-
RODINNY VUZ (ZACATEK)
Kdyz zjistime, ze nas bude o jednoho vic, jedna se zpravidla o jeden z nejveselejsich dnu naseho zivota. Ze zivota bez zavazku, plny zen, dobreho jidla a alkoholu, z toho neporadneho, nespolehliveho kluka, ktery si uklidi jen kdyz prijde mama s tatou na navstevu, se stane chlap. Ted uz musi byt rozvazny a starostlivy, protoze spolecne s tou pravou ocekava RODINU.
Jde o uplny kolotoc, objizdku, zatacku, kolotoc, brzdu, plyn, hodiny, zkratka prevrat v jeho zivote. Bydleni uz ma, trochu ho jen predela, ale zacinaji vsechny ty nakupy. A kolik to stoji!! Od malickyho obleceni, blbustek, pres novou postylku, kocarek az po………a jejej……..porebuje nove auto.
Do teto doby mel auto jen pro sebe, na hrani, machrovani, predvadeni se s kamaradama a pred holkama. Pred nekolika tydny si koupil nove sedmnactky hlinikace, cim min gumy, tim lip. Uz mel domluvenou instalaci noveho karbonoveho kridla nad zadni dvere. Ted se na sve auto, tu praci, hrdost, obraz jeho praveho ja, pychu, diva z uplne jineho uhlu. Na co to je? Zbytecnost. Smesne. Vyhozene penize za nepohodli, stisneny prostor, vysmech starsich, …..neprakticnost. Ano to je ten spravny uhel. NEPRAKTICNOST. Kam posadi potomka? A co kocarek, to ho potahne ze sebou? A co pohodli? Prilis silny motor, hlucny, neposedny, trhavy, NEPRAKTICKY. Krasna nova kola jsou ted zbytecna, tvrda, poskakujici, zkratka NEPRAKTICKA: V tu chvili si uvedomi, ze jeho drahe GTI musi z domu. Ted uz ma jine priority. Ted uz bez hlouposti, ted uz be zbytecnosti. Ale jake auto ze si poridi? Premysli nad tim, na jake auto vlastne ma. On bude tim jedinym pracovne cinnym, on bude jedinny, kdo bude vydelavat. Problem je v tom, ze nema poneti, tohle je pro nej uplne nova situace. Jeho nove rodinne auto musi byt petidverove, do kufru se musi vejit kocarek. Aspon, ze se kocarek da slozit. Zadni lavice musi mit dost mista pro detskou sedacku. Protoze nechce riskovat zvoli si financne dostupnejsi combi.
Rozhodl se pro jednu z moznosti:
Volkswagen Golf Variant Comfortline 1,6 75 kW
Toyota Corolla 1.6 VVT-i Linea Terra Wagon
Renault Mégane Break 1.6 16V
Peugeot 307 Wagon Premium Plus 1.6
Ford Focus 1.6 Ambiente Wagon
Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente
Chevrolet Nubira Star STW 1.8 CDX
Fiat Stilo Multi Wagon 130 Active
Mitsubishi Lancer 1.6 STW Invite
Nissan Primera 1.6 Visia Traveller
Opel Astra Wagon 1.6 Enjoy
Subaru Impreza Sportswagon 1.5R
Kia cee’d SPORTY WAGON 1,6
Pri rozhodovani se pro nektery z techto vozu je vice nez otevreny pro dalsi moznosti. Co myslite, jake auto si vybere?
RODINNY VUZ 2 Mercedes CLS 350 CGI
91 Responses to RODINNY VUZ (ZACATEK)
[1]
19. 7. 2007 v 22:50marianek
50 GTI: No konecne neco! GTI, i kocarek s pevnou korbou se da slozit. Delka zustane stejna, ale vyska zustane cca 40cm. Prave kvuli tomu v prvnich 2 letech potrebujes kufr vetsi nez v hatchbacku. Pak kdyz uz dite chodi, pouzivas tzv. „golfacek“ (jmeno odvozene z toho ze se vejde i do Golfu??? ;-))), takze uz tak velky kufr nepotrebujes. Osobne beru za dobrou volbu pro aktivni rodinu vuz MPV, ale muj clanek dava jasna pravidla a chci se jich drzet. VOLVO V50 je jiz progres, GTI, dobry zacatek.
[2]
19. 7. 2007 v 22:53Mac2
Já bych vyřadil Mitsubishi, Toyotu a Subaru – příliš malé, pak Renault – špatná zadní sedadla, uvnitř smrdí, horší spolehlivost, Chevrolet – nízká bezpečnost, VW – stejná technika jako Octavie a vyšší cena a Opel – děsný interiér a horší zpracování. No a Fiat je fakt škaredý. Takže zůstává Octavia, Focus, Peugeot Nissan a KIA.
[3]
19. 7. 2007 v 22:57marianek
52 Mac2: Zajimava perspektiva. Zajimave preference.
[4]
19. 7. 2007 v 22:58GTI
Marianek: Já měl toho tupláka a ten by se nevešel ani do liazky :-))) Ty golfáče – to vzniklo v osmdesátých létech – první kočárky měly zahnutá držadla a od toho se jim začalo (po golfových holích) říkat golfáče :-)) To MPV, víš to je taková prostorová šalba (oproti kombi stejné třídy) Má to větší prostor na výšku, ale nezískáš moc jiného úložného prostoru. Pokud ovšem nejedes Espace či jinou velkou MPV ligu.
V50 byl v roce 2005 vyhlášen nějakým designovým centrem za nejkrásnější kombi… Je to moc pěkné auto.
[5]
19. 7. 2007 v 23:14jahonzik
Pravidla jsou jasny, vyberem si z toho seznamu. Mladej par ma penize jen z toho ojetyho Geteicka. Volvo neni na seznamu.
[6]
19. 7. 2007 v 23:17Mac2
V50 je krásné auto. Ale když vezmu v úvahu, že je to vlastně překarosovaný Focus a že Focus 1.6 je v akci za 400 tisíc Kč a stejně motorizované a jen nepatně vybavenější Volvo je za 650, tak je ten rozdíl opravdu přemrštěný.
[7]
19. 7. 2007 v 23:30marianek
To je a pro zacinajici rodinu s omezenym budgetem nevhodny. Ma vsak sve kouzlo.
[8]
19. 7. 2007 v 23:38GTI
Mac2 – No jo, ale když holt ta V50ka vypadá oproti Focusu jako zázrak… Vedle toho, neboj, že je to jen překarosovanej Focus… ostatně jízdní podmínky převzaté z Focusu, to je velké plus. Karoserie je VOLVO jak má být… tedy tvrzená ocel na klec kabiny, sedadla s ochranou páteře při zadním nárazu… atd atd. Focus je lítačka jako Golf… S40/V50 to jsou velmi jiná auta… prostě… VOLVO.
[9]
20. 7. 2007 v 0:35Alessio
Škoda že nechce něco vyšího než nižší střední v kombi
http://www.subaruclub.cz/graphics/msgboard/10979/full/a.jpg
[10]
20. 7. 2007 v 7:24Klaudius
To:[50] GTI, včera 22:41
Takze ja nie som dost dobry priklad? No teda, GTI, nemyslel som si, ze ma az tak podcenujes. Haha. Skoro by som povedal, ze si sa zatvaril urazene…
Hatchback je pre rodinu s malym dietatom nevhodny. Niekto to tu uz vysvetloval. S odratymi usami mozu posluzit tie s vacsimi kuframi, napriklad Xsara, Civic, kde je predpoklad, ze sa aj velky kocik vojde. Len pre predstavu, GTI : kocik nie je autobus. Nepotrebujes na jeho prevoz Espace. Vojde aj do maleho kombika. Velky kocik (trojkombinacia, takze dost velky) som vozil vo Formane, vojde vpohode do Fabie kombi, ale napriklad aj do thalie, kde bol skor problem s velkostou nakladacieho otvoru. Jedine ze by si myslel priamo na dvojitu karu, ktoru spominas v prispevku 54.
V50 je dobra volba, ak mas prachy a nezalezi ani na prevadzkovych nakladoch. Ak sa budes drzat v nasadenych intenciach, skus porozmyslat s predstavou tensej penazenky. Mlada rodina casto neoplyva prebytkom penazi, alebo obvykle este investuje do byvania a na auto uz prilis velkym obnosom nedisponuje.
[54] GTI, včera 22:58
Jasne, s dvojkocikom je problem, na to uz musi byt vacsie kombi alebo MPV. Takze Passat kombi, Mondeo, Vectra, C5, Laguna…? Alebo radsej Grand Scenic, Grand C4 Picasso, Espace ci Grand Espace, Ullyse/806/Evasion, Alhambra/Galaxy/Sharan. CO by si vybral? Ovsem kazde zo spomenutych aut uz stoji trochu vacsiu kopku penazi. Takze v sume povedzme do 500.000 skor jazdene.
[58] GTI, včera 23:38
V tomto s Tebou nemozem nesuhlasit (aspon niekedy). Luxus a bezpecnost. S bezpecnostou mu moze konkurovat asi iba Renault. Co sa tyka spolahlivosti Renaultu, po najazdeni nejakych km budem moct hodnotit, teraz este nie. Iba z pocutia mi je znama udajna nespolahlivost. Ale podobne s Volvom. Vo vedlajsej firme ma chlapik S60 a nadava v jednom kuse. Drahy servis, caste poruchy, velka spotreba. Ale neviem, mozno s tym jazdi jak prasa a kazilo by sa mu kazde auto.
[11]
20. 7. 2007 v 9:03GTI
Alessio: Kočárek je pěknej 😉
[12]
20. 7. 2007 v 9:21GTI
Klaudius – K té spotřebe ve Volvu tvého kolegy. Je to jednoduché – podle techničáku vypočti zprůměrovanou spotřebu na smíšený provoz – město, silnice, dálnice. Pokud jezdí za víc, než je průměr, neumí jezdit. Pokud se drží kolem průměru, jezdit umí. Pokud jezdí za méně, (a svižně, nikoli však brutálně) je výborným řidičem.
Maránek nás svázal tím svým zadáním – tedy výběr v kombi kompaktů… Tak proto sem cpu V50… jako (obdobně Octávka) auto, co má přeseah do střední třídy.
Považuji Mariánkovo zadání za zcela nesmyslné (prodat hatchback kompakt a koupit ve stejné třídě cmbi) takže pokud bych neměl být svázán tímto zadáním a pokud jde o mladou rodinu, která si může dovolit koupit auto, ovšem nikoli AUDI A6 Allroad… pak bych volil nějaké malé MPV – Picaso, Scenic…
[13]
20. 7. 2007 v 9:59Klaudius
To: [62] GTI, dnes 09:21
Skus byt zhovievavejsi k nazorom inych. Uz Ti to celkom ide, chyba len chlpok. Je jasne, ze si „lepsie situovany“ a rozmyslas niekedy v uplne inych dimenziach ako priemerne zarabajuci clovek. Menit kombi za hatchback nie je az taky nezmysel, proste hlavna je velkost kufra. Pri zrovnatelnych nakladoch lepsie vyuzitelne auto. Nejde o to, ci Golfa GTI menis za kombi alebo cokolvek ine. Marianek to uz napisal, kludne mohol zvolit za priklad hocijaky sportak, aby ten rozdiel v uzitkovosti auta bol vyraznejsi. Ale poznam aj rodinku, co mala Feldu 1.6 a po niekolkych tyzdnoch neprijemnych skusenosti s nakladanim sa do auta ju tiez vymenili za kombik…
S tym Volvom neviem ako s tym jazdi, len som ho spomenul jak priklad. Su ludia, ktorym sa bude kazit kazde auto, lebo s nim nevedia zaobchadzat, mozno je to aj tento pripad. Napisal som to.
[14]
20. 7. 2007 v 10:27GTI
Klaudius… můj postoj je takový, že já bych se spíše doporučoval snažit se to odjezdit v tom hatchbacku a až by děti trochu odrostly, pak terprve bych doporučil větší auto. Řekněme, že dva roky je na to čas. Jestli máš tři děti, pak gratuluju.
[15]
20. 7. 2007 v 11:21Mac2
Tak teď koukám, že Golf variant 1.6 je ve verzi s klimatizací (což je počítám nutný prvek výbavy) levnější než Octavia kombi. O 4500 Kč a v základu jsou i hlavové airbagy a rádio. Zajímavé…
[16]
20. 7. 2007 v 11:41Klaudius
64 GTI:
vyries problem ako vozit klasicky kocik, v hatchbacku, ked ho potrebujes vozit so sebou – nepis, ze je to zbytocne – ber ako nemenny fakt, ze ho potrebujes vozit….to je zaklad problemu
tri deti este nemam, resp. mam, to tretie este nenarodene 🙂
[17]
20. 7. 2007 v 12:25GTI
🙂 tak držím palec. To samozřejmě řešení nemá, jen větší vůz, ale jak píši – kočárek pro kojence se v autě nevozí, proč? Čím méně kojenec cestuje, tím lépe pro něho. A na krátké pojíždění nekde na nákupu mimo domov postačí přenosná skořepinová sedačka/lehačka, která se ukotví do skládacího podvozku. v autě je dítě v této sedačce a složený podvozek v kufru hatchbacku.
[18]
20. 7. 2007 v 12:35Klaudius
67 GTI
Tomu sa nevyhnes, najma pokial ma dieta pravidelny spanok….ides k lekarovi, na nakup. alebo kamkolvek, nesedis predsa stale doma. Skladaci kocik co spominas, je celkom dobrym riesenim, ale je maly, staci na velmi kratku dobu (normalna trojkombinacia vpohode do dvoch rokov). Skladat a narvavat kocik nasilu do hatchbacku to je na nervy a ak napriklad nakup uz nemas kam dat, tak tiez nic prijemne. Preto mi ta vymena auta, alebo zaobstaranie si ineho (ak sa da) mi pripada dost logicka. Tazko povedat, co je vyhodnejsie a lepsie – vymenit auto, alebo kupovat vybavu, ktora sa do toho auta da poskladat.
[19]
20. 7. 2007 v 12:43milan
Jen mě napadlo,že já sem si kupoval 1.auto (Š 105 M se 120 motorem a černým zadním křídlem) až,když děti trošku odrostli a kupodivu sme to taky přežili,jenže teď je trošku jiná doba a jinší možnosti,takže k tomu výběru : asi bych se řídil prioritou č.1 a to je prcek a ten teda dá zabrat,takže určo bych aspoň ze začátku si nechal auťák,kterej mám,byť třeba není asi úplně nejvhodnější a časem bych juknul po něčem lepším,větším (MPV,kombík),jenže to chce především investovat svůj vlastní čas a rozhodnout se sám,můžu dát na rady druhejch,jenže co člověk,to názor,preferuju vlastní úsudek a vlastní rozhodování a vlastní zodpovědnost,nakonec utrácím vlastní (povětšinou) peníze,takže já osobně bych si vybral Oktávku Combi Tour TDI 81 kW,lehce jetou se solidní výbavou (jenže ta ve výběru není),protože sem ji měl asi 3 roky a fakt palec nahoru, teď sice žádný koncernový auto nemám, ale nemůžu na Oktávku říct křivý slovo
[20]
20. 7. 2007 v 13:41Tom
@[52] Mac2 – „Chevrolet – nízká bezpečnost. Takže zůstává Octavia, Focus, Peugeot Nissan a KIA.“: Sice si myslim, ze dotycny si chce poridit auto na jezdeni a ne na pretlacovani se, a ze na hvezdicky dojde vzdy, kdyz nekomu dojdou argumenty, presto treba podle NCAPu ma Chevrolet Lacetti (aka Daewoo Nubira, aka Suzuki Forenza) stejne hvezdicek (prip. dokonce o hvezdicku vic) nez Tvuj idol Ford Focus, tak prosim priste predkladej radeji fakta namisto subjektivnich domnenek a fam:
http://www.safercar.gov/Index2.cfm?myClass=PC&myYear=2007&myMake=Suzuki&myModel=Forenza
http://www.safercar.gov/Index2.cfm?myClass=PC&myYear=2007&myMake=Ford&myModel=Focus
[21]
20. 7. 2007 v 21:38seatik
Take sem pred timto problemem stal pred cirka mesicem,musel sem prodat sve bmw 328i coupe a poridil rodinejsi vuz subaru forester 2.5 XT low.Hledal sem vuz,ve kterem mohu s klidem a v bezpeci vozit rodinu,vsichni se tam vejdou vcetne kocarku a ve volnych chvilkach se sportovneji svezt a pritom v zime se dostat na vzdalenejsi chalupu,kde lisky davaji vsem dobrou noc.
[22]
20. 7. 2007 v 21:46DR
GTI: 90% lidí nemá na přebalovák za 5000 ani na posltýlku za 15000. Přebalovák z IKEA za 999 udělá stejnou službu (a bezproblémů přežil 2 děti), postýlku jsme měli poctivu dřevěnou, „zdědil“ jsem ji po sestře a zase jí ji vrátím, je jako nová a neteř bude mít za chvilku vlastní děti, čas hrozně utíká a poslouží jí stejná postýlka, ve která jako mimino sama spávala. Ohrádku jsme měli půjčenou od známých, BabySense jsem koupil nový. Část výbavičky (oblečky, látkové pleny) jsme dostali od rodičů a známých, ona 30roků stará dětká košilka kupodivu udělá stejnou službu, jako včera koupená funglovka – jen v ní možná bude méně umělých vláken, o dupačkách apod. platí to samé, děti si nestěžovaly a naštěstí kojenecká móda je zaměřená na praktičnost= nijak moc se nemění. Kočárek stál 7000 (trojkombinace) a máme rodiče a známé a nejsme sobečtí egoisté, oni nám v případě potřeby pomáhají , stejně tak zase my pomáháme jim – podotýkám, že nezištně (to jako, že za to nic nechceme). Jsme schopní se o sebe postrat i zcela sami, ale když to není nutné, jej hloupost vyhazovat peníze oknem.
Větší auto k 3dv hatchbacku jsem koupil ještě dřív, než se nám první dítě narodilo, podmínkou byl kombík s ABS, po necelém roce (dcera měla 6 měsíců) jsem ho vyměnil za větší kombík s výkonějším motorem, ABS a klimatizací, pak za další kombík s lepší výbavou a motorem, pak za dodávku (nejen kvůli dětem). Momentálně mám 5 aut, 4 osobáky a dodávku (taky s ABS a klimatizací) a když s dětmi jedeme někam dál nebo na celý den (a déle), jedeme tou dodávkou. Taky pamatuju doby, kdy se na dovolenou jezdilo v 5 ti lidech škodou 120, ale to už je naštěstí dávná historie.
Cestování s kojencem se nevyhneš, čas od času je potřeba navštívit prarodiče nebo přátele, případně k nim na pár dní přesunout manželku i s dětmi. S tím souvisí i stěhování spousty krámů, nejenom velkého kočárku – ne, kojenec opravdu ve skořepinové autosedačce na dopolední/odpolední procházky na čerstvém vzduchu jezdit nemůže, ani v létě, natož v zimě. Taky občas stěhuješ postýlku, nebo ohrádku, později nějaká odrážedla, koloběžky, tříkolky, dětská kola …. Dá se to zvládnout i v malém třídveřovém hatchbacku, ale je to dost náročné a když mi manželka před každou dovolenou připraví vždy větší a větší hromadu věcí, které kvůli dětem zcela nezbytně musíme vézt s sebou (v zimě pro 1 roční dítě: velký kočárek, sáňky s ohrádkou, skládací postýlku a 2 velké tašky oblečení a jídla), jsem strašně rád, že máme tu dodávku, do kombíka bych to cpal dost těžko. Přesto jí pokaždé připomínám, že to auto není nafukovací ;-).
A jako milující rodič, který chce pro své děti jen to nejlepší, jim samozřejmě všechny ty krámy na dovolené dopřeju, přece nebude mé díte týden bez kočárku nebo sáněk, natož aby spalo ve velké posteli, na kterou není zvyklé.
Takže volbu auta bych viděl optimálně místo jednoho GTI pořídit velký rodiný kombík se slušnou výbavout (ABS + KLIMA je minimum) a k tomu nějaký menší 5dv (dobrý přístup na zadní sedadla je nezbytnost) hatchback, do kterého se ale taky v případě potřeby vejde velký kočárek. Když oboje budou pár let staré ojetiny v cenové hladině 200-300 tisíc, není problém se spolehlivostí ani s kvalitou a rodiče se nemusí každý den hádat, kdo z nich zrovna nejvíc potřebuje auto.
[23]
21. 7. 2007 v 12:14marianek
71 Seatik: Problem si vyresil velice dobre. FORESTER je pro rodiny velice dobrym vozem. Neoplyva prostorem, ale svymi vlastnostmi a bezbecim, vyrovna minusy.
[24]
22. 7. 2007 v 10:35kutil
Ahoj, mám už odrostlou rodinu, lae pokud bych měl dnes volit, tak něco vyššího. Třeba Ford C-MAX nebo S-MAX nebo Galaxy, Renault Scenic nebo Grand Scenic, VW Sharan nebo Seat Alhambra a nebo Citroen Piccasso 1.6HDI. To z důvodu velkého prostoru a variability prostoru.
Pokud máš i sportovní aktivity, tak bych doplnil VW Sharan 4×4 nebo Octavia 4×4 TDI nebo Škoda Scout 4×4 a nebo Subaru Forester.
Pokud jsi ometen finančně, tak buď Octavia 4×4 a pokud nejezdíš do terénu nebo na hory tak Ford C-MAX 1.6TDCI 80kW nebo Renault Scenic 1.5dCi nebo 1.9dCi.
Osobně jsem měl vždy kombiky, ale v poslední době mají všichni známí vyšší auta (Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Mazda 5, Ford Galaxy, Ford C-MAX). Takže s nimi občas jezdím a mohu porovnávat s mým Mondeem 2.2TDCI.
Výhoda oproti kombi je možnost sedět výš a víc nad předními koly. To znamená, že vidíš víc před sebe (skvělé v noci), prostor pro cestující je delší, děti i žena mají větší možnost pohybu, do kufru se více vejde. Po přesednutí do kombi si připadám jak v tanku nebo ponorce. Moc nízko a špatný výhled.
Samostatná kapitola je Subaru Forester, který používá letecké technologie a tak je neskutečně lehký (1400kg) a přitom má velmi tuhou karosérii. Nevýhodou je menší úložný prostor. Zato jede jak víno, s 2.0 motorem má zrychlení pod 10sec a s 4×4 a redukcí se vyhrabe úplně všude.
Neudělej stejnou chybu jako já a nekup kombi nebo sedan. A když už kombi, tak Ford Focus 1.6TDCI nebo 1.8TDCI. Vrátí se ti to na spotřebě.
[25]
22. 7. 2007 v 13:37PepaSFI
a že nikdo nezmínil Roomstera 🙂 pardon já jen tak vtipkuju.Kámoš má Kangoo 4×4 a k tomu dvojčata.Když se tam dají dvě sedačky tak se vedle ještě dá jakž takž sedět a hlavně ty odsouvací dveře.Nějak si nedovedu představit jak se na běžném parkovišti do auta s normálními dveřmi budou soukat dvě dětské sedačky a celý ten cirkus okolo.
[26]
23. 7. 2007 v 7:39Klaudius
[75] PepaSFI
Spominas dve detske sedacky. Skus si predstavit 3 detske sedacky. Vedla seba sa vojdu do minima aut. Moje autosedacky ulozene vedla seba na doraz meraju nieco cez 1320mm. Do Scenica sa mi vojdu, ale je to velmi tesne, zapinanie bezp. pasov dost obtiazne. Vojdu sa do vacsiny minivanov, ale uz napriklad takmer do ziadneho auta nizsej strednej. Neberies totiz v uvahu sirku interieru, ktoru vyrobca zvykne udavat, ale sirku medzi madlami dveri – presne medzi ne totiz sedacky zapadnu. A tento rozmer je u vacsiny aut nizsej strednej 1250-1280 mm. Vynimku tvori posledna generacia Focusu, cee´d som nemeral. Najlepsi z minivanov su Focus C-Max a VW Touran, uplne najlepsie su Kangoo a Tourneo Connect, ostatne auta tejto triedy som nemeral, ale bude to podobne. Zadne posuvne dvere su v tomto pripade tym najlepsim riesenim.
[27]
23. 7. 2007 v 9:50DR
Klaudius: ke třem dětským sedačkám potřebuješ taky tři děti ;-). Zadání článku bylo jedno dítě. Ale jinak souhlas, se třemi dětmi už potřebuješ spíš malý autobus :-).
K navrhovaným MPV. Doporučuju vyzkoušet na vlastní kůži, hlavně sedačky vzadu. Protože některá MPV mají vzadu vysokou podlahu, takže sedíte s koleny pod bradou a díky stavbě auta není kam si natáhnout nohy (třeba starý Evasion a jeho klony). Stejně tak nemusí mít každé MPV (a a ani neMPV) vzadu 3 tříbodové pásy, na prostřední sedačce může být jen dvoubodový – tím ale dětskou sedačku nepřipevníte. I vyšší stavba MPV může občas vadit, pokud chcete používat střešní nosič (vozíte kola, nebo střešní box) tak je k němu horší přístup – a do některých patrových garáží už MPV se střešním boxem nevjede kvůli velké výšce, zatímco normální auto ještě projde, limit může být i méně, než 2 metry.
Jinak proti MPVčkům nic nemám, je to dobrý kompromis mezi osobákem a dodávkou, spoustě lidí to vyhovuje. Ale když už MPV, tak pořádné, Grand Espace, nebo Grand Voyager, to už je slušný vnitřní prostor pro posádku i zavazadla.
[28]
23. 7. 2007 v 11:28Klaudius
[77] DR
Prave medzi tymi, co si spomenul, je jedno MPV, ktore ma priestorom vzadu totalne sklamalo. Konkretne Espace, je jedno, ci kratky alebo Grand. Vzadu je podlaha tak vysoka, ze pri nastupovani zavadim hlavou o hornu hranu vyrezu dveri, a mam pocit, ze sedim skoro na zemi – napriem makkej sedacke otlaceny zadok, nepodoprete stehna a kolena az pod bradou. V tomto je Scenic o celu triedu lepsi.
[29]
23. 7. 2007 v 13:30DR
Klaudius: u toho espace záleží, o jakém modelu (roku výroby) se bavíme. Tím víc je potřeba si to auto před koupí dobře vyzkoušet a hlavně mít předem srovnané v hlavě, co od toho auta chci a jak ho budu používat.
[30]
23. 7. 2007 v 14:23Klaudius
posledny model v roome
[31]
27. 7. 2007 v 14:31mehturt
jedine Focus 🙂
[32]
30. 7. 2007 v 6:41Klaudius
To MARIANEK:
KEDY BUDE POKRACOVANIE ?
[33]
31. 7. 2007 v 12:33palo
nechce sa mi to citat cele, gtiho prispevky ma hned na zaciatku „vycerpali“ 🙂 ale zhrnul by som to takto. Nie som sice milionar, ale ani socka, a napriek tomu ze byvam na slovensku :)) tak som pred narodenim dietata menil 3D male auto za rodinne 5D a paradoxne s gtiho tvrdenim vsetci moji znami s prichodom dietata si mozu dovolit nove auto! Co sa tyka investicii do prveho dietata, gtiho suma 100tis. je znacne prehnana, tolko nestalo dieta ani mojho kamosa, ktory sa topi v prachoch a velmi rad nakupuje a este radsej okoliu ukazuje, ake drahe veci si moze dovolit. Na rozdiel od GTI-ho asi mam dost kamaratov, ktory pri prvej navsteve doniesli nejaky dar, ako napr. spominane vysielacky, sterilizator, dokonca ohrievac mlieka do auta na 12V, baliky plienok atd… priznavam, najviac ma pocas prvych 2 rokov stali jednorazove plienky, ale zdaleka to nebolo 100tis. postielka zadarmo od kamosky + 2 litre za novy matrac, kocik za 10.000 prvy rok posluzil perfektne a je v pivnici odlozeny pre druheho syna a tak by som mohol menovat dalej…. a k autu? myslim ze pri jednom dietati v pohode posluzi akykolvek 5D hatchback z vyssie menovanych. My sme sa odvozili na civicu 5D aj na lyzovacky (sanky a lyze na strechu, kocik do kufra) aj letne dovolenky a nikdy sme nemali pocit, ze by sme potrebovali vacsie auto. btw. bicykle sa daju pozicat v kazdom normalnejsom letovisku 😉
[34]
31. 7. 2007 v 16:52marianek
82 Klaudius: Omlouvam se, ted mam v praci dulezity a dlouhotrvajici proces a casu neni nikdy dost. Navic jsem nebyl doma pres tyden. Bude, bude pomalu to uz dokoncuji.
[35]
1. 8. 2007 v 17:45pepocoollmann
zaujimave komentare, osobne mam ale dost dobre skusenosti s Mazdou MPV 2.0 DDTi (100 kW 136 k, 310 nm/2000). Auticko v bohatej vybave, ktore napriek prepchatiu vselijakou moznou i nemoznou elektronikou bolo a je bezporuchove a servis vidava len na pravidelnych kontrolach (ak samozrejme neratame opravu po zvedavych zlodejskych rucickach…). Na 1.7 tonove auto motor postaci, nie je to ziadny sportovec, ale da sa s nim celkovo svizne jazdit a dokonca ma aj super spotrebu…na dovolenke do talianska, 6-ti v aute, plny kufor a k tomu aj stresny box, a spotreba okolo 9 litrov, podotykam, ze sme prevazne jazdili na dialniciach, kde priemerna rychlost mohla byt okolo 150-160 km/h. Takze celkom slusny vysledok. Celkovo 7 miestny van s dvomi posuvnymi dverami s poistkou sa dokonca pisi aj dost bohatou multimedialnou vybavou a spickovym audiom, kde nechyba menic na 6 CD, 14 reprove audio s priestorovym zvukom, ci dalsimi zaujimavymi prvkami. Plysovy 7 miestny interier je skutocne 7 miestny, v tretom rade je dokonca tolko miesta, ze si deti vystru nohy…kazde sedadlo je samostatne regulovatelne, posuvatelne a vyberatelne. Taketo rocne auto sa dalo zohnat od predajcou ako predvadzacie aj so zarukou (ktora je v podstate aj zbytocna, kedze je auto doteraz bezporuchove, a to podotykam, ze dostava niekedy poriadne do tela…) za asi 750 000 SK. Takze teraz v bazaroch…sice sa tazko hlada, ale urcite to je lepsia volba ako dake nove male kombiky. Pre mladu rodinu, co nema peniaze moc nazvys, je asi hlupost kupovat nove auto. Ja osobne by som vsadil na daku jazdenku cez predajcu distribuovanu. Mal by som auto lacnejsie, respektive za tu istu cenu o dost lepsie…ale tot moj nazor. teraz je ale mojim malym snom Opel Cors OPC, vsak pre mna a frajerku postaci…na golf, plavaren, tenis…mno dobre…koniec.
[36]
3. 8. 2007 v 12:46perry
Taky jsme tenhle problém řešili asi před rokem, když se nám měl narodit potomek. Chtěli jsme auto co nejspolehlivější, prostorné a s nízkou spotřebou, samozřejmě za co nejméně peněz. Spolehlivost: jasně Japonec. Prostornost: kombík vyšší střední třídy. Spotřeba: diesel s common railem. Nakonec jsem volil mezi Mazdou 626 a Toyotou Avensis. Asi jsme měli štěstí, ale sehnal jsem Avensis z r. 2000. v nejvyšší výbavě, v kůži, s motorem 2l. D4-D a prům. spotřebou pod 6l. za 149tis.Kč, najeto měl 150tis. km. Rozvody a oleje stály 10tis. a od té doby do něj jen lejeme naftu, všude nás odveze a všechno pobere včetně třeba dvoumetrové postele.
[37]
3. 8. 2007 v 21:27parezzbablu
ja vozil dceru do dvou let veku v rusky Lade 2111 combi…a na dovoleny jsme se taky vlezli, kocarek (trojkombinace) se slozenej do kufru v pohode vlezl.
Ale prekvapujue me ze tu nikdo nezminil Dacii Logan MCV…ja ji vopravdu zvazoval. Jako rodinny vuz i jako auto na praci (delam technika u elektro firmy a porad vozim spoustu kramu) Jen mi na te dacii vadi slaboucky diesl rocne najedu pres 40tis km a s dieslem (tusim 55kW). Az do ni daj motor o vykonu cca 80kW tak do ni jdu :-).
No u me se situace vyvrbila tak ze jezdim Fiatem Ulysse 2.1TDE 80,5kW, digiklima 7 mist (standartne vozim pet sedacek). Za volantem me maximalne vyhovujici posezeni, na zadnich sedackach je to horsi uz to tu nekdo zminoval – kolena pomerne vysoko o proti zadku. Tribodovy pasy jsou na krajnich sedackech ve druhe rade sedadel a na treti rade sedadel jsou take tribodove pasy. Jen na prostredni sedacce ve druhe rade je dvoubodovy pas… ALE, sedadla se daji kazde samostatne vyndat, takze je mozne mit 2-7 mist dle aktualnich potreb.
[38]
28. 8. 2007 v 21:50martin
no co sa tu clovek nedozvie cez deticky kocariky naklady na dieta k autam
vela informacii z vas vypadlo uz to len nejak zmixovat a vyuzit:)
ale docela humorne debaty, bitky(krasne som sa nasmial) .
GTI drzim palec, dobre sa drzis aj ked tak do teba mlatia:)
ako aj vam ostatnym nadsencom a znalcom aut
good day
[39]
24. 10. 2007 v 22:19dusan
jdete do prdele kokoti autum vubec nerozumite
[40]
30. 1. 2008 v 14:26martin
Ford Scorpio 2.3 cob´mbi, tak rok 97, 98. Neni co resit. Pohodli, neporovnatelny prostor, spolehlivost a slusna spotreba. Jen nenarazit na kram, chce to si dele vybirat.
[41]
9. 4. 2008 v 19:15Eri
Ja jsem si koupil Ladu 2111 kombi a jsem max.spokojen.Levné auto díly,dobrý servis.Pohodlí,super prostor,spolehlivost,co víc potřebuje mladá rodinka? Ale každý má jiné priority.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.