-
Isdera Commendatore 112i
Isdera Commendatore 112i
Tí skôr narodení, si ju určite pamatajú z legendárnej hry Need For Speed II. Za taliansky znejúcim menom sa skrýva malá Nemecká manufaktúrna spoločnosť z mesta Leonberg. Spoločnosť Isdera už roky produkuje superauta pre najzámožnejších kupcov.
Spoločnosť Isdera založil v roku 1969 Eberhard Schulz a jeho prvé vozidlo nieslo názov Isdera Erator GTE. Erator uzrel svetlo sveta v roku 1970. Ďalšie slávne vozidlá v histórii automobilky nesú názvy ako Spyder 036i (predstavený v roku 1983) alebo Imperator 108i (1984). V roku 1986 predstavili na Ženevskej výstave (ako ich každý model) typ Imperator 033i Spyder.
Najznámejšie auto spoločnosti Isdera bolo predstavené v roku 1993 a nieslo hrdý názov Isdera Commendatore 112i. Označenie Commendatore si nevybrali náhodou. Označením vzdávali česť pamiatke Enza Ferrariho.
Commendatore na kolesách vážil 1450 kg a dokázal akcelerovať z 0 na 100 km/h v priebehu 4,7 sek. a dosahoval maximálnu rýchlosť 342 km/h. Mal v strede uložený motor Mercedes-Benz V12 6,0l 48 ventilov, ktorý poháňal zadnú nápravu skrz 408 PS.
Commendatore sa vyznačoval osobitým designom s výklopnými „Gull-Wing“ dverami. Automobil automaticky znižoval svetlú výšku o 76 mm za účelom lepších jazdných vlastností. Auto sa predávalo v USA za 466 000 Dolárov a celkový počet výrobeých vozidiel výrobca neudáva.
Technické Parametre:
Rozmery:
rázvor kolies: 2600 mm
dĺžka: 4665 mm
šírka: 1885 mm
výška: 1040 mm
váha: 1450 kgMotor:
Typ : Mercedes V12
Technika: 4 valce na ventil (celkovo 48V)
Objem: 5987 cm3
Výkon: 304,3kW (408 PS)
Točivý moment: 580 nmPneumatiky:
Vpredu: 225/35ZR-18
Vzadu: 295/35ZR-19
Fotogaléria:
*je to moja prvotina 😉 na blog.auto.cz*
2 Responses to Isdera Commendatore 112i
[1]
22. 4. 2007 v 14:34venturi
Dobry, jen tak dal…. Nikdy jsem o nem nic necetl
[2]
24. 4. 2007 v 18:09Perfekt - pochvala.
A víš, že jsem před pár dny zrovna z nostalgie asi 1/2 hodiny NFS II hrál. No dnešním pohledem je to graficky strašný, ale pamatuju i tu dobu kdy to bylo to nej. Isidera je krásný auto. Když na ní dnes koukám, na ten čumák, tak si říkám, že by to mohlo být i Porsche. Je to takové trochu zapomenuté auto. Jo, to jsou Supersporty dle mého gusta. Nízké, široké a dlouhé. Vím, že vzhled a výkon nemusí jít ruku v ruce, ale tohle jsou rakety mého dětství.. Dnes už takový je snad jen S7, ale to už také není „ono“. PS. aha tak teď jsem se dočetl, že ty světla jsou přímo z Porsche 968… Škoda, že se zachovalo jen jediné vozidlo. Žádná sériová výroba neproběhla. Pěkné fotky a další info viz http://www.supercars.net/cars/808.html
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.