-
Modrobílé zítřky II – návrat do minulosti
Prodejce BMW už dělám patnáct let, ale občas si někdo naporoučí kombinaci motoru a výbavy, nad kterou zůstane rozum stát. Tak třeba zrovna minulý týden, přišel mi ke stolu starší, prošedivělý chlapík. Vlasy měl dlouhé a vzadu svázané nějakým barevným provázkem. Košili asi plátěnou, vsadím se, že ani neuměla měnit barvu podle počasí, a hodně rozhalenou. Bylo vidět, že je opálený, ale nějak jinak, nebylo v tom tolik oranžové, takže je možné, že měl doma asi lepší model solária. Na ruce měl nějaké korálkové náramky… No, myslel jsem si napřed, že je to nějaký pobuda „tam zvenku“, ale při bližším kontaktu …
16 komentářů -
Sbohem zrůdičko!
Když jsem se dověděl, že to, na co čekám na týhle zaprášený cestě někde u lomu, je nástupce Hyundai iX35, řekl jsem si, že jsem asi upad, když jsem tu vůbec šel. Jedno z nejhnusnějších a nejodpornějších aut v dějinách lidstva ve mně vyvolávalo intensivní potřebu dávení kdykoliv jsem ho viděl, a jeho majitelé z toho těžili – například na křižovatce jsem je vždy pouštěl, i když jsem měl přednost, jednoduše proto, aby mi ta obludka zmizela z dohledu. Když jsem tak na tyto drobné, nemilé, příhody vzpomínal, došlo mi, že vlastně nemusí být tak zle – nový model určitě nebude hnusnější, spíš hezčí, …
9 komentářů
-
Nebezpečná známost
Spousta věcí, které jsou obecně „známé“, se začne člověku jevit naprosto odlišně, jakmile je vhozen po hlavě do řeky reality, a je tak s těmito obecně známými pravdami konfrontován na holé tělo. Jedna z obecných pravd říká, že moderní malá rychlá autíčka, jako FieSTa, Clio RS a podobně, jsou díky svému výkonu a dynamice nebezpečná a že mladý člověk (což já třeba jsem) by měl začít sportovat s něčím bezpečnějším = méně výkonným a méně dynamickým. A něco takového malého, ne moc výkonného a ne moc dynamického už pár dní rozdýchávám. Takže o čem je řeč: Suzuki Swift Sport, auto o něco málo …
20 komentářů -
Drift is easy with Easy drift
Nějakou shodou okolností se stalo, že jsem se jednoho slunečného dne dostal za volant předokolky, která měla na zadních kolech plastové návleky a to jen a pouze proto, aby se chovala přetáčivě a pobavila tak šťastlivce (či spíše nešťastníka) za volantem. Abych trochu odbočil: Drift samotný je obecně svázán s pohonem zadních, nebo všech kol, kdy auto jede s kontrolovaným a chtěným protáčením kol. Osobně jsem o driftu poprvé četl jako kluk a to u techniky jízdy na motorce, na závodní motorce, kdy se jezdec soustředí na vedení předního kola a zadní nechá protáčet. Tedy u předokolek to není až tak …
21 komentářů -
Col de Turini
Dnes to nebude primárně o autě, ale o cestě. Cest, které stojí za to projet, aniž by vedly do konkrétního cíle, je kolem nás dost a dost, ale v Alpách, Toskánsku, a Provence je petrolheadův ráj. Prostě koupit emtrojku, odstěhovat se k jezeru Annecy a hotovo. Na Col de Turini se dá dostat hned z několika směrů, já jsem vyjížděl z posledního městečka na italské straně hranic – Ventimiglia, cca 30km od Monaca. Směr není třeba nijak složitě hledat, stačí prostě jet mimo dálnici a zády k moři, kousek nad Monacem už je vše přehledně značeno. Spolu s tím, jak cesty začínají být hrbolaté a vegetace …
10 komentářů -
Facelift po bavorsku
Díky drobné reklamaci po garančce jsem byl na pár hodin zbaven jedničky v lodičkách 😀 a abych se nenudil v hale u kafe, požádal jsem o nějakou předváděčku. Navíc kafe nepiju. A co se nestalo – nafasoval jsem klíčky od BMW 118d, která voněla novotou. Model po faceliftu, se kterým se ještě nestačili povozit ani prodejci, měl na tachu jen lehce přes 200km. S jedničkou jsem už jezdil, nečekal, jsem, že objevím něco nového, ale to, že lepím tento text, je důkaz, že mě auto dost překvapilo. Nejprve pár slov o předfaceliftové verzi: Motor 18d – tedy čtyřválcový dvoulitr N47 – dělá kravál, …
66 komentářů -
Otakar Krámský
To byl, panečku, srdař. První na plynu, poslední na brzdě… Ach jo. R.I.P.
5 komentářů -
Malé rychlé rozčarování…
Zadání je jasné: Malý hatchback, sportovní verze. Cca 75% spolu strávíme ježděním do a z práce, což je celkem nuda. Zbytek jsou vyjížďky po okolí, kochačka, ale občas i jízda docela na limit (samozřejmě můj, ne auta). Takže je vítán jak výkon, tak nízká spotřeba, nehodlám sponzorovat vládu víc, než je nutné. Výbava? To je mi fuk, rádio v autě v podstatě nezapínám, po displejích nejdu a hromada tlačítek a cetek z Číny pro mě auto nedělá. Takže centrál na dálku, pokud možno i s el. okny, ať si můžu vyvětrat cestou k autu, dobrá sedadla a volant jsou podmínkou, pokud možno pětidvéř (vím, zní to …
40 komentářů -
Hyundai i20 – co v testu nebylo
K tomuto autu mě přivedla prostá lidská zvědavost. Jednoduše mě zajímalo, na kolik jsou pravdivé ty neskutečně vychloubačné reklamy o nejlepším z nejlepších s malým sousedem v hlavní roli. Na auto jsem se u dealera jen přeptal a hned mi byla nabídnuta zápůjčka na tři dny. Takže o čem to dnes bude: Hyundai i20, motor 1,2/62kW, výbava nevím, ale asi Family+. Barva hnědá metalíza, kola plechová 185/65 R15. Interiér v dvoubarevné kombinaci béžové a tmavě šedé. Rádio bez CD, ale s Aux + USB, ovládání počítače na volantu, klimatizace, a toť vše. Cenovka, visící ze zpětného zrcátka s integrovanou směrovkou, hlásá něco ke dvěma stům a sedmdesáti …
22 komentářů -
Mazda 2 – úplně jinde…
Jsou chvíle, kdy si připadám, že jsem se nějakým mezidimenzionálním třeskem dostal do paralelního vesmíru a všechno se najednou děje tak nějak…jinak. A zrovna dnes jsem ten pocit dostal a tenhle text píšu, zatímco to ve mně doznívá. Začlo to tak, že jsem se rozhodl projet novou Mazdu 2. Na trhu už je pár dní a jeden showroom mám cestou z práce po cestě. Takže jsem klasicky nakráčel dovnitř a začal okoukávat dvojku. V tu chvíli se u mě objevil prodejce, slušně pozdravil a dali jsme se do řeči. Začátek je klasika (pokud nejste u Škody, Fiatu, nebo Hyundai), ale to, co …
27 komentářů