-
Nové Mondeo – hmmm
Mondeo Mk3 máme v rodině a zcela na rovinu se přiznám, že to auto zbožňuju. Takový mix prostoru, komfortu, a přitom radosti za volantem dokáže namíchat jen málokterý vůz. Mk4 byl z mého pohledu posun k trochu jiným hodnotám a upřímně bych asi Mk3 za Mk4 neměnil, ale čas letí a nová generace už je něco, co bych jako nástupce našeho fordího dědečka zvažoval. Když proto Ford dnes k lokálnímu prodejci nové Mondeo přivezl, nemohl jsem tam chybět.
První dojem byl pochopitelně z venku, a to jsem věděl dopředu, že se mi bude líbit. Auto naživo nezklamalo a v červené je to vyloženě fešák. Mě však nejvíc zajímal interiér, což je pro mě hlavní oblast, kvůli které bych přechod z Mk3 zvažoval (po řidičské stránce nemám iluze, že by nové, na komfort zaměřené, emisně přidušené a o hodně těžší auto mohlo Mk3 konkurovat).
A z interiéru jsem teda dost rozčarovaný. Ne že by byl vyloženě zlý, ale prostě za těch deset let a dvě generace vývoje bych čekal něco, co bude jasně lepší, ne v mnoha ohledech kompromisní.
Problém číslo 1: pozice za volantem. Je to asi první mondeo, kde jsem si musel ideální polohu poměrně dlouho hledat, a výsledek stejně nebyl ideální. Na vině jsou jako obvykle blbé plasty, které asi mají navodit nějaký pocit nadčlověka, ale reálně se jen pletou. Hlavní problém mělo moje pravé koleno, které bylo výrazně utiskováno zbytečnou designovou záležitostí středové konzoly (je tam jakási plastová spojnice mezi spodní a horní částí, která nemá žádnou funkci, ale je prostorově poměrně náročná). No prostě typická prostornost mondea je v této generaci pryč, pokud chce člověk za volantem sedět „správně“.
Problém číslo 2: nový multimediální systém. Tipoval jsem to už z fotek a skutečně, SYNC 2 nejen že není extra estetický, ale ani se moc dobře neovládá. I při mém sezení hodně blízko u volantu je dotyková obrazovka dost daleko, ovládací prvky jsou malé, návrat na předchozí obrazovku není řešen nijak systémově, a když už tlačítko zpět někde je, plave v prostoru, což se za jízdy špatně strefuje, apod. Prostě třeba to, co dokáže Renault dodat do levných aut v podobě R-Linku je podle mě řádově lepší než SYNC 2 v top modelu Fordu. Je to cesta správným směrem, ale bude to chtít aspoň ještě jednu generaci pilování. Škoda, protože zrovna multimediální systém je pro mě dost důležitý, a jedna z mála věcí, ve kterých vidím jasnou přidanou hodnotu nových aut proti starým.
A pak je tam celá řada drobností, jako že některé materiály jsou zbytečně laciné, že v modelu se střešním oknem jsem se se svými 185 cm skoro neposadil dozadu ani v kombíku (!) a v liftbacku už vůbec, že kufr byl tak nějak divně skloněný (možná vada konkrétního kusu?), no prostě mezi interiérem a exteriérem je u nového Mondea velká disproporce.
Tak nevím. Možná jsem se těšil příliš.
4 Responses to Nové Mondeo – hmmm
[1]
23. 10. 2014 v 15:07iudex
Hoci som nové Mondeo ešte nevidel osobne, vcelku Tvojim pocitom rozumiem. Ako majiteľ konkrétneho auta čakáš, že nová generácie bude posun vo všetkom: od dizajnu cez priestor a materiály až po pocity z jazdy. Ak ten posun v niečom je, ale v inom nielenže nie je posun, ale je tam dokonca ústupok, tak to nie je dobré a človek je rozčarovaný oprávnene.
Ono veľmi dobrá je videorecenzia Mondea na Autoexpresse: tam Fordy vcelku môžu a rozhodne k nim nie sú prehnane kritickí. Rovnako aj nové Mondeo v niečom vychválili, ale sami skonštatovali, že už to nie je úplne to výnimočné Mondeo, ktoré sa kupovalo, lebo jazdilo lepšie, ako všetko ostatné v triede:
„So it is a better car than the old one? Well, it is better looking, cleaner, greener, roomier (tu sa s Tebou rozchádzajú), more practical, much better built (opäť rozdiel), BUT it isn´t as fun to drive as the old car. It´s no longer the best driving car in the class. And that means a really big reason to buy a Mondeo has now gone“.
[2]
23. 10. 2014 v 23:59Borek B.
[1] Neříkají v tom AutoExpress testu, co je podle nich dneska the best driving car in the class? Docela by mě to zajímalo, a ani bych se nedivil, kdyby to byl passat. Což by teda byla pořádná ironie :)
[3]
24. 10. 2014 v 08:20iudex
(2) Ani ja by som sa nedivil, v teste tam nový Passat dosť vychválili, vrátane zlepšených jazdných vlastností. Z toho, čo som doposiaľ čítal sa mi javí, že nové Mondeo bude jazdne na rovnakej úrovni, ako Passat, nech už sa to berie akokoľvek (ako pokles Mondea či zlepšenie Passatu). Ale skôr to prvenstvo tipujem na Mazdu 6.
[4]
27. 10. 2014 v 01:08bubulak
Jo, tak tento článek mi mluví z duše. Nemám sice Mk III, ale MkIV, nicméně pokud budu uvažovat o nástupci, tak tento nový výtvor od Fordu to tedy zcela jistě nebude. Interiér neskutečně laciný a odfláknutý, posez za volantem se v podstatě nedá najít, audiosystém jak z čínský tržnice. A ten vnější design – no ani MkIV nebyla nějaký extra krasavec, a tohle je takový podobný, tam bych řekl, že není oproti minulé generaci posun žádný – ani nahoru ani dolu.
Komentáře nejsou povoleny.