-
Cadillac – nejrychlejší sedan na Nürburgringu
Cadillac CTS-V se stal 9.5.2008 nejrychlejším sedanem světa. Pro ty, kteří stále tvrdí, že americká auta jsou rychlá pouze v přímce, tu mám šokující informaci: CTS-V projel Nordschleife na Nürburgringu za 7 minut, 59 vteřin a 32 setin vteřiny. Jedná se o nejlepší čas běžně prodávaného 4-dveřového sedanu v historii. Přitom jel v sériové specifikaci a na sériových pneumatikách! A vážně, ale vážně, neměl manuální převodovku.
Kompletní video oné rekordní jízdy je ke shlédnutí zde: http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1545122232
Léto 1/64 – díl 1. – Dvě kočky Konkurz na pozici junior diskutér
51 Responses to Cadillac – nejrychlejší sedan na Nürburgringu
[1]
1. 6. 2008 v 13:26Donovan
Což je ovšem naprosto špičkový čas. Musím uznat, že mě to velmi překvapilo, do Cadillaku bych to neřekl. Pro srovnání takové časy tam má Porsche 911 Carrera S a BMW M5, benchmark nabroušených sedanů, je s časem 8.13 o celých 14s pomalejší a je tedy poraženo rozdílem třídy.
Za tohle patří Cadillacu pochvala: postavit velký luxusní sedan s hmotností bezmála dvě tuny určený k rychlému a komfortnímu brázdění dálnic, to umí ledaskdo. Ale postavit ho tak, aby na jednom z nejnáročnějších závodních okruhů na světě zajel stejný čas jako Porsche Carrera S, to už je výkon hodný skutečného mistra.
[2]
1. 6. 2008 v 13:33507
To preto, že ešte tade nešlo BMW 5.;)
Bravo Cadillac. Škoda ale tak nudného videa.
[3]
1. 6. 2008 v 14:00GTI
Kolik?.. 550 pravejch americkejch mustangů? Jo, to auto umí. BRAVO.
Donovan, pozor… tohle není auto ke komfortnímu brázdění dálnic… to sis poplet´ to je ostrý CHilli co carne…
[4]
1. 6. 2008 v 14:53Donovan
GTI: Pravda. Ten čas to potvrzuje. Já si jen nějak nemůžu zvyknout na tu představu, že dvoutunový pětimetrový sedan s koženými křesly a dvouzónovou klimatizací může být vlastně ostrý jako břitva. 🙂
[5]
1. 6. 2008 v 15:21Lonestarstate
Jo video působí trochu jako nahodilá projížďka po odpoledním čaji 😀 Až na pár drncnutí, jak pilot vlítne chvilkama na trávu. Prostě holý záznam, nikdo z toho zatím neudělal „videoklip“ 🙂 Upřímně řečeno z tempa vylepšování Cadillaců za posledních pár let jsem naprosto omámen. Snad ale zůstanou aspoň nějaké luxusní koráby v nabídce. Podle tohoto výkonu se zdá, že CTS-V nebude pohodlný ani při nejměkčím nastavení Magnetic Ride Control. To stará Sevilla krásně pružila ještě při jízdě na sportovních „magnetkách“.
[6]
1. 6. 2008 v 16:05a
jen bych si jeste dovolil pripojit poznamku, ze vozidlo ridil John Heinricy, reditel GM Performance Division, a tedy nikoli profesionalni jezdec v nejlepsich letech… dosazeny cas tedy zrejme jeste bude moci byt vylepsen
[7]
1. 6. 2008 v 18:00Ondore
Načakané! Aplauzujem a dvíham všetkých 5 palcov! 😉
[8]
1. 6. 2008 v 18:10Baracudaj
[1] Donovan: Čas je to sice zajímavý, ale vem si třeba Focus ST, který také o pěkný kus ujel předchozí generaci Focusu RS. Přitom podvozek RS byl opravdu famózní, například geometrie zadní nápravy byla nastavena stejně agresivně jako u vozů WRC (příklon). Pokud ti u něj v zatáčce začínaly pískat pneu neznamenalo to ubrat, ale zatlačit ještě více na pilu, kdy pneu dosedly celou plochou. Vůz měl přilnavosti opravdu na rozdávání.
Díky čemu bylo ST rychlejší. Hlavně silnější motor a schopnost dosažení vyšších průměrných rychlostí v rovných pasážích. V zatáčkách by na RS nestačilo.
[9]
1. 6. 2008 v 18:49Lonestarstate
Baracudaj: Jasně, Nordschleife není rallye nýbrž okruh, byť s hodně a ostrýma zatáčkama. Sotva někdo postaví auto, který bude nej ve všech možných motoristických disciplínách současně. Tady nikdo netvrdí, že dlouhý limuzíny začnou vyhrávat v nadcházející sezóně WRC :-))) Ale ve své třídě dosáhlo CTS-V na absolutní špičku současnosti.
[10]
1. 6. 2008 v 19:02Donovan
[8] Baracudaj: To je jistě pravda, v zatáčkách byla klíčová výhoda Focusu RS samosvorný diferenciál na přední nápravě, který posílal větší část výkonu ná kolo s lepší trakcí, a nikoli naopak, jak to dělají běžné diferenciály. Na pomalejším (techničtějším) okruhu by měl Focus RS pravděpodobně lepší čas, než Focus ST.
Ale to neznamená, že tenhle Cadillac neumí zatáčet. 🙂
[11]
1. 6. 2008 v 22:05Alessio
CTS-V má můj oblíbený recept na rychlost…brutální motor. že k tomu přidává i špičkový zbytek vozu je jen dobře 🙂 A ta cena…sakra, já ho chci! teda, vlastně ne, není to moje srdcovka…i když…co není, může být :-).
[12]
1. 6. 2008 v 23:40Zlý Soused
Ten zvuk je nádherný!
[13]
8. 6. 2008 v 10:17marty321
jestli máte rádi auta, tak byste měli kliknout na web
[14]
13. 6. 2008 v 20:36lukas
tak to video to je bomba..
Komentáře nejsou povoleny.