-
MASTERTEST kompaktov alebo Obháji Fabia prvenstvo?
Mastertest nemeckého Auto Motor und Sport-u v kategórii subkompaktov tu vyvolal nejednu vášnivú diskusiu, osobitne s ohľadom na názorovo prifarbené podanie autora komentáru k nemu (GTI).
Len pre pripomenutie: spomedzi 11 malých áut s motormi okolo 90 koní zvíťazila Fabia, čo nedalo spávať mnohým. Len pre pripomenutie vtedajší Mastertest je tu: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/master-test-2008-elf-kleinwagen-im-vergleich-877453.html
Vstrekovačmi malých áut prešli litre paliva a je tu nový Mastertest, tentokrát 10 áut segmentu B a zo svojho nemeckého uhla pohľadu sa snaží zistiť, kam sa kompakty B segmentu za ten čas posunuli. Z testovaných áut sa generačne obmenilo Polo, faceliftovala sa Fabia, Colt i Clio a Grande Punto sa zmenilo na Punto Evo, pribudla nová C3; Fiesta, Corsa, Jazz a 207 zostali bez väčších zmien.
Myslíte, že výsledok testu je už dopredu jasný? Že nové Polo je kráľ? 😉
Nie tak celkom. Podľa AMS je najlepší malý kompakt…
…Škoda Fabia!
Prekvapivé? Tak si prečítajte celý test tu: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/master-test-welcher-kleinwagen-ist-der-beste-1948240.html
NAJLEPŠIE AUTÁ ČAKAJÚ Astra v rohu vyzývateľa alebo Má sa Golf obávať?
39 Responses to MASTERTEST kompaktov alebo Obháji Fabia prvenstvo?
[1]
25. 8. 2010 v 18.07Amerika
… Anebo v české verzi Auto motor ud sportu v Auto motor sportu Září 2010…
[2]
25. 8. 2010 v 18.09Amerika
[1] Amerika
oprava und 🙂
No ale i tak je pořadí zajímavé…
[3]
25. 8. 2010 v 20.20Emel
Argumentovat lze také stejně jako minule – i dle úvodníku testu mělo velký podíl na vítězství Fabie sportovní obutí -to přineslo body v disciplínách ovladatelnost, handling a brždění, které převážily ztrátu v disciplíně komfort.
Tentokrát to odneslo hlavně Polo, které by jinak mělo těžit z generační výhody (nejen optické, ale třeba i podvozkové).
[4]
25. 8. 2010 v 20.48Perun
Od doby, co se místo losích testů (ne právě exelentní disciplína malých Mercedesů) provádější testy sobí, pravidelně vítězí Fabia 😉
Tedy Fabia je (aby bylo jasno) velmi dobré auto, které na tu špičku v některých ohledech tak nějak.. má. Ovšem pokud to chceme jaksi posichrovat, tak použijeme osvědčený škodovácký trik s obutím z F1 – přesně jak píše Emel. Nebýt cenných bodů logicky nastřádaných v jízdních disciplínách, vypadalo by pořadí dost možná trochu jinak.. Pro Polo a možná i Clio „o něco“ lépe
Jenže, zkuste na takový mastertest sehnat všechna auta se stejnými rozměry pneumatik… už jen sehnat adekvátní motorizace znamená vylámat si na testu zuby 😎
P.S. Že se ale tehdy dědek pěkně navztekal, co? 😀
[5]
25. 8. 2010 v 21.16wolff
No tak asi takhle..
Jen sem se podíval na výsledky a hnedmi bylo jasné, jak se tvořilopořadí…
Koncern první…, pak dáme někoho kdonás v prodejích neohrožuje a ty co jsou pro nás konkurencí, tedy PSA a Fiat šup dozadu (modernější C3 skončila hůž nežkoncernový starší bráška)… no budiž.. tak nám asi tolik práce ty pravidla snatvit nedalo..
Dyť jen na světlech uděláme jen tak lehce 5 bodíků (vůbec nevadí, že srovnáváme hrušky s jablky)… Jaj… Víc se vyjadřovat nebudu…
V 80% měření co tam mají rozhodují skutečně gumy (předpokládám, že Punto s auty z PSA mělo obuté Kumha.. 🙂
[6]
25. 8. 2010 v 21.28prekladys
Fabia: 205/45 ZR 16
[7]
25. 8. 2010 v 21.30prekladys
[4] Perun
repete by si pánové z AMS měli dát, až pořádně nasněží a pak výsledky zprůměrovat
[8]
25. 8. 2010 v 21.34Perun
[5] wolff1: Takhle černě na to určitě nekoukej, to už je tak trochu spagetti sci-fi 😉
1) Clio je nejprodávanější fr. auto v EU
2) Modernější C3 vychází technicky vzato ze stejného základu, jako 207
3) Se světly souhlas, srovnávat projektory (nedej bože xenony..) s klasickou parabolou, to je „vo šajstli“
4) Všechny Citroëny jezdí standardně z továrny na Michelinech
5) Polo je fakt výborné. Svinsky drahé, leč výborné… punto ve srovnání s ním objektivně nemůže obstát.
[9]
25. 8. 2010 v 21.36Perun
[7] prekladys: V takovém případě ale Fabia pojede na 175/60/R14… s hřebíky 😉
[10]
25. 8. 2010 v 21.40Navtech
Souhlasil bych s Emelem a Perunem, ale i tak si myslím, že u těch aut rozhoduje hlavně cena a třeba barva…
Nakonec musím dát za pravdu tomu „nejvyššímu“, protože je všechno jednoznačně zaplacený, novináři jsou žumpa a BMW nesahá Alfě ani po kotníky.
[11]
25. 8. 2010 v 22.04Culdaraztriptaco
Nadčasový Renault Clio, navzdory svému stáří, stále válí a smekám před jeho kvalitami. A Fabia mi dělá radost, obzvláště, jedná-li se o celoevropský test 🙂
[12]
25. 8. 2010 v 22.13Amerika
Tak tu čtu výsledky a opravdu je to koncern a pak nikdo…Divím se ale, že Punto neporazilo Hondu a Opel. Je přeci jen modernější. A taky obrovský bodový rozdíl mezi Fabii a Cliem skoro 30 bodů. To je přeci jen dost. Nevím čím to, ale Fabia vyhrává jen v AMuS a ve Světě motorů. Ať otevřu jakýkoliv jiný časopis tak Škodovka nevyhrává ve všech testech… 🙂 A vychvalovaná Fiesta je až za Renaultem… Zajímavé… 🙂
[13]
25. 8. 2010 v 23.23Navtech
[11] Avantime… ahoj! Dlouho jsem tě neviděl, už máš papíry? Přijď zítra/dnes na okruh, bude tam legrace a něco k vidění!
[14]
26. 8. 2010 v 8.35Culdaraztriptaco
Ahoj Navtechu, papíry budou na podzim, pořád mi to něco komplikovalo, tak snad už se zadaří. Myslíš Masarykův okruh? … jinak tož jak se daří? 🙂
[15]
26. 8. 2010 v 10.02iudex
(3): Emel: presne ako píšeš. Dať rodinnej Fabii s normálnym motorom obutie na úrovni 211 koňového Golfu GTI (min. čo sa 45% profilu týka), to celkom zmení dojem.
A tiež zastávam názor, že rovnaká koncernová technika na NOVŠOM podvozku neprekonala staršiu sestru je prinajmenšom… čudné. :-/
[16]
26. 8. 2010 v 10.08iudex
(4) Perun: Sobi, falošní sobi… dobre si pamätáme 😉
A „dědek“ sa jedoval poriadne…
K výberu a relevancii kritérií som sa vyjadroval už pri minulom masterteste a moje výhrady pretrvávajú; jediné, čo sa zmenilo, bola motorizácia Jazzu, keď konečne porovnávajú porovnateľnú 1,4-ku (nie ako minule 1,2-ku).
Isteže Fabia je vo viacerých disciplínach výborné auto (vnútorný priestor a jeho využitie, vypracovanie, veľký kufor, isté jazdné vlastnosti), ale objektívne za technicky novším Polom zaostáva; o subjektívnych veciach ako je dizajn exteriéru a interiéru ani nehovoriac. Tiež som prekvapený kritikou 1,4 VTi v C3/207, podľa mojich skúseností je to najlepší atmo benzín vo svojej kategórii. A dalo by sa pokračovať…
P.S. Minulý týždeň som otestoval novú C5 a… zase tie vysoké očakávania (i vďaka Tvojmu blogu o C5), ktoré sa nie úplne naplnili…:-/
[17]
26. 8. 2010 v 10.17iudex
(5) wolff: Pri teste v AMS sa tak nejak dá očakávať, že vozy koncernu VW vysoko zabodujú; a v prípade Pola je to i oprávnené. Súhlasím s tou C3, pri nej je generačný pokrok oproti sesterskej 207 cítiť a také umiestnenie si nezaslúži, to potvrdia všetci, čo sa v nej zviezli. Len s tým Puntom si asi sám vojak v poli… Okrem pútavého dizajnu exteriéru a interiéru a vnútornému priestoru nemá moc čím zabodovať (ak nemá drahý MultiAir turbo). Ale bazírovať pri hodnotení na svetlách…:-/
[18]
26. 8. 2010 v 10.19iudex
(10) Navtech: možno, že si odhalil to tajomstvo: je to farba! Preto tá Fabia (s jej veľkým výberom farieb). 😉
[19]
26. 8. 2010 v 11.29Dinar
Je to zaplacený, daný atd., vím, přesto fabii nehodnotí tak vysoko jen německý tisk, u nás je problém v tom, že se internetovým diskutérům nelíbí její design a pak motor HTP, se kterým má většina z těchto diskutérů paradoxně nejvíce zkušeností, neb jsou to zhusta piloti základních verzí služebních fabií. Nechuť k tomuto autu je pak celkem logická, na většinu toho co potkají při svých prac. přesunech v dálničním provozu ta fabie HTP nestačí, frustrace je pak nasnadě. Proto se na českém auto netu nedá najít jiné více ostouzené auto, proto se tu pak většina diví, jak je možné, že někdo, cizinci s naprosto jinou osobní zkušeností, dokáží ve srovnávacím testu posadit fabii na trůn. Chce to odstup, hoši! 😉
S čím ovšem souhlasím, je ovlivnění výsledků handlingových disciplín obutím, široké pneu s nízkým profilem jsou schopny u malé předokolky velmi výrazně změnit jízdní vlastnosti. Ovšem pohledem do testu na bodová hodnocení, není náskok fabie (potažmo pola) dán zásadně náskokem v bodech za jízdní vlastnosti, ale hlavní trumf je v pohonné jednotce, která ostatní atmosféry deklasuje, v porovnání s cliem pak ukazuje, kdo je tu v malých oturbencích králem. Z dynamických měření dostávají spoustu bodů, motor také ovlivňuje body v kategoriích ticho na palubě nebo spotřeba.
Pro wolffa: punto porazí prakticky každý, klišé o dokonalosti fiatu v malých autech je jen klišé, klišé které v Bsegmentu dostává na frak prakticky při každém srovnání, o třídu níž se tak stane s odchodem pandy a příchodem naprosto jinak pojatých městských přibližovadel, bude to éra UPů a elektromobilů z hlediska konstrukce podvozků a kastlí řešených naprosto jinak než současné generace. Karty se tu budou rozdávat znova.
[20]
26. 8. 2010 v 11.47iudex
(19) Dinar: No tým krutým skúsenostiam so služobnými Fabiami HTP sa niet čo diviť, to človeku zdvihne adrenalín. 😉
Je jasné, že implementácia motora TSI Fabii veľmi pomohla, oveľa väčšie výhrady som mal k jej víťazstvu v minulom Masterteste s podpriemerným motorom 1,4 16v.
Každopádne výborný motor s nadštandardnými nízkoprofiláčmi a dôraz na jazdné vlastnosti mali nemalý podiel na konečných výsledkoch. Avšak jazdné vlastnosti nie sú jediným kritériom ani pri výbere hothatchov (kde sú logicky na prvom mieste) – opýtaj sa white labela, prečo uprednostnil GTI pred lepšie jazdiacim ST. O to viac by sa malo prihliadať na iné kritériá pri malých mestských autách. Je tiež prekvapivé, že Polo so modernejšou – širšou a dlhšou platformou s tým istým motorom nestačilo na staršiu konštrukciu Fabie.
[21]
26. 8. 2010 v 11.58iudex
(4) Perun: P.S. Som zvedavý na záver Tvojej série v kontexte tohto mastertestu. 😉
[22]
26. 8. 2010 v 13.12Dinar
[20] Iudex: a teď se zamysli, v kontextu diskusních hlášek o „dopředu jasném výsledku“ nad svou poslední větou. Myšlenka, že by se manipulovalo tak blbě, aby fabia porazila svou polosestru, auto jež má být v této třídě výkladní skříní koncernu, mi přijde úsměvná. Prostě ze zúčastněných aut na „zúčastněných“ gumách z toho vyšla nejlíp, sboru hodnotitelů, fabie. Do MB můžem poslat gratulaci, wolffovi diazepam. 😉
[23]
26. 8. 2010 v 14.00Emel
Dinar: troufám si tipnout, že za rovných podmínek (myšleno shodné obutí) by Polo nad Fabií zvítězilo (o Cliu spekulovat raděj nebudu). Zdá se mi nepochopitelné, že tak renomovaná redakce si není schopna (ochotna) toto ohlídat… jak rád bych si přečetl, zda o generaci novější podvozková platforma Pola nabízí nějakou přidanou hodnotu za vyšší cenu VW. Je to jako kdybys napsal, že ve zrychlení se bohužel špatně umístilo Clio, protože zrovna začal foukat silný vítr ;-).
Zda turbo ano či ne si musí každý rozhodnout sám, já jsem pro všema deseti… navíc ve Fabii je i za velmi lákavé ceny. Musím přiznat, že facelift s novými motory za nové ceny můj náhled na Fabii hodně změnil k lepšímu… jak jsem dřív neviděl důvod pro Fabii, teď kuriozně nevidím důvod proti :-).
[24]
26. 8. 2010 v 14.33MariAchi
[4]
Jojo, co by kdyby, Perune…
Kdyby melo Clio lepsi gumy a razeni, Kdyby Polo melo treba vetsi kufr, kdyby Punto bylo…ani se mi nechce domyslet co BY melo byt ABY bylo lepsi a dostalo vice bodu.
Holt zase profici rekli ortel, ale my, tluchubove, vime prece nejlip, jak to s tim poradim ve skutecnosti je, ze? 😉
Proc se, kruci, nekdo porad snizuje na uroven hospodskeho slimpaly?
[23]
To s tim obutim neni jiste. Nekde velka kola umozni vitezstvi pri mereni agility, ale treba zase dost uberou na komfortu. Bodiky se pak jen „preliji“ z jedne discipliny do druhe, ale celkovy soucet muze byt klidne stejny, nebo treba i horsi.
[25]
26. 8. 2010 v 14.35wolff
[22]
Tak mě nikdo diazepan dávat nemusí.
Kecy o tom, že Punto porazí každý jsou mimo mísu.
Nemusí zde každému Punto vyhovovat, ale že by bylo znatelně horší než konkurence to prostě není (zarážející je také rozdíl v hodnocení mezi Puntem a Corsou, přičemž základ je shodný, ale Punto prošlo na rozdíl od Corsy zásadnější modernizací).
Punto má výborné motory, má výborný vnitřní prostor, výbavu.
Má také s některými motory výborné převodovky, má skvělý podvozek. Pokud je to někomu málo, je to možné… Ale ty soudy o rozdávání karet si může antifiaťák nechat od cesty. Působí to nemístně.
O tom, že se dají udělat podmínky testu tak aby vyšly výsledky jak chceme tady bude pochybovat snad jen… A to, že vyšla líp fabie než Polo..? No a co.. Chybička se vloudila.. budou nižší prémie.. Ale to je mi jedno.
Bodové rozdíly mezi P, C a F jsou minimální… Takže co se vzrušovat…
A Punto ani v jedné soutěži nebylo narozdíl od jiných poslední… Tak to i podle toho testu není tak zlé… Jaké bylo zadání je zřejmé.
[26]
26. 8. 2010 v 14.47wolff
[24]
No právě, teď si uhodil hřebíček na hlavičku… proč se tady mnozí řadí mezi „hospodské slímpaly“. (nechci ale dělat flame jen napíšu svůj názor)
že to není jak říkáš… Váha jednotlivých soutěží a hodnocení je různá… přiznám se, že sem tento konkrétní test nezkoumal a ani nebudu (Punto je pěkné auto a prodává se dobře a v podstatě v této třídě aut dneska asi nešlápneš vedle), co je však zřejmé už z minula, že jednotlivé váhy byly děleny za a) nekonzistentně a b) podezřele nahodile vyhovujíc tomu kdo má vyhrát s velkou dávkou subjektivity…
když to trochu přeženu…, tak to pak vypadá v praxi podobně jako:
Punto Polo body Punto Polo
akcelerace 0 – 100 8s 9s 10 9
brzdná dráha 35 m 36 m 10 8
kvalita zpracování 5 8
handling 7 9
spotřeba 7,5 7,2 7 9
celkem 39 43
A vítezem se stává Polo…
neber to doslova, jen behem 2 minut sem vytvoril ukazkovou tabulku, jak takove vysledky testu vznikaji… Snad je to zrejme a pochopitelne. (přitom to Punto třeba v tomto smyšlenem výsledku testu bylo ve 2 veceh lepsi, ve dvou mirne horsi a ve treti ciste subjektivni vyrazne horsi)
Tedy z techto testu beru vysledky obejktivnich mereni (i ty ale umeji nemci, jak ukazal priklad Dacie a dalsich zkorumpovat), nicmene jako voditko se to hodi. Ale brat vysledky testu a poradi jednotlivych aut za bernou minci je pro realneho kupujiciho mirne receno zvadejici.. pak by se totiz mohlo stat, ze pokud koupi viteze testu, nemusi koupit nejlepsi auto (zejména v subjektivním měřítku), stejne tak jako nemusi platit, ze porazeny v testu je nejhorsim. Capis?
[27]
26. 8. 2010 v 14.50wolff
[23]
Cituji: „Zda turbo ano či ne si musí každý rozhodnout sám, já jsem pro všema deseti… navíc ve Fabii je i za velmi lákavé ceny. Musím přiznat, že facelift s novými motory za nové ceny můj náhled na Fabii hodně změnil k lepšímu… jak jsem dřív neviděl důvod pro Fabii, teď kuriozně nevidím důvod proti .“
Mám to úplně stejně s tím, ež stejně bych z důvodu vychytanějšího interiéru, lepších jízdních vlastností bral to Punto. Stále je taky hezčí a bezpečnější. nicméně se Polo i fabie s TSI staly více konkurenceschopnými (do příchodu multiairu ve všech variantách a s nastavením jeho ceny na přijatelnou úroveň). 0,9 by měla být levnější než současný 1,4 bez truba a výkon stejný jako 1,2 TSI, tak by se to mělo v tomto ohledu dorovnat.
[28]
26. 8. 2010 v 19.27Emel
wolff1: Punto nemá lepší jízdní vlastnosti než Fabia, vychytanější interiér je maximálně otázkou vkusu. Punto se mi víc líbí z venku, u krátké Fabie po faceliftu už to ale není tak výrazné. Jsem si téměř jistý, že 0,9 Multiair bude výborný motor.. a také že to nebude konkurence pro 1.2TSI.
[29]
26. 8. 2010 v 19.30Emel
[23] mariachi: přečti si aspoň úvodník k tomu testu… tam se doslova píše, že Fabii k vítězství pomohlo sportovní obutí, které přineslo hodně bodů ve třech jízdních disciplínách, což převážilo mírnou ztrátu komfortu…
[30]
26. 8. 2010 v 19.53Perun
[21] Iudex: 😉
Neboj, zatnu do živého…
[31]
26. 8. 2010 v 23.22Ronault.
No moc zajímavé, ale co dodat… síly jsou vyrovnané, rozdíly malé…. a Clio i po letech velmi dobré 🙂
[32]
27. 8. 2010 v 7.01MariAchi
[29]
Emel: Google mi to precet 🙂 Jasne, pokud jsou vahy kategorii nastavene takto, pak je obuti Fabie jiste vyhodou. I bez nej by se ale pohybovala na spici a z meho pohledu je to vynikajici vysledek.
Prekvapeny jsem z Pola – pisou neco o slabsich brzdach?! :-O
A zklamany z Punta…
[33]
27. 8. 2010 v 15.16Emel
mariachi: Punto už má svá léta, navíc je to prostě levnější produkt… byť třeba některé motory i jiné jednotlivosti jsou výborné.
U německého testu se celkem dá čekat, že na jízdní vlastnosti bude kladený velký důraz…
[34]
27. 8. 2010 v 20.32iudex
(33) Emel: No tak potom to mala vyhrať Fiesta 😉
[35]
28. 8. 2010 v 12.04Emel
Iudex: vlastně ti odpověděl Dinar – motor, to je to oč tu běží…
[36]
30. 8. 2010 v 9.05milic
Pozastavil bych se u výběru motorizací. Fiesta, 206, C3, Punto, Corsa nastoupily k testu s atmo jednačtyřkou, Fabia s 1,2TSI 63kW (to je v pořádku, jedná se o náhradu atmo jednačtyřky). Polo má v nabídce atmo jednačtyřku 1,4 16V 63 kW, za tento motor dosud nenabízí adekvátní downsizingovou náhradu. Polo nastoupilo do testu s 1,2 TSI 77 kW, což je motor, který v koncernu nahrazuje atmo jednašestky. Polo tedy bylo testováno s motorem „o číslo“ větším než konkurenti. Pokud by bylo s atmo 1,4 63 kW, pořadí by nejspíš vypadalo jinak, myslím, že minimálně Clio by získalo více bodíků 🙂 .
[37]
31. 8. 2010 v 5.47Emel
milanmilan: když už, tak Clio by získalo bodů stejně a Polo méně ;-).
[38]
31. 8. 2010 v 7.56iudex
(36): O to pozoruhodnejšie je, že zvíťazila nielen generačne staršia, ale hlavne motoricky slabšia Fabia (a na dynamiku a jazdu sa v teste kládol dôraz) 😮
[39]
31. 8. 2010 v 8.49milic
(37): jasně … více bodíků než Polo 🙂
Komentáře nejsou povoleny.