Na typech xj300 a xj308 jsou automatické převodovky:
ZF 4HP22/24 pro xj300, na XJR6 GM 4L80E (stejné byly na 6.0 V12).
Na XJ308 ZF 5HP24, na XJR V8 Mercedes W5A-580.
Nevím, jaké doporučení dává Jaguar pro servis předchozích typů, ale pro XJ308 má formulaci „sealed for life“ – česky doživotní kriminál. Domnívám se, že toto tvrzení je marketingový tah, protože podobně to doporučuje Mercedes pro svoje vozy. Myslím si, že po dobu záruky nových vozů jim to vždycky „vydrží“a pak už je to jedno, že? Pravidelná, minimálně kontrola stavu oleje (v případě i malého úniku oleje pod vozem samozřejmě i kontrola hladiny), lépe revize, výměna filtru ( s kontrolou, zda na sítce filtru nejsou nějaká ozubená kolečka či jiné fragmenty pajšlu AT), včetně úplného vypuštění systému, je nejlepší řešení.
Pozor na tvrzení „odborníků“, že lépe na olej nesahat, protože po „výměně“ by mohlo dojít k poškození AT, vyplývá z toho, že pod pojmem výměna oleje rozumějí pouhé vypuštění obsahu skříně – ale několik litrů je v měniči momentu a v potrubí a chladiči oleje a ten obsah tam při běžné výměně zůstává. Celá náplň se vyměňuje při opravě převodovky, kdy je doporučeno repasovat i hydrodynamický měnič momentu.
Moje AT tiše zesnula v okruhu svých blízkých, tedy mně a mé paní, ve 211 tisících km.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.