-
Vývoj vozu – počítačové simulace 1
Dneska se budu věnovat odvětví, které urychluje vývoj vozu, zvyšuje kvalitu a snižuje náklady – počítačovým simulacím, nebo jinak řečeno numerickým simulacím. Protože se jedná o 3 hlavní typy simulací, rozdělím jejich popis do tří článků. statické a dynamické výpočty rychlé dynamické děje – crash testy simulace proudění CFD – aerodynamika Statické a dynamické výpočty. Asi tohle rozdělení není úplně správné, ale zvolil jsem jej proto, že pokrývá celkem velkou oblast výpočtů, které se na voze provádějí. Statické výpočty jsou takové, kdy se zatížení s časem nemění, zůstává konstantní. Dynamické výpočty jsou naopak takové, kdy je pro různé časy zatížení …
9 komentářů -
Uncyklopedie vozů
Už delší dobu si krátím čas čtením článků na Uncyclopedii. Je to taková parodie na Wikipedii. Občas se tam dá najít něco zábavného. Jen tak jsem vyzkoušel zadat do vyhledávače slova jako Ferrari, Porsche nebo Lamborghini. Bohužel jsou stránky anglicky, což je trochu škoda, ale ti co rozumí, se můžou docela dobře pobavit. Pro ostatní tam jsou alespoň obrázky 🙂 tady jsou odkazy na Porsche, Ferrari nebo skvělý popis Škodovky 🙂 a ještě jeden odkaz, sice nemá s vozy nic společného, ale je to legrace – popis České Republiky. P.S: Berte to s rezervou, je to satira 🙂
1 komentář
-
vylepšený Wankel – jak vypadá?
Quasiturbína – vylepšený Wankel. Určitě zde není nikdo, kdo by neznal benzínový nebo dieselový motor. Nicméně pokrok jde kupředu, ceny ropy rostou, a tak se do popředí zájmu dostávají i jiné, alternativní, pohony. V tomhle povídání se pokusím představit jeden z nich. Není to zrovna převratná novinka, nicméně i tak o ní mnoho lidí neví. Na první pohled vám to bude připomínat modifikovaný Wankelův motor. Anglický název pro tento motor je Quasiturbine, bohužel nevím, jak to správně přeložit do češtiny, tak tomu budu říkaz Kvaziiturbína. Kvaziturbína byla patentována v roce 1996 týmem Saint-Hilaire a to pouze jako vylepšení stávajícího Wankelova …
11 komentářů -
Vývoj vozu – Konstrukce
Uplynulo trochu času a já jsem zpátky s novým článkem. V téhle části se budeme věnovat práci konstruktérů a trochu si nastíníme, jakými stádii vůz, během svého vývoje, prochází. Vývoj vozu se dělí do několika částí. Nejdříve jde o studii, pak předkoncept a koncept, a když je vše v pořádku, tak dojde na stavební řady. Stavební řady jsou důležitý mezník ve vývoji vozu. Pokud se jedná o první stavební řadu, tak se ještě dá na autě měnit spousta věcí a konstruktéři mají relativně volné ruce. Zároveň se u první stavební řady začínají stavět prototypy. Ty se vyrábí ručně a tak …
8 komentářů -
Vývoj vozu – Design
Před pár dny jsem slíbil, že se na svém blogu budu věnovat vývoji automobilu a to z pohledu člověka, který ve vývoji už nějaký čas dělá. V tomhle blogu se pokusím popsat, jak vývoj vozu probíhá a protože je vývoj vozu dlouhý a náročný proces a trvá několik let, tak popis vývoje bude rozdělen do několika článků. V tomhle se budeme zabývat designem a tzv. předvývojem. Ještě než se rozhodne o vývoji nějakého vozu, tak se musí udělat průzkum trhu, aby se vědělo, jestli o takový vůz bude zájem a také, zda-li se jeho výroba vyplatí. Předlohou může být buď …
11 komentářů