-
Alternativy
Ke GTI-ho blogu „Letopisy z garáže“ se mi bohužel přes opakované odesílání nepovedlo přidat odpověď (netuším proč), tak ji uveřejňuji alespoň touto cestou.
Mluvím o nich často, teď je tedy vypíšu – ALTERNATIVY:– Třída mini: k dosud jasně vedoucímu duu Panda / 500 a kolínským trojčatům konečně přibyla další konkurence, kterou lze brát vážně: Agila / Splash a taky Hyundai i10. Jo, říkám to nerad, ale s i10 se Korejcům zřejmě povedlo to, co se (mylně) povídalo o Ceedu a i30: dotáhnout se na dohled Evropě. Můj favorit (NE Favorit!) zůstává ale pořád Panda, nabízející pro každou chuť a potřebu něco.
– V malých autech tu samozřejmě máme Polo a Fiestu, ale nejen ty. Fiat (Grande Punto) a Renault (Clio) pořádně rozvířili cenové i designové vody. Z Punta můžeš mít díky programu individualizace za pár korun auto „na míru“ podobně jako u F500. Clio dostalo kontroverzní facelift a skvělé benzínové turbo ještě o něco levněji než u Fiatu. Z těch čtyř si určitě vybere každý.
– V kompaktech je to o tom, komu z kupujících stojí nepochybné kvality Golfu za jeho vysoké ceny. Komu se zdá Golf opravdu o 20 až 30% lepší než srovnatelný Mégane, Focus nebo Bravo, budiž mu přáno. Já za ty peníze raději silnější motor a lepší výbavu v Bravu. A těšme se na první live setkání s novou Astrou. Pokud bude jako sestřička Insignia, bude to ještě lepší než na fotkách.
– Střední mainstream: jako manažerský expres samozřejmě velká trojka (Mondeo, Insignia a Passat) a černý kůň v podobě Citroënu C5 vzadu. Každý má něco, žádný nemá a neumí všechno. C5 samozřejmě boduje komfortem podvozku, tichem katedrály a naftovým šestiválcem, Mondeo sportovním chováním a benzínovým turbem, Insignia nejširší paletou skvělých motorů (ač šestiválec v naftě chybí) a Passat nenápadností. Výjimkou je R36, to ti budou na dálnici všichni uhýbat (a až je mineš, tak tě proklínat).
Pokud je hlavním kritériem prostor a komfort za peníze a image nehraje roli, pak ovšem do popředí vystupují Laguna a Croma (tu ovšem raději dovézt z ciziny).– V prémiové střední třídě pozor: Alfa 159 má konečně pod kapotou benzínový motor, jaký si zaslouží: 1,8 s turbem a 200 koníky, což je motorizace tak akorát, abys ujel každému dotírajícímu turbodieselu. Komu je Alfa moc ostrá, může si tenhle motor užívat i v konejšivém luxusu Delty, ale pozor – výhradně s automatem (škoda). A jestlipak se najde nějaký odvážlivec s dobrým vkusem, který si teď v Česku koupí nový Saab 9-3 X?
– Vyšší střední: E – Klasse. Chtě nechtě, tohle je král. Pokud je individualita a/nebo cena důležitější než chladná dokonalost, pak jsou tu Volvo S80, Cadillac STS (popř. menší CTS) a Citroën C6 (v pořadí rostoucí míry jedinečnosti).
– MPV: tady není mnoho co řešit. Mezi menšími MPV kraluje jako (skoro) vždy Renault, tentokrát s novým Scénicem. Na paty mu šlape C4 (Grand) Picasso, jež stále neztraila nic ze svého šarmu a taky vyřešila tradiční problém své motorové palety: kombinaci motorů a převodovek. Diesel 2.0 HDI už je možno dostat i s klasickou manuální převodovkou (benzín THP bohužel ne).
Mezi velkými MPV pak stojí zato srovnat Galaxy / S-Max se Zafirou a poptat se u Renaultu na cenu Espace a u Peugeotu / Citroënu popř. Fiatu na Eurovany.– SUV: když už to musí být, tak spíš některé menší. Čili XC60 nebo GLK, obliny nebo hrany podle chuti. Kdyby to mělo být něco velkého, nebyl by lepší opravdový off-road v podobě faceliftovaného Range Roveru?
– Sportovní auta a kabrio: tady každému podle jeho vkusu, emoce a individuální pohled jsou důležitější než cokoliv jiného. Pro mě jednu Alfu GT (dokud se ještě tahle Alfa staré dobré školy vůbec dá koupit) a jedno Volvo C70 prosím.
– A na které auto jsem nejzvědavější? Na Peugeot 3008. Po dlouhé době se mi některý nový Peugeot zase docela líbí (alespoň na fotkách) a vnitřek vypadá skvěle. S motorem 1.6 THP by to mohla být trefa…
Žánrové obrázky z Oldtimer Messe Tulln Novinky z Wlkohradu I.
60 Responses to Alternativy
[1]
20. 5. 2009 v 22.37GTI
[50] Asi tě nyní moc neuklidním, ale měl bys vědět, že alternativy existují jen (jen) v rámci konkrétního modelu. Tedy abys pochopil, zvažovat můžeš například mezi dvemi motorizacemi. Alternativa mezi auty různých výrobců existuje jen pro ty, co ao autech neví nic, resp. ví jen, že například laguna a Passat jsou stejnou třídou.
Tedy, můžeš mi věřit, neexistují alternativy, existují jen neznalí, nerozhodní lidé.
[2]
21. 5. 2009 v 7.52Beaumont
[51] GTI: Tak takovýhle nesmysl lze okomentovat buď na dvě stránky, nebo nad ním mávnout rukou. Volím druhou variantu.
Názor nechť si udělá každý sám…
[3]
21. 5. 2009 v 9.47Emel
GTI: hele, já teda rukou nemávnu, to přece nemůžeš myslet vážně… Pokud by to bylo tak jak říkáš, tak by tabulka prodejů v Německu neměla 300 řádků, ale tak 10 – jedno mini, jedno malé auto, jedna nižší střední… a tak dál.
Člověk, který nezvažuje alternativy… takový člověk nepřemýšlí, neuvažuje. Mluvit u něj o nějakých znalostech je zbytečné, protože i když nějaké znalosti má, tak s nimi nepracuje.
Já rozhodně alternativy zvažuju, holt jsem asi neznalý a nerozhodný člověk, co o autech neví nic.
[4]
21. 5. 2009 v 23.07kolmar
Tak pani, mame tu komentar (hlasku) dna? mesiaca? roka? hmm to posudte sami… tak Alternativy proste neexistuju… no mozno na ufonov zatial nie… no na zvysok urcite… To ono GTI mal od narodenia jednu izbu, jeden dom, jednu telku, aj nad manzelkou asi vobec neuvazoval ale od dedstva rastol s nou… proste ALTERNATIVY NEEXISTUJU…
(52) Beaumont… aj mavnutie rukov je az prilis velke vynalozene usilie 🙂 skoda energie…
[5]
24. 5. 2009 v 0.13GTI
Tak snad už naposled – Alternativa (vztaženo k věci článku) existuje jen a než pro teoretiky, keří stále jen vybírají… ze všech plakátovch alternativ… avšak nikdy nic nekoupí. Pro praktika je pojem „alternativa“ pojmem neznámým. Člověk, který se orientuje v autech s alternativou kalkuluje výhradně v jiném významu, než je naznačeno shora v článku – totiž ve významu jednoho modelu jedné značky, u něhož se před koupí rozhoduje z několika (rozuměj motorovch) alternativ. Až to pochopíš, můžeš požádat na okresním ředistelství dopravní policie o maturitní vysvědčení z motorismu.
Shrnuto (definice): Alternativa jako základní esence vztahu člověka k modelovému spektru automobilových značek, je než odrazem tápání plakátového kovboje. Neboť volba je traumatem než nerozhodných a neznalých. Alternativa neexistuje.
[6]
24. 5. 2009 v 10.04Beaumont
[55] GTI: Ode mě taky naposled – podle mě jsi napsal blábol a nesmysl nestojící za další komentář…
[7]
24. 5. 2009 v 23.56kolmar
(55) trapne ako stierače na ponorke, no comment
[8]
25. 5. 2009 v 10.39Emel
Existuje duševní choroba, která se projevuje panickou obavou z nutnosti volby a rozhodování. Paradoxním důsledkem je to, že se daná osoba při koupi fixuje na známé věci, aby nemusela volit z více alternativ. To funguje dobře a osoba může například při nákupu v hypermarketu působit velmi cílevědomě… dokud ovšem nevyprodají „to její“ máslo ;-).
[9]
25. 5. 2009 v 15.00GTI
Pánové, alternativa je v aktuálním kontextu než platforma amatérů. Totiž alternativa ve světě profesionálů neexistuje už ze své podstaty.
Komentáře nejsou povoleny.