-
Výběr auta srdcem se dnes nenosí
Přemýšlel jsem proč se z automobilů vytrácí radost z jízdy a proč je pro výrobce čím dál těžší prodat kvalitní auto. Jen málo lidí je ochotno si splnit svůj sen (a neříkejte mi že je to dnes tak těžké) a pořídit si auto které by opravdu chtěli, které by jim vyhovovalo. A že nemusí jít vždy o auto nové. Přes stupidní skřehotání „Nové je lepší“ v jisté reklamě Škodovky je totiž doufám každému jasné že ne vždy tomu tak musí být. Eventuelně si někteří nejsou schopni připustit že to co si vybrali rozhodně není to pravé ani podle jejich měřítek. …
70 komentářů -
„Fyzikální“ náskok HTP :)
V debatě pod článkem o tříválcových motorech které bude prodávat BMW na AR jsem si přečetl zajímavý diskusní příspěvek. Nešlo na něj nereagovat, to se prostě nedalo a myslím že i na blogu se tento jeden z mnoha pilířů katedrály lidské tuposti bude pěkně vyjímat. Bez takových by se totiž výrobci zřejmě nepředháněli v tom kdo vyrobí auto které nabídne ještě méně radosti z jízdy než předchozí model… Tady je inkriminovaný příspěvek, čísla jsem doplnil já: Agathon píše: (1) Tady je zase někdo „inženýr“, ach jo. Tady se prezentuje 4-válec jako vibrací prostý motor zatím co 3-válec vibruje tak, že …
106 komentářů
-
Želví síla rejsink
Vysokooktanový benzín
32 komentářů -
Turbo a spotřeba
Protože je zcela zřejmé že u širší veřejnosti je stále benzínový turbomotor obestřen rouškou záhad a tajemství, rozhodl jsem se jej velmi zjednodušeně popsat. Jeho funkci ozřejmím na příkladu motoru jehož konstrukci považuji za nejlepší svého druhu v automobilové historii. Ano, je to přeplňovaná verze motoru B234 od firmy Saab. Nejprve trochu historie. Saab poprvé představil běžný silniční automobil vybavený výfukovým turbodmychadlem roku 1976 a v roce 1977 jej začal s úspěchem prodávat. Nebyl první automobilkou která to zkusila, ale na dlouhou dobu jedinou která dokázala nabídnout funkční řešení přeplňovaného benzínového motoru. BMW, Porsche a Ford by asi mohli vyprávět. …
19 komentářů