-
BMW 1600-2
Historie BMW je vskutku bohatá a i v naší české kotlině se nacházejí různé skvosty, které dřív automobilka vyráběla a dnes se jimi chlubí někteří šťastní čeští milovníci BMW, sběratelé historických vozů, fandové atd. Na jednoho z těchto šťastných majitelů vozu s označením 1600-2 jsem měli to štěstí narazit na srazu BIG BMW. Co nám majitel o svém voze řekl, a nejen to, si můžete přečíst níže.
Historie řady 1600 ve zkratce
Inovovaná řada 1600-2, o které je zde řeč, byla představena v roce 1966 při příležitosti 50. výročí vzniku firmy a k představení došlo před budovou mnichovské opery. Od svého předchůdce se lišila např. střechou nižší o 40 mm, o něco více skloněným čelním sklem a kruhovými koncovými světly. Číslo 2, uvedené v názvu, označuje počet dveří.
I přes zvýšení objemu produkce výroby automobilka BMW neupustila od myšlenky prodávat svižné, ale také dražší vozy, pro náročné zákazníky. Tato strategie se u BMW zformovala již v předválečném období, kdy automobilka začala zaplňovat svými produkty okrajové segmenty, které v té době byly pro ostatní výrobce nezajímavé. Že se jednalo o moudré rozhodnutí, se ukázalo o mnoho let později. Typ 1600-2 je také předchůdce novodobého designu sportovních dvoudveřových kupé Mnichovské automobilky, které známe dnes.
BMW 1600-2
Tento dvoudveřový vůz má klasickou koncepci, tedy motor vpředu a pohon zadních kol. Motor je řadový čtyřválec s rozvodem OHC a má objem 1573 cm
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.