-
NEJPRODAVANEJSI
V zajimavem clanku jsem nasel 50 nejprodavanejsich modelu v historii automobilismu. Vitez je vsem znamy a ocekavany. Najdeme tam i nekolik zajimavych a snad i prekvapivych jmen. Nekteri vyjmenovani se stale vyrabeji a mnozi zustali ve vzpominkach minulosti. V nekterych pripadech jde o vyborne, lec pouze regionalni vysledky, kdy vyborne prodeje jsou docileny hustotou zabydleni v danem regionu. V nekterych pripadech jde o celosvetovy uspech daneho modelu.
Cim automobilka docili uspechu danym prodejem teho ci onoho modelu? V tomto poradi jsou automobily nekolika segmentu. V techto pripadech jde o jiny pristup. Nekteri se proslavili vynikajici kvalitou, jini pouzivaji „donucovacich“ prostredku vytribenou PR, jini prichazeji ci prichazeli s necim novym, revolucnim coz zvedlo prodej daneho vyrobku. Ve vetsine pripadu jde o genialni smes vyse vypsanych .
Zde je slibeny prehled:
1. Toyota Corolla 32.0m Japan
2. Ford F-series 30.0m USA
3. VW Golf 25.0m Germany
4. VW Beetle 22.3m Germany
5. Ford Escort 20.0m Great Britain
6. Honda Civic 17.7m Japan
7. Ford Model T 16.5m USA
8. Honda Accord 15.8m Japan
9. VW Passat 14.1m Germany
10. Chevrolet Impala 14.0m USA
11. Ford Fiesta 12.5m Spain
12. Opel/Vauxhall Corsa 12.0m Spain
13. Oldsmobile Cutlass 11.9m USA
14. Chrysler Voyager 11.7m USA
15. Toyota Camry 10.5m Japan
16. Mazda 323 10.4m Japan
17. Opel/Vauxhall Astra/Kadett 10.0m Germany
18. BMW 3-series 9.8m Germany
19. Fiat Uno 9.2m Italy
20. Renault Clio 8.9m France
21. Renault 5 8.8m France
22. Ford Mustang 8.3m USA
23. Renault 4 8.2m France
24. Fiat Punto 6.9m Italy
25. Ford Taurus 6.8m USA
26. BMC Mini 6.7m Great Britain
27. Opel/Vauxhall Vectra 6.5m Germany
28. Chevrolet Cavalier 6.2m USA
29. Peugeot 206 6.1m France
30. Buick Le Sabre 6.0m USA
31. Nissan Sunny/Sentra 5.9m Japan
32. Ford Explorer 5.7m USA
33. Mitsubishi Galant 5.6m Japan
34. Ford Focus 5.5m Germany
35. Ford Crown Victoria 5.5m USA
36. Toyota Land Cruiser 5.3m Japan
37. Peugeot 205 5.3m France
38. Ford E-series 5.2m USA
39. Ford Ranger 5.1m USA
40. Chevrolet Camaro 4.8m USA
41. Fiat 126 4.7m Italy
42. Opel Ascona/Vauxhall Cavalier 4.4m Germany
43. Ford Model A 4.3m USA
44. Ford Cortina/Taunus 4.2m Great Britain
45. Pontiac Grand Am 4.0m USA
46. Citroen 2CV 3.9m France
47. Fiat 500 3.9m Italy
48. Fiat 127 3.8m Italy
49. Peugeot 504 3.7m France
50. Peugeot 405 3.5m FranceZajimavosti je obrovsky uspech vozu na sedmem miste. Ford Model T byl ve sve dobe absolutni senzaci a dodnes mu patri misto v mnoha srdcich. Druhym absolutnim vitezem je vuz na 36. miste. Toyota Land Cruiser je jedinym zastupcem sveho segmentu. Zaroven je dnes nejdrazsim vozem v teto padesatce.
Vysadni postaveni Toyoty Corolly neni tak neotresne jak by se mohlo zdat. Jak vime, Toyota omezila vyrobu Corolly na jedinou karoserii a to na sedan. Ford F-Series ma velkou sanci stat se nejprodavanejsim vozem v historii automobilismu. Jeho prodeje ale stabilne klesaji. Treti s velkym odstupem je VW Golf. Jeho situace je mnohem zapeklitejsi. Prodej se v roce 2006 snizil o ohromnych 12,4% oproti prodejum v roce 2005. Budoucnost tohoto vozu rozhodne sesta generace. .
PODIVNE ROZMERY NOVE SKODY SUPERB PRESTUPEK A TREST
28 Responses to NEJPRODAVANEJSI
[1]
30. 12. 2007 v 17:21Sleeper
Tak o 12,5 procenta méně Golfů… no je vidět, že VW s pětkovým golfem šlápl vedle, a to nejen designově…. Úspěchu una (je k němu připočítán i v současnosti v Brazílii vyráběný typ Mille?) se puntu zatím docílit nepodařilo ani ve třetí generaci, i když GP je opravdu povedené…
[2]
30. 12. 2007 v 17:33Majo
A audi A4-9mil.?
[3]
30. 12. 2007 v 17:40t613
Tyhle čísla mají jeden problém. Absolutně nic neříkají! Golf V má společného s Golfem I jen znak a název, a tak jsou na tom stejně vlastně všechny tyto modely. Jedinými měřitelnými vozy jsou v tabulce VW Brouk, Ford T, Citroen 2CV, Fiat 500 atd. Jen ony se vyráběly pouze z menšími úpravami, a tudíž jsou úspěšnými modely. Ostatní jsou jen marketingové hrátky s čísly a jmény. Tudíž tabulka o ničem. Kdyby si někdo dal práci a dal do nich jen nejprodávanější generaci, tak to by bylo o něčem jiném
[4]
30. 12. 2007 v 17:42Majo
t613: A čo ešte Corolla.:-D
[5]
30. 12. 2007 v 17:43marianek
[2] Majo: 9m prodanych aut behem 13 lete vyroby?
[6]
30. 12. 2007 v 17:46Majo
No neviem. Čítal som, že to platí aj pre Audi 80. A myslím, že tam zarátali aj A4. Mám v predajoch zmätok, ale 80 spolu s A4 by to tam dotiahla.
[7]
30. 12. 2007 v 17:46marianek
[3] t613: Absolutne souhlasim. Takove zebricky se ale shaneji velice slozite. Navic musime brat v uvahu take kupni silu populace, ktera ma behem let znacne vykyvy.
[8]
30. 12. 2007 v 17:46t613
to majo. golf jsem uvedl jako příklad, protože je tu nejznámější. to co sem napsal platí na všechny mnoho generační modely
[9]
30. 12. 2007 v 17:48Ricardo
Zajímavá tabulka, říká to ale jediné – že automobilovému světu vládne Ford, GM, Japonci, VW a Renault s Peugeotem…
[10]
30. 12. 2007 v 17:48Majo
613: Len pre upresnenie. Chrobáky mail spoločné so sebou niečo len pre laika. Tiež sa dosť odlišujú. Raz som dokonca čítal, že nemajú okrem mena so sebou nič spoločné. 😮
[11]
30. 12. 2007 v 17:52t613
marianek.. nejde přeci o kupní sílu populace. Ta navíc u Fordu T již dávno vymřela. Pokud mi někdo napíše že Corroly II se prodalo 3mil. kusů, a Golfů I patnáct milionů (dávám příklady, ne že se toho zase někdo chytne), tak v tom případě si řeknu: „ty brďo, úspěšná řada“. Jediné co z téhle sumy ovšem poznám je, že VW vyrobil nějaký počet hatchbacků s názvem Golf.
[12]
30. 12. 2007 v 17:54t613
majo.. ale určitě tam budou menší odchylky než mezi Corrolou I a X-generace. Laicky bych řekl, že mezi nimi bude rozdíl jako mezi Š105 a Š136.
[13]
30. 12. 2007 v 17:56Lonestarstate
Zajímavý přehled. Ne snad pro nějakou vypovídací hodnotu ale čistě jako zajímavost. Silně ho zkresluje taky, jak dlouho se automobilka rozhodne nezměnit jméno modelu. Mnohdy mají dvě auta rozdílných jmen společné víc techniky, než dvě auta stejného jména. 😉
[14]
30. 12. 2007 v 18:09marianek
[11] t613: u modelu jakym je napr. Golf, tedy u modelu, ktery se prodava prevazne jen v jednom regionu je kupni sila populace velice dulezita. Vykyvy v prodejich se ridi presne podle ni. Dobrym prikladem je Severni Evropa zacatkem 90. let. Zde doslo k utlumu, ktery muzeme nazvat krizi. Tedy takovy docasny utlum je mozny kdekoliv a skoro kdykoliv. Tyto utlumy se nejvice odrazi v prodejich nemovitosti. Pokles prodeju automobily je take velice razantni. Tedy pokud automobilka privede novou generaci tohoto modelu pred timto utlumem, zkresli to tim situaci a zaroven ucini tvou myslenku nerealnou a neproveditelnou.
[15]
30. 12. 2007 v 18:11marianek
[13] Lonestarstate: tato tabulka je pouhou zajimavosti. Vypovidaci hodnotu ma pouze velice hrubou. Prinejlepsim se zde da vypozorovat prodeje automobilek.
[16]
30. 12. 2007 v 18:14marianek
Zajimava by byla tabulka prodeju za poslednich deset let. Timto by byla vypovidajici hodnota podstatne vyssi.
[17]
30. 12. 2007 v 19:08t613
Bereš to moc ze široka. Třeba model T neměl rozhodně na růžích ustláno. Navíc automobilky, které se dostanou do této tabulky působí globálně. Navíc se snad bavíme o historicky úspěšných modelech a nikoliv o tabulce prodejnosti.
[18]
30. 12. 2007 v 19:37marianek
[17] t613: podobny utlum se odehrava prave ted v USA. Prodeje jdou rapidne dolu a s tim automobilky nemohou skoro nic delat. Hned jak se zvedne kupni sila populace, prodeje se zvednou.
Ford T mel naopak velike stesti. Prisel na svet v dobach zacinajiciho automobilismu, kdy poptavka byla velice vysoka. Prodej skoncil pred velkou krizi. Samozrejme, to neznamena, ze T Ford byl lepsim vozem nez Fordy vyrabene ve 30. letech 19.stol. Pouze kupni sila populace byla vyssi a timto se stal uspesnejsim.
[19]
30. 12. 2007 v 19:48t613
Já bych tam ty útlumy nebral. Úspěch (myslím historický) je v tom trefit se s konkrétním modelem do vhodné doby. Pokud se to automobilce nepovede, je její model (v porovnání s Broukem, nebo modelem T) prostě neúspěšný (i když je v daném období sakra výdělečný). Jinak samozřejmě, že žádný model nebude dosahovat prodejů brouka a modelu T, neboť ty se vyráběly několik desetiletí a dnešní modely maximálně let šest.
a trochu šťouravá.. vážně trváš na tom devatenáctém století? ;o)
[20]
30. 12. 2007 v 20:00marianek
[19] t613: samozrejme, ze ne. Dik za stouravou…
[21]
30. 12. 2007 v 20:03marianek
[19] t613: Tato tabulka je ale o prodejich. Prilis povrchne a suse napsana tabulka o tom, kolik vozu danych modelu se prodalo. Proto jsem napsal vyse, ze by me tato tabulka zajimala vic, kdyby byla rozdelena na dekady.
[22]
30. 12. 2007 v 21:09Ital
V tom žebříčku úplně chybí východoevropská produkce – Lady na bázi Fiatu 124 se vyrobilo tuším hodně přes 20 milionů a třeba našich škodovek s motorem vzadu od tisícovky po řadu 105/120/130 vzniklo přes 3 miliony kusů (r. 1964-1990).
[23]
31. 12. 2007 v 1:33peter
FORD FOCUS len 5,5 miliona? Hm..som myslel, ze je ich predanych viac:-O
[24]
31. 12. 2007 v 18:30Lonestarstate
Jo s tím útlumem v USA bych to neviděl nikterak rezolutně. Obzvlášťě když člověk čte třeba katalog od AMS, tak má pocit, že se všechny americké automobilky už prakticky od svého vzniku připravují jenom na krach a rušení modelů. V absolutních číslech (ne procentním podílu na trhu) prodává GM a Ford mnohem víc aut než před 10 lety, ještě mnohem víc než před 25 lety a několikanásobně víc než před 50 lety. Dlouhodobý statistiky mají totiž přecejenom větší váhu.
[25]
31. 12. 2007 v 19:40gld
a kde je lada? žigulákov sa bez väčších úprav vyrobilo tuším okolo 10 milionov
[26]
31. 12. 2007 v 20:05marianek
[24] Lonestarstate: Dlouhodobe statistiky maji svou vahu, na tom se shodneme. Zalezi ale jak jsou prezentovany. Takove 2-5 lete utlumy se v nich snadno ztrati.
Nynejsi utlum prodeju nemovitosti v USA je natolik alarmujici, ze vlada zmrazila rust uroku na pristich pet let (pokud si pamatuji spravne). Pokles prodeju automobilu nasleduje (nejde o tak zavazne investice). Rust cen benzinu je jen jednim z duvodu snizovani prodeju automobilu. Kupni sila obyvatelstva je duvodem hlavnim. Jednoduse receno, lidem dochazeji penize. Zde se bavime o tahounech ekonomie, tedy o stredni vrstve. Tuto situaci jsme jiz videli v polovine 30. let v USA a zacatkem 90. let v severni evrope (v mnohem mensim meritku).
[27]
31. 12. 2007 v 20:10marianek
[25] gld: Zajimavy postreh. Nedivil bych se, kdyby autori clanku ani nevedeli, ze takova automobilka opravdu existuje.
[28]
31. 12. 2007 v 21:01gld
To je možné, očividne je to nejaká americká štatistika, lenže keď už raz chcú robiť štatistiku najpredávanejších áut CELéHO sveta, tak tam proste lada žiguli (ospravedlnte že nepoznám presné číselné označenie modelu) patrí.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.