-
THE BEST CAR DESIGN 2011 (2. díl) – Facelift roku
Tématem druhého dílu TBCD je modernizace. Facelift již z principu zasahuje do zavedeného a známého celku, ne vždy je však oblíben. Zvolte tedy, prosím, ten nejlepší, s nímž jsme se za letošní rok setkali.
Stále můžete dát hlas svému oblíbenému koncepčnímu automobilu (více v prvním díle TBCD: //blog.auto.cz/avantime/2011-12/the-best-car-design-2011-1-dil-koncepcni-automobily/
Kategorie Facelift roku
Audi A4
Audi A5
FIAT Punto
FIAT Sedici
Honda Accord
Honda Jazz
Hyundai Genesis Coupé
Jaguar XF
Mazda 3
Peugeot 308
Renault Koleos
Renault Twingo
Toyota Hilux
Který facelift považujete za nejzdařilejší?Zdroj fotografií: www.auto.cz
THE BEST CAR DESIGN 2011 (3. díl) – Segmenty A-E THE BEST CAR DESIGN 2011 (1. díl) – Koncepční automobily
21 Responses to THE BEST CAR DESIGN 2011 (2. díl) – Facelift roku
[1]
15. 12. 2011 v 6:46T613
XF, jednoznačně
[2]
15. 12. 2011 v 6:56Perun
Přidávám se k budoucím dlouhým zástupům pod XF 😉
[3]
15. 12. 2011 v 8:53Magistr
Opět nesnadná volba, pro 308 a Punto jsou facelifty zásadní a z obou je díky nim zase krásné (Punto) resp. alespoň velmi pěkné (308) auto, v obou případech mezi nejlepšími ve své třídě.
Ale tentokrát půjdu s „davem“ (v dobrém smyslu slova) a přidám svůj hlas pro Jag XF. Z původního „nepovedeného Hyundaie“ je rázem krásné a přitažlivé auto, perfektně se začleňující do portfolia značky. Navíc jde nejen o exteriér, ale také interiér a techniku. Potlesk pro Jaguar!
[4]
15. 12. 2011 v 9:30iudex
Ako už písal tatrovák a boh hromu, niet o čom rozmýšľať. Jaguar svojím faceliftom dodal už tak vydarenému dizajnu šmrnc Aston Martinu a spravil z neho najkrajšie auto v triede. Takto má facelift vyzerať.
Za zmienku stojí Hyundai, ktorý dal kupéčku s dizajnom 90. rokov razom moderný fíling a 308, ktorá pár drobnými ťahmi dosť zmenila charakter prednej masky a elegantne učesala už prekonanú veľkú tlamu.
Naopak nepomohlo si Audi, tam je tá zmena silená a starej 14 nič nechýbalo. O Japoncoch sa ani nezmieňujem, oni facelift chápu ako výmenu guľatých hmloviek za hranaté či naopak a bez informácie o tom, že je to LF si nikto nič nevšimne.
[5]
15. 12. 2011 v 10:41Emel
Mě se líbí Genesis, XF, Twingo, Koleos, 308. V rámci nich vidím tři kategorie:
– Twingo a Genesis – radikální proměna, která vypadá naprosto přirozeně a vykazuje zásadní zlepšení oproti původní verzi. Pro mě meta nejvyšší a sem nakonec putuje i můj hlas.
– Koleos – mohl by patřit do skupiny 1, jen to prostě ani po faceliftu není můj šálek čaje
– XF a 308 – výborný výsledek zásluhou relativně malé změny, i to je samozřejmě velké mistrovství. Záměrně jsem nejdřív hlasoval a až pak četl komentáře… a souhlasím s kolegy, za svůj hlas pod XF bych se taky nestyděl.
Jen tak na okraj, toto není žádná výtka pro designery Audi A5 – pokud to někdo trefí napoprvé, není potřeba se moc trápit s faceliftem.
[6]
15. 12. 2011 v 15:14Amerika
Jednoznačně XF! Jinak facelift téměř nikomu nepomohl. Jak už jsem psal, Koleosu vzal jeho osobitou a moc pěknou tvář, Genesisu to stejné. Twingo zprasili úplně, stejně tak 308…. Audiácké minimalistické facelifty jsou opravdu v neprospěch věci… A tak v této společnosti jsou snad jen 3 auta, kterým facelift pomohl – XF – můj hlas, Punto a Hilux, jinak je to na škodu nebo to nejde asi poznat 🙂
[7]
15. 12. 2011 v 15:54GTI
Plakátový lifting-rajc je samozřejmě XF, nahoře tohle diskusně dokonale předvádí nadšený hýkot Tatry… Reálně ovšem je nutno vyzdvihnout především Twingo (!) a P308, pro něhož je změna přídě de facto generační obměnou v duchu nové pětsetosmičky. Dávám hlas P508.
[8]
15. 12. 2011 v 15:55GTI
Tedy opravuji – dávám samozřejmě hlas P308.
[9]
15. 12. 2011 v 18:19T613
Pokud-li se budu držet toho, že facelift automobilu jsou pro mě maximálně drobné retuše, které odstraní nedostatky původního návrhu a navíc tyto retuše budou působit „přirozeně“, tak mám v zásadě na výběr z části Japonců, Audin, Pegeho a Jaguaru. Z tohoto výběru jednoznačně nejvíce pomohl facelift právě Jaguaru. Nic víc, nic méně.
Ten kdo někoho osočuje z oslího hýkání by si měl dávat pozor na to, aby sám při tom nebučel.
[10]
15. 12. 2011 v 20:05XTad
Proboha ten genesis? Jediny koukatelny hyundai a oni to takhle zmrsi…
[11]
15. 12. 2011 v 20:08twistedTSD
Bez váhání dávám hlas XF.
[12]
15. 12. 2011 v 21:28GTI
Právě ten výraz „jednoznačně“ nalezl odraz v tom hýkání. Příliš to připomíná povrchní jásot plakátového potěru. Lifting přídě zpravidla neodstraňuje nedostatky, lifting aktualizuje to nejviditelnější, to nejpůsobivější na karoserii, to jest tvář vozu. Jaguar například byl krásný i před faceliftem. Někdo nahoře se tu hrdě avšak nesmyslně vymezuje vůči předchozí přídi jaguaru až ubohým poukázáním na korejský styl. Tak to samozřejmě nebylo a ani není, XF byl při vyjetí ve všem Jaguar. A jak chce Jaguar, aby vypadaly přídě Jaguarů dnes, to předvedl aktualizovanou přídí. Ta tvá jednoznačnost je evidentní úlet, a to i v tak pestrém spektru, který nám tu naservíroval Avantime. Jednoznačnost totiž můžeš uplatnit například i u AUDI A4, resp. u každého modelu, neboť aktuální tvář vozu v podstatě vždy „jednoznačně“ pomáhá, a to i například u Octavie. Snad jen u mazdy3, tam by pomohlo snad jen zavaření té tlamy… 😀 😀
[13]
15. 12. 2011 v 22:25kolmar
Punto a 308 konecne vyzeraju ako auta (u punta zas a znova). Moj oblubeny Accord vyzera stale super, no zmeny su velmi decentne a malo kto ich rozozna. Hilux sa mi viac pozdava ten prvy, je viac chlapacky a nadvedzuje viac na predchodcov. Najlepsi vysledok davam Hyundaiu a XF-ku. Male zmeny ktore spravili velke zmeny…klikol som na jaga, kto ho mal moznost vidiet vo viacerych farbach so svetlymi aj tmavymi interiermi v rade, dlho od nich asi neotrhol zrak…
[14]
16. 12. 2011 v 5:14webpaja
Přes drobnou předvánoční snahu vyvolat trošku vzrůša oko estéta padne pouze na jeden vůz. Je jím Jaguar.
Callum snad účelově znaivnil tvář původního konceptu, aby bylo co faceliftovat. Ostatní partie totiž zásah nepotřebovaly. Stejně jako nové BMW 5 ani XF nepotřebuje prolisy, kudrlinky, zvýrazňování blatníků. Jde o jeden z nejčistších sedanů vůbec.
Tedy volba až příliš jednoduchá 😉
[15]
16. 12. 2011 v 16:34Emel
webpaja: mé oko (dobrá, estét nejsem) spočine se zalíbením i na A5. Přesto nelze mluvit o nejlepším faceliftu, protože popravdě… nejsem si jistý, že bych faceliftovaný model vůbec od předchozího poznal. XF je samozřejmě jiné kafe, od oka to vidím na zlepšení o nějakých třeba 20%. A u Twinga je to třeba 40%. Záleží, jestli hodnotíš spíš zlepšení nebo spíš výsledek.
[16]
17. 12. 2011 v 6:57webpaja
(16) Naprostá pravda Emele, pakliže bereme výsledek a ne zlepšení Twingo by dosáhlo nejvyšších met, přesto Jaguar získal toliknavíc, že bych nejvyšší přícku dělil.
A5? Geniální tvary již od počátku a konečně výměna tlustých LED v tvarově nepěkných světlometech.
[17]
17. 12. 2011 v 14:54Emel
Pásek je lepší než „žárovičky“… jen si nejsem jistý, jestli by méně nebylo více. Pro mě ale jsou i původní světla ok, jejich tvar mi ladí s celkovým technicistním pojetím celého auta. Pokud bych chtěl auto sám pro sebe na dlouhé cesty, spíš rychlé než sportovní… byla by A5 zajímavý kandidát.
Jaguar vypadá skvěle a pokud budu klást důraz na výsledek, pak mu zlato patří.
[18]
20. 12. 2011 v 10:47igor77
co mě nejvíc mrzí, je twingo. měl jsem ho rád jak bylo teď.
[19]
20. 12. 2011 v 13:20Andromeda
Tak Velká kočka u mne zvítězila, ale P 308 je taktéž velmi dobře odvedená práce. A 5 restyling předních světel taktéž prospěl a Twingu čelní „pestrost“ dle mne sekne…Celkově však s „davem“ 🙂 hlasuji pro ostrovní šelmu…
[20]
24. 12. 2011 v 14:08jakubMG
Pro mne je zazitek roku setkani nazivi s R-klasse. Ta promena latimerie podivne v absolutni karu, provedena zmenou nekolika malo linek.Pro mne facelift roku. A ano, prvni fotky byly zverejneny uz loni, ale realne jde o modelovy rok 2011, takze by sem snad mohl patrit.
[21]
24. 12. 2011 v 15:28Culdaraztriptaco
jakubMG – mohu Tvůj zážitek roku zařadit do hlasování o největší fascinaci roku? Viz poslední díl The Best Car Design.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.