-
Laguna GT – rychlejší než Porsche?
Nový Renault Laguna je nádherné auto. Využívá úplně jiný druh estetiky, než její konkurenti třeba z Německa. Nesnaží se působit arogatním, těžkým dojmem. Nevypadá agresivně, nesnaží se budit na silnici respekt. Zato je sebevědomá, půvabná, decentní, elegantní a v pravém slova smyslu krásná. Lehkost, s jakou se klouže po asfaltu, je dnes nevídaná a například Volkswagen Passat proti ní působí jako obr Koloděj neohrabaně se potácející po silnici, ve které s funěním zanechává hluboké šlápoty.
Ale je to i auto dobré?
Nu, sedí se v něm dobře, to bezpochyby. Interiér působí velmi kvalitně (toť u Renaultu v posledních letech věc nezvyklá), sedadla jsou definicí pojmu „komfort“, krásný volant s optimálně tlustým věncem perfektně padne do ruky a poloha za volantem je velmi uvolněná. Ford Mondeo po přesednutí z Laguny působí jako chudý příbuzný.
Motory – turbodiesely patří tradičně k tomu nejlepšímu, co se dá na trhu sehnat, tohle zkrátka Renault umí. Je libo benzín? Dvoulitrové turbo s 205ti koníky snad uspokojí i náročnější choutky. Jakýkoli silnější motor by v tomto autě víceméně postrádal smysl, neboť se nejedná o sportovní vůz, ale o komfortní (a mimořádně bezpečný) křižník. A v tom je velmi dobrý, dokonce tak dobrý, že jistý redaktor britského Autocaru napsal do jednoho ze svých testů, že Renault Laguna je mnohem lepší auto, než Volkswagen Passat. A to je samozřejmě ve střední třídě etalon.
Za jízdy se člověk cítí uvolněně, klidně, v bezpečí, v tichu a v pohodlí. Nejedná se o auto, které by poskytovalo řidičské zážitky, a ani se o to nesnaží. Tenhle Renault přesně ví, kam patří. Nemůžeme od něj čekat, že bude řezat zatáčky ve vysokých rychlostech a udrží si stopu, jako kdyby jel po kolejích. Nebo ano?
(poznámka scénáristy: začíná hrát gradující rocková hudba, záběr na mokrou silnici, po které se proženy světlemodré kombi a vystřihne v šílené rychlosti půlkruh, aniž by byť na okamžik ztratilo kontakt s asfaltem)
Ano, jak všichni tušíte, přichází Laguna GT, auto s revoluční technologií – natáčením zadních kol. Ano, již to tu bylo, avšak teď to poprvé funguje. Doba pokročila a místo hydrauliky se o natáčení zadních kol stará počítač, který spolupracuje s ESP. Geniálně jednoduché. A jak to funguje? Nejsem z těch šťastlivců, kteří již měli možnost si to vyzkoušet na vlastní kůži, ale test magazínu EVO, ve kterém Laguna GT projíždí slalomem rychleji, než etalon jízdních vlastností Porsche Boxster S, nenechává nikoho na pochybách, že jakékoli střednětřídní kombi, nebo sedan – prémie neprémie – zůstane v ostré zatáčce daleko za touhle francouzskou baletkou.
Což ovšem nic nemění na tom, že tohle auto je stále přísně komfortním GT. Jedno z nejbezpečnějších aut ve třídě, co se pasivní bezpečnosti týče, a nyní i suverénně nejbezpečnější, co se týče bezpečnosti aktivní. Renault u mě po dlouhé době zabodoval. Naposledy se mu to povedlo s Meganem RS, ale to je zase jiné vyprávění.
2 Responses to Laguna GT – rychlejší než Porsche?
[1]
31. 5. 2008 v 12:54marty321
jestli se zajímáte o auta pak určitě klikejte na web
[2]
24. 11. 2008 v 12:34Culdaraztriptaco
Super článek! Palec nahoru!
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.