-
Dieppe – továrna na sny (3. díl) – nástupce je za dveřmi…
Ano, vím, že bych se měl věnovat tématu, které jsem slíbil naposledy, ale tajemný žlutý sporťák zatím načerpá síly na příště. Místo něho se budeme věnovat nástupci krále opravdu ostrých hot – hatchů, který by se podle posledních informací měl představit už na letošním ženevském autosalonu.Je pravda, že firma RenaultSport nasadila současným modelem laťku množství chilli v žilách ostrého Méganu opravdu vysoko. Proto tvorba jeho nástupce znamená pro jeho výrobce velkou výzvu. Ostatně model, jehož některé prvky možná uvidíme i na sériovém provedení, jsme již viděli…Tento brutální speciál si dokázal od doby svého představení loni v Paříži vydobýt respakt nejen na poli motorsportu, ale i v srdcích mnoha příznivců rychlé jízdy.
Žlutý dravec by se mohl stát součástí velkého poháru Eurocup Megane Trophy a po pracovní době drtit Poršáky na okruhu…když může být s Caymannem S srovnáván Mégane R26R, tak proč ne tento unikát s pohonem zadní nápravy, na kterou se přenáší síla motoru o objemu 3,5 litru a výkonu 265 kw…
Do série se dostane jen třídveřové Coupé (pětidveřovou verzi prý firma zamítla). To samozřejmě vůbec není na škodu. Už tak dosti šarmantní design klasického Méganu Coupé bude jistě doplněn slušivým továrním tuningem, ale jistě nebude nic kýčovitého, jako u mnohých konkurentů.
Je celkem jasné, že se bude jednat o výjimečný automobil. Srdcaři sportovní atmosféry, skloubené s efektním designem jejich hlavních plechových (i když, kompozit je kompozit) aktérů si jistě příjdou na své…
Takže žlutý roadster si to přivalí příště… 😉
O poklesu prodejů Škody THE BEST CARS DESIGN 2008 (2. díl)
23 Responses to Dieppe – továrna na sny (3. díl) – nástupce je za dveřmi…
[1]
22. 1. 2009 v 23:43GTI
Avantime, ty děláš jako bys nevěděl, jak vypadal ostrej mégan ještě včera… Ostrej novej hatch bude přece takřka k nerozeznání od série. S tím nahoře bysme mohli bodovat leda tak na karnevalu v Riu 😉
Jinak oceňuji článek i snímek.
[2]
23. 1. 2009 v 0:00kolmar
tento hach vyzera uz naozaj hot… myslim, ze skor na okruhy a seriovy bute trosicku iny (to kridlo tam asi uz nabude). Bude aj toto mat motor v strede?? alebo pod prednou kapotou??
[3]
23. 1. 2009 v 0:36Navtech
Avante skvělá práce! Jen ti přeji, aby Rendl dělal i to, jak maluje.
[4]
23. 1. 2009 v 8:47renda
Renaulty tě baví, můžu očekávat v budoucnu něco o např. R5 Turbo(motor vepředu), R21 Turbo, R9 a 11 Turbo, spider, Fuego Turbo, Alpine Biturbo 4×4?
[5]
23. 1. 2009 v 9:26Perun
S potěšením budu sledovat vývoj nového Meganu R… Jako přímého konkurenta nového Focusu RS.. Jsou jen tito dva a až pak…. daleko… za devatero horami a devatero řekami ti druzí… V rámci pohonu jedné nápravy a očekávaných schopností na silnici..
Avantime – jen tak dál, pěkné 😉
Le carnassier jaune…. 😀
[6]
23. 1. 2009 v 10:52re: ano, ano !!
..to je on !!
[7]
23. 1. 2009 v 11:00Dinar
[5] Každopádně to bude podobná story jako minule, bude třeba naprosto překopat seriové kupé. Včera jsem si nový megan kupé zkusil, s dvoulitrem turbo, a k erku to má stejně daleko, jako megan předchozí. V motoru žádný pokrok, turbodíra, mdlé reakce, lepší je určitě převodovka, i když pořád má nesmyslně dlouhou kulisu, podvozek je tvrdý a přesto pořádně nefunguje, když zatlačíš, pořád tomu skáče zadek, jako u minulého meganu, řízení je strašně lehké, ale co je naprostá tragedie, to jsou brzdy, které jsem utahal za čtvrt hodiny po pár zatáčkách, a to jsem nejel žádnou pilu, protože už byla tma. Co ale musím vyzvednout, to je posaz, tedy nový megane coupe je první auto, do kterého si normálně sednu, pedály jsou dostatečně hluboko, volant už nemá sklon jak v autobuse, sedadla jdou sundat dostatečně nízko, sice jim pořád chybí tak pět cm délky, ale je to použitelné. No, k erku vede cesta dlouhá, pořád nechápu, proč se něco z toho, co svedou v Renault sportu, nemůže dostat i do civilnějších verzí. Seriové kupé se např. na Scirocco bude dívat z hodně velké dálky, zas to budou muset srovnávat cenou, prostě tu renaultí cestu moc nechápu. 😉
[8]
23. 1. 2009 v 12:43Emel
To nahoře mi pojetím spíš připomíná Clio V6… možná se to bude dát i koupit, stejně jako Clio V6, ale primární použití budou určitě okruhové závody. Předpokládám, že při troše štěstí budou existovat dvě auta – „obyčejný“ HotHatch Megane, s pohonem na předek a víceméně sériovým vzhledem… a pak něco na způsob toho nahoře, pro okruhy a pro nadšence.
Doufám, že ekonomická krize speciál s pohonem na zadek nezařízne a Renault bude svou pozici v kategorii sportovně orientovaných vozů posilovat. Bylo by škoda ten koncept zahodit, k image Renaultu se vyloženě hodí 🙂
[9]
23. 1. 2009 v 14:00507--
Avantime, to vyzerá jak tun(z)ing pre pubertiakov. Nehnevaj sa. A povedz, odkiaľ berieš ten nezmyseľ, že Mégane RS je kráľ hot-hatchov.
[10]
23. 1. 2009 v 15:17Perun
[7]: Kdy ty možnosti bereš? 😀
Zajímavé postřehy.. Brzdy a řízení jsou samozřejmě to první, co jde na řadu při úpravách na sportovní nářadí… takže o to bych se nebál.. teď už jen ta zadní náprava 😉
Ještě že už se v tom dá sedět.
[11]
23. 1. 2009 v 15:19Culdaraztriptaco
Pánové, díky za reakce. Teď pěkně popořádku…
(1) Sice máš pravdu, že byl Mégane RS (až na pár povedených detailů) téměř srovnatelný s klasikou variantou. Je ale možné, že se bude inspirovat sporťákem Trophy (alespoň nejnovější zdoje na to poukazují. Jinak technika se zatím testuje pod karosérií klasického Coupé…
(2) Nezlobil bych se, kdyby nástupce Méganu RS měl motor uprostřed, ve stylu Clia V6, ale já to vidím na klasiku vpředu. Ale o to křídlo asi v sérii příjdeme. Slyšel jsem, že automobilka bude nabízet standartní RS a zákazník si ho dovybaví na přání…
(3) No, Rendl už to, co maluje, dělal a byl za to ostře zkritizován (viz Avantime, Vel Satis).
(4) Zdravím. R5 jsem se věnoval, ale nikoliv variantě s motorem vpředu. (se kterou jsem se doposud moc nesetkával). Jinak zmíněným automobilům bych se v budoucnu rád věnoval (i kdyby nebyly z Dieppe – továrny na sny)
(5) Díky. Velmi se těším na nelítostný souboj Méganu R26R s Focusem RS. Tato dvojka je opravdu zdařilá a bezkonkurenční. Slavný návrat RS proti „žlutému masožravci“, který dokáže překonat M5? Zajímavá úvaha!
(8) Nevím, jeslti se bude v reálu jednat o zadokolku (každopádně v sérii bych se jí nebránil, ve speciálu asi zůstane)
(9) 507, přiznáš se, kolik Ti je let?
Design je subjektivní. Mě se tento speciál líbí. A k té špicce segmentu – jak je známo, skuteční znalci hot- hatch jsou v Anglii. Mégane R26 dokázal překonat veškerou konkurenci ve velké testu týdeníku Autocar (konečné pořadí – 1.) Mégane R26
2.) Audi S3
3.) Clio RS
A nebyl to jen jeden test. Vzpoměň si na model R26R, který dokázal držet krok i s Caymannem S…
[12]
23. 1. 2009 v 15:22Culdaraztriptaco
(9) Navíc, o Cliu 197 Cup se mluví jako o jednom z nejzábavnějších aut na světě, bez ohledu na na cenu. A nechci slyšet nic o mé nominaci do zlatého ventilku… 😀
[13]
23. 1. 2009 v 15:48Dinar
[10] Děláš si srandu? Tady mluvíme o Renaultu, ty bavorské testovačky, to je jiná story. Pokud jde o Renaulty, majitel autosalonu u nás, je manžel mojí kamarádky, který se mě roky snaží přesvědčit, že Renaulty jsou auta. Salon má vedle myčky, kde si nechávám čistit auto, takže, když má něco zajímavého, domluvíme se, zaskočím a naskočím, jako včera. Jel sem to kupé tak dvacet kilometrů, ale troufám si říct, že už jsem schopen poznat schopnosti auta i na tak krátkém úseku. 😉
[14]
23. 1. 2009 v 19:55507--
Avantime, viem, že aj já u mnohokrát argumentujem tým, že…a písali… ale predtým nezadubem napíasť: Všade písali. A ak s niečím nesúhlasím, tak ma nejaký článok nezaujíma. Viem si urobiť aj vlasntný názor. Nepotrebujem magazín na to, aby mi povedal, že Cee´d boduje cenou a nie podvozkom a ani to, aby som vedel, že ak kráľom HOT-HATCH nie je GURU GTI, tak Civic TYpe-R. A už vôbec nie na to, aby som zistil, že HOT-HATCH je Clio, že HOT-HATCH je BMW 1. 😀 A dokonca to, že SUPER-UPRAVENÉ Clio sa môže vyškrabovať na Cayman. Alebo sná´d to Clio udržiava krok s Caymanom vs hmotnosťou? 😀
[15]
23. 1. 2009 v 20:09Culdaraztriptaco
(14) Já jsem nepsal, že s Caymannem S soupeřilo Clio (i když ve verzi 197 Cup bych se tomu nebránil), ale nadpozemský Mégane R26R. Tehdy v Autocaru nikdo nepředpokládal, že by se moho jednat o téměř vyrovnaný souboj, ale bylo tomu tak. R26R držel skvěle krok s Caymannem S, což svědčí o dokonalosti modelů RenaultSport ve svých třídách. A co potom, až zkonstruují nástupce kultu Alpine.
A když jsme u BMW 1, tak i s ním se v mnohých testech s klidem mohl měřit Mégane R26. Pro předokolku velká čest, že byla schopna (byť se samosvorem) porazil zadokolku…
[16]
23. 1. 2009 v 20:35507--
AHC, Avantime, prečo sa tu tak strapňuješ? Povedz. Veď na SZ sa tebou tak dobre rozprávam… A tu na diskusiach tu o tom, že grázly a hajzly si kupujú šunty menom Mercedes-Benz a BMW a smotánka s vytríbeným vkusom Renaulty, tu o tom, že Mercedes-Benz E má v interiéry odporný plast nepodobňujúci ušľachtilé drevo, tu o tom, že Passat si kupujú manažéri zaslepený IMAGE, tu o tom, že Mégane nemá prolbém na okruhu s PORSCHE CAYMAN S a tu o tom, že Mégane ako predokolka porazila BMW! FAKT, ALE FAKT ZÚFALÉ.
[17]
23. 1. 2009 v 21:24Culdaraztriptaco
Pověz mi, kde jsem napsal, že si Tebou jmenovaná skupina lidí kupuje Mercedesy a BMW? Sice je (hlavně Mercedes) s touto skupinou celkem proslulý, ale to je spíše případ velkých korábů typu S. Ale takový nejsou všichni. Je jasné, že si třeba BMW koupí požitkář, který preferuje zadokolky a skvělé motory…
Ani u Mercedesu se individualisté neztratí. Velmi se mi líbí CLS a CL, skutečné perly modelové nabídky (jasně, pokud nepočítám SLR a podobně…).
Nemyslím, že všechny třídy E mají imitaci, ale speciální varianta pro ČR imitaci měla…a dosti zoufalou…
To, že si Passaty ve velkém kupují manažeři, je pravda. Současně i to, že si tento model koupí hodně lidí kvůli image modelu, které není malé…ale NETRVDÍM, že tyto skupiny lidí jsou hlavními zákazníky Passatu…
Rovněž jsem neprohlásil, že Mégane R26R „nemá problém“ s Caymannem S, nýbrž jsem psal, že s ním dokáže udržet krok. Ale tobě spíše chybí fakta a přehled o aktuální dění v automobilovém světě…
Myslím si, že se s Tebou po SZ dá dobře debatovat a myslím, že by to mohlo pokračovat, i přes to, že se v news často neshodneme…
[18]
23. 1. 2009 v 21:30GTI
[7] Báječnej text.
[19]
23. 1. 2009 v 21:35507--
Jasné Avantime, mne, čo každý deň študujem autá takmer od rána do večera chýba prehľad o aktuálnom diani na automobilovej scnéne. Tak nejak to určite bude. Noa, mám ´dalšiu perlu. MERCEDES-BENZ S je prosluslý tím, že si kupují hrázli a hajzli. Ach, ach. Áno, majú ho radi mafiáni, ale tak, ako každý iný luxusný tovar.
A k t tomu kde si to napísal. Viz diskuai pod Loguna Coupe Concept.
[20]
23. 1. 2009 v 21:43Culdaraztriptaco
Třída S tím není proslulá, to netrvdím. Ale mezi určitou skupinkou lidí se jí vede lépe, než konkurenci. Vždyť sen každého taxikáře, zelináře a kolotočáře před revolucí byl Mercedes…
Ale za to novodobý Mercedes nemůže, některé modely (jako třeba zmíněné CLS či CL) se velmi povedly
[21]
24. 1. 2009 v 3:55vrkuboy
Na tohle auto se opravdu tesim! Ten kdo pochybuje o kvalitach soucasneho meganu RS a focusu RS je hlupak.
[22]
31. 1. 2009 v 23:15Redmex
To čo tu avantime prezentoval je obrázok nového Renault Megane Trophy. Je to okruhové auto, s ktorým sa jazdí vlastný Renault pohár (neviem z hlavy názov), tkaže na bežných cestách to neuvidíte… Ak by to niekto na cestu však vytiahol verte, že s hmotnosťou 955 kg by si mohol dávať k obedu aj Porsche 911 Turbo 😉
viac si môžte pozrieť tu:
http://www.renault-sport.com/en/world_series/megane_trophy/technical_data_megane3.php
[23]
1. 2. 2009 v 14:48Culdaraztriptaco
(22) Obrázek jsem publikoval jako model, ze kterého by se eventuálně dalo čerpat při cizelování sériového designu modelu.
P.S.: Dobrá stránka!
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.