-
Premiéra roku
Konečně jsme dostali příležitost svézt se v jedné z nejdůležitějších premiér tohoto roku. Již zdálky upoutá velkou maskou chladiče a vysokým pontonem karoserie. Dojem sportovnosti umocňují krátké převisy a stříbrná metalíza. Vše je uhlazené a dýchá z něj agresivita. Že je značka uznávaným výrobcem pořádně nabroušených hatchbacků je dávno každému jasné. Nyní ale přidala rodinnou praktičnost a mnoho novátorských detailů. Například otevírání kufru vtipně ukryté pod velkým logem nebo schránku na mobilní telefon ve výplni dveří.
Tím se přesouváme do neméně revolučního interiéru korunovaného sportovními bílými budíky přístrojů, příjemně tvrdými sedačkami s výrazným bočním vedením a nápaditým ovládáním autorádia, jehož charisma jednoznačně vyčnívá. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40 a sklopná do podlahy. Tím se zvětší zavazadlový prostor na úctyhodných 800 litrů. Kvalita použitých plastů a jejich slícování je příkladné. Palubní deska je jemnější než prdelka Vaší přítelkyně a ve spáře mezi dvěma výlisky si můj kolega zlomil nehet, když odtamtud zkoušel dostat svůj nový mikro-mobilní telefon s integrovaným fotoaparátem, DVD přehrávačem, kuchyňským robotem a coolness-timerem. Ztráta pro něj byla o to drtivější, že nestačil doposud zjistit, co se skrývá pod pojmem coolness-timer. A on se tak těšil. Ale zpátky k novince roku.
Po stisknutí tlačítka „start“ o sobě dá vědět úsporný vznětový agregát výjimečný svojí kultivovaností. Jemné vibrace v ergonomicky tvarované hlavici řadící páky Vám vždy zprostředkují těsný kontakt s vozem. Víte například přesně, jak kvalitní naftu jste načerpali. Neméně komunikativní je v Horst-Baaden-Süd-Jeschingen odladěný sportovní podvozek. Bez obav se s ním můžete vrhat i do nejostřejších zatáček. Vůz drží na silnici jako přilepený ale zároveň to není na úkor požitku z jízdy. Občasný nečekaný drift mírně odlehčené zadní nápravy (váha je v ideálním rozložení 80:20 ve prospěch přední nápravy) Vám připomene, že matku přírodu a její zákony nelze porazit, ale jen občas mírně posunout hranici, jako to umí jen v Horst-Baaden-Süd-Jeschingenu. Kulisa řazení je překvapivě přesná, s krátkými drahami. Řízení má vlastnosti chirurgického skalpelu a díky krátkému rozvoru lze automobil doslova otočit na pětníku.
Verdikt je jasný. I když jsme k němu přistupovali zpočátku s mírnými obavami, tohle auto své přítelkyni půjčovat nebudete. Zároveň nám připomnělo, jak byla minulá generace špatná a omlouváme se všem, kteří si jí na základě našeho doporučení koupili.
Má GM příliš mnoho značek? Platinová edice Cadillac
65 Responses to Premiéra roku
[1]
9. 12. 2006 v 11:41GTI
:-))))) Pecka :-)))) Prosím tě, hledám na mapě, kdle leží ten Horst-Baaden :-))) to je dokonalé. Sakra, tohle je nejen premiera roku, nýbrž i… článek roku 😉 A má to vynikající finále. P.S. Vyměním mobil s tapetou Lamba na displeji. zn. coolness-timer podmínkou :-))))))
[2]
9. 12. 2006 v 11:54Lonestarstate
Díky. 🙂 99% jsem jen „opsal“. Dokonce i „…nám připomnělo, jak byla minulá generace špatná…“ není z mé hlavy nýbrž z nejmenovaného periodika. 😀
[3]
9. 12. 2006 v 12:27GTI
🙂 Z toho až mrazí… :-))
[4]
9. 12. 2006 v 13:51Ricardo
SUPER! Interiér korunovaný bílými budíky, po sklopení úctyhodných 800 litrů, prdelka Vaší přítelkyně, ideální poměr 80:20, chirurgický skalpel 😀 😀 😀
[5]
9. 12. 2006 v 15:27Romus
paráda… 🙂
[6]
9. 12. 2006 v 16:35Lonestarstate
Díky Ricardo. Díky Romusi.
[7]
9. 12. 2006 v 20:03Lancer
No asi budu za blba, ale nejak to nechapu… A co to je vubec za auto (jestli takovy vubec existuje)?
[8]
10. 12. 2006 v 11:51Lonestarstate
Nešlo o konkrétní auto. Ale o konkrétní styl psaní a konkrétní univerzálně vyžadované „přednosti“. 😉
[9]
10. 12. 2006 v 17:22Surreal
Nádhera. Krutě mi to připomělo většinu testů. Vystihl jsi to moc hezky…
[10]
10. 12. 2006 v 20:07Lancer
Tak to pak jo, precetl jsem to znovu a uz mi cvaklo! :-)))
[11]
10. 12. 2006 v 22:54okristan
Lonesi, tohle stálo za trojí přečtení. Paráda!
[12]
11. 12. 2006 v 18:12Lonestarstate
🙂 Okristane, děkuju.
[13]
11. 12. 2006 v 18:31GTI
:-)) Jak píše okristan… při tom třetím čtení člověk vychutná ty jemné ironické odstíny… Já dnes jel v autě a vzpomněl jsem si na Horst-Baden :-)) a smál se jak malej kluk :-))) (tam je nejdůležítejší to „…jak to umí JEN v…“ :-))) to je dokonalé.
[14]
11. 12. 2006 v 23:42Ondřej Šuch
Trochu jsem čekal, zda se nevyjádří někdo z redakce… Tak tedy já, sám za sebe:
Jasně, smál jsem se, ale mrazilo mě už od prvních vět. Klišé, se kterými jsem před deseti lety začínal psát o autech, se od tech dnešních moc neliší – spolu s technickou vyspělostí aut jde ruku v ruce jakýsi, kdovíproč dodržovaný úzus o tom, jaké by auto „mělo být“.
Nebojím se říct, že jsem se v textu samozřejmě částečně poznal. Ostatně, v českém mediálním rybníčku si nedovedu představit medium, které by podobná témata a pseudotémata, vyžvejkané obraty, slovní vatu, fráze opsané z jiných frází, citáty tiskových zpráv a podobné hlouposti nepoužilo.
Vedeme v redakci prakticky nepřetržité diskuse o tom, zda se například v testech nebo prvních dojmech zaměřovat více na osobní dojmy nebo na fakta. Jestli psát testy na jednu nebo čtyři strany. Jestli máme hledat alespoň trochu originální obraty nebo psát technicistně. Zda hodnotit design.
Takže: dobrý text, Lonesi. Občas potřebujeme, aby nám někdo takhle sympaticky nafackoval, abychom nepsali jako přes šablonu. I když…svádí to. Při doslova stovkách aut, která nám projdou ročně pod rukama a klávesnicí, je strašně těžké napsat po XYZ-té, že dotyčné auto má opravdu přesné řazení s krátkými drahami. A napsat to tak, aby výsledek nepůsobil jako skvělý textotest výše.
Díky. Zachovejte nám přízeň.
BTW: Diskuse pod testy bude:-)
[15]
12. 12. 2006 v 0:04okristan
Ondřeji, tak jestli jste těma stovkama aut už vyčerpaní, my bysme to tady s kolegy vzali chvilku za vás. Já kupříkladu bych si s dovolením zamluvil testy vozů s motorem boxer, že :-))))))
Ale teď vážně. Zrovna dneska jsem zhltnul test na EVO a k některým obratům jsem se vracel i pětkrát, jak mě bavily. Myslím, že to nebude tak zlý ;-)))
[16]
12. 12. 2006 v 0:06okristan
Ježkovy voči, já přehlídnul ten poslední řádek!!! DISKUSE POD TESTY BUDE!!!!!! Tak to je zpráva roku. Vykopávejte zákopy, ládujte dum dum do svých zbraní a připravte se na (GTI s dovolením) třetí světovou na auto.cz :-)))))
[17]
12. 12. 2006 v 9:52GTI
Ondřeji, jestli měl Lones nějaké periodikum na mysli, auto.cz to nebylo. Naopak. Často na diskuzi cpu pochvalu na test… a jestli, jak píšete, diskutujete, jak je psát, pak jste to vydiskutovali dobře. Velmi oceňuji právě tu balanci mezi osobním pohledem a fakty… Slova, přirovnání, celkový rytmus testů. O fotodokumentaci nemluvě. Koneckonců o tom, jak VOLVO CX70 vyjelo o loňské silvestrovské noci ten zasněžený kopec, se tu leckomu ještě dnes zdá 😉 P.S. Jestli bude diskuze pod testy, tak si jedu na Konopiště koupit jedno brnění :-)) BRAVO, to je tedy zpráva roku.
[18]
12. 12. 2006 v 10:00okristan
GTI, přesně :-)))
[19]
12. 12. 2006 v 11:58Lancer
:-))) na ty diskuse se uz ted moooc tesim!
[20]
12. 12. 2006 v 17:31Lonestarstate
Pro redakci: GTI má pravdu. Tohle nebyla ani v nejmenším parodie na kohokoliv z redaktorů auto.cz. Spíš na tištěná periodika, která už pěkně dlouho nekupuji ale jen zběžně prolistuji u stojanu. Jednak díky rozvoji internetu, ale hlavně kvůli oněm univerzálním hodnotám a obratům, které odkapávají z každé věty. Stereotypizaci se úplně nemůže vyhnout nikdo, ale auto.cz jí drží pod kontrolou. 😉
[21]
13. 12. 2006 v 11:48Ricardo
Diskuse pod testy… to bude opravdová premiéra roku!
A Lonesi ten tvůj „test“ – pořád se k němu vracím. Je to koncert těch nejabsurdnějších klišé. Nebudou ho otiskovat třeba v Autotipu?
[22]
16. 12. 2006 v 11:48Lonestarstate
Ale Ricardo….tam ho přece otiskují v každém číslě. 😀 😀 😀
[23]
16. 12. 2006 v 12:38GTI
:-)))
Komentáře nejsou povoleny.