-
Nový CITROËN C3
Tento článek jsem již publikoval na stránkách www.cardesignclub.7x.cz
Tak tu máme novou generaci Citroënu C3 a myslím, že svým koncentrátem kvalit bude na vrcholu třídy.
Alespoň po stránce designu – ten je ve stylu koncepčního vozu DS3, což je patrné nejen na přídi, která se nese jasně v duchu zmiňované studie, ale i v interiéru, který je překrásný. Už z fotografií z něj tříští preciznost a prémiový charakter. Myslím, že v této disciplíně v rámci třídy subkompaktních automobilů postrádá konkurenci…
… ale zpět k přídi. Z ní je vidět, že se další automobilová značka přiklonila k jedné velké masce chladiče, situované na úroveň nárazníku… kdo s tím přijde příště? Jinak světlomety mají nápaditý tvar, který jen tak nezevšední. Nejsou přehnaně velké a jsou velmi poutavě tvarovány.
Co mě velmi zaujalo, je elegantní A – sloupek, který se ladně táhne po celém profilu, tudíž se nekoná „letecký“ styl rovné střechy napojené na černé sloupky, jako například v případě konkurenční Fabie, Swiftu či Mini Cooperu. S tímto řešením překrásně koresponduje nezvyklé zakončení horní úrovně čelního skla, které je doplněné chromovanou linkou. Vysoce elegantní a nápadité řešení.
Pokud bych měl jmenovat prvek, který mě na nové generaci Citroënu C3 zaujal nejméně, asi bych zvolil celkové pojetí zádě. Svítilny sice nejsou v obvyklém stylu, ale příď se mi líbí mnohem více… ale kdoví, na konečný verdikt si počkám při skutečném setkání s vozem…
Je na čase staticky omrknout konkurenci. Nejprve zalovíme ke konkurentům z domácí Francie. Peugeot 207 sice prodělal facelift, který se dotkl provedení nárazníku a grafiky zadních svítilen, ale stále jsem mu nepřišel na chuť. Nelíbí se mi zejména disharmonické spojení přídě s mohutným nasávačem a menšího pozadí s drobnějšími svítilnami…… podstatně lepší dojem ve mně zanechal, dle mého etalon mezi francouzskými malými vozy, Renault Clio. Ve svém třetím vydání se jedná o opravdu krásný automobil, u kterého si asi nejvíce cením opravdu příkladného rozložení proporcí. Líbí se mi celkové tvarosloví modelu – vůz je šarmantní, klasicky elegantní, a přitom zcela zapadá do modelové řady Renault, jakožto tvůrce nápaditých a tvarově velmi zajímavých vozidel s nezvyklými designovými prvky. To jsem říkal před jeho faceliftem…… který ho, podle mého, připravil o kousek vyváženosti. Zezačátku jsem ho přirovnával ke Kačeru Donaldovi, ale nakonec jsem si na něj zvykl. Mohutná příď ladí s novodobým designovým stylem značky a v reálu tak špatná není… ale nějak mě to stále táhne k předfaceliftovému provedení, a to zejména v provedení RS. Nemohu si pomoci.Srovnávat C3 s Fabií snad ani nemá cenu. Každý ví, jak se věci ve skutečnosti mají. Fabii jsme si tu už jednou rozebírali, takže stručně – disproporční karosérie, osazena mohutnou přídí, která je v ostrém kontrastu s úzkým a vysokým pozadím. Podobným problémem trpí i Peugeot 207, ale ten je alespoň nižší a vyvážený v oblasti proporcí. Fabia navíc disponuje nedostatkem nadčasovosti… alespoň na mě působí dostatečně okoukaně.A co takové Polo? Veřejnosti se celkem líbí a ve srovnání s velmi konzervativním předchůdcem se jedná o polití živou vodou. Polo působí vedle C3 dospěleji a je z něj cítit německá preciznost a disciplína, ale C3 je příkladem kreativního přístupu k věci… tak si vyberte.
Napadá mě srovnání s dynamickou a mladistvou Fiestou. Tu jsem nějaký čas považoval za nejzdařilejší model kinetického trendu značky, ale časem se na ní začaly projevovat poměrně vážné nedostatky, mezi kterými hraje prim překombinovaná záď, která navíc působí nakopnutým dojmem… příď je sice pohledná a poutavá, ale hraje spíše na dívčí notu… takže opět zůstávám u C3.To nejdůležitější jsem si nechal na konec – konečně se může do Citroënu C3 posadit muž! Nic proti minulé kulaté generaci, ale muž za jejím volantem vypadá… eh, jak jen to říct… poněkud zvláštně. V nové C3 je to jinak. Zejména v černé metalíze je to skvělý automobil i pro pány…
Domácí AUTOPARK Myšlenkové pochody…
37 Responses to Nový CITROËN C3
[1]
26. 7. 2009 v 16:56Beaumont
Nová C3 vypadá na fotkách opravdu skvěle, taky se těším na „živé“ setkání. Uvidíme, jestli se C3 zbaví image čistě dámského vozidla (byť v jižních zemích v C3 klidně jezdí i pánové všeho věku a orientace 😀 ). Jen si neumím moc představit jakoukoliv sportovně laděnou verzi C3, takže tato role buď přejde na DS3 nebo snad na následníka současné C2…
Do designového srovnání bych doporučil zařadit ještě Grande Punto a možná i Lancii Ypsilon, i když ta je o kus menší. Oba Italové jsou pro mě vedle Fiesty a možná Ibizy nejvážnější konkurenti nové C3 po stránce vnějšího designu (sorry, ale faceliftované Clio mi dost nesedlo, původní provedení jsem hodnotil mnohem výš).
Uvnitř to podle fotek vypadá na jasné vítězství C3 nad veškerou konkurencí kromě Ypsilonky, ale počkejme na setkání na vlastní oči (Fiesta je na mě uvnitř až moc avantgardní, Grande Punto už na některých detailech prozrazuje svůj věk a interiér Ibizy je doslova příšerný, jako u většiny Seatů).
[2]
26. 7. 2009 v 17:18Culdaraztriptaco
Zdravím,
Je pravda, že Grande Punto a Ypsilon mají stále co říct, ale napsal jsem jen takové letmé srovnání (i když pravda, GP by tam nemělo chybět). S interiérem souhlasím, myslím, že to bude jasný etalon, zejména v dražších variantách.
[3]
26. 7. 2009 v 17:45vrkuboy
Na fotkách je to velmi hezké auto, ale obávám se, že trochu hraje na notu dámské populace. V tomto ohledu je na tom nejlíp Polo, které je takový unisex. K faceliftu Clia nejde nic říct, snad jen zaplkat. U 207 mě nejvíc vadí ta velká rovná plocha po celé délce lemů blatníků a celou tu hrůzu podtrhuje obří tlama. Fiesta není špatná, ale není to můj šálek kávy, nicméně je na tom podstatně lépe než Clio a 207. Fabie se mě z tohoto výběru líbí nejmíň, je to děs.
Moje pořadí:
VW Polo (Opravdu hezké auto se kterým se nemusí chlap bát jet aniž by byl podezirán z homosexuality) 🙂
Citroen C3 (Na fotkách opravdu krásné, ale uvidíme na živo, hlavně bez toho chromu a velkych kol)
Ford Fiesta (Nenadchne a neurazí, ale v celku se mě docela líbí)
Renault Clio (Obrovská tlama s žací lištou ve spodku nárazníku… hurá na žně)
Peugeot 207 (Ještě větší tlama a ty blatníky 🙁 )
Škoda Fabia (disproporční nuda)
[4]
26. 7. 2009 v 17:58Culdaraztriptaco
Hezký pohled na věc, vrkuboy.
Chlap za volantem Pola opravdu nebude podezdříván ze čtyřprocentní (podle mě to číslo už dávno stouplo 😀 ) orientace, ale zároveň to nebude bůhvíjaký romantik… ale špatné to není.
[5]
26. 7. 2009 v 18:16vrkuboy
[4] Ano toto číslo nepochybně stoupá přímo úměrně s prodeji současné C3 😀 Ale teď vážně! Nesmíme zapomenout, že na fotkách je nepochybně C3 v plné palbě a až to uvidíme na plecháčích, bez chromu, bez mlhovek a zrcátka a kliky v barvě plastu už bude nadšení ta tam. Uvidíme až olízneme nějaký ten plast jak na tom nová C3 je. 🙂
Jinak ty by sis koupil auto v jehož reklamě souloží dvě berušky? 😀 (viz reklama na P 207)
[6]
26. 7. 2009 v 18:30kolmar
Serus, no tak konecne iny blog ako „pecky“ no ale stale nie ankety…kedy uz konecne pridu?
C3 vyzera velmi podarene, naozaj supa (zatial, uvidime nazivo) len to celne sklo… no… tak toto by som veru nechcel ani nahodou…hoci sa ztmieva smerom k B stlpiku…
207 je ok z profilu a zo zadu, predok je tragedia. Clio sa mi po facelifte nepaci, pred to bolo lepsie. Polo … tak toto sa posarilo, az na tie zadne svetla, no nazivo to neni az take hrozne tak ok. A zaver? tak jedno z najkrajsich aut v B-cku je nova Fiesta… skoda len tych motorov… 🙁 ale to uz nepatri k designu…
[7]
26. 7. 2009 v 18:38.507
už jednou rozebírali, takže stručně – disproporční karosérie, osazena mohutnou přídí, která je v ostrém kontrastu s úzkým a vysokým pozadím. Podobným problémem trpí i Peugeot 207
Už z fotografií z něj tříští preciznost a prémiový charakter. Myslím, že v této disciplíně v rámci třídy subkompaktních automobilů postrádá konkurenci…(a čo Polo)
KTO JE TU PEC TAK JE TUPEC
[8]
26. 7. 2009 v 19:16Culdaraztriptaco
vrkuboy – ano, teprve první olíznutí plastu v interiéru C3 ukáže pravou kvalitu 🙂
A P207? Až půjdu po ulici v růžové a za ruku s kamarádem, pak ano 😀
[9]
26. 7. 2009 v 19:18Culdaraztriptaco
Ahoj kolmare, díky. Ankety budou.
[10]
26. 7. 2009 v 19:24Culdaraztriptaco
507: co je podle Tebe špatně? To, že se mnou nesouhlasíš, je důkazem subjektivity názorů, ale nemusíš mi ihned nadávat do tupců.
P.S.: k té první větě v Tvém příspěvku jsi zapoměl dodat, že Peugeot 207 je „vyvážený“ po stránce celkových proporcí (s výjimkou poměru mezi mohutnou přídí a menším pozadím s drobnějšími svítilnami)… narozdíl od tvarově zoufalé Fabie…
[11]
26. 7. 2009 v 19:24vrkuboy
[7] Kdo je tu tupec nevím, ale na 100% vím kdo tu začíná první někoho urážet. Na mě osobně působí interiér z fotek prémiově, nicméně to může být klam a skutečnost může být úplně jiná, ale pokud bych měl z fotek hodnotit a hledat konkurenta pak by to byla Lancia Ypsilon, která se řekněme snaží být exkluzivní a „prémiová“ jestli tomu tak je nebo ne, nechť posoudí ostatní. Už samotný koncept DS naznačuje, že se Citroen snaží vystoupit z šedého průměru mainstreamu. Polo je bezesporu perfektní auto a co se týče interiéru tak je z kvalitních materiálů, perfektně zpracovaný a z perfektní ergonomií ale mrkni na fotky nové C3 Vidíš ty barvy? Různé odstíny hnědé… tohle v polu nenajdeš, proto hledám konkurenci spíš ve vozech jako je Lancia Ypsilon.
[12]
26. 7. 2009 v 19:27Culdaraztriptaco
vrkuboy: souhlasím. Polo má sice precizně zpracovaný interiér, ale s konzervativní filosofií (jak jinak).
[13]
26. 7. 2009 v 20:30Ronault
[7] .507: Zalez ty imbecilní dítě.
[14]
26. 7. 2009 v 20:32Ronault
Avantime, ty jeden lišáku! Atím opravdu nemyslím, že jsi mistr elegance! Až ti příště budu zase hodnotit nějaké auto, tak jak jsem učinil v Brně na autosaloně s nakopnutou zádí Fiesty, tak doufám, že budeš mít uvedenou citaci 😀
Jinak souhlasím, a na C3, ta zakousnuta střecha mi moc nesedí, je to už moc velká snaha na sebe upozornit.
[15]
26. 7. 2009 v 21:14Avantime
Ronaulte, na hodnocení zádě jsme se shodli… i když si nepamatuju, kdo to řekl první 🙂
Podobně řešené čelní sklo měl ten Opel Astra… trochu nešikovné v létě, ale efektní.
[16]
26. 7. 2009 v 23:29Pekelná Micinka
Docela se divím, že si „kouzlo“ Fiesty odhalil až teď…
[17]
27. 7. 2009 v 6:06prekladys
jiný názor
nakonec jsem rád, že si polo ponechalo ještě „normální“ nárazník. má uměřeně konzervativní a přitom svěží design. v příslušné verzi se bude zamlouvat náctiletým i důchodcovským párům. fabia je okoukaná, protože na ni neustále koukáme… 😉 její designové nedostatky jsme tu, my znalci, probírali nesčetněkrát. jo souhlasím, že fiesta má překombinovanou záď – obdobně na mě působí např. i corsa.
rád bych znal ovšem názor ženského publika, především ti francouzi musí něžnějšímu pohlaví připadat zepředu velmi podobní, ne-li zaměnitelní. zkuste se odprostit od detailů a zjistíte, že ta auta mají stejnou „tvář“. a to je škoda.
[18]
27. 7. 2009 v 8:46Novák
„konečně se může do Citroënu C3 posadit muž! …konečně se může do Citroënu C3 posadit muž! “
Já se královsky bavím.
Zkuste člověče aspoň pochopit, že design je záležitost ryze subjektivní. Jinak žvásty o ničem.
[19]
27. 7. 2009 v 10:39Culdaraztriptaco
Pane Nováku, já Vám vaše zjevné sympatie k minulé generaci C3 neberu, jen si myslím, že to není zrovna ideální auto pro muže.
Předchozí generaci C3 nekritizuji. Je to pohledný a nadčasový vůz, ale jeho design nepovažuji za dostatečně mužný…
[20]
27. 7. 2009 v 10:42Culdaraztriptaco
prekladys: na Polu je dobré to, že se nevydalo cestou velkých tlam… a jak píšeš, je to sice konzerva, ale poměrně svěží.
Ti francouzi mají jedno společné – centrální masku chladiče na nárazníku. Například Renault to neměl zapotřebí a myslím, že ani Citroën… u Peugeotu to mělo jisté opodstatnění… ale časem to začalo otravovat.
[21]
27. 7. 2009 v 10:47Culdaraztriptaco
pekelnamicinka: ke Fiestě jsem se doposud nevyjadřoval tolik, jako ke konkurentům… a časem tento její negativní prvek začínal nabýrat na otáčkách…
[22]
27. 7. 2009 v 13:10Novák
„já Vám vaše zjevné sympatie k minulé generaci C3 neberu“
Mně je Citroen C3 naprosto uhradený, víme ? Stejně tak je mi ukradené hodnocení designu podle nějakých rádobypseudokritérií, vlnek, prolisů.
[23]
27. 7. 2009 v 13:37Culdaraztriptaco
Pane Nováku, potom nerozumím významu Vašich komentářů.
Mě jsou kupříkladu ukradené nové trendy v horkovzdušných troubách, tudíž nečtu články o těchto tématech a nevyjadřuji se k nim.
[24]
27. 7. 2009 v 14:34Emel
Pokud mluvíme pouze o designu, je mým favoritem Polo a Mazda 2… byl bych ochoten uvažovat i o Corse (ovšem pouze jako 5dv), Ibize a Fiatu.
C3 jsem ještě neviděl, podle fotek to bude špičková záležitost v novátorském pojetí.
[25]
27. 7. 2009 v 14:47rock
Příď: ta chromová masky chladiče – proč je úplně stejná jako u té Fiesty ? Dokonce i proporce nárazníků a mřížek uvnitř masky jsou shodné.
Jinak pořád moc bachraté a baculaté na můj vkus. Ať už mluvím o vysoké přídi, zvlněné lince prosklení, „boulích“ blatníků nebo kulatém zadečku. Připadá mi to jako mísa vykynutého těsta.
Dlouhé a oblé čelní sklo mi trošku evokuje vysoké čelo některých mužů středního věku.
Suma sumárum, moc mne to za srdce nevzalo. Ale pořád o míle a míle lepší, než 207 nebo Fabia. Z vyobrazených o mne vede Polo (fakt jsem to napsal ??), Clio, Fiestu a C3 vnímám asi na stejné úrovni. Před všechny zmíněné bych asi předřadil Mazdu2, kterou považuji vdané třídě za (designovou) jedničku …
P.S.: Ještě k té třetí větě, co senad ní pozastavil už 507: pokud bych chtěl volit podobné výrazivo, napsal bych „Už z fotografií z něj PRÝŠTÍ preciznost a prémiový charakter“. Slůvko tříští je určitě jen překlep a má opravdu úplně jiný význam …
[26]
27. 7. 2009 v 14:49rock
[24] Emel, 27. 7. 2009 14:34
Předběhl jsi mne s Mazdou2, holt jsem se moc rozkecal 🙁
[27]
27. 7. 2009 v 15:03Avantime
Emel: nějak mi nesedí Mazda. Je sice od pohledu svěží, ale působí na mě trochu lacině… stejně tak Corsa. Grande Punto se mi líbí, stejně tak jako Ibiza.
[28]
27. 7. 2009 v 15:08Culdaraztriptaco
rocku, něco na tom bude. C3 působí trochu „knedlíkovitým“ dojmem, ale velmi si na ni cením osobitého vzezření a mnoha moderních prvků.
A k tomu slůvku „tříští“ – asi máš pravdu, omlouvám se.
[29]
27. 7. 2009 v 16:21Emel
Avantime: jak myslíš lacině? Pro mě jsou tvary M2 čisté a dynamické zároveň, nevidím v tom žádnou lacinou líbivost (jako u P207). Nebo myslíš laciné ve smyslu lowendových detailů?
[30]
27. 7. 2009 v 16:27Culdaraztriptaco
Emel: možná jsem se špatně vyjádřil… Mazda 2 na mě působí poněkud levným dojmem. I design karosérie se mi zdá být místy lehce překombinovaný, i přes to, že působí poměrně svěžím dojmem…
Ale je to tvarově podstatně příjemnější vůz, než zmiňovaný P207.
[31]
27. 7. 2009 v 17:01hetzer
to jako fakt existuji „muzi“, kteri si auto vybiraji podle vzhledu? =:o
[32]
27. 7. 2009 v 21:06Pekelná Micinka
Můj výběr není překvapivý. Polo, Mazda2 a tato C3.
[33]
28. 7. 2009 v 7:03Novák
Mě jsou kupříkladu ukradené nové trendy v horkovzdušných troubách, tudíž nečtu články o těchto tématech
Já je taky nečtu. To Vaše hodnocení designu je ale podle mého soudu bohužel spíš snůška blábolů.
Kdybych si měl vybrat o oněch aut, ta si koupím Fabii, protože mi to připadá jako seriozní a bytelný auto, případně Opel Corsa. Zbytek nemám potřebu nějak řešit, nějaký linky, prolisy, to mi připadá dětinské a směšné.
[34]
28. 7. 2009 v 8:56prekladys
[32] Novák
nováku, jste na webu o autech. tady se řeší věci, které jiným – moudřejším – připadají dětinské a směšné. předpokládám, že rovněž sbíráte nějaké ty brouky a že tahle vaše vášeň okolí připadá dětinská a směšná. trochu víc pozitivních emocí by vám občas neškodilo, co říkáte?
[35]
28. 7. 2009 v 9:59Emel
pekelnamicinka: souhlas do písmene (a do čísla)
[36]
28. 7. 2009 v 10:01Emel
Avantime: pořád jsem to nepochopil. Levným ve smyslu lowendovém, tj. něco jako Sandero a Lada – jednoduché tvary a tak?
[37]
28. 7. 2009 v 21:55Klaudius
Avantime:
Nepatrím medzi 4% časť obyvateľstva (dosvedčí manželka a deti), ale docela si viem predstaviť seba za volantom súčasného C3, ten voz sa mi proste páči. A páči sa mi aj ten nový, z malých áut vyzerá jednoznačne najlepšie. Okrem neho by som bol ochotný uvažovať možno ešte o Mazde 2 (aj keď zadných pasažierov ľutujem, klaustrofobický pocit je vzadu veľmi silný, podobne vo Fieste) alebo Suzuki Swift, rovnocennejším súperom by ale bol skôr Jazz.
Dúfam, že nový C3 bude k hodnoteniu už na jeseň v Nitre (bude?…nemám tieto informácie) a snáď prídu tí, čo boli s nami v Brne, aj tí, čo sa v Brne na nás vyprdli.
Novák:
Chlape, pokiaľ ťa autá a ich dizajn netankujú, tak sem nelez. Beztak čo píšeš, nemá hlavu ani pätu. Tvoj „triezvy názor“ znie v tejto spoločnosti detinsky a smiešne. Aj keď na ten výraz „detinsky“ by sa už možno urazil aj môj 6-ročný syn, rozdiel medzi pekným a menej pekným mu je úplne jasný.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.