-
OCTAVIA – ŽIVÉ DOJMY
Kde jinde se posadit do nové Octavie, když ne v Mladé Boleslavi? Slíbil jsem kolegovi Ozzmanovi, že se na ní podívám, plním tedy slib. Ovšem ještě před tím se stavuji hned vedle prodejny, v novém Škoda muzeu. Čisto, výborně nasvíceno, exponát za exponátem nořím se do dějin našeho minulého, současného a nepochybně i budoucího garážového pokladu. Velmi působivá je samostatná dílna, kde se předvádí renovace modelu: na čtyřech stolicích demonstrují mistři oboru jednotlivé fáze restaurování. Stojím v úžasu.
Kupuji odznakovou sbírku s historickými logy Škoda a pamětní minci, a… pak jsem uveden takříkajíc za plentu, do depozitáře. A právě tam nastává ten pravý motoristický rajc – nerealizované projekty, nástřely na tisícovku, stopětku i Favorita, dvoudveřový Superb coupé, no paráda.
No a nyní tedy zpráva o garážové perle: Škoda Octavia. Stojí v prodejně sousedící s muzeem. Přechod je to doslova z prehistorie do aktuální horké současnosti. Octavia je naživo krásná, nádherná. Nebývale jiskří, tohle člověk zná až teprve z prémiových končin. Vím, je to zásluhou talentovaného designéra, mistra Kabaně, no stojím v pozoru a uznale smekám – design je jedinečný a ční nad běžnou konkurenční produkcí jako maják.
Trhnu dveřmi a doslova se leknu velikosti vnitřního prostoru. Usadím se a první, co registruji je fantastická ergonomie. V porovnání se Superbem (kde si lehce zalamuji pravou holeň o hranu středového panelu) je Octavia „samozřejmé auto“. Mezigeneračně se mi okamžitě nabídne pocit, že sedím opravdu v autě střední třídy, pocit jako v Mercedesu-C, který je snad o fous dokonce užší. Sedadla jsou báječná, pohltí mou postavu, obejmou a neskutečně hýčkají, tohle je též pocit, jaký člověk zažívá až ve třídě prémie. Šíře je i zásluhou dokonalého tvarování přístrojové desky až neskutečná, oproti Superbu je kabina vpředu pocitově vzdušnější, lépe padne do voka i do ruky, koneckonců do celého těla. Jsem doslova unesen a nešetřím chválou. Skutečně naměřených 147 cm ve vnitřní šíři pak tohle všechno potvrzuje.
No a pak materiály a celkové sladění přístrojové desky včetně výplně dveří: špičkové, špičkové, špičkové, nedá se to jinak vyjádřit. Textura a kvalita plastů je na vrcholné úrovni, sladění materiálů je příkladné a nedostižná je též estetická úroveň všeho, na co se člověk podívá, čeho se člověk dotkne. Ovládání klimatizace, kaplička, řadička, celkový styl kabiny, volant, dále výhled z vozu, no prostě absolutní třídní král beze ztráty jediné matičky.
Usadím se do jízdní pozice (měřím 188), vystoupím a jdu se podívat za sebe, za sedadlo, na místo pro nohy zadního pasažéra – vskutku místo pro krále. Tak ještě otevřu kufr a dostanu poslední šlehu. Koukám do bezedné propasti, kam se vejdou všechny motoristické sny.
Závěr – design karoserie o estetické patro nad třídní konkurencí. Kabina excelentní, prostorná a na první kontakt přitažlivá. Materiály na špičkové úrovni.
Otázka dne – Co pořídit, když chce člověk kombi z nižší střední třídy? Odpověď je jednoznačná, nesmlouvavá a nemá variantu: Octavii, Octavii, nebo… Octavii.
BRAVO ŠKODA
DLOUHÝ TÁHLÝ (NECENZUROVANÁ VERZE) AUTO-MUZEUM KOZOVAZY
29 Responses to OCTAVIA – ŽIVÉ DOJMY
[1]
24. 7. 2013 v 14:01Mr.Murphy
drobný OT, ale tohle tě asi raní 😉
http://zpravy.idnes.cz/zlodeji-kovu-ukradli-reklamni-stozar-s-autem-v-minicich-pj5-/krimi.aspx?c=A130724_101656_usti-zpravy_alh
[2]
24. 7. 2013 v 14:33_Teddy_
„…No a pak materiály a celkové sladění přístrojové desky včetně výplně dveří: špičkové, špičkové, špičkové, nedá se to jinak vyjádřit. Textura a kvalita plastů je na vrcholné úrovni…“
Tak ono dnes su uz tvrde plasty na pristrojovke „spickove“, zrovna tak ako plastove vyplne dveri? No to su mi teda veci. Este nedavno sa za to tusim strielalo… 🙂
No mne je fuk ci su plasty tvrde alebo makke, nedlabem palcom do pristrojovky. Hlavne aby nikde nic nevrzgalo. Ale na tych dverach to trosku „do-cut-ovali“, to si povedzme na rovinu. „Plastove“ vrata od hora az dolu, to je dost nedostojne…
[3]
24. 7. 2013 v 15:31GTI
[1] Jo, je to tragedie, jel jsem nedávno kolem, hledám brouka a on nikde. Skoro jsem to oplakal.
[4]
24. 7. 2013 v 15:32GTI
[2] Měkčené plasty jsou tam, kde mají být. Je to opravdová třídní špička.
[5]
24. 7. 2013 v 18:34XTad
S plasty problem neni, ale trochu latky na dverich by neuskodilo.
[6]
24. 7. 2013 v 19:29šmoula nešika
_Teddy_: Souhlas. Z výplní jsem byl hodně zklamaný. Novináři si na to trochu stěžovali u Rapidu, ale u oktávky… ticho po pěšině. A v těch tvrdých výplních ta čalouněná schránka na pití… já v Ženevě seděl se zavřenou pusou a nevěděl, jestli se mám smát(,) nebo brečet. Ale jinak jsem včera potkal jednu bílou trojku. Na tom slunci vypadala fantasticky. Úplně jiná liga než stříbrná/šedá myš na oficiálkách.
[7]
25. 7. 2013 v 9:36Radek
co to s Tebou doprdele je GTI, kde je to nadšení z Golgu, aby ses z té Octavie nepo… na co vozit sebou spoustu vzduchu v kufru, když můžu mít lépe odhlučněné a o chlup kvalitnější auto ….(musel jsem se zastat Golfa) 🙂 😀
[8]
25. 7. 2013 v 9:53GTI
[5] No, on je látkou utlumený prostor v odkládací schránce, což je tedy na velkou pochvalu. Berme tu další absenci látky jako praktičtější, byť méně komfortní variantu.
[9]
25. 7. 2013 v 9:56GTI
[8] Při vší úctě, Radku, tomu tvému „nadšení z gůglu“ nerozumím. Že se zastáváš Golfa je chválihodné, no já bych u Golfu volil vždy a jen verzi hatchback. Když kombíka, pak jedině Octavii.
[10]
25. 7. 2013 v 13:39Emel
Taky jsem Octavii projel, v dvoulitrové naftě. Nejdřív pozitiva – místa je opravdu hodně, tohle je rodinné auto bez kompromisů. Dále náprava – i liftback s torzkou je přiměřeně pohodlné auto, pokud se člověk záměrně nezaměří na akustiku při přejezdu větších nerovností, ale není to nic co by mě jako řidiče rušilo.
Jsou tu ale i negativa – 16″ jsou sice komfortní, ale na Octavii vypadají podměrečně, zejména záď auta vypadá poněkud přefoukle. 17″ jsou prakticky nutnost pro důstojný vzhled auta, pak by bylo potřeba prověřit, že to nebude mít dopad na komfort.
A pak ten interiér… srovnání s Mercedesem může být maximálně rozměrové (doporučuju sednout do Lodgy, taky je tam místa dost). Kvalita materiálů není nejhorší, ale ani nejlepší a v kombinaci s hodně jednoduchým designem to působí poměrně lacině, a to nesedím v základní verzi. Vím že jsem tu nedávno kritizoval klavír, ale po prohlídce Octavie to asi budu muset ještě přehodnotit, prostě první slovo které mě k interiéru Octavie napadne je fádní. Velký displej navigace a trocha dekoru to samozřejmě řeší… doporučuju vzít RS 🙂 .
[11]
25. 7. 2013 v 13:44Emel
PS: říkal jsem si, že možná to jednodušší logo nebyl zase tak dobrý nápad. Možná by troška zelené na volantu dokázala zapudit ten dojem že se dívám na černobílý film…
[12]
25. 7. 2013 v 13:49_Teddy_
[8]: Keby bol latkovym v odkladacej schranke *aj* na dverach, poviem ze je to skvele. Ale takto mi to skor od Skody pripada ako for. Nieco na sposob: „Pozrite, nemuseli sme az tolko setrit. Mohli sme si dovolit dat potah sem do blbej odkladacej schranky. Mohli sme ho dat aj na dvere, ale tam sme ho just nedali, aby ste citili ze je tam poriadny tvrdy plast!“.
Je mi fuk cim su potiahnute casti interieru ktorych sa nedotykam. Pristrojovka moze byt kludne z plastu tvrdeho ako bakelit, a stredovy panel tak isto. Ale na miestach ktorych sa dotykam rukou by som rad mal prijemnejsi material. Tam mi ten latkovy potah jednoducho chyba, a povazujem to za dost vazny ergonomicky nedostatok…
[13]
25. 7. 2013 v 14:42GTI
[10] Samá chvála, Emele, to je fajn. Je potěšitelné i tvé (ne)zjištění negativ u zadní nápravy. Osobně tu šeď uvnitř nevnímám kriticky, souhlasím však, že RS je volba roku 😉
[14]
25. 7. 2013 v 14:43GTI
[12] Jo, ta látka by možná ušla někde v pasáži kolem loktu, aby ten případný kontakt byl přívětivější.
[15]
25. 7. 2013 v 14:47Emel
GTI: hlavně chvála. Auto jsem nejel nikde na limitu, vyjadřuju se spíš ke komfortu.
Já jsem velký odpůrce přeplácaných interiérů. Nemám rád prostý stříbřenkový plast, nemám rád plast s dekorem dřeva, nemám rád piáno. Líbí se mi kartáčovaný hliník a ani toho nemá být moc. Octavia v té černošedé a bez velké navi je ale pustá až moc, oko se nemá na čem zastavit.
Musím prostě říct to, co jsem říkal u CitiGo zvenku – čistý a jednoduchý design stojí a padá s detaily. A ty detaily mi tady chybí, takže podobně jako u Citi bez metly a bez mlhovek… zůstává jen ta jednoduchost. Neurazí, ale rozhodně nenadchne.
[16]
25. 7. 2013 v 15:14GTI
[15] Emele, ono to též bude o stupni výbavy. Nějaká ta „elegance“ bude trochu zkrásnělá i uvnitř. Jinak souhlas, matný hliník atd.
Hele, také na tebe jako první dýchl ten velký vnitřní prostor? Já tam přesedal z nového Superbu a v Octavii jsem se fakt až lekl. Ta šíře a obestavěnost prostoru, to je velké eso.
[17]
25. 7. 2013 v 15:34Emel
Tohle byla Ambition, ceníkově za nějakých 600… jasně, tu cenu zvedá hlavně motor, ale prostě ten vnitřek na takovou cenovku nevypadal, tam žádný přesah do střední třídy není.
Prostor ano. Já nejsem zase tak prostorově výrazný, nicméně… co se prostoru týče, nevidím pro běžně rostlou rodinu důvod připlácet za střední třídu. Čtyři dospělí i hromada zavazadel se vejdou bez problémů.
A jen tak mimochodem… ty tvé „hýčkající supersedačky“ mají stejně dlouhý sedák jako ty „skandálně krátké“ v Mazdě 6 (vpředu… vzadu je má Mazda o 3cm delší). Mně se lépe sedělo v Mazdě.
[18]
25. 7. 2013 v 16:05XTad
[12] No v miste, ktereho se dotykas, to mekcene je. Dali tam jakousi kozenku, subjektivne o neco lepsi, nez ma rapid.
[19]
25. 7. 2013 v 16:47rohYpnol
Ndes nechal voči? Tedy ono ani není oči třeba, kvalita je již po hmatu na pováženou. Měkčené plasty rozhodně nejsou všude tam, kde by měly být – např. horní 1/3 zadních výplní bočních dveří…
Dveřní výplně jsou laciný plast, nic víc… To je tedy fakt pecka. Středový panel je vyplněn nevzhledným plastem. Část přechodu středového panelu do středového tunelu naopak je doplněna vzorem z bočních lišt ve dveřích… Celkově naprosto necelistvé, nesourodé.
Kvalita čalounění doslova tragédie, doslova hadra… Celkově zkrátka interiér nedosahuje co do kvality naprosto nedosahuje úrovně z dob uvedení Octavie II. Hovořím o kvalitě materiálů a propracovanosti interiéru (kde jsou ofuky bočních skel, které byly vyvedeny do dveří?, kde je přihrádka z vrchu palubky, kam se vytratily zdobné lišty, které jdou dnes jen ve dveřích?, kde je čalounění dveřních výplní? …). Ano, design je svěží a oproti ergonomii nelze mít námitek, ale MATERIÁLOVĚ je to ne jeden, ale rovnou dva kroky zpět.
[20]
25. 7. 2013 v 19:04_Teddy_
[18]: no ja som si vyskusal Octaviu vo verzii Elegance tu u nas: je pravda ze opierka na dverach, na ktoru kladies laket, bola z akehosi makceneho materialu. Lenze tak je to len zo spodnej strany (tusim aj madlo, ale to si uz nepamatam).
Z lavej strany (ked som na sedadle vodica) sa o laket opiera jednoznacne tvrdy plast oblozenia dveri. Ono to sice vyzera celkom dobre (aspon v tej verzii elegance), aj cistit sa to bude lahko, ale mne osobne to teda na dotyk prijemne nie je. Najma ked sa o to opieram priamo pokozkou (holt leto, kratke rukavy).
Myslim ze tam fakt mohol byt daky textilny potah. Inak som k interieru nemal dake vacsie vyhrady. Klavirny lak mi nevadi, a tvrdost palubky neriesim. Pacilo sa mi ze Octavia upustila od zaoblenej „objimajucej“ pristrojovky ktora prechadzala plynulym oblukom do dveri este v minulej generacii. Takto je to podla mna lepsie. Len tie zatracene vyplne dveri. Aspon v „elegance“ to mohli spravit lepsie…
[21]
26. 7. 2013 v 8:22Ingister2
Octavia nikdy nebola a určite ani nie je zlé auto…
Ale tá adorácia je skutočne primitívna…
Nechceš radšej iba fotiť ?
Fotky máš – a to bez akejkoľvek irónie- skutočne na úrovni….
[22]
26. 7. 2013 v 13:32GTI
[21] Nahoře ta slova o Octavii jsou absolutní pravdou. Vyzkoušej octaviii a podepíšeš to. Za pochvalu děkuju…
[23]
26. 7. 2013 v 14:03Emel
Docela by mě zajímalo, jak je to s těmi sedačkami. Pokud se mrkneš na všechny testy tady na auto.cz, tak v seznamu příplatkové výbavy figurují „elektricky nastavitelná přední sedadla“ za dost citelných 30.000Kč, navíc jsou snad všechna auta v kůži nebo polokůži. Ty pak vypadají parádně, viz namátkou http://img.auto.cz/auto/base/2013-28/teskocco12_51dd1fe4d4880.jpg. Běžná Ambition ale zdaleka taková hitparáda není, viz třeba http://cache.auto-plus.cz/i/carpics/3/89/800×600/51125b8b4f262.jpg. Skoro bych řekl, že jsou nejen jinak čalouněné, ale i jinak tvarované… nevíte někdo? Škoda v minulosti uměla moc pěkné příplatkové sedačky, třeba ty sportovní ve Fabii…
[24]
26. 7. 2013 v 21:44rohYpnol
[23] Ano, v základu bohužel (nebo možná bohudík?) jsou jiné než ve všech novinářských testovaných s el. nastavováním. Tvarování je jiné, nicméně nakolik odlišné, to si netroufám bez přímého srovnání říct.
Nicméně příplatkové sedadla v Superbu jsou víc okatá než pohodlná a myslím, že u Octavie to bude to samé. Tedy vlastně ty nepříplatkové základní vlastně budou lépe tvarovaná (můj odhad).
A bohužel, sedadla z RS se příliš nepovedla též…
[25]
26. 7. 2013 v 21:52XTad
[23] Ta sedadla z prvniho obrazku jsou dostupna pouze pro verzi elegance, kde jsou seriova v manualne seriditelnem provedeni. Ostatni verze se musi spokojit se zakladni variantou, ktera se lisi v chybejici podpoze ramen. Namontovat by ale mela jit i do ostatnich verzi. Moznost, jak si u vybavy ambition dopomoci oficialni cestou k lepsim sedadlum je zvoleni paketu dynamic za 9400, jehoz soucasti jsou sedadla podobna tem z RS.
[26]
27. 7. 2013 v 19:44Emel
XTad: dík za info, s elektrickým nastavováním to tedy zřejmě nesouvisí. Elektrické ovládání vzal čert, to dává smysl možná spolu s profily seřízení sedačky a při častém střídání řidičů, ale i tak je to něco bez čeho se klidně obejdu. Za lepší sedačky bych naopak klidně připlatil.
[27]
29. 7. 2013 v 9:45šmoula nešika
Ono s těmi plasty ve výplních by to tolik nevadilo, kdyby:
1. Neměla trojková Elegance za milión nečalouněné, tvrdé výplně, když některé ročníky O II Ambi. za cca 400.000 měly měkčené a čalouněné vpředu i vzadu
2. Nebyly čalouněny samotné výplně, schránka na mobil, schránka před spolujezdcem…
3. To přestali novináři přehlížet, ba dokonce drze vychvalovat praktičnost a krikizovat za tu samou věc rapida, který je jedním kolem lowcost, a octavii ne
4. Se interiér jinak netvářil vcelku kvalitně
[28]
30. 7. 2013 v 17:29Ja Prvni 123
tak tohle už je teda fakt síla…
🙁
Jdu napsat Apoštola IV.
Krátkýho.
😉
[29]
16. 8. 2013 v 16:15ONETWOGO
Ta první fotka je neskutečná, jsem „husákovo dítě“ a v tomto mě naši vozili. Pamatuji si ty letní výlety bez střechy…
Komentáře nejsou povoleny.