-
Prodeje Škody
Opět vás všechny zdravím.
Dnes, ač by tomu nadpis odpovídal, se nebudu řešit prodej Škody v číselných hodnotách. To už za mě napsali jiní na auto.cz a věřím, že si to mnozí z vás přečetli. Já si chci položit otázku:Proč se prodeje tak propadly?
Odpovědí může být několik:
Silná konkurence, hosp. krize nebo vyšší ceny některých modelů.
Jenomže? Co když za tím vším stojí něco jiného?
Co? Ptáte se. Co třeba design modelů z Mladé Boleslavi? Některé modely vypadají přinejmenší divně. Viz. Fabia.
V nadpisu u článku na auto.cz se píše, že Škodu zachránily Německo a Čína. Německo je z jednoho prostého důvodu. A to šrotovné. V Číně . Tam je to způsobeno, že Škodovky tam patří k modernějším a hlavně bezpečnějším autům. Proč se ale tolik aut neprodává v domovině Škody? Tedy v ČR? Že by to bylo proto, že modely jsou nezajímavé? Ano. Zákazníci letí na velký prostor a poměr cena:užitná hodnota, viz např. Dacia Logan. Ale když si postavíte vedle sebe Fabiu a Logan (a teď se mnou asi nebudete souhlasit), které si vyberete, jen při pohledu? Já bych volil Logana. Příjde mě vyváženější, ale chápu i opačný názor. No ale zpět k věci. Proč tedy Škoda ztratila tolik zákazníků? Když porovnáme jen v Česku design Škodovek(které jsou nejprodávanější ve své kategorii, i když už né s tak velkým odstupem jako v minulosti) a druhého auta v té ktegorii, zjistíme, že ta druhá auta jsou snad vždy hezčí. A mnohdy i levnější. I když se Škodou si lidé kupují kvalitu made in VW a na to lidé taky dost slyší… No ale design. Vemte si malá auta. Fabia první Ford Fusion druhý. Vím, že ani Fusion není výstřelek poslední mody, ale přesto. Které auto se vám zdá hezčí? Za mě bod pro ostatní. Nižší střední třída. Octavia první Cee´d druhý. Sice opět rozporuplný názor, ale ode mě bod opět pro ostatní. Střední třída. Tak tady Superb první a Passat druhý. Tak tady výjmečně bod pro Škodu. MPV. První Roomster, druhý Citroen Berlingo. Ač je Berlingo krabicovitá dodávka změněná na MPV, příjde mi hezčí než Roomster. No a SUV? Yeti opět první a Tiguan druhý. Tak tady snad vyrovnané. Tiguan je jeden z mála VW, který se mi líbí. Jak to tedy dopadlo? Ostatní:body 3. Škoda: bod 1. Nepřiřazený bod pro remízu: 1 Tak a to je jen design. Ne cena… Tam by byla Škoda převálcována dvakrát tolik… Snad jen v SUV ne.
Tak nevím. Možná tento příspěvek nemá smysl, ale od čeho jsou blogy? Aby člověk vyjádřil svůj názor. Ne?
Auta
- Červen 20112 Posts
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20112 Posts
- Březen 20112 Posts
- Únor 20113 Posts
- Leden 20112 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20102 Posts
- Říjen 20101 Příspěvek
- Září 20102 Posts
- Srpen 20103 Posts
- Červenec 20101 Příspěvek
- Červen 20101 Příspěvek
- Květen 20101 Příspěvek
- Duben 20101 Příspěvek
- Březen 20103 Posts
- Únor 20105 Posts
18 Responses to Prodeje Škody
[1]
23 března, 2010 v 8:45 pmEmel
Nevím, já bych se přikláněl spíš k těm tvým prvním důvodům. Možná u Fabie můžeš mít částečně pravdu… zejména pokud se budeme bavit o Fabii kombi jako základním rodinném autě.
[2]
23 března, 2010 v 8:47 pmAmerika
[1] Emel
Nejsem si jist, že je to tak, ale nebudu ti brát tvůj názor. Každý má holt jiný no… 🙂 Díky za názor…
[3]
23 března, 2010 v 8:54 pmEmel
… a zkus něco udělat s tím pravopisem…
[4]
23 března, 2010 v 8:59 pmAmerika
[3] Emel
Copak. Mám moc chyb nebo co? Píšu rychle, atek se může stát, že se překlepnu…
[5]
23 března, 2010 v 9:11 pmEmel
Klíčová je cena… stačí se podívat na Fusion, ten přece také moc krásy nepobral. Octavia rozhodně patří k tomu lepšímu ve třídě, byť facelift pokazil předek. I Octavia Tour vypadá pořád dobře, teď jsem viděl bílou s černými sloupky v kombíku a mohl jsem na ní oči nechat. Zbývá jedině ta Fabia, která je zejména v základu a kombíku opravdu nic moc… a právě tahle varianta je důležitá pro soukromé zájemce.
[6]
23 března, 2010 v 9:17 pmAmerika
[5] Emel
Paropisné chyby nevidím, byť jsem si můj příspěvek důkladně přečetl.
A co se týká toho, co si napsal. Já jsem hodnotil čistě jen design… Tak Octavka by snad Cee´d převálcovala všude jinde až na cenu… Stejně tak Fabia. Já to tedy beru z čistě designového úhlu…
[7]
23 března, 2010 v 11:18 pmEmel
3.řádek: přečetli, ne přečetly… přečetly by bylo pouze pokud bys mluvil výhradně k ženám
8. řádek: z Boleslavi, ne z Boleslavy… je to vzor kost, ne žena
Byla tam ještě fůra překlepů, ale ty jsi snad opravil…
Design Octavie je velmi dobrý, až na ta přední světla která po faceliftu moc nemusím. Nemá smysl mluvit o nějakém propadu prodejů, když se s prodeji Octavie nic hrozného neděje. Primárním problémem Škodovky u nás byla cena. To se sice zlepšilo, ale třeba Renault + Hyundai jsou pořád ve srovnatelné motorizaci a výbavě o hodně levnější. Pokud bych chtěl nutně hledat důvod „poklesu“, je to pro mě jednoznačně cena. Z globálního pohledu Škody tu ale žádný problém není…
[8]
23 března, 2010 v 11:50 pmNavtech
Hele ty, Emel… ty jsi i pedagog 🙂 To se mi líbí, ale fakt. Však si tě vážím i přes ty tvoje „holobytní móresy“ s kvedlačkou 🙂
Jinak jsem někde četl, že se nic nepropadlo, ba naopak. Propadly se zisky a ty jsou pořád v ažůru s příjmy Martínka Romana.
[9]
23 března, 2010 v 11:55 pmAmerika
Pedagog? Slabý slovo… 🙂 Myšleno v dobrém 😉
[10]
24 března, 2010 v 12:00 amNavtech
Pediatr?
[11]
24 března, 2010 v 12:01 amAmerika
Psychiatr… 😉
[12]
24 března, 2010 v 12:03 amNavtech
Belgičan?
Jak je to s tím propadem? 680 tisíc, nebo jak to bylo? O tom se některým automobilkám může jen zdát, ne? Takový Volvo… na něj narazíš v kdejaký prdeli po světě a prodá jich ročně tak 20%?
[13]
24 března, 2010 v 12:09 amAmerika
[12] Navtech
Jo propad okolo 680 tisíc…
Taky by mohl být teda Francouz…?
[14]
24 března, 2010 v 12:12 amNavtech
Jako že škodovka prodala o 680t míň?
[15]
24 března, 2010 v 12:15 amAmerika
Ne. Sorry. Úplně jsi mě zblbnul. Prodala 684 000 aut
http://news.auto.cz/ekonomika/skoda-auto-loni-prodala-684-tisic-aut-zachrana-prisla-z-nemecka-a-ciny.html
[16]
24 března, 2010 v 12:19 amNavtech
OK, prodala nejvíc aut v historii, je to tak? Takže prodeje se nepropadly. Propadly se tržby a logicky i zisk. Chápu to tak, že v první řadě museli jít s cenou dolu, aby byli akceschopní a prodávali stejně, nebo víc. To ale dělaj všichni.
[17]
24 března, 2010 v 8:04 amprekladys
[16] Navtech
taky mohli odborovýmu předákovi rozbít držku o futro, vyházet půl osazenstva, zastavit investice a víc omezit výrobu, a dočetli bychom se, jak jim vyletěl zisk…
[18]
24 března, 2010 v 11:48 amEmel
Navtech: to je druhá skoro pochvala za týden, tedy pokud pominu ty následné psychiatry, pediatry, Belgičany a Francouze… budu se nad sebou muset zamyslet.
Mám kvedlačku tak kvedlám, ne? Až ji mít nebudu, budu si místo toho třeba… ladit rádio, co já vím :-).
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.