-
Nejlevnější V8 – 3.díl
A na závěr miniprůvodce po nejdostupnějších V8 jsem si nechal třetího chlapíka z Detroitu, který ač v USA nejmenší z trojice velikánů, v ČR paradoxně patří mezi nejznámější a nejhojněji zastoupené. Chrysler cenově a výbavou v USA konkuruje Buickům a Mercury. Dodge zas Fordům a Chevroletům, ovšem s tím, že Dodge má mnohem sportovnější image.
Chrysler 300C HEMI
USD 36 tis. / 862 tis. / USD 20 tis. / 495 tis.
V8 5,7 340 koní, 390 lb-ft, komb. MPG 18,5
300C je takový tiše plující ingot. Navíc s motorem HEMI, který se charakteristikou velmi blíží Small-blocku od GM, ale je (porovnáme-li základní verze) ještě výkonnější, se spíš než o ingot jedná o vystřelený projektil. Vysoký ponton karoserie a skromné prosklení působí velmi individuálně. U někoho vyvolávají pocit klaustrofobie, jiný si nemůže vynachválit pocit bezpečí. 300C je mezi americkými sedany to, co mezi SUV symbolizuje Cadillac Escalade. Bling bling styl. Auto, na které se Vás bude vyptávat každý, občas i třeba stará důchodkyně. A spekulacím méně šťastných jedinců o velikosti přirození se vyhnete snad leda by jste vystupovali z auta v legínách. 🙂 Takže zvažujte opatrně.
Plusy: design budí nadměrnou pozornost, široký výběr výbav a motorů (u amerik nebývá zvykem)
Mínusy: design budí nadměrnou pozornost
Dodge Charger R/T HEMI
USD 31 tis. / 747 tis. / USD 20 tis. / 495 tis.
V8 5,7 340 koní, 390 lb-ft, komb. MPG 18,5
Dodgeovská verze 300C. Způsob jak u nového auta ušetřit oproti 300C pět tisíc dolarů. Co design ztrácí na „bling bling“ poli, dohání větší agresivitou. Určitě nejrychlejší sedan pod 800 tisíc korun. Navíc s neskutečným zvukem.
Plusy: cena, výkon
Mínusy: chudší provedení interiéru
Dodge Challenger SRT8 HEMI
USD 40 tis. / 954 tis. / nebyl v prodeji / nebyl v prodeji
V8 6,1 425 koní, 420 lb-ft, komb. MPG 15,5
Zatím v prodeji bohužel jenom jako nejsilnější verze SRT (chytrý tah od Dodge). Až přijde i verze s menším HEMI 5,7 litru, půjde pořídit levněji o cca 10 000 dolarů. Challenger SRT8 se výkonem vyrovná dražšímu Mustangu Shelby GT500 a má jen o 40 koní méně než vyladěný Mustang Saleen S281. K designu snad není co dodat. Jenom to, že z některých úhlů je tak povedený, že pomýšlím i na nevěru Mustangu 🙂
Plusy: design, design, design, cena, výkon,
Mínusy: zatím je v nabídce jen nejdražší špičkové provedení
PS: Při prohlížení katalogů jsem narazil na pár aut, která určitě stojí za zmínku, ale do tohoto výběru nepasovala, takže zas někdy příště. Teď chystám ale povídání o něčem malém, elektrickém a brrrr. No uvidíte sami .
Mazat nebo nemazat? Nejlevnější V8 – 2.díl
1 689 Responses to Nejlevnější V8 – 3.díl
[1]
14. 2. 2008 v 11:22T613
Z těchto tří je těžký výběr. Charger pravidelně vídávám v seriálu NCIS, a ten zvuk je opravdu neskutečný!
[2]
14. 2. 2008 v 11:43da_b0mb
Jsem si myslel ze Challenger jedine v ty cerveny, ze v zadny jiny si ho nedovedu predstavit. Ale ta cerna ? Hmmmmm, nepomyslim na neveru, ale na rozvod 😀
[3]
14. 2. 2008 v 11:55Lonestarstate
SRT8 nabízejí v tý barvě o který mluvíš (podle mně je spíš tmavě oranžová), černý a stříbrný. Z těhle barev se mi líbí jen černá, takže jsem ho sem dal v černý 😉 Na zveřejnění cen a barev u slabších V8 5,7 a V6 3,5 se těším jak malej.
[4]
14. 2. 2008 v 12:06da_b0mb
ok tak tmave oranzova…chtel jsem napsat cervenooranzova 😉 oranzovocervena…
[5]
14. 2. 2008 v 12:30Ondoree
Super čítanie, odvážlivcov by som odkázal na diskusiu:
http://news.auto.cz/aktuality/premiove-znacky-z-evropy-nepreji-reexportu-novych-aut-z-usa.html?diskuse
kde sú načrtnuté možnosti inviduálneho dovozu.
Čo sa mňa týka, pripomenul si mi niekoľko stovák prejdených kilometrov v Town Car a tisícky v LeSabre. Možno aj na základe týchto skúseností som nedávno zvažoval dovoz auta z US, kto nezažil nepochopí 🙂 ale ja tie širokánske káry, kde sa posadia traja vedľa seba aj v prvej rade milujem – na US cestách, samozrejme, nepodsúvajte mi prosím strašiaka Multiplu 🙂
[6]
14. 2. 2008 v 16:10ELAN
Ten Charger nemá chybu. To je pravá Amerika. Nie je to extrémne športovo vyzerajúce auto. Ale jeho bočná krivka je neskutočne dlhá. Tak má vyzerať veľký americký sedan. Fakt super.
[7]
14. 2. 2008 v 16:15Alessio
To mi připomíná…začněte vozit Monaro (nebo jak se to ted jmenuje) k nám!!! 🙂
[8]
14. 2. 2008 v 16:17da_b0mb
[7] myslis to Monaro jak se nad nim rozpyvali v TopGearu? 🙂
[9]
14. 2. 2008 v 16:45GTI
Všechny tři horní káry jsou dokonalým chlapským náčiním. Bral bych challengera… uhrančivej drzoun.
[10]
14. 2. 2008 v 19:58CrazyJester
nechci rejpat…:-) ale asi si chtel rict bling bling…Ja bych taky volil challengera, v te cerne je fakt uchvatny. Chargera sem nekolik krat videl na cestach, nazivo tomu auto jednosnacne neco chybi – design ma sice tvary ktere by mohli byt zajimave, ale je prilis jednoduchy. U auta takove velikosti by to chtelo trochu vice vyraznejsich prvku.
[11]
15. 2. 2008 v 0:35Ricardo
Ten 300C je nádhrenej, takže u mě to nakonec vyhrává on – i když ještě lepší by bylo SRT-8 6,1 HEMI (i 300M a Vision byly na svou dobu neuvěřitelně hezký auta). Vzhledem k tomu že je to částečně Mercedes tak se snad dá spolehnout i na to že to nebude houpající se bárka ale auto – jak říká GTI – pro pořádný kovboje 😉
[12]
15. 2. 2008 v 8:56Lonestarstate
Ondoree: Přesně tak to je. U nás by ale tu trojici v přední řadě sedanu často zastavovala policie. Proč ten prostřední ksakru sedí na řadičce? 😀
[13]
15. 2. 2008 v 9:00Lonestarstate
A k tomu Holdenu Monaro: dělat tenhle výběr tak před rokem, tak se sem dostane Pontiac GTO. To bylo jen přeznačkovaný Monaro. Ale nešlo to na odbyt ani v USA, takže pochybuju, že by se chytnul u nás. Na tak drahý a rychlý aut má moc nenápadnej/konzervativní design.
[14]
15. 2. 2008 v 9:08Lonestarstate
CrazyJester: Nerejpeš, moje chyba ve spellingu. Právě sem to opravil. I když mrkat na drát z těch aut taky někdo může 😀 A u Chargera vím, co myslíš. Viděl sem ho naživo 2x. Z toho jednou v úchvatné sytěčervené metalíze. Ale když byl bez metalízy (nějaká nižší verze výbavy V6), vypadal z některých úhlů na tak velké auto lacině. Jenže pointa je, že ona základní verze v USA laciné auto je. Stojí tam tolik, co malé rodinné auto. Okolo 20 tisíc dolarů. A byť je je dlouhý přes 5 metrů, nikdy bych se neodvážil tvrdit, že je to konkurent třeba 5x dražšího Mercedesu třídy S. Moje volba mezi ním a tím nudným malým rodinným autem by byla ale vždy jasná 🙂
[15]
15. 2. 2008 v 9:12Lonestarstate
GTI: Já taky Challengera a ani bych nemusel mít tuhle 425 koňovou verzi. Líbí se mi, že ten design prověřilo skoro 40 let a pořád má neskonalý vizuální drama. A byť to zní divně, líbí se mi myšlenka mít jedno auto tak dlouho, který by neustále vypadalo dobře.
[16]
15. 2. 2008 v 11:01Ondoree
[15] U amerík by sme tých nadčasoviek našli viacej, stačí zavrieť oči, vybaviť si Route 66, Elvisa a oni sa začnú hojdať, krídielká, za volantom nagelovaní chlapíci a sexi kočky – kočky, to ma privádza do Európy, auto, ktoré je stále „in“ sa u mňa spája hlavne s Jaguárom XJ, to je srdcovka najväčšia, veľmi som zvedavý ako dopadne…
[17]
15. 2. 2008 v 19:49GTI
Lones: jasně… jasně. Jsou auta, která člověk dlouho mít má.
[18]
18. 2. 2008 v 20:18E. Bittner
Hosi, co takhle Pontiac GTO /kolem 1967/. Germani uz tise z Chryslera vycouvali. Bylo uz nacase. Kdo z Vas zna 1966 Oldsmobil Toronado ? Jedno z nejkrasnejsich aut co jsem kdy vlastnil.
[19]
18. 2. 2008 v 23:35da_b0mb
Mrkni na prvni auto v moje.auto Lonesi 😉 A majitel ma jeste jeden paradni kousek…kterej ceka na renovaci
[20]
19. 2. 2008 v 8:23Lonestarstate
E.Bittner: Oba nádherný klasický kousky. Moje nejoblíbenější z týhle dekády je ale Lincoln Continental.
[21]
19. 2. 2008 v 8:32Lonestarstate
da_b0mb: Paráda. A majitel si dal i záležet na textu, moc se mu povedl. Ale jakožto pravidelný čtenář Chrom&plameny sem tohle Camaro už na fotkách viděl 🙂
[22]
21. 2. 2008 v 21:44michal
v lete som mal možnosť týžden používať Chrysler 300 C HEMI. Poviem Vám je to úžasné auto, ktoré si Vás úplne získa svojou mohutnosťou a pohodlím. A zvuk motora je úžasný. Proste amerika. Nie je to žiadny vytunený zvuk výfuku z maleho trojvalca 🙂 Čo sa týka spotreby tak pokiaľ som šiel ustalenou rychlosťou okolo 60 mph čo predstavuje skoro našu 100-ku tak počiťač dokonca udaval spotrebu 32 mpg čo (pri vypnutí dvoch valcov – fuel saver mode) predstavuje okolo 7.35 litra na 100 kilometrov. Samozrejme ked mu stúpnete na zubok za chvilu tam mate 18 mpg ale bežne som jazdil za 23-26 mpg čo som bol aj sám prekvapený. Inak na Chrysleri V8 HEMI je viac chrómu ako na obyčajnej V6 čo samozrejme v kombinácii s tmavou farbou poskytne lepší „bling bling styl“ :-))
[23]
24. 2. 2008 v 14:31da_b0mb
[21] Lonesi mrkni znova k nemu na fotky…pozadal jsem ho aby prihodil par fotek Stanga, kterej ceka na renovaci 😉 je to pecka
[24]
24. 2. 2008 v 16:54Lonestarstate
To se dalo čekat. Opět skvělý výběr ročníku i karosářské varianty. 🙂
[25]
7. 3. 2008 v 19:24matush
krasne auta.dodge a chrysleri z dodgou hlavne charger teda ak nehovorim o vipery a s chryslerov hlavne 300c.take auto by som chcel mat
[26]
10. 3. 2008 v 21:05Car Specs
Ten chrysler je jeste lepsi v provedeni cabrioletu: http://carspector.com/car/chrysler/014653/
Komentáře nejsou povoleny.