-
THE BEST CAR DESIGN 2011 – Vyhlášení vítězů
Hlasování ukončeno, je čas vyhlásit vítěze letošního, v pořadí již třetího, ročníku přehledu tvarově nejzdařilejších automobilových počinů roku. Děkuji za přízeň, komentáře a hlasy – těch se dohromady sešlo 1539.
Vítězem mezi vozidly segmentu A je FIAT Panda s 50-ti hlasy, následován Lancií Ypsilon (33 hlasů), za níž se velmi těsně umístila KIA Picanto (32 hlasů).
Pozn.: Svým hlasem jsem podpořil Lancii Ypsilon. I přes občasné stylistické nedostatky ji považuji za poutavý městský produkt.
V segmentu B zvítězil Peugeot 208 se 40-ti hlasy. Musel však čelit konkurenci v podobě KIA Rio (37 hlasů) a Mini JCW Coupé (31 hlasů).
Pozn.: Zde jsem hlasoval pro Peugeot 208 a jeho dekorativní, ne však překombinovaný, vzhled. Osobně jsem však velmi zvědav na řešení přístrojové desky v praxi a vzezření základní verze.
Mezi kompaktními modely kraluje Citroën DS4, který získal 53 hlasů. O druhé místo se dělí BMW 1 a Volkswagen Beetle se 24-mi hlasy, bronzovou pozici pak obsadil Volkswagen Jetta (18 hlasů).
Pozn.: Také zde jsem dal hlas vítěznému modelu. Zaujal mne svou osobitostí a na poměry segmentu C nemalou svébytností.
V segmentu D vítězí Citroën DS5 se 46-ti hlasy, následován Peugeotem 508 (42 hlasů) a KIA Optima (40 hlasů).
Pozn.: Ač jsem si vědom nesporných estetických kvalit Peugeotu 508, hlasoval jsem pro DS5. Jsem přesvědčen, že jde o pozoruhodné dílo (navzdory velkému množství prvků).
Vyšší střední třída – BMW 6 Gran Coupe (49 hlasů), Mercedes-Benz CLS (44 hlasů) a Lancia Thema (21 hlasů).
Pozn.: Zde jsem se zdržel hlasování.
MPV – v této obasti vítězí FIAT Freemont (59 hlasů), druhý je Mercedes-Benz B (52 hlasů), třetí pak Chevrolet Orlando (13 hlasů).
Pozn.: Po delším rozhodováním jsem se rozhodl pro SEAT Alhambra.
Za nejzdařilejší SUV byl zvolen Range Rover Evoque (84 hlasů), následován Mazdou CX-5 (27 hlasů) a bronzovým Peugeotem 4008.
Pozn.: Evoque, aniž bylo potřeba delšího váhání.
Nejlepším počinem v oblasti faceliftu se stal Jaguar XF (107 hlasů), za kterým se umístil Renault Twingo (40 hlasů) a Peugeot 308 (33 hlasů).
Pozn.: Za nejlepší modernizace považuji tu u Twinga (pro níž jsem hlasoval) a tu u Peugeotu 308. První jmenovaný má díky omlazení průkopnický úkol, neboť jako první (pomineme-li kreaci Twizzy) prezentuje sériové ztvárnění nového tvarového směru. Peugeot 308 díky faceliftu nabyl „fashion nádechu“ a získal velmi líbivou tvář.
Konceptem roku byla zvolena Alfa Romeo 4C (32 hlasů), která o prvenství vytrvale soupeřila s Jaguarem B99 (29 hlasů). Třetím je Cadillac Ciel Concept (21 hlasů).
Pozn.: Volba byla obtížná, neboť šlo vybírat z řady velmi zdařilých a atypických vizí. Mou volbou je Renault R-space Concept (díky dotaženosti a kreativitě vně i uvnitř). Obdivuji také Cadillac Ciel Concept…
Posledním dílem letošního TBCD je Fascinace roku, která bude zítra následovat.
Fascinace roku THE BEST CAR DESIGN 2011 – Shrnutí + Fascinace roku
7 Responses to THE BEST CAR DESIGN 2011 – Vyhlášení vítězů
[1]
31. 12. 2011 v 1:13kolmar
Tesim sa na fascinaciu, no ako tak pozeram na vysledky, tak zjavne mam iny vkus ako zbytok 🙂 no co na tej alfe vidite…
[2]
31. 12. 2011 v 9:47Emel
Na Alfě? To je přece esence auta… malé lehké levné (a nebo taky ne) sportovní kupátko s pohonem na zadek. Osobně taky dávám přednost designovému jazyku 159 se světly na šířku, ale u 4C mi to ani nevadí.
[3]
1. 1. 2012 v 18:55kolmar
Zdravim Emel,v prvom rade PF 2012, no suhlasim co hovoris – male, lahke, pohon na zadok – mala motokara kde ide len a len o zabavu, no tato anketa je o designe a ako tak na to pozeram,nepriniesla nic nove ba naopak pripada mi ako zoskaredena 8C Competizione. Look 159-tky je zatial neprekonany. Ten face bude vyzerat skvelo aj o 10 rokov.
PS:kazdy na konci roka bilancuje, si autickar, ake the best auto si v roku 2011 potrapil?
[4]
1. 1. 2012 v 21:07Emel
kolmar: taky přeju všechno nejlepší.
Design a funkce jsou u auta nedílné součásti. Alfa se mi líbí ze všech stran, jedině přední světla jsou s mírnými rozpaky… ale celkové proporce i zadek jsou super. 8C ok, jenže to je malosériová záležitost.
Já trápím už pár let to samé… a k cizímu autu bych si nikdy nedovolil to co ke svému. Nejsilnější zážitek byl ale na sedačce spolujezdce.
[5]
2. 1. 2012 v 0:42kolmar
Dakujem. Viem Emel, 8C je len pre vyvolenych, no 7C zjavne chce ist v jeho zakladnom designovom duchu, no podla mojho nazoru horsom. Ale v reali to bute taky taliansky Elise ak to vyjde.
Samozrejme ze trapit som mal dat do uvodzoviek. Proste zaujimave auto od ktoreho si nechcel odijst bez usadnutia za volant alebo nejaka novinka. Ci si to trapil, vychutnaval alebo parkoval (no to snad nie) je viac menej jedno.
ps: BRZ bude tvoja salka kavy ze?
[6]
2. 1. 2012 v 9:50Emel
4C těží ze svých minimalistických proporcí… přesně, Elise… takové auto snad ani nemůže vyjít špatně. Škoda že se v tomto případě naplnilo mé proroctví o tom, že tak dobré auto nemůže být tak levné.
Letošek byl na novinky skoupý… nejsilnější zážitek byl na sedačce spolujezdce jednoho speciálu s nějakými 500 koníky. Ono to ze sedačky spolujezdce vypadá vždycky mnohem hůř – a tedy zajímavěji :-).
BRZ je pro mě klon GT-86, stále o tom autě přemýšlím jako o Toyotě. Možná i proto, že mám něco málo naježděno s AE-86. Pro mě je GT-86 přesně to pravé, co mi v posledních letech u japonských automobilek chybělo a co v nějaké nedokonalé podobě nabídlo Genesis. Už jsem se bál, že snad všichni propadli hothatchům. Takže bravo Toyota – Subaru (-Scion).
[7]
2. 1. 2012 v 16:42kolmar
To mas pravdu, ak nemas volant v ruke je to trochu ina divocina. Ja som planoval v drifterskom speciale ako spolujazdec vykruzit zopar kol ale nevyslo mi to.
GT-86 je samozrejme detto, rovnako ako scion. Je prakticky jedno do ktorej vody skocis. Takato hracka tu po odchode MR-ka chybala. Su to auta vyslovene na zabavu jedine ako druhe alebo tretie do rodiny. Genesis k nim neprirovnavam. Je to uz o kategoriu tazsia vaha ktora utoci skor na 370Z. Ale od hyundaiu zaujimava hracka.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.