-
Renault Espace
Rád bych mezi zdejší blogovací elitu přispěl mojí troškou. Díky všem co zde píší blogy z testovacích jízd a z cest po světě, rád Vás čtu!
Jako fanda MPVček jsem si nemohl nechat ujít svezení se s novým Renaultem Espace. Sice ho marketing po novu nazývá Crossoverem, ale podle mě je to stále více MPV. Po tomto typu auta pokukuju už delší dobu, takže jsem to bral jako reálný zákazník. V mailu se prodejce pochlubil, že mu přijde nejvyšší výbava s benzínem!, to bude zajímavé a v ČR asi značně vzácné.
Před salonem na mě čeká Espace v bílé perleti na 19“ kolech, nejvyšší výbava Initial Paris s veškerou příplatkovou výbavou (1 120 900,-). Zvenku mu to opravdu sekne. V tmavých barvách je to ale lepší, fialová je opravdu famózní a jít do nejvyšší výbavy tak nad ní neváhám. Pro nižší výbavy bohužel není k dispozici. Kola dělají auto a pro Espace to platí dvojnásob. Nazuté pneumatiky jsou rozměru 235/55/R19 a opravdu zde nehrozí, že by kola byla utopená v karoserii. Naopak, auto doslova křičí „dívejte, jak mám velký kola!“. Velký profil slibuje komfortnější svezení, to je dobře.
Po obhlédnutí zevnějšku jdu rovnou na mantru českého řidiče – kufr. Po otevření jsem zklamán, sem se moc řízků a paštik nevejde. Vstupní otvor je docela malý a hlavně práh je dlouhý. Prostě žádná bezedná díra jak jsem vzhledem k vnějším rozměrům čekal. Hodně dělá nešvar sedadel sklopných do podlahy. Zcela upřímně je nenávidím – opěradla pak musí být nižší a opěrky hlavy připomínají spíš mikro-polštářek na dvou drátech. V kufru je elektronické sklápění sedaček, sklopení je dost rychlé a s ránou. Určitě to bude oblíbená kratochvíle dětí, které budou sklápět sedadlo, na kterém někdo sedí (což není ošetřené a je to bohužel v základu).
Jako správnej fotřík nejdřív zkoumám zadní řadu sedadel. Sedáky jsou dost u země, takže mám stehna cca z půlky ve vzduchu, a když sedím se zadkem úplně vzad, tak se opírám hlavou o panoramatické okno (mám 183cm). Okno je naštěstí za příplatek. Opěrák by mohl být vyšší, sahal mi těsně pod ramena, ale tvarování sedadla všechno zachraňuje a sedí se mi dobře, díky skvělé kůži moc dobře. Dávám dozadu dvě dětské sedačky Cybex a ramena se mi mezi ně vejdou se slušnou mezerou. Tři sedačky Cybex jdou pak také a mezera mezi nimi pro provlíknutí pásu do spony je na útlejší ruku. Prostřední pás se bohužel namotává ke stropu. Tristní je hledání přihrádek a stolečků. Kapsy ve dveřích jsou dost skromné a stolečky nejdou připlatit. Žádná další schránka pro zadní sedadla není, na středové konzoli je ovládání klimatizace. Tunel zvedá podlahu o cca 1cm po celé šířce prostředního sedadla.
Jdu dopředu a sedám do skvělého sedadla. Interiér řidiče značně obklopí díky masivnímu středovému panelu, ale není to nic nepříjemného. Zkoumám materiály a zpracování a vše je opravdu pěkné a kvalitně vypadající. Jediná věc co mi moc nesedla je „prošívání“ přístrojové desky, které je plastové či co to je. Rozhodně nejde o kůží obšitou desku jako u prémie ač se to z obrázků tak může jevit. Odkládacích prostor je opět málo – kapsa ve dveřích dost malá, u voliče převodovky zatahovatelná prohlubeň, větší schránka pod loketkou a držák na pití POD středovou konzolí. Ten je jen pro automat a strkat tam cokoliv za jízdy si koleduje o malér. Je moc nízko a vepředu a není tam vidět. Kam si dám pohárek s kafem s manuálem netuším. To se nepovedlo.
Tablet na ovládání infotainmentu moc nezkoumám, pro mě je důležitý že jde obrazovka vypnout a teplota ladit knoflíkem. Co mi ale trochu vadilo je digitální přístrojový štít. Nic proti digitalizaci, ale proč s takřka neomezenými možnostmi zobrazuje displej naprostý hovadiny (listí, nějaká kytka atd.) a proč naopak neumí užitečné informace jako třeba dvě menší kolečka otáčkoměru a rychloměru.
Startuju a přepínám do komfortního módu. Motor je na volnoběh velice tichý, kniplem dávám vpřed a vyrážíme na kostky kolem Milovic. Auto se pěkně nese, díry vybírá s noblesou a kochám se. Projížďku dost kazí zvuk vibrujícího plastu z prostředka přístrojové desky. Bohužel je slyšet celou cestu a to i na kvalitním a zcela rovném povrchu. Rádio by to asi přehlušilo, ale když jedu se spícíma děckama tak bez rádia a to bych asi nevydržel. Jinak je auto velice dobře utlumené, aerodynamický hluk na dálnici i hluk od kol jsou nízké. Za obcí dávám nohu na podlahu, převodovka si nenucené podřadí a velice záhy míjím limit. Těch 200 koní je návykových a s autem pěkně cvičí, a ač mám rád spíš plavnou jízdu tak zde mačkám plynový pedál mnohem častěji a užívám si zrychlení (což je ale taky dáno tím, že běžně jezdím s auty pro plebs se sto koňmi). Nevím, jestli zvuk, který byl slyšet při akceleraci šel od sání, nebo turba, ale šlo o svist, který umocňoval dojem z akcelerace. Žádnou ostrou jízdu jsem nezkoušel, takže jak se auto chová v zatáčkách na limitu nevím, nejezdím tak. To, že je pod kapotou „jen“ 1.6ka by byla asi poslední věc, co by mi vadila. Zvuk i chuť po otáčkách jsou velice příjemné. Spotřebu nemůžu hodnotit. Systém 4-control jsem nijak při jízdě nezaznamenal, při parkování je to ale znát. Podle mě vyhozené peníze, kdyby bylo v nabídce 4×4 tak by udělali u Renaultu lépe.
Závěr
Celkově mi na autě vadí prkotiny, které jsou o zvyku. Motor, komfort a design mě nadchli, rád bych ještě vyzkoušel základ v podobě 130k nafty, ideálně v nejnižší výbavě. Za měsíc bude k projetí nový S-max – podle mě hlavní soupeř tak jsem zvědav, jak si bude stát.
P.S. omílaná karta místo klíčku je hezká, ale opravdu zbytečně velká a tlustá
19 Responses to Renault Espace
[1]
9. 6. 2015 v 03:17webpaja
Prima počtení :-). Překvapuje hlavně deklarovaná absence odkládacích prostor. Jak se chová řízení? Kolik byla dlouhodobá spotřeba na PP?
Říkáš přístě S-Max…výborně 😉
[2]
9. 6. 2015 v 07:21Ivan_M
Díky 🙂
Řízení v komfortním módu naprosto bez zpětné vazby, ale stále vyžadovalo trochu síly a působilo přirozeně, jinak nejsem moc schopen posoudit.
Když jsem nasedal tak na PP svítilo 11,6l/100km, po mojí jízdě (cca 60km) tam bylo 10,9l/100km
Ty odkládací prostory jsou fakt škoda, když vidím, kolik krámů musí mít člověk po ruce když veze děcka tak to v Espacu vůbec nestačí
[3]
9. 6. 2015 v 07:50Severan
Bezva čtení Ivane 🙂
Odkládací prostory jsou problém. Překvapuje mne, že v podstatě nejsou, protože v předchozím Espace jich bylo mraky. Nedávno jsem prodal předchozí generaci, která pro nás 5 byla ideální rodinný cruiser. Takovou variabilitu nemá dnes žádné MPV, nepočítaje V-klasse a Multivan. Myslíš tedy, že spotřeba v dlouhodobém mixu okolo 10? 4-control píše, že jsi kromě parkování neviděl výhody. Nebylo to znát třeba v utažených zatáčkách? Jezdil jsi sám, nebo i částečně naložený?
Mám nový Espace v hledáčku, takže díky za recenzi. Na S-max se také těším 🙂
[4]
9. 6. 2015 v 07:58woody-alien
Přidávám se. Velmi zajímavé první dojmy. Trochu mě zaráží stížnost na kufr, výrobcem udávaných 680 litrů by zase nemělo být tak málo, ale soudy nechám na živé setkání. Co se týká spotřeby, těch cca 11 litrů zatím můžeme brát s rezervou, nicméně nafta zřejmě bude pro Espace vhodnější.
[5]
9. 6. 2015 v 08:22webpaja
Souhlas, 11 litrů je moc. To bych bral pokud by to mělo být jakýsi dynamický maximum. Obávám se, že na solidních 8 to půjde stěží, takže nafta bude lepší…
[6]
9. 6. 2015 v 08:47Dinar
Moc pěkný textík, praktický pohled na praktické (mělo by být) auto. Z toho co čtu, plyne, že praktičnost byla vyměněna za líbivost, malé zadní sedačky jsou pokračováním evergreenu u francouzských mpv, plus klasické francouzské nedotaženosti… No, Smax možná není tolik „blýskavý“, ale zřejmě bude lepším mpv. 😉
[7]
9. 6. 2015 v 08:56Severan
To Dinar: Dalo se to čekat, že vymění líbivost za praktičnost. Asi je to trend kategorie MPV. Malé zadní sedačky mi nevadí, páč autosedačky tam narvu, děcka jsou zatím malé a pokud jedeme na pánskou jízdu řádově pár stovek kiláků, tak se to dá. Až vyrostou a budu chtít pro ně pohodlí, jedině V-klasse, nebo multivan. Otázkou je, jestli ještě vůbec budou chtít jezdit se stařešinami 🙂
[8]
9. 6. 2015 v 09:08Emel
webpaja: hele, zase k té spotřebě… když za 8 jezdíme s 200k kompaktem v běžném mixu tak to považujeme za dobrou hodnotu… podle mě má Espace nárok vzít si o 1-2 litříky víc. A jestli to jsou 3… tak se svět nezboří.
[9]
9. 6. 2015 v 09:15Ivan_M
[3] Díky. 4-control jsem nezaznamenal protože jsem se v zatáčkách nepohyboval ani mírně na limitu, k tomu to auto nesvádí ač motor na to má s přehledem. Jel jsem jen s prodejcem, jinak bylo auto prázdný. Spotřebu bych neřešil, byla to předváděčka s 1000km na tachometru a určitě jí nikdo nešetřil.
[4] Díky za pochvalu! Litry v kufru jsou problém dvojité podlahy. Ono se to nezdá ale pod podlahou je dost místa, které je ale problém využít. Ale to je problém napříč všemi značkami díky třetím řadám které se dají sklopit do podlahy.
[5] Naftu zase sráží absence automatu u 130k varianty a vysoká cena u 160k. Cena za ten benzín je dost rozumně nastavená. Když jsem se pak ptal na skladovky tak v benzínu jich mají docela dost a zbytek byla 160k nafta, v celé ČR není jediná 130k nafta jako skladovka!
[6] Děkuji. Zadní sedačky jsou menší, ale rozhodně o řád větší než třeba v Peuegotu 5008 kde mi opěradlo sahá sotva do půli lopatek. Šířka je ale skvělá.
[10]
9. 6. 2015 v 10:37webpaja
(8) Už psychologicky v současný době je 10 litrů pro spoustu lidí problém. A pokud se bavíme o sportovní variantě kompaktu s 220-280HP, pak beru. Motory jsou to převážně dvoulitrový a nastavený na jiný druh jízdy.
[11]
9. 6. 2015 v 10:42Emel
webpaja: no tak si pak prostě koupěj naftu. Myslím že v Espace je stejnej motor jako v CRS, ne? MPV + benzín + automat + 200k za 10-11l je za mě slušnej výsledek.
[12]
9. 6. 2015 v 10:47webpaja
(11) Ano, myslím, že většina půjde do nafty. Chápu, že osobně s tím problém nemáš, ale domnívám se, že nemalá část zájemců by měla.
[13]
9. 6. 2015 v 10:56Emel
webpaja: však nic proti tomu, že bude většina MPV s naftou a automatem je přirozený stav věcí… taky si myslím, že by spousta lidí sáhla klidně po té slabší variantě a automatu. Sám bych si musel vyzkoušet, jestli je pro mě benzín v takovém autě nějaká přidaná hodnota. Ale tu spotřebu jako takovou považuju za celkem slušnej výsledek.
[14]
9. 6. 2015 v 11:56iudex
(12) Presne tak, ja by som s tým problém mal. Jedna vec je hotheč určený (aj) na zábavu, tam desinu ešte akceptuješ, jednak tie dnešné HH ani reálne 10 nespotrebujú, dá sa v pohode za 8. A tie dva litre sú už rozdiel, ktorý pocítiš, naviac Espace je auto na dlhé cesty a teda dlhodobo ísť za 10 je veľa. Nehovoriac o tom, že je to 1,6ka, zatiaľ čo HH sú bežne dvojlitre, teda už z princípu majú nárok pýtať si viac.
Sám som striktne benzínový, ale do Espace by som si benzín pravdepodobne nekúpil. A pri tých dízloch mám problém, že sú len 1,6ky, tá slabšia je málo a o to výkonovo vyhnané biturbo by som sa už celkom obával.
[15]
9. 6. 2015 v 12:47MariAchi
Hezky poctenicko!
Jen co se tyka Espace – sorry, ale za ty prachy… Je to nejak malo. Nevim, asi si ho taky pujdu omrknout, at si udelam vlastni nazor, ale za 1,2M je uz k disposici treba Evoque (OK, to neni MPV, ja vim) a to je trochu jine kafe, co se tyka stylu 🙂
[16]
10. 6. 2015 v 07:32woody-alien
mariachi: Dá se to brát i tak, i když si myslím, že zrovna mezi Espacem a Evoquem moc lidí vybírat nebude. 😉 Spíš se podívaj, co jim poskytne konkurence – např. S-Max se přímo nabízí. V benzínu 1.5 i 2.0 turbo, dvoulitrová nafta 150 a 180 k, 4×4 atd. Škoda, že Espace nemá něco opravdu speciálního, čím by mohl cenu ospravedlnit. Teď plácnu, ale třeba promyšlenou a snadnou lůžkovou úpravu, připravené napojení na „Espace“ stan (nebo na Sojuz :D), zkrátka něco co konkurence nemá. Takhle se mi to za ty peníze taky zdá celkem málo, navíc soudě podle tohoto textu Espace přišel v rámci „zkrosouvrování“ o některé výhody MPV, odkládací prostory všude možně, velkej kufr….
[17]
10. 6. 2015 v 09:54Ivan_M
Já myslím, že cena za základ není úplně špatná, protože je celkem vybavený, S-max je levnější, ale zas je to oproti Espacu holátko. Pokud bych ale šel utratit víc tak by to bylo těžké, motorová nabídka je u Fordu opravdu bohatá. Cena za testovaný kousek je nesmysl, stejně jako Octavia za milion nebo Evoque za 1,8M 😉
[18]
10. 6. 2015 v 18:40Severan
Ivane, tento tyden (snad to vyjde) take pojedu projet Espace V. Nevim co to bude za motorizaci a vybavu. Hodim sem sve postrehy, uvidime nakolik odlisne/stejne s Tvymi.
Apropo, zitra pojedu Suberb, tak napisu. Snad mi to vyjde do konce tydne hodit do blogu. Akorat mam obavu o kvalitu prispevku, pac uroven zdejsich prispevku docela pravidelne prevysuje uroven ofiko testeru 🙂
[19]
13. 6. 2015 v 12:204bytelnýkola
sice s křížkem po funuse, ale přece, jsem jel nejvyšší výbavu se silnějším dieselem, tys měl benzín? Mě to moc jako raketa napřišlo, za tu cenu teda naopak dost pomalý, ikdyž na normální ježdění asi dostačující, masážní sedačky výborný, komfort taky slušnej, no kufr mě přišel na těch zmiňovaných x litrů docela malej, tablet jako na ipadu docela ok, no pro mě je jedinou možností benzín, ten v Průhonicích neseženeš, design sice hodně zajímavej, ale jsem spíš pro konzervativnost Smaxu, no uvidíme, sice jsem v něm zatím nejel,ale tuším že to bude žihadýlko:) jinak asistent pro opuštění pruhu jsme po 1.minute na dálnici vypli, furt to hvízdalo:)