu je hezké srovnání Megane RS, Focus RS a Scirocco R a pak táké Suzuki Swift Sport, Renault Twingo 133 cup a Fiat 500 Abarth.
[3]
8 února, 2010 v 10:21 pmGeekStar
Minulá generace Meganu zas tak negativně přijata nebyla, vzhledem k tomu, že vyhrála anketu Auto Roku 2003 a jeden rok byla nejprodávanějším modelem v Evropě. Jinak pěkný článek.
[4]
8 února, 2010 v 11:22 pmEmel
Pokud se budeme bavit o nejlepším Renaultu všech dob, je mým favoritem Renault R26. Ne .R, ne Megane. Někteří namítnou, že to není „normální“ auto… no, to ale do jisté míry platí i o R26.R. Skořepiny, rám, i ten polYkarbonát…
Renault postavil extrémně ostré auto a patří mu za to obdiv všech milovníků rychlých kol, jeho konkurencí už jsou spíš vozy jako Radical nebo Caterham, které přece jen nabídnou asi víc zábavy. Při zachování střechy nad hlavou a za dané peníze je ovšem R26.R výborná volba, o tom není sporu.
PS: na první blog to není špatné :-), i když na motoristickém serveru lze těžko předpokládat, že by R26.R nikdo neznal.
[5]
9 února, 2010 v 9:20 amBeaumont.
Vítej na blogu 🙂
Jako první článek dobrý, tohle auto určitě stojí za připomenutí. Já měl to potěšení řídit standardní RS (tj. bez samosvoru) a už to je velmi ostré a podmanivé auto.
[6]
9 února, 2010 v 10:31 amEmel
A mimochodem, chtělo by to schválit komentáře, jinak si tu přispívá každý sám pro sebe.
[7]
9 února, 2010 v 9:20 pmAmerika
Díky moc všem za reakce
vrkuboy:se máš:-( Můj tajný sen to auto alespoň vidět a ty si v něm i seděl:-( Nevíš, jestli se dá ještě někde vidět? Jsem rád, že se ti článek líbí.
Emel:jak říkám, jsem tu nový a tak nevím, jak to tu chodí, ale polepším se:-)
Navtech:příklad, to víš, že má jiný využití, ale Sev.smyčka je legenda, tak je to nejlepší příklad, ne?…
PS.: Budu se snažit napsat článek i o Renaultu Sport Spideru, ale momentálně mám v záloze článek o Fiatu Multipla z r. 1999. Jsem zvědav, jaké na něj budou reakce:-D
Díky všem za přivítání.
[8]
9 února, 2010 v 9:23 pmAmerika
vrkuboy:Ten Top Gear už mám. Přece si nemůžu nechat ujít čtení o mém Mégankovi:-D
A mám snad všechny české časopisy(i mutace) ve kterých bylo o Méganu RS R26.R napsáno.
[9]
10 února, 2010 v 4:43 pmkolmar
nazdar, na zaciatok slusne… a ked ta niekto tu bude roznasat v zuboch si nevsimaj – poniektory su citlivy na svoju znacku.
Tou imprezou si myslel tusim WRX 265 vsak? jedina chyba auta je 5st. prevodovka… inak bomba! (motor mynulej WRX STI)
[10]
12 února, 2010 v 12:55 amvrkuboy
[7] regni se na meganeklub.sk a pak uz jen na foru sleduj kdy je nejaky sraz, majitel teto sede R26.R jezdi na srazy casto 😉
[11]
12 února, 2010 v 8:10 amAmerika
10 Díky moc. Na stránkách Slovenského Mégane klubu je skutečně uveden jako člen a seš tam i ty 🙂 Ještě něco. Nemáš nějaké další fotečky? A když máš tolik modelů Renault(mimochodem moc pěkná stránky o modelech) nevíš, jestli se dá sehnat ten Mégane RS R26.R? Sháním ho všude, ale zatím bezvýsledně. Díky 😀
[12]
13 února, 2010 v 4:01 pmvrkuboy
[11] R26.R sem nikde nevidel jinak bych ho mel uz doma. Ale francouzsky OTTO models dela celkem casto ruzne limitovane edice modelu na kazdy mesic neco novyho ale je to resin takze to je plastovy model ale to nevadi od kovovyho ma vic detailu 😉 fotky budou nejaky na foru v jeho galerii.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.