-
NOVÝ RENAULT MÉGANE – Nově nastolená pravidla
Před nedávnem zakončený Pařížský autosalon přinesl mnohá očekávaná i nečekaná překvapení. Ovšem mezi sériovými modely kraloval pouze jeden. Přinášim informace o největší pecce autosalonu, nové generaci populárního Renaultu Mégane.Ghosnovy zásadyV roce 2005 nastoupil do čela koncernu Renault – Nissan Carlos Ghosn, který ve vedení Renaultu způsobil doslova revoluci. Čerstvě jmenovaný Ghosn, který nemá rád jakékoliv námitky na některé kvalitativní nadostatky minulých Renaultů, nastolil zcela nové (a o poznání přísnější) kvalitativní požadavky, díky kterým je značka Renault jedna z nejkvalitnějších v evropském mainstreamu (často je i srovnatelná s prémiovou konkurencí, viz. slavný test nové generace Laguny III, ve kterém bylo prohlášeno, že kvalita interiéru snese přísné srovnání s vozy BMW, Audi, Mercedes – Benz a Lexus !). Tím ale nechci říct, že by byly automobily Renault po stránce dílenského zpracování v minulosti nekvalitní. Za vše hovoří například skvělá kvalita interiéru Clia II nebo prvotřídní úroveň modelu Vel Satis…Kromě rapidního nárůstu kvality stanovil hlavní priority, které zakomponoval do ambiciózního projektu Renault Contract 2009.Nový směrPři letmém pohledu na karosérii nového Méganu zarazí fakt, že Renault opustil oblíbený a nadmíru povedený futuristický design (který byl v sérii nastolen modelem Avantime) a nahradil ho více účelovým, ale stále elegantním designem, který sice osloví širší skupinu obyvatel, ale zároveň je pro řadu pravověrných Renaulťáků velkou neznámou. Vždyť nás Renault namlsal svými krásnými kreacemi, které byly tvořeny nejodvážnějším designovým studie světa, v čele s mistrem Patrickem le Quémentem. Je velká škoda, že Renault zanedbává to, co léta pracně budoval a kde byl světovým průkopníkem, ale ještě není všem dnům konec. Patrick le Quément se nechal slyšet, že nový Mégane je posledním modelem období konsolidace. Příští model od Renaultu prý bude více čerpat z odkazu modelů Avantime či Vel Satis. Plány jsou to krásné, doufejme, že i reálné.Když nahlédneme do interiéru, ihned spatříme v rámci segmentu takřka prémiovou úroveň. Špičkové sladění i úroveň materiálů, prvotřídní kvalita, dýchající z každého detailu, typicky francouzská přívětivá atmosféra, která je nahony vzdálená německé geometrické strohosti…zkrátka, co dodat. Je vidět, že interiér Méganu rozvíjí styl božského provedení interiéru Laguny.Jako vždy……bude k dispozici rozsáhlá paleta (11-ti) skvělých motorů, mezi kterými vynikají zejména vznětové, svou kvalitou již legendární agregáty dCi. Premiéru tvoří přeplňovaná jednotka 1,4 TCe, obsahující turbodmychadlo, s výkonem 96 kw. Bude k dispozici na Jaře. Z benzinových motorů se od začátku v nabídce objeví 1,6 16V o výkonu 74 nebo 81 kW a 2,0 16V o výkonu 103 kW. Dvoulitr se bude vyrábět se šestistupňovou manuální převodovkou, později přibude bezestupňová převodovka CVT.EPILOG:Nový Mégane znamená pro Golf, Focus, či domácí P 308 velký problém. Jeho kvality jsou velmi vyvážené. Prémiovým interiérem počínaje, celkovou harmonií kvalit a motorů konče. Nemluvě o (u Renaultu již tradiční) skvělé cenové politice. Jak jsem již zmínil v článku Válka kompaktů je za dveřmi, čeká nás skutečný boj o zákazníky a Mégane má v rukávu nemalé trumfy, kterými zažene do kouta nejednoho soupeře.PRVNÍ DOJEM: 1
ODVAHA BÝT JINÝ (3.) – Stará dobrá Francie Odvaha být jiný (2.) Spolupráce srdcařů
40 Responses to NOVÝ RENAULT MÉGANE – Nově nastolená pravidla
[1]
31. 10. 2008 v 12:29tudydudy
Tak na auto blogu teď vládne pevnou rukou nový Megane.To se snad ještě nikdy nestalo aby se hned dva články takhle pěkně setkaly a navzájem se doplňovaly:-D
Avantime:1:-)
[2]
31. 10. 2008 v 13:08Pierro
S tou chválou téměř prémioé kvylity bych přeci jen trošku šetil ale jinak pěkně napsané… 🙂
[3]
31. 10. 2008 v 13:51K2
Ahoj, píšeš PRVNÍ DOJEM: 1. Ty už jsi tím autem jel? Text mluví trošku jinak 🙂
[4]
31. 10. 2008 v 14:46Kubas
dobrá reklama, kolik za to Renault platí? 😉
[5]
31. 10. 2008 v 17:04Kuko
a jejé, teď tě tady sežerou zaživa
[6]
31. 10. 2008 v 20:12gld
exteriér nového meganu mi príde ako taká všehochuť, uvidíme aký bude prvý dojem naživo..ale je treba renaultu uznať že interiéry má teraz vymakané
[7]
31. 10. 2008 v 21:12ladlen
Tak toto je lepšie, ako predchádzajúci kolega, ale stále mám dojem, že čítam motoristický časopis, resp. reklamnú brožúru na Mégane3. Ale skutočné vlastnosti auta, motor, výbavu, pocity za volantom nám tu asi znovu realisticky opíše asi len Perun. Tak mu jeden kus požičajte a potom uvidíme, aká je to bomba.No a táto veta je ako z populustickej príručky:že interiér Méganu rozvíjí styl božského provedení interiéru Laguny. Brawwo Renault, v týchto časoch si každý kúpi pre istotu aspoň 3 ks.
[8]
31. 10. 2008 v 21:37Emel
Mégane se opravdu povedl, Renault podle mě správně identifikoval všechny neduhy, které trápily jeho předchůdce: diskutabilní kvalita, absence malého benzínového turba a příliš odvážný design u 3 a 5dveřové varianty. Absence automatu podle mě v této kategorii nebyla kritická.
Vraťmě se ale ještě k té kvalitě… kvalita má jako pojem dva hlavní významy – jednak kvalita zpracování zejména ve vztahu k interiéru, jednak kvalita ve smyslu spolehlivosti techniky a celého auta.
Co se kvality interiéru týče, tak ani např. první dvě generace Laguny na tom nebyly nijak špatně. Horší to bylo ovšem se spolehlivostí… v testu ADAC sice skončila i Laguna II o jeden stupeň před Passatem, to ale velký úspěch není… a statistiky TUV také nejsou lichotivé.
Zdá se, že se Renaultu povedlo dosáhnout zlepšení spolehlivosti už po faceliftu Laguny II, s celkovým hodnocením bych ale raději počkal. Podobně budou možná uvažovat mnozí, a proto si Renault nebude moci dovolit ceny na úrovni Toyoty, VW nebo třeba ani Peugeotu… a ani nebude jejich úplně přímou konkurencí.
I podle cen nové Laguny se dá čekat, že Mégane bude cenově v nižší až střední části mainstreamu. Vzhledem k jeho kvalitám to znamená opravdu dobrou nabídku, možná nejlepší :-).
[9]
31. 10. 2008 v 22:07Vi King
Pekny clanek 😉 Chtel bych se zeptat, sedel si v nem primo? Jinak mne se docela ten novy Megane libi. Mne se vzdy libil i ten stary a ten kritizovany zadek mi naopak prisel velmi zajimavy a pekny. Tohle uz neni tak avantgardni, ale ma to ten francouzsky sarm. Tesim se, az ho uvidim zive.
[10]
1. 11. 2008 v 12:33507
Úbohé. Prečo sa takto strapňuješ?
[11]
2. 11. 2008 v 10:05RENAULT MÉGANE
Špatná skušenost se značkou Renault,velmi poruchové vozidlo.
[12]
2. 11. 2008 v 14:15Culdaraztriptaco
Pánové, sorry za zpoždění. Pozdě, ale přece…
(3) K2, já hodnotil pouze první dojem po stránce designu a prvních poskytnutých informací.
(1) 😉
(8) Doufejmě, že zapracovali na lepší spolehlivosti. Ale myslím, že jakmile Ghosn práskl do stolu, dějí se velké věci.
(2) Díky. Pierro, vycházel jsem z předpokladu, že intoš Méganu se inspiroval u Laguny.
(7) Ladnene, já jsem nepsal kompletní test, nýbrž první dojem, založený na dostupných materiálech či designu. Ke kompletnímu testu je zapotřebí důkladná testovací jízda a hlavně: seznámení s autem naživo.
(5) Já vím, Kuko. Jsem připraven 🙂
(4) Hodněěě 🙂
[13]
2. 11. 2008 v 15:14Navtech
Hezkej článek… Proč tedy musel najednou Ghosh po všech těch oslavných diskusních ódách u článků s Renaultama práskat do stolu, to teda nechápu. Myslel jsem, že prohlášení podobným typu „s tímto novým modelem je všechno jinak“, je doménou italů. Podle mýho Renault na Megana navlíknul něco, jako osvědčený módní střih bez extravagantních doplňků a zařadil se do skupiny ostatní konkurence, kde bude rozhodovat hlavně cena a až na druhym místě technika. Pokud na našem trhu začne s cenou „úměrnou“ Laguně, tak má reálnou šanci porazit i Fábii.
Někdy mě sebevědomí u fanoušků této značky připadá, jako vyrazit s deseticentimetrovym tajtrdlíkem na casting k Rocco Siffredimu.
[14]
2. 11. 2008 v 17:32Perun
[7] ladlen: Sem s ním! Otestuju a šoupnu to na blog – nejlépe s novým Golfem, protože mám takový nejistý pocit, že zrovna tihle dva jsou předurčeni k rozdělení největšího koláče prodejů v EU v rámco své třídy…
Avantime: Je prima, když do toho dáváš srdce, a je to znát… Ale ta aureola nadpozemskosti, ta tomu škodí.. Každý má nějakého svého „nej“, ale trochu střízlivější pohled na věc nemůže uškodit nikomu. Jen tak dál (s nohama na zemi) a když budeš mít Elegána Mégana k dispozici, rád ho s tebou otestuji 😉
[15]
3. 11. 2008 v 11:41Culdaraztriptaco
(14) Díky 😉
Těším se na osobní setkání s modelem. Rád se potom mrknu na Tvůj test, potažmo srovnání s Golfem, protože těmto dvoum hráčům bude podle mě patřit segment. Přesně jak píšeš, mohli bychom pak dát spolupráci: Já bych (v rámci věku) musel hodnotit pouze vizuální dojem, ty by ses zaměřil na kompletní test 😉
[16]
3. 11. 2008 v 11:47Culdaraztriptaco
(13) Renault s Méganem podle mě opět provede povedenou cenovou politiku, takže nějaké zákazníky nasbírá i na tomto poli…ale celkem mě zklamal přístup značky. Renault tak trochu opouští své tradiční zákazníky a vrhnul se k masám, ale i tak je jeho nový designový jazyk stravitelný a esteticky zdařilý.
Renault je značka se sympatickou a lidovou tradicí, takže bych s ní nespojoval konkurzy tohoto typu. V tomto směru bych sem zapojil nějakýho prestižního německýho výrobce…
[17]
3. 11. 2008 v 12:00Navtech
[16] Ano, Renault je značka se sympatickou a lidovou tradicí a právě proto bych se spíš držel toho průměru, který je určován veřejným míněním a odborníky v dané oblasti, než zdůrazňováním tvrzení, že „na velikosti nezáleží“.
Prestižní německý výrobce má většinou po sundání trenýrek hodně co nabídnout a přitom stojí nohama na zemi.
[18]
3. 11. 2008 v 13:04Culdaraztriptaco
(17) Nic proti, ale spousta prestižních německých bouráků má zanedlouho v trenýrkách třícenťákovou nudli (a to jsem k nim ještě hodný…)
I lidově působící značka dokáže postavit nesmrtelnou sportovní legendu (Alpine), luxusní prestižní limuzínu (Vel Satis) či neporazitelné hot hatche (nemusím jmenovat).
[19]
3. 11. 2008 v 13:16Perun
[18] Avantime: Luxusní prestiž Vel Satisu oceňují všichni tři jeho majitelé :-)))
[20]
3. 11. 2008 v 13:21T613
Ač mám Vel Satis rád, tak tvrzení o prestižní limuzíně je mimo mísu. O výstředním autě je možné diskutovat.
[21]
3. 11. 2008 v 13:23ladlen
(14) bolo by to naozaj super, keby si mohol v dohľadnej dobe otestovať nový Mégane a Golf VI, ale ešte nemáš ukončený súčasný test a ja sa už neviem dočkať na test Focusu, ktorý je myslím, že teraz v poradí.
[22]
3. 11. 2008 v 13:28Perun
[20] ladlen: Snad na tom začnu dělat dnes večer… 😉
[23]
3. 11. 2008 v 13:33T613
(22) jak snad??! Já snad začnu dělat na dalším historickém žďorbovi. Jen se neumím rozhodnout mezi Mercedesem G4, KDF82 Kübelwagen, DKW Munga, Porsche 597 a VW Iltis B-)
[24]
3. 11. 2008 v 15:51Navtech
[18] Aha, tak tři centimetry si ani nedovedu představit. Mám jiný zkušenosti.
[25]
3. 11. 2008 v 18:44Culdaraztriptaco
(19) Právě o to jde. Je to francouzská limuzína s klasickou dávkou individulakity, která samozřejmě nesedne každému…
(20) Já vím, že je na scéně ještě parádní C6, kouzelný Thesis či…budoucí T603 😉
(24) To je tím, že jsi asi ještě neviděl hodně kvalitativních anomálií u německých echtkvalitkách. Například strejcovi se začal po ani ne dvou letech sypat céčkovej medvěd, plná palba, 4matic,…přeje si návrat k Peugeotům, kterým byl věrný po celou předešlou dobu a nikdy ho nezradily, jen jednou a to ještě vinou mechanika 🙂
[26]
3. 11. 2008 v 19:27Navtech
[25] Asi to byl například na strejce moc vysokej kůň, zvláště v tý palbě, ale neměj obavy, že tě budu budit z tvejch snů, nebo iluzí. Doufám, že se už vrátil zase k Peugeotu, tam je evidentně spokojený, naopak já jsem například po 30 letech na silnicích žádnou anomálii určitě nezažil. Teda pokud nepočítám Renault 11, pamatuješ? 😉
[27]
3. 11. 2008 v 19:42Avantime
Copak se Ti stalo s jedenáctkou? Nevíš, že je pod zákonem? 😀
Nevím, jestli je céčko ze střední třídy pro inženýra ekonomie vysokej kůň 😉
[28]
3. 11. 2008 v 21:35Emel
I u Mercedesu se občas musí bouchnout kvůli kvalitě do stolu…
[29]
3. 11. 2008 v 21:56Emel
[26] R11 jsem zažil… 1,6D 40kW, už s těmi novými světly. Nesmrtelné auto (motoricky), v roce 1988 s okny v elektrice a centrálem na DO to byl (v dané třídě) luxus. A houpací sedačky mě nahradila až 407. Pravda, jízdní vlastnosti byly spíše komfortní a naložené to táhlo zadek po zemi :-).
[30]
4. 11. 2008 v 9:51T613
(25) Tak by mě zajímalo, čím jsou tyto vozy exkluzivní?
[31]
4. 11. 2008 v 13:37GeekStar
[13] Navtech: Póza „s novým modelem je vše jinak“ samozřejmě doménou Renaultu není, vždyť to také není potřeba. Předchozí Mégane byl jeden z nejúspěšnějších vozů nižší střední třídy. Fakt, že mezigeneračně u Renaultu dochází k větším změnám, než třeba u VW, je otázkou obchodní strategie a nemyslím, že je fér tím proti Renaultu argumentovat.
[32]
4. 11. 2008 v 17:37Avantime
(30) Thesis designem a značkou, C6 svým luxusním původem a odkazem nejen na ikonu DS a T603, to snad víš sám 😉
[33]
4. 11. 2008 v 17:40Avantime
(28) Podle mě zásadní a nejvýraznější bouchnutí do stolu přisšlo s kolísavými výsledky na poli kvality u modelů ML, E a C. O dodávkách radši ani nemluvím…
Jedenáctka má své kouzlo. klidně bych si ji pořídil jen tak, na uchovávání do budoucna. ale asi to u mě vyhraje zachovalá šestnáctka či jiné modely (4CV, 4,…) – Pokud je v dobrém stavu jednou seženu 🙂
[34]
4. 11. 2008 v 18:39Avantime
(31) Heslo „s novým modelem všechno jinak“ bývá poměrně často slyšeno u Mercedesu.
[35]
4. 11. 2008 v 19:01Navtech
[31] „“prohlášení podobným typu “s tímto novým modelem je všechno jinak”, je doménou italů „“ Mě je to celkem jedno, co se děje u Renaultu, jen konstatuju na základě článku (někdy spíš milostných výlevů) ve srovnání s jinýma příspěvkama na místních diskusích. Až chorobnou žárlivost příznivců značky Renaultu na prémiový segment , kdy se srovnává pomalu Clio s S-class beru spíš s humorem a nedovedu si představit vyřknout to soudnýho člověka, než věkem a rozumem nevyzrálým.
[36]
4. 11. 2008 v 19:30Culdaraztriptaco
(35) Myslím, že na milostné výkřiky svých milovaných jsou tu jiní. A to nemyslím tebe. Však oba víme o koho se jedná. Umím zalovit do vlastních řad. Ale heslo „s novým modelem je všechno jinak“ je často vídáno u Mercedesů, naposledy u třídy C. Italové ho občas připomínají, aby někteří jedinci zapoměli na jejich kvalitativní nedostatky v minulosti. Dnes je všechno jinak.
[37]
4. 11. 2008 v 21:55Emel
[33] No takhle, abys mě nepochopil špatně… 11ku jsme měli doma, ale za nějak přelomové nebo výjimečné auto ji zase nepovažuju. Pohodlné, docela hezké, úsporné a motoricky celkem spolehlivé… to 16ka revoluční auto je.
[38]
4. 11. 2008 v 22:07Culdaraztriptaco
(37) Jasně, pochopil jsem, že jsi to myslel takhle. Já jsem jen doplnil kousky, který bych rád měl jednou v garáži 🙂
[39]
20. 1. 2009 v 22:46zklamání Renault
Po nastoupení na místo řidiče vše v pořádku, interiér vypadá ale hodně šedě, po nasednutí na zadní sedadlo jsem nevěřil-místo na nohy žádné!! První dojem velké zklamání z nedostatku místa v zadu a zkušební vozidlo? Prý dlouho nebude, vždyť se teprve začal prodávat-nerozumím takové odpovědi prodejce.
[40]
21. 1. 2009 v 20:51Culdaraztriptaco
Jaká to byla verze? Jestl interiér vypadá šedě, asi se jednalo o jednu ze základních verzí. Abych se přiznal, tak Megana jsem sice už živě viděl, ale bohužel jsem v něm ještě neseděl…
Jak to myslíš, že zkušební vozidlo nebude? Nad tím tak trochu stojí rozum. Ale myslím, že to je jen chyba prodejce. Ale zanedlouho se to pokusím zjistit…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.