-
KOMBI JAKO INSPIRACE
Jednou z ústředních ironických plakátových poznámek na margo kombíků je to, že jen dokonalý chudák může toužit po tom, vozit za sebou dva krychlové metry vzduchu. Nechme plakátovému světu signifikantní plochost jeho úvah a soustřeďme se na realitu běžného života dospělého člověka. Pojďme si právě o přitažlivosti kombíků něco napsat.
Tak především z pohledu estetiky jsou vyprofilované dva tradiční světy jezdců. Jedni cítí sedany, druzí cítí kombíky. Totiž přesně to, co intuitivně přitahuje skupinu sedan (tříprostorová karoserie) tak přesně tohle, ovšem v rovině karoserie dvouprostorové, přitahuje zase skupinu kombi. Berme tedy na zřetel, že intuitivní výběr karoserie je na hony vzdálen racionální úvaze o nákladových poměrech jednotlivých karosářských variant (to by se ostatně neprodal jediný sedan). Náklonnost k onomu či druhému druhu karoserie je prvotně estetickou, vkusovou otázkou každého z nás.
Uživatelská přívětivost kombíků se koneckonců nekoncentruje pouze ke shora uvedeným dvěma krychlovým metrům, dokonce si dovolím jemně kombi-kacířskou myšlénku, že totiž absolutní hodnota objemu zavazadlového prostoru není u kombi to hlavní. Hlavní je – dokonalost při užívání kufru, a to i když se nejedná o zavazadla v plné náloži. Totiž je potřeba si uvědomit, že do sedanu se zavazadla spouští nevelkým otvorem shora a následně zasouvají, zato do kombi se zavazadla vsunují otvorem velkým jak příslovečná vrata. Trik navíc spočívá v rovné podlaze kombíků, navazující na nákladovou hranu. Samozřejmě, že při objemné bagáži je otevření druhého nákladového patra (prostor nad krycí roletou) u kombi jevem, při němž závistivě padají brady snad i řidičům autobusů… A to si představme, že jsme ještě nesklopili u toho kombíka zadní sedadla. Tehdy (je-li to potřeba) nabývají předznačené dva kubické metry vzduchu významu zásoby kyslíku v potápějící se ponorce… Akcentuji však, že život s kombi je o bezkonkurenčním užívání prvního nákladového patra a především o emočním vztahu k dané karoserii.
Není potřeba se příliš rozepisovat o specialitách, které zavazadlový prostor kombíka povyšují na salon – jízdní asistenty, kontrolující podélný náklon karoserie, variabilní přepážky, speciální úchyty, oka, sítě, místo pro psa apod. To vše je dobře zažít, neboť jen tehdy lze naplno uchopit svět combi.
A že je ten svět velmi inspirativní, to si ilustrujme na závěr.
V modernizované (Avantgarde či Sport AMG) verzi, na vzduchu, na novém třílitrovém šestiválcovém benzínovém biturbu (333 koní), na pohonu 4×4, s aktivními ortopedickými ventilovanými sedadly a s takřka nekonečným množstvím bezpečnostních asistentů jde pravděpodobně o nejlepší auto této planety pro komplexní každodenní, dálkové i dovolenkové užití. Jistě, Mercedes-Benz E-Klasse, tím je řečeno vše.
Kombi, krásná auta. Tedy – některá…
Pozn. aut.: Velkorysý fotozdroj – AUTO.CZ
AUTO-MUZEUM KOZOVAZY AUTO-FOTO II.
45 Responses to KOMBI JAKO INSPIRACE
[1]
16. 6. 2013 v 17:06rohYpnol
1) hovoříš o kráse kombi, přitom fotografii toho, co kombi dělá kombíkem dáš až na poslední místo… Trochu prazvláštní.
2) rovina podlahy zavazadelníku v rovině vstupního otvoru není otázkou sedan či kombi, lze toho dosáhnout u obojího. Superb sedan má rovinu mezipodlahy v rovině vstupního otvoru…
3) řeči o tom, že v sedanu věci položíš a pak zasouváš zatímco v kombi ne, jsou zcela špatně. Ono totiž i u kombi zavazadlo zasouváš, protože ho ptostě v předkolnu nedokážeš dát dostatečně daleko.
4) jaký že byl vlastně smysl tohoto článku, co jsme se dozvěděli? Že kombi je praktické zatímco sedan ne? Aha, děkuji. Skvělé počtení…
Jinak E-Klasse Combi netřeba komentovat. Rodinný dostavník pro bohatší země Evropy. U nás tohle musí zvládnout … Rapid.
[2]
16. 6. 2013 v 18:26GTI
Co musí u vás doma zvládnout Rapid tu předpokládám nikoho nezajímá. Dovzdělej se u Superbu, evidentně nejsi zatím schopen identifikovat ani jeho karosářské varianty, ty mezipodlaho 😀
A pro koho, že je horní článek určený? No vedle dospělých lidí třeba i pro tebe. Tedy pro reprezentanta názorové platformy o které píší nahoře v prvním odstavci 😀
[3]
16. 6. 2013 v 19:43rohYpnol
[2] buď rád za příspěvk pod článkem a neremcej 😀
[4]
16. 6. 2013 v 19:47GTI
Ten ručník, co jsi právě hodil do ringu ti samozřejmě prát nebudu, ale až se tu zase někdy zjevíš, můžeš si ho vyzvednout, bude v garáži v zadním rohu u pocvole… 😀
[5]
16. 6. 2013 v 20:20Ja Prvni 123
[3]
🙂
Kašli ne něj… GTI je cvok. Myslím, že je za tím opravdu nějaké porucha… možná jen trauma z dětství, nebo tak něco.
A nejhorší je, že je to slovesně nadaný cvok, takže jeho články se vlastně nečtou špatně… ale to na věci samé nic nemění.
Normální člověk, se zdtavou sebedůvěrou a psychikou bez traumatu by vedl dialog a snášel argumenty… těch pro kombi zaznělo v blogu dost, takže by třeba mohly zaznít i takové, že dlouhá střecha vždycky trochu víc vibruje, že otvor v celém průřezu karoserie vždycky trochu snižuje torzní tuhost, kterou lze pochopitelně dohnyt, ale za cenu zvýšení hmotnosti… mohlo by zaznít i to, že ty dva kubické metry vzduchu fungují jako dokonalý rezonátor, takže i hluk od zadních kol je vždy přenášen v kombi výrazněji, než v bratském sedanu…
Ale to by musel jít o souboj argumentů… disputaci znalých lidí, vrstvení faktů na jednu a druhou stranu pomyslných ramen vah…
Ale GTI?
V okamžiku kdy neadoruješ jeho slovní výlev se na Tvou hlavu snese snůška osobních útoků, pravděpodobně jsi nedospělý nebo úplně hloupý, měl bys zahájit rozsáhlé studium, které by Ti teprve umožnilo pochopit genialitu jeho samotného!
Proto je lepší nereagovat… i když k tomu článek jako takový někdy láká…
😉
[6]
16. 6. 2013 v 20:27Ronault.
„Trik navíc spočívá v rovné podlaze kombíků, navazující na nákladovou hranu.“ – Kéž by tomu tak bylo, i ty nejobjeměnší kombíky své třídy v minulosti neměly tuto nezbytnou vlastnost – Octavia, Fabia vůbec…
No v pravdě je to spíše takové slohové cvičení…
Já osobně jsem kombíkář a se svým současným kombíkem jsem designem a užitkovostí nad míru spokojen, možná ale skončím brzo u sedanu… ale ono ne vše je o designu a užitkovosti, třeba 200 koní zní lépe než 105 😀
A uzavřu to prohlášením emeritního šéfa, který teď vybral nové auto a odmítal kombíky, obzvlášť v tmavých barvách:
„Kombi nechci, vypadají jako pohřebáky“
My se jeho odporu nedivíme k pohřebním vozům nedivíme, čekáme, kdy se nějaký ten opravdový objeví 😀
Inu i takové mohou být motivace 😀
[7]
16. 6. 2013 v 20:54GTI
[5] Počítám, ty mudrlante, že jestli tu něco duní, bude to tvoje hlavička… 😀 Na hlouposti o vibrujícím kombíku si najdi server zneuznaných fyziků, nebo… až si jednou půjdeš pro toho horního mercedesa, tak jim to tam pěkně vytmav 😀 😀
[8]
16. 6. 2013 v 20:55Ja Prvni 123
[6]
🙂
Vidíš – to mě nenapdalo… ale něco na tom bude.
Doma tomu mýmu kombílu říkáme „papamobil“… což zní přece jen lépe, ač jsme jinak rodina ateistů?
😉
[9]
16. 6. 2013 v 20:56GTI
[6] 😀 Ronaulte, to víš, ke každému věku pasuje holt něco jiného. Jo, souhlas, soužití s kombíkem je velmi sympatický zážitek.
[10]
16. 6. 2013 v 21:01Ja Prvni 123
GTI zajdi k nějakému odporníkovi… proč tvůj slint, tvářící se býti odpovědí, začíná útokem na mou „hlavičku“, místo abys mluvil o kombících?
Kdybys četl trochu pozorněji, tak víš, že jezdím převážně fau vé Passatem v KOMBÍKU, a pravidelně na něj nadávám… i když ne, kvůli tomu kombi.
Já jen, že vlastnosti kombíků mám v praxi poctivě vyzkoušené… a měl jsem možnost dlouhodobě srovnávat i sourozence = jezdil jsem Lancii Themu v kombi i v sedanu, shodou okolností obě s motorem 2.0 16V turbo… jezdil jsem Rovera 75 v dedani v kombi – oba s motorem 2.0 diesel… dokonce stejným motorem, jaký byl montován do blahoslavených BMW… takže si troufnu tvrdit, že vím dost přesně o čem mluvím…
😉
Nezpochybňuji, že Mercedes E Kombi je tišší a kultivovanější, než byla Tempra v sedanu… ale je hlučnější, než stejné E Klasse v sedanu.
Howgh.
[11]
16. 6. 2013 v 21:48GTI
[10] Je neuvěřitelné, na jaké primitivní lidské úrovni se zde vedou některé diskuse o autech. Ano, a také je kombík těžší 😀 Jenomže sedan zase méně uveze 😀 Héééj, je tu někdo s mokrým hadrem, hodťe mu ho na hlavu…
P.S. Vrať se sem, až budeš schopen uchopit téma. Zatím umíš jen počítat matky.
[12]
17. 6. 2013 v 6:32_Teddy_
Zvlastne, ze tu chyba velmi oblubeny typ karoserie, ktory si berie zo sedanu aj kombiku to najlepsie (alebo to najhorsie?). Ano, mam na mysli liftback. Akysi priesecnik tychto dvoch svetov, ku ktoremu sa niektore sedany a kombiku velmi vazne priblizuju. Ono aerodynamika nepusti, a v tomto ohlade ma liftback navrch nad sedanom, aj kombikom…
[13]
17. 6. 2013 v 8:20iudex
Kombi vyššej strednej je pre mňa ideálna kombinácia image, elegancie a praktickosti; ten, kto na to má, má vyriešenú otázku ako biznis stretnutí, tak aj rodinnej dovolenky v jednom. Pre nás s tenšou peňaženkou musí stačiť aj mainstreamové kombi, potažmo (ako správne podotkol Teddy) liftback.
[14]
17. 6. 2013 v 8:26GTI
[12] Teddy, liftback, pro něho jsem nechal prostor na diskusi, já to nahoře psal hlavně kvůli tomu, aby si tu každý uvědomil, že lidé nekupují kombíky proto, aby odvezli almaru, ale proto, že jim ty karoserie sedí více než karoserie sedan.
[15]
17. 6. 2013 v 8:28GTI
[13] Iudexi, souhlas, jsou to parádní auta.
[16]
17. 6. 2013 v 9:13Barrichello
Kombík je jen pro zahrádkáře stěhující půl domácnosti každej víkend na chatu.
Zbytku stačí jeden kufr nebo igelitka nebo sportovní taška. A set na golf dáš i do sedanu nebo velkýho kupé.
Takže kombík chápu pouze u toho kdo má velkou rodinu nebo zálibu v hafanech a vozí vzadu dva vlčáky nebo obdobně velká plemena.
Mít kombík pro 2-3 lidi a na nákup v Tescu je trošinku ujetý…..
[17]
17. 6. 2013 v 9:20iudex
(16) Barik: ako tradične úzky a obmedzený pohľad na svet svojimi očami. Jedno či dve deti sú „veľká rodina“? Asi nie, že a predstav si, že ak máš len jedno dieťa v kočíku a chceš ísť s rodinou na víkend, kombi je skoro nevyhnutnosť (iste, svojho času som sa zmestil aj do hatchbacku, ale ten kočík musel byť vyberaný špeciálne do toho kufra a nič iné sa tam nevošlo). Do kombíka dáš do jednej strany kočík, do druhej batožinu a ak treba, dáš i niečo navrch (malý bicykel a pod.). Ale pointa bola v inom, t.j. že i kombi môže vyzerať elegantne, dokonca sú prípady, keď je kombík krajší, ako základná karosárska verzia.
[18]
17. 6. 2013 v 11:17GTI
[16] Barri, zásadně špatný pohled, tys mě nahoře nečetl. Jde přece právě o to, že jsou lidé, jimž harmonizuje tvar sedanu a pak jsou lidé, kterým harmonizuje právě tvar kombi. S tím velikost zavazadlového prostoru nesouvisí, jde výhradně o estetiku.
[19]
17. 6. 2013 v 12:01rohYpnol
Sedan je ideálem estetiky, komfortu, mechanických vlastností. Kombi je pouhopouhý ústupek praktičnosti.
S-Klasse pouze v seadnu
A8 pouze v sedanu
R-R Ghost, Phantom pouze sedany
VW Phaeton pouze sedan
Masseratti Quattroporte, Ghibli pouze sedany
Kombi má pouze jednu přednost – praktičnost. Pokud je kombi hezčí než sedan, je to dáno nezvládnutím designu karoserie sedan. Koneckonců nemusíme chodit pro džbán daleko – Superb Combi nevyniká vzhledem oproti sedanu díky svým kvalitám, ale právě díky kompromisům při návrhu sedanu (liftbacku).
[20]
17. 6. 2013 v 13:17_Teddy_
[18]: Uprimne povedane, neviem co je na tvare klasickeho kombi „harmonizujuce“, jedine snad ze sa v nom mozem pokojne pripravit na tu poslednu jazdu v ciernom kombiku, ktora nas raz vsetkych caka. Este mozno niektore tie sportove verzie a’la „shooting brake“ by som povazoval za harmonizujuce. Ale OK, ako sa vravi, „to je ruzne, ze ano, podle vkusu kazdeho soudruha!“.
Obecne za dizajnovo cisty a vyvazeny tvar sa naozaj vacsinou povazuje sedan, taky ten klasicky tvar, ktorych uz bohuzial ubuda. Ako som pisal vyssie, snaha o znizovanie spotreby nuti pozerat sa po aerodynamicky cistych rieseniach, takze aj u sedanov sa zadne sklo natahuje a zadne veko skracuje. Aby sa to aspon trochu vyvazilo, zadne veko sa potom posuva vyssie. Vysledkom su sedany, ktore maju bocny profil skor ako liftback. Nevravim ze je to zle, ale krasa klasickej tojpriestorovej karoserie sedanu sa v tom uz trochu straca. Mozno aj preto kombiky naberaju dych…
[21]
17. 6. 2013 v 13:56GTI
[20] Teddy, dobrá připomínka toho shooting-brake, no a vidíš, prakticky šlo o to, že měl pouze dvoje dveře, jinak vizuálně vznikl z klasického čtvřdveřového kombi. No, kvalita designu kombi je stejně harmonická, jako kvalita stejného sedanu, o tom právě nahoře píši, tyto dvě varianty se nevyrábí jen pro to, že jedna má menší a druhá větší kufr, vyrábí se právě proto, že obě mají své zákazníky, které přitahuje právě daný druh karoserie, a to svojí estetičností, nikoliv uživatelskými vlastnostmi.
Vezmi si třeba BMW5. Tam je kvalita a přitažlivost obou karoserií totožná. Nebo shora prezentované Éčko, ten kombík (jako i sedan) je skvostný, prostě skvostný. To samé u AUDI, u Jaguaru, i u Volva.
Ten liftback, no tam jde právě o ten kompromis vytvořit jakž takž sedan, s uživatelskou praktičností (jakž takž) kombi.
[22]
17. 6. 2013 v 13:58GTI
[19] Jo jo, ani Aventador nemá kombíka… 😀 Jdi se s těma trapnostma proboha už někam udat… 😀
[23]
17. 6. 2013 v 14:38Barrichello
A sou lidi kterým harmonzuje MPV a znam lidi kterým harmonizuje Karosa :o))
Ted vážně – pokud nepotřebuju střední prostor, zdůraznuju střední, protože na MPV zas kombík nemá ani čirým omylem – tak mi naprosto uniká proč si kupovat kombík.
[24]
17. 6. 2013 v 14:51_Teddy_
[21]: BMW5 je pritazlive tym, ze je to BMW5, a aspon mne je jedno ci sedan alebo kombi. Tam ta pritazlivost z velkej miery vznika premiovostou (podobne aj Audi, MB, alebo Jag). Skratka nemozes urobit chybu, nech vyberies cokolvek. Akurat snad ak pojdes kamosovi na svadbu, mozno to bude vyzerat ked prides v sedane…
Mal som ale za to, ze tu diskutujeme o „kombi vs. sedan“ v mainsteame. Tam sa uz oplati zamysliet, pretoze v tejto triede pritazlivost auta nie je az natolko urcena znackou. Tu sa uz podla mna da „slapnut vedla“, pretoze su auta ktore v kombi vyzeraju lepsie ako v sedane, aj naopak…
[25]
17. 6. 2013 v 15:11GTI
[24] Ano, v té střední (mainstream) tam je v kombi Superb, to je jasné, ale i Passat je v kombíku stále nádherný. Oproti tomu zase u mazdy 6 se více povedl sedan.
[26]
17. 6. 2013 v 16:47GTI
[23] Barri, sakra, MPV… píšeme tu o středobodu garáží, nikoliv o silničních (mini)autobusech. Píšeme tu o tom, jak normálně žiješ s autem – ráno do práce, pak na nějaký oddych na plovárně, večer kino, divadlo, na dovolenou (všude autem), a o půlnoci… garáž.
[27]
17. 6. 2013 v 17:00Emel
Je mnoho modelů, u kterých mi ten kombík sedne nejlépe z celé modelové řady. Jmenujme Audi A4 i A6, BMW 5, Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Hyundai i40, Kia Ceed, Octavia všech generací, 508, C5… a zdaleka nekončíme, jen myslím, že pro ilustraci by to mohlo stačit. Ano, na pozadí za tím je primárně ta praktická stránka věci… ale design není nevýhoda.
Často je to proto, že mohutnější záď dává lepší protiváhu k dlouhému čumáku – to hezky ilustruje třeba ten Focus. U sedanu je sexy kratší záď, což ovšem pak omezuje přístup do kufru.
Co se komfortu týče, má kombík i své výhody – cestujícím nesvítí sluníčko za krk, obvykle je více místa na hlavu, zadní odtrhová hrana je dál od cestujících a méně obtěžuje svistem vzduchu.
Líbí se mi liftbacky, ovšem tam je potřeba dát pozor na tuhost karoserie.
[28]
17. 6. 2013 v 17:15webpaja
Jéééé, tady je ale sranda :-). Jasně, že podařenej sedan je to nejlepší, ale hledám-li větší univerzalitu, pak musím jednoznačně vyjma větších SUV, MPV zvážit i kombíka. Emel vystihnul velmi dobře celou škálu designově povedenějších kombíků než jsou výchozí modely.
Kdo mi tu bude tvrdit, že OIII vypadá líp v liftu než v kombi je slepej, dtto u Superbu nebo třeba FFo.
Bariku, nevím jak aktivně žiješ, ale věř mi, že na výjezd s rodinou mi sedan nestačí ani náhodou i přes 500litrů velkej kufr. třeba psovi (což je mmchdm součást rodiny není úplně dobře s hlavou v otvoru pro lyže), v létě brusle, floorballky, kola…co děláš s volným časem ty? 🙂
Buďme setsakra rádi za to, že vozy typu kombi nejsou jen užitkovou, ale i designovou záležitostí (ne, Chrysler 300C opravdu není pěknej) a že dokážou slušně reprezentovat i posloužit.
Tolik obecný cancy z mojí hlavy 😉
[29]
17. 6. 2013 v 17:19webpaja
…úplně bych zapomněl…voni nám ty kombíky vypadaj i dobře s pár nelakovanejma plastama a zvýšeným podvozkem. 🙂 Ale ne na každým to funguje, umíš si představit překrásnou pětku jako allroad?
[30]
17. 6. 2013 v 17:33GTI
[29] 😀 Ne, to tedy neumím 😀 Píšeš to výborně, i s tou psí hlavou v otvoru pro lyže 😀 😀
[31]
17. 6. 2013 v 17:35GTI
[27] Dobře to trefuješ, jo, to sluníčko je u sedanů vzadu problémek.
[32]
17. 6. 2013 v 19:47jakubMG
Dobre jsi to GTI napsal. Kombi neni vnucena nutnost, jde o zivotni styl. Dnes u sluzebnich aut neni problem si vzit sedan, stejne je vetsina v kombiku. Protoze kola, psi, kocarky, lyze, hokejova vystroj,IKEA, je moznost v aute nouzove prespat … proste outdoor auto. Barney /HIMYM/ by ovsem vzdy jezdil v sedanu (coupe/cabriu).
Pro predstavu, chlap, ktery leze z XC 70 muze byt reditel banky, dobry remeslnik, IT specialista… auto, ktere stira tridni rozdily…celkem pravdepodobne ti ale ten chlap poda ruku s pevnym stiskem a neuhne pohledem.
[33]
17. 6. 2013 v 21:04Ronault.
Holt, jako vždy to bravůrně shrnul webpaja! Naprostý souhlas…
Jsou chvíle, kdy se hatchback nebo kombík nehodí, třeba svatební auto… anebo naopak vyloženě hodí – pohřební… to jsem tomu teda dal, když sám jsem spíše za kombíky…
ale i kombi umí být krásné, často ještě krásnější než sedan…
[34]
17. 6. 2013 v 21:31Emel
Moje svatební auto bylo Chevy Van… pohodička, semišová křesílka, kytičky ve vázičkách na stolečku… 🙂
[35]
18. 6. 2013 v 7:52webpaja
33) Já za sedany, ale když potřebuju, tak si umím vybrat bez kompromisů 🙂
34) Haha, pěkný…já měl jednu z posledních T700 ve zlatý barvě a béžovým interiéru. Půlka auta zabalená v igelitu, jelikož to šlo potom na Hrad 🙂
[36]
18. 6. 2013 v 8:36Emel
webpaja: aha, to jsem nevěděl že si prezident kupuje ojetiny po webpajovi…
[37]
18. 6. 2013 v 9:21webpaja
(36) Zřejmě v rámci testování, zeptám se pantáty jak se dokázala T700 pro Hrad takto zapůjčit 🙂 Je Pravda, že to bylo jedno z mála aut, kam se vlezly takový ty typický svatební šaty s obručema. Fotky mám;-)
[38]
18. 6. 2013 v 15:17GTI
Pánové, pamatujte na základní životní poučku – Není důležité, v jakém autě se ženíš, důležité je, v jakém autě odjíždíš od… rozvodového soudu… 😀
[39]
18. 6. 2013 v 19:33Barrichello
Webpaja: čéče já odvezl v sedanu svýho času i dvě fošny o délce 175 cm….
Psa nemam, na kolech sem se najezdil do 19ti tolik, že se vyježděnej na 20 let dopředu.
IKEA – co to je takovej ten milej obchůdek kde maj takovej ten roztomilej nábytek kterej když vidím tak se mi chce zvracet….tak tam sem nikdy nebyl a ani to neplánuju. Jedinej nábytek kterej za něco stojí je historickej, popř. zdařilé repliky. Doporučuju návštěvu zámku Jablonná, tam je vystaven moderní nábytek jako replika historického. Potom si zajed do Ikey :o)))
Vše ostatní jde do sedanu naložit, navíc já jezdím zejména na výlety kde je co pozorovat, muzea, skanzeny, zámky, výstavy, kulturní akce, srazy atd.
Na to mi vcelku obyčejně stačí doklady a peněženka + foták, popř se mi to vejde do jedný sportovní tašky/batohu.
Tudíž jsem ještě nikdy neměl potřebu převážet něco co bych do sedanu nedal. A když už přeci jen (to bylo asi 2x) tak by mi byl sedan na houby,bo se to tam nevešlo – kámoš má MB Sprinter v dlouhý verzi takže pohoda.
Vše ostatní mi doveze PPL a kokurenčí přepravci stejného druhu.
Vozit sebou ten pověstný prázdný vzduch, několik desítek kg zbytečně navíc odmítám a ikdyby ten kombík byl 2 krásnější, nehledě na to že u mě vede co se týče karoserií jednoznačne sedan, následován kupé, kabrioletem, pak tak 10 km nic a pak ostatní….
A to z těch ostatních ještě výrazně vede SUV/offroad.
Na 3-5 dětí je poněkud výhodnější to MPV, pro Hujerovic pak ten autobus Karosa no
[40]
19. 6. 2013 v 12:19gil54
[38] No vidíš, pak že to nejde.
Z celého tohoto blogu a i následné diskuze si nakonec přece jen něco užitečného lze odnést.
[41]
19. 6. 2013 v 15:03GTI
[40] No speciálně ty by ses měl horní blog naučit zpaměti. Na rozvodové kejkle máš ještě jedno/dvě desetiletí čas.
[42]
19. 6. 2013 v 16:58gil54
[40] Lituji, neodhaduješ to správně.
[43]
21. 6. 2013 v 18:24šmoula nešika
[5] Musím s tebou bohužel naprosto souhlasit. Je mi z něj smutno, ale jak říkáš, je lepší se s ním radši nebavit. Nikdo nás k tomu nenutí, tak teď reaguji alespoň na tebe, ať máš jistotu, že v tom nejsi sám.
[44]
21. 6. 2013 v 20:29GTI
[42] No dobře no, tak tři/čtyři desetiletí…
[45]
22. 6. 2013 v 10:07gil54
[44] K popukání. Jako vždycky, vtipnej jako Štuchal.
Komentáře nejsou povoleny.