-
Renault – třetí pokus
Jak jsme se mohli předsvědčit na titulní stránce, tak Renault přichází na český trh s novým sedanem Latitude. Jedná se o třetí pokus v novodobé historii značky(2000 – součastnost) vstoupit do vod segmentu vyšší střední třídy. Tam kde kraluje Superb a do třídy, která je teritoriem Audi A6, BMW 5, ale i Hyundaie Grandeur či Citroenu C6, což jsou pokusy mainstreamových značek snažící se ukrojit si krajíc z tzv. „manažerských aut“ kde léta kralují (a dlouho budou) „ášestky, pětkové bavoráky či éčko“ od mercedesu. Tyto pokusy nebyly úspěšné. Tak proč by měl být Renault? Pojďme si připomenout, kterými modely se chtěl vlastně Renault dostat do prestižní společnosti….
V roce 2001 přišel na trh Avantime. Ano ovšem, nebyl to klasický model zastupující vyšší střední třídu, ale Renault ho zamýšlel jako vrchol své nabídky. 3-dvéřové MPV/hatchback, který již při prezentaci konceptu v roce 1999 vzbudil rozruch. No a o dva roky později v seriové výrobě vzbudil rozruch znova. Většinová společnost ho odsoudila. Menšina ho chválila za převratný design….. Ano design a pak taky využitelnost a nástup na zadní sedadla byly největší problémy Avantimu. Neprodával se a tak byla výroba po dvou letech ukončena…..
Avantime byl je a bude auto, které předběhlo svou dobu. Unikátní designový kousek, který ale většina lidí nepochopila. Bohužel Matra ho vyrobila ne zrovna kvalitně a tak se mínění o tomto autě rapidně zhoršilo.. Bohužel.
Bohužel zrovna ve stejnou dobu jako Avantime, přišel na trh i druhý, extravagantní Renault. Totiž Vel Satis. Již klasický zástupce Vyšší střední třídy. Nahrazoval model Safrane, který byl konvenční, bez kudrlinek. U Vel Satisu ale Renault zariskoval a auto dostalo podobný tvar karoserie jako Avantime. Byla ale naštěstí pětidvéřová a kvalita výroby byla o trochu lepší než u Avantimu. Bohužel se stal dalším z řady Renaultů, který zůstal designově nepochopen a i díky značce ve třídě, kde dominuje BMW a Audi neměl úspěch. S podivem je, že atypickou karoserii má i BMW 5 GT, ale všichni jej kupují….. Zajímavé. Výroba byla po jednom faceliftu ukončena loni. Jediným konkurentem zůstal hatchback Opel Signum.
No a letos přichází Latitude. Zatím jsem neměl tu čest setkat se s ním tváří v tvář, tak doufám, že to brzy napravím. Designově je to takové nemastné neslané auto. Pro mnoho lidí úleva, že už to není atypický Vel Satis. Bohužel pro některé, ke kterým se řádím i já osobně, je to úsptup Renaultu. Přeznačkovat korejský Samsung se už jednou Renaultu krutě nevyplatilo, tak proč to proboha zkouší znova? Možná je to levnější, ale proč nevyrobí radši nějaký odvážný vůz….. V dnešní době si bohužel ale Renault nemůže dovolit šlápnout vedle. Bohužel…..
Škoda v Ženevě Lancia-Chrysler, Fiat a spol.
13 Responses to Renault – třetí pokus
[1]
20 února, 2011 v 9:32 pmEmel
1) Superb je střední, ne vyšší stření
2) Safrane je liftback, ne sedan
3) Problémem Avantime určitě nebyla prostornost
4) Atypický se píše s tvrdým y
5) Kdy se Renaultu nevyplatil rebranding? Pokud mluvíš o Koleosu.. prodejní rekordy sice netrhá, ale čísla o výnosnosti jsem neviděl
A konečně, Latitude.. už tu to zaznělo mnohokrát, vývoj takového auta je příliš náročný, než aby se vyplatil mainstreamové automobilce, která ho pak bude prodávat v počtech, jaké se dají očekávat u Renaultu nebo PSA. Rebrandovat Samsung je lepší než nic. Rebrandovat Infiniti by bylo ještě lepší, jenže zase asi příliš na úkor prémiové značky koncernu.
[2]
21 února, 2011 v 7:51 amAmerika
[1] Emel
1)Superb mnozí řadí to vyšší střední třídy, k těmto lidem se řadím i já – Superb má délku 4838 mm, A6 4915 mm a Passat 4769 mm. Dá se tedy říct, že Superb je někde mezi
2)Moje chyba stejně jako u bodu 4 😉
3)Nevyjádřil jsem se úplně přesně měl být myšlen nástup na zadní sedadla
5)Tak všichny tvrdí, že je Koleos nevýnosný a špatně prodávaný a já nemám důvod některým zdrojům nevěřit
Nesouhlasím, že rebrandovat Korejský Samsung je lepší než nic. Pro mě těmito automobily začíná Renault ztrácet svou osobitou tvář. Já ho měl vždy za výrobce originálních aut. Pro mě tedy radši nic než takhle, ale zase, věc názoru. 100 lidí 100 chutí…..
Chyby ať už y nebo nepřesnosti jsem opravil, díky za upozornění…
[3]
21 února, 2011 v 8:59 amjogy
Superb není vyšší střední. Stejně jako Fluence není střední i když je délkově mezi BMW 3 a Passatem. Pokud jej někdo řadí mezi vyšší střední, řadí jej špatně :-). Vždyť i ve srovnávacích testech Superb porovnávají s auty střední třídy, proč asi?
[4]
21 února, 2011 v 10:30 amEmel
Amerika:
1) ono třeba BMW3 je taky stejně dlouhé jako Focus v kombíku nebo Octavia, přesto nikdo nepochybuje o tom, že BMW 3 je střední a Focus nižší střední. Superb je podvozková platforma Passatu a je užší než A4…
3) Nástup na zadní sedadla nebyl prioritou Avantimu, to auto je pojaté jako velkoprostorové kupé. Pro rodinu je tu Espace, Avantime byl navržen jako auto pro dva lidi, které neláká sportovní pojetí auta.
5) Výnosný asi moc není, jenže zisk (nebo ztráta) = výnosy – náklady… a nákladný Koleos taky není. Takže ekonomicky může být v plusu.. myslel jsem, že k tomu třeba máš nějaké reálné údaje.
Osobitou tvář Renault trochu ztrácí, to je pravda. Nejdůležitější ale je finanční stabilita značky. Jen finančně stabilní automobilka může investovat do konstrukce nových modelů a do technologií.
[5]
21 února, 2011 v 11:53 am_Teddy_
[2]: no ja myslim ze triedna prislusnost sa skor stanovi razvorom naprav, nez by sa nahanala pomocou predneho/zadneho previsu (extremny priklad tejto snahy je octavia). Tak sa na to pozrime:
Superb: 2761
Passat: 2712
A6: 2912
A ked uz by si zaradoval podla vonkajsich rozmerov, tak nie len dlzku, ale aj sirku (bez zrkadiel, samozrejme) treba vziat v uvahu:
Superb: 1817
Passat: 1820
A6: 1874
Superb je velmi dobre auto strednej triedy. Dokonca by som povedal, ze v ramci nej sa radi medzi spicku (nie len rozmermi). Ale vyssia stredna to nie je, to teda ani nahodou…
[6]
21 února, 2011 v 8:21 pmGeekStar
[1] Rebrandované Infiniti by asi taky nemohli prodávat za 490k 🙂
[7]
21 února, 2011 v 9:22 pmvrkuboy
[5] Logan MCV má tuším větší rozvor než Superb… tak se ukaž a řekni kam ho zařadíš?
[8]
21 února, 2011 v 10:25 pmAmerika
Jen bych chtěl dodat, že třeba Auto motor und sport řadí Superb do vyšší střední třídy. A AMuS je dosti renomované medium 😉
[9]
21 února, 2011 v 10:41 pmEmel
AMS teoretizuje na základě vnitřního prostoru… ale pokud je Superb v nějakém srovnávacím testu, pak vždy s auty ze střední třídy.
[10]
21 února, 2011 v 10:49 pmAmerika
Jo to máš pravdu….. 😉
[11]
22 února, 2011 v 10:07 amkuko
Na určení třídy by se mělo nahlížet na vůz komplexně – rozvor je určitě důležitým vodítkem, bohužel v dnešní době přerůstání a spojování tříd může být ne úplně průkazný. Proto bych se určitě vždy díval i na další modely stejné automobilky, těžko by mainstreamová automobilka vyráběla nižší střední, vynechala střední a pak dělala vyšší střední. Další faktor motorizace – tady je Superb klasickým střednětříďákem. Ano, má sice 3.6FSi jako špičkovou motorizaci, ale stejně tak začíná na 1.4TSI, což zatím žádnému klasickému modelu vyšší střední (v prémii detto) nehrozí. Saab 9-5 (který mimochodem čistě podle vnějších rozměrů by mohl být řazen o třídu výš) začíná s 1.6T.
Takže abych to svoje plácání uzavřel – Superb je střední třída. Prostorově velice štedrá, což jednak souvisí s aktuální růstem střední třídy v mainstreamu, když se automobilky kdysi nabízející i modely vyšší střední snaží jedním modelem pokrýt dva segmenty, jednak s tradiční pozicí Škody v rámci koncernu alá „value for money“ – takže nabídnou co nejvíc auta za co nejmíň peněz.
[12]
22 února, 2011 v 11:27 amEmel
Další modely stejné automobilky mohou být zavádějící… viz Phaeton.
[13]
23 února, 2011 v 1:51 pmKubis01
Tak narozdíl od autora jsem už včera v Polsku Latitude na živo viděl a seděl v něm. Byla to černá metla v Initialu v béžové kůži. Bohužel bylo možno se jenom posadit dovnitř bez možnosti jízdy.
Na živo jsem byl fakt příjemně překvapený, je to opravdu docela pohledný kus auta a nestyděl bych se ho postavit vedle například okoukaného faceliftovaného pasata. Interiér na úrovni a narozdíl od Pašika i zajímavý, zpracován dle statického posouzení za 1. Prostornost zhruba srovnatelná s pašíkem, na šířku narozdíl od superbu mi to přišlo vzdušnější.
Pokud v tom autě nebude nějaká závažná skrytá zrada (podvozek, kvalita jízdy, motor, řazení), což ukažou až první testy a osobní projížďka, tak do něho jako nového auta pro rostoucí rodinu klidně půjdu.
Když si srovnáš, že 609t ceníkové ceny Latitude 2.0d si pořídíš ani zdaleka tak vybavenou Octavku 2,0 TDI v Eleganci, tak to auto dává hodně smysl.
Kdyby někdo postavil ty dvě auta vedle sebe tak je fakt poznat že Latitude je nové auto a daleko výš nad stárnoucí Octavii. Já osobně bych neváhál ve výběru ani pikosekundu.
Věřím že spousta lidí tady bude ohrnovat nos že to nebude jezdit řízeným smykem od zatáček atd, a mít 100 pod 6 sekund, ale ruku na srdce, na současných přecpaných cestách více využiju ten Ionizátor vzduchu v zácpách, než super hypo podvozek a zadní náhon v zatáčkach.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.