-
RENAULT WIND – od konceptu k realitě
Poté, co jsme byli navnaděni informací o novém, malém roadsteru na bázi nejmenšího Renaultu (od čehož již uplynul nějaký ten pátek), nám novináři naservírovali fotografie nepříliš pečlivě zpracovaného modýlku, který znamenal jakousi předzvěst reálného vozu, jenž se nezdá být jen pouhým Twingem s plechovou skládací střechou. Před tím jsme shlédli sérii špionážních snímků, přirozeně… avšak nyní máme tu čest si tento vůz omrknout bez zábran… a posledního kusu hadru na karosérii.
Jak jsem již řekl – není to obyčejné Twingo, jak ho známe. Jeho exteriér je nemalou měrou modifikován, aby hrdě reprezentoval karosérii typu targa, kterou v nižších automobilových segmentech nepotkáváme každý den. Jsem potěšen dynamikou, jež sálá z propracované přídě s atraktivně tvarovanou maskou chladiče. Rovněž potěší prolis na kapotě, který je situován do oblasti provokativního (avšak nikoli cíleně) loga výrobce.
Přátelé, jsem však nadmíru potěšen detailem, který pojí tento vůz s polmyslnou érou francouzských modelů, spjatých s nesmrtelným odkazem Avantime. Jedná se o ostře tvarované, trojúhelníkovité směrovky za podběhy předních kol… ach, nostalgie je mocná čarodějka.
A zbytek? Střecha, která splývá se zádí v harmonické linii, dodává vozu na dojmu, že je karosérie o něco nižší. Podobný postup lze vypozorovat i na Megane Coupé.
Dnes jsem byl velice stručný. Ale na závěr zde presentuji malé zamyšlení. Jistě jste si všimli, jak Renault vydatně oprašuje jména, která vtiskl krásným a designově nesmírně cenným koncepčních vozům, a pojmenovává jimi své sériové produkty. Proti tomu nelze v zásadě nic namítat, ale podívá – li se člověk na to, kde krásné názvy výstavních prototypů obvykle končí, stojí to přinejmenším za zamyšlení…
… Jak byste v roce 1999, při premiéře studie terénního vozu budoucnosti Koleos, reagovali na to, že bude toto jméno za 11 let použito v případě silničního SUV, spjatého se Samsungem?
Jak by veřejnost okomentovala fakt, že ladné jméno Fluence, znéme již z dech beroucí záplavy elegance v praxi (tedy stejnojmenného konceptu z roku 2004), bude k vidění na zádi nástupce cenově výhodného Mégane Sedan?
… a co teprve zmíněná targa jménem Wind, jejíž modelové označení jsme obdivovali v souladu s roadsterem, který měl v srdcích nás, jedinců, prahnoucích po originalitě, zalepit jizvy po odchodu Avantime a skutečnosti vratké prodejní bárky jménem Vel Satis?…
Automobil, u kterého mě společný název se studií „vadí“ nejméně, je free – stylová, třídveřová verze modelu Kangoo. Průkopníky přídomku Be Bop zde byly dva rozpustilé koncepty z roku 2004.
Dovolím si položit otázku – kdo to bude příště? Levný konkurent Taty Nano s názvem Ludo? (vize městského vozítka z roku 1994, pozn. autor).
Pro CDCC Jakub Sochor (Avantime)
RENAULT MEGANE CC – realita ukáže více Dáma NA KOLEJÍCH
19 Responses to RENAULT WIND – od konceptu k realitě
[1]
2. 2. 2010 v 22:15T613
Tak Avantime tam nevidím ani kdybych se rozkrájel 🙂
Za to záď mi připomíná ilustrace z knížky Neználek ve Slunečním městě. tam byly podobná auta 🙂
[2]
2. 2. 2010 v 22:18Culdaraztriptaco
T613, odkaz na Avantime lze vypozorovat pouze na směrovkách, vyvedených v ostrém tvaru trojúhelníku. Ovšem nikoli pouze na Avantime, ale i na Renaulty tehdejší doby obecně (a tím veškeré asociace s Avantime končí. Už vidím tu diskusi… 😀 )
[3]
2. 2. 2010 v 22:33Oscar
Je to takový malý francouzký auto pro velký francouzký homosexuály.
[4]
2. 2. 2010 v 22:43Culdaraztriptaco
Oscare, jisté pouto s těmito lidmi jsem konstatoval při prvních pohledech na vůz – ale i přes to, že jsem heterosexuál, bych si Wind rád vyzkoušel (sice možná až v noci někde za městem, ale i tak 😀 ).
[5]
2. 2. 2010 v 22:48Klaudius
:yes: pekná hračka – hoci Avantime mi tiež akosi neevokuje… 😉
Ale je to pekný Renault. A kľudne si v ňom viem predstaviť mladého 18-ročného chalana, jak v ňom balí kočku…
[6]
2. 2. 2010 v 22:49Klaudius
Skoro som zabudol:
🙂 🙂 🙂
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
🙂 🙂 🙂
[7]
2. 2. 2010 v 22:53Culdaraztriptaco
Klaudie, opět zmiňuji – s automobily z období největší slávy Avantime mě pojí pouze znovu aplikovaný tvar směrovek, nic víc 😉
PS: Připojuji se 🙂
🙂 🙂 🙂
PROSÍME SI DISKUSE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
🙂 🙂 🙂
[8]
2. 2. 2010 v 22:55GeekStar
Je to spíš stylovka pro mladé dámy, ovšem nutno zkonstatovat, že po designové stránce fantastická. Renault opět potvrzuj, že je skutečným „tvůrcem automobilů“, jako stylovce tomu není co vytknout. Jsem zvědav, jestli se pochlapí a udělají verzi RS (zřejmě s technikou Twinga RS). To by pak mohl být tatík od rodiny brázdící v neděli ráno po rivieře v tomhle prckovi, zatímco manželka je s jeho dieselovou Lagunou na nákupech, docela častým úkazem 🙂
[9]
2. 2. 2010 v 23:00Culdaraztriptaco
Donovan: varianta RS by byla zcela na místě… nebo přímo Gordini? 🙂
[10]
3. 2. 2010 v 0:38Ronault
Tak tohle auto je pecka. Vypadá hravě, stylově a k nějakému jižanovi či jižance z Azurového pobřeží, Costa Brava nebo Palmové riviéry by seklo náramně.
Křivky k sobě sednou, ladí, neuráží… moc hezké…
A k homosexuálům: Oscare, netajíš nám něco? Nepotlačuj to v sobě a uvědom si, které auta vedou žebříčky oblíbenosti nejen u fr. homosexuálů, aby ses s těma autam nestotožnil právě ty!
[11]
3. 2. 2010 v 6:58prekladys
avantime,
hezké auto. design však ničím neupoutá. nebýt loga, mohla by to být klidně třeba i japonská kreace. všechny tvarové charakteristiky jsou zcela znatelně obrušovány do pouhých náznaků, že mi to připomíná nedávný ústup bmw od bangleovských pakřivek. kde je ona tvarová provokativnost tak charakteristická pro renault?
[12]
3. 2. 2010 v 7:17Lovap
Tak, tak – moc sa mi nepáči tá devalvácia mien konceptov … Kto si pamätá, že Megane bol koncept luxusného sedanu a Laguna zas nádherného spideru? Po príchode sériovej Laguny ma strašne štvalo, že Renault robí také veci …
K tomu Windu – koncept takisto vyzeral o 200% lepšie ako výsledok … Sériovka je taká pre mňa trochu sporná: zpredu o.k., zozadu nič moc.
[13]
3. 2. 2010 v 8:25Beaumont
Tak tohle je tvarově hodně, opravdu hodně dobré. Auto pro chlapa ve středním věku to zrovna není, ale o to tu nešlo.
Na rozdíl od většiny malých kupé – kabrioletů mi tohle připadá tvarově perfektně vyvážené, kompaktní. Kvůli tomu stojí za to přijmout i trochu menší praktičnost targy, výhodou je naopak bezpečnostní plus (při převrácení) a vyšší tuhost karoserie, obojí díky pevnému oblouku.
Jo a:
🙂 🙂 🙂
PROSÍME O DISKUZE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
🙂 🙂 🙂
[14]
3. 2. 2010 v 11:36Emel
Wind je pěkná hračička, takové auto na pláž a do města. Jsem zvědavý na proporce naživo, hlavně poměr výška/šířka.
Užívání jmen konceptů pro úplně jiná produkční auta mi nevadí, to jsou dva různé světy.
[15]
3. 2. 2010 v 16:17kolmar
Vyzera to zaujimavo hlavne z predu a z profilu. No neviem… ale zadnej casti som sa ja trochu zlakol…ten spojler je supr…no riesenie ako mini pick-up mi nejak „nesadlo“.
[16]
3. 2. 2010 v 16:24Ahoj
Pro zajímavost, i Škoda má koncept „super levného“ auta viz. http://www.skoda-auto.com/moss-cze/model/concepts/ahoj/ Jenom škoda, že nebude nikdy realizováno. Při ceně Fabie 199,990 kč, by Ahoj mohlo stát pod 140k, což by byla super cena.
[17]
3. 2. 2010 v 20:42Culdaraztriptaco
Pánové, díky za ohlasy.
prekladys, pravdou je, že Renault tímto modelem presentuje formu designu, která byť vychází ze zavedeného stylistického jazyka značky, zejména na zádi působí jinak, než jsme u Renaultu zvyklí. Ale utěšující je fakt, že se jedná o vůz typu targa a zde se řešení prodělaná na voze, báječně hodí.
[18]
4. 2. 2010 v 17:53vrkuboy
Bomba! Prostě designová krása! Sakra proč nemá takovej předek Laguna?! navíc ten prolis na přední kapotě je odkazem na dvě „ledvinky“ předchozích generací vozů Renault. Auto je to krásné a že bych v tom vypadal jako homosexuál…. přátelé je mě to u pérdele stejně jako u Fiatu 500 😉 klidně si na mě ukazujte. K dokonalosti tomuto vozu chybí místo výroby… tedy Dieppe! Ale o to taky nemám strach 😉
[19]
4. 2. 2010 v 19:44Culdaraztriptaco
vrkuboy: kdyby měla takový předek Laguna, nevím, jak by to dopadlo… ale vím, jak jsi to myslel. Tedy, celek kompozičně vyváženější a zajímavější 🙂
Jinak s Windem (opět jsem chtěl napsat „Twingem“ 😀 ) souhlasím!
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.