-
Maserati MC 12 XX
Ach ti němci… Vozů MC 12 už takhle potkáte na silnicích jen jednou za život. Aby to nebylo málo, rozhodla se německá firma Edo Competition pro extrémní úpravu tohoto vozu. Edo má v nabídce úpravy pro MC 12 již delší dobu, nabízí MC 12R (rovných 700 koní). Ale tohle je jen odvar z XXka, tak pojďme na to.
Původní motor V12 o objemu 6.0L, který v sérii dává 465 kW (632 k) při 7500 ot./min. a točivý moment 652 Nm při 5500 ot./min. byl poupraven. Byl zvýšen objem na 6.3L, nové jsou písty, kliková hřídel, vačky, sportovní vzduchový filtr, titanové ventily. Změnilo se sání, kompletně se přepracoval výfukový systém, kde jsou sportovní katalyzátory a nový tlumič, nová olejová pumpa, spojka, řídící jednotka atd. Seznam úprav je velmi rozsáhlý. Edo se však nezaměřil jen na motor, ale rozhodl se pro menší korekci váhy a tak MC shodilo z původních 1335 kg na 1235 kg, takže rovných 100 kg. Výkon? Toho nové XX má na rozdávání rovných 800 koní při 8 500 otáčkách. Paráda. Maximální rychlost je 390 km/hod. Taky paráda. Stovkou dokáže uhánět za 3,3 sekundy, dvoustovkou za 9 sekund a na 300 km/hod. se dostane pod 20 sekund. Úžasný. Brzdy jsou samozřejmě keramické, vpředu s osmipístkovými třmeny.
Lamborghini Gallardo Superleggera Pagani Zonda R
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.