-
Autostadt
Snad povinnost každého automobilového fanouška. Společně s Nordschleife jedna z největších atrakcí Německa. Autostadt – město aut.
Fotky ………………………………………………………zde
Největší Wolfsburgskou atrakcí pro obyčejné smrtelníky je Autostadt. V překladu to znamená město aut. Všechny značky koncernu VW tu mají svůj vlastní pavilon (nepočítám Porsche a Bugatti). Je to opravu rozlehlý a velmi moderní areál. Pro automobilového fanatika jako jsem já úplně stvořený. Pro VW Group tento projekt musel být ohromně finančně náročný, ale výsledek stojí za to.
Začnu po pořadě. Autostadt je rozdělen do několika sekcí. První sekce je něco jako ukázka jak se dělají auta, vývoj aut a všech věcí okolo. Bylo to opravdu velmi zajímavé. Bohužel jsme měli na prohlídku Autostadtu pouhé 4 hodiny a první dvě hodiny nás prováděla francouzská průvodkyně, která mluvila německy. Vzala nás do takové místnosti s nohama a zavřela nás tam. Ve vnitř bylo normální plátno a před začátkem promítaní nám sdělila, že jestli se někomu udělá špatně tak ať zmáčkne nějaký čudlík. Opravdu se jí nás podařilo celkem vystrašit. Film byla strašná pakárna, ale díky tomu, že se s námi místnost házela to celkem šlo. Škoda, že místo této kraviny neudělali film o WRC speciálu. To by byl potom celkem odlet.
Poté nám říkala jak, která stavba byla inspirovaná, co tím chtěli tvůrci říct,… Prostě to bylo pro mě úmorné, když jsem věděl kolik aut můžu vidět a kolik mám času. Konečně jsme se paní zbavili a mohli jsme se procházet sami. Měli jsme mít sraz za 1,5 hodiny a ještě možnost se jet podívat do továrny na skutečnou výrobu aut. Mohl jsem si vybrat a vybral jsem si nakonec Autostadt a továrnu jsem oželel.
Vrátil jsem se do první části a pořádně si všechno odzkoušel. Opravdu mě uchvátil robot, který z hlíny vyřezával model Škody Roomster nebo možnost si navrhnout vlastní auto. Možná lepší je to v NFS Most Wanted, ale stejně možnost návrhu auta potěší. Koukal jsem se přes rameno ostatním a měli velmi podobné výkresy jako já. Poté se mi povedlo dostat do simulátoru jízdy. Je trochu jiný než u nás v autoškolách, opět má nožičky a člověka tam zavřou. Takže to vypadá jako sen hráče GTR2. Simulátor reaguje na to, jak jedete s autem a celkem slušně s vámi pohazuje. Bohužel jsem podle počítače vyjel ze silnice a nedojel jsem do cíle a simulátor sám skočil. Podle mě jsem byl ještě na silnici, ale počítač byl proti. Škoda, že jsem se nemohl projet víc.
Další část je věnovaná konkrétním značkám. Každá značka má svůj pavilon. Bohužel jsem pospíchal, tak jsem neviděl vše, tak jak jsem chtěl. Začnu od Bentley. Pavilon Bentley vypadá z venku jako rozšlápnutý hopík. Ve vnitř byla nějaká výzdoba, kterou jsem moc neregistroval z důvodu, že jsem skoro běžel. V pavilonu bylo Bentley Continental GTC, Flying Spur a jeden zvláště odporný vytuněný Continental GT. Byli tam také dva 12nácti válcové motory, takže si je člověk mohl prohlédnout pěkně z blízka. Zlatým hřebem byl speciál z Le Mans. Bohužel to byla asi maketa a byl ještě na stěně takže jsem ho moc neviděl.
Další pavilon, který jsem proběhl bylo Lamborghini. Tam se nacházelo jenom jedno a konkrétně Murciélago LP640. Bylo na stěně a mělo to být zajímavé. Mě to moc nepřišlo, radši bych viděl auto vedle sebe na živo. Zhlédli jsme jednu prý užasnou italskou show. Spočívalo to v tom, že Lamborghini bylo ozařováno reflektorama a sem tam pustili páru a vše bylo doprovázeno hlasitou muzikou. Nic moc – radši auto na živo.Pavilon Audi se mi líbil asi nejvíc. Opět jsme v něm musel skoro běžet a co si pamatuji tak tam byl jeden speciál z Le Mans a RS4 Combi. Povedlo se mi do ní sednout a je to pěkný.
Krásný interiér a tu sedačku bych si dal do obýváku. Dole čekalo Audi R8, poprvé jsem ho viděl a je velmi zvláštní. Neříkám ošklivé, celkem se mi líbí, ale je prostě zvláštní. Na živo ,,překvapivě´´ trochu jiné než na fotkách.
Pavilon Škody zvenku vypadal ze všech nejlépe, ale bohužel ve vnitř nic nebylo. Nějaké výjevy z českých dějin a pak Fabie 2 a Octavia Scout. Aspoň jsem si poprvé prohlédl Fabii ve vnitř. Příjemné bylo, že lidé od Škody na nás mluvili česky. Jinak zklamání.
Nejhorší pavilón měl podle mě Seat. Běžel tam nějaký film, u kterého jsem moc nechápal spojení s sutana nebo vlastně nechápal úplně o čem je. Pak se šlo spirálou, která měla znázorňovat moře. Autostadt podobnými designovými úlety byl plný. Snad jediné, co bylo vtipné a zajímavé byl model motoru v obří velikosti. Jinak Seat největší zklamání.
Pavilon VW jsem nenavštívil, kvůli nedostatku času. Ptal jsem, jestli tam je něco zajímavého a prý jenom film. Oželel jsem to a běžel do prodejního centra VW. Opravdu tak velký autosalon jsem ještě neviděl. Hned vedle byli dvě dominanty Autostadtu. Skleněné věže, kde parkují auta pro zmíněné prodejní centrum VW.Nejzajímavější budovou Autostadtu je bez diskuze Zeit Haus. Jsou tam legendární vozy všech značek. Od prvního auta na světě od Benzu, přes Ford Model T, Laurin & Klement, VW Beetle – u toho dokonce prototyp od Ferdinanda Porscheho, VW Golf všech generací, Citroën DS, BMW 1600, VW Passat, Auto Union, Porsche 911, Lamborghini Miura, Countach, Diablo, VW Nardo, ….. Opravdu mnoho a mnoho skvostných aut. Bohužel byl opět nedostatek času, tak jsem musel pospíchat. Je to opravdu škoda, protože v tomto pavilonu by se dala strávit půlka dne. Tolik zajímavých aut na jednom místě si opravu nejde na plno užít. Všeho moc škodí.
Došel jsem na místo sraz a tam mi bylo sděleno, že mám ještě hodinku, protože náš čas byl prodloužen. Opravdu jsem měl štěstí a skočil jsem do minibusu a jel se podívat na exkurzi do továrny. Továrna je kapitola sama pro sebe, tak o ní někdy příště. Všem automobilovým fanouškům návštěvu Wolfsburgu velmi doporučuji, ale mějte na to celý den, protože 4 hodiny jsou málo. Kdo to dočetl je hrdina.
Fotky ………………………………………………………zde
Caparo T1 + video BMW Brake Energy Regeneration 2díl
4 Responses to Autostadt
[1]
11. 5. 2007 v 0:01Ricardo
Fotky zase někde v p*r*d*e*l*i (pardon, ale jak jinak to říct). Myslíš že to bude někdo číst a že někdo bude klikat na ten odkaz? Proč sem nemůžeš dát aspoň pár nejdůležitějších fotek se slovy, že další jsou jinde?
[2]
11. 5. 2007 v 15:03Beaumont
Taky jsem měl to potěšení strávit v Autostadtu a Wolfsburgu vůbec nějaký čas, v mém případě několik dní. To – alespoň pro mě – nejzajímavější se ukrývá úplně mimo Autostadt: muzeum VW, jednoduchá nenápadná budova, vzdálená snad kilometr nebo dva od Autostadtu. Spousta prototypů, prvních a posledních sériových kusů atd. K nejzajímavějším patří třeba prototyp roadsteru Corrado.
[3]
11. 5. 2007 v 20:41Koni
Taky sem měl tu čest bejt v Autostadtu a první kam sme vlezli byl vláček do továrny, tam mě překvapila jen míra automatizace (lidi už jen kontrolujou a sem tam něco dodělaj) ale jinak to znám. Pak sme se nacpali do Zeit Hause a to je prostě ráj . Tak pěkná „sbírka“ tak pěknejch autíček . No a tak sem si řek že to v těch pavilonech jednotlivejch značek bude kotel, těšil sem se na Bentley ale velká klika která prochází tím „rozpláclým hopikem“ ( ale ta budova se mi líbí) mi moc neřikala, a hlavně sem se těšil na auta, no tak nic , no. Je to o něčem jinym ty pavilony. Chtějí člověka něčim zaujmout něčim co má sice spojitost s auty ale auta to nejsou. Někdy se mi to líbilo někdy ne. Co se týč e toho lamba tak to se mi líbilo páč je to o tom že auto pak z té místnosti zmizí, a ty decibely sopu taky hustý, i ty zvuky motoru. Pak se auto zase objeví – auto je na kole které se otáčí ven. Pohled na tohle z venku je možná i zajímavější než uvnitř. Sedim si na lavičce najednou rána, kouř a lambo na mě civí, takže pěkný. A to zákaznickké centrum VW je teda velký až to neni normální, auta tam upravujou podle přání v poloskrytejch dílnách . Ale nejlepší je z toho všeho ten Zeit Haus takže kdo tam míří, nechte si ho nakonec a nejvíc času na něj.
[4]
11. 5. 2007 v 22:36Varan
Já jsem to četl, ale rychle… Hlavně jsem se díval na fotky, které jsou výborné.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.