-
Mitsubishi 3000GT
Mitsubishi 3000GT
Myslím si, že Mitsubishi 3000GT je jedno z nejlepších aut, která byla kdy vyrobena.
Jízda
Naprosto skvělé!Vlastníme twin turbo a ten zátah!To se ani nedá slovy vyjádřit. A i na papíře je to i přes tu dobu výtečné. Zrychluje 0-100 za 5s, což i dnes poráží moderní GT(např. Jaguar XK, BMW 6 se slabšími motory, Aston-Martin V8 atd…). A to ani nemluvím o pružném zrychlení a té fyziku bořící trakci.
Vzhled
Také se mu nedá nic vyčíst – moderní, robustní….prostě GT jak má být! Kdybychom ho měli v řadě s ostatními super/sportovními vozy z té doby, většina z nich by vypadala jakoby ujela z vrakoviště.
Bezpečnost
Toto auto sice možná nikdy neprošlo crash testy, ale v reálném světě jsem snad většího „zachránce životů“ neviděl. Můj táta s ním měl nehodu ve 250 km/h.Vyletěl ze svodidel, dopadl na pole s řepou, 3x se odrazil přes přední část a udělal 5 vrutů. Auto po dopadu bylo sice na odpis, ale rám kabiny se ani moc nepoškodil (šly dokonce otvírat dveře!), a z auta táta vylezl – až na naražený krk -úplně zdravý. Auto bylo poté rozebráno a na díly prodáno.
Cena
Naprosto nizoučká. Za 265000 CZK je to, vzhledem k tomu vozu, úplný pakatel. A někdy zbyde dost na případné opravy a vrácení vozu do stavu, jako když vyjelo z showroomu.
Technické údaje
(U.S.A. verze)
Zrychlení 0-100 Km/h-5,0 s
Max rychlost 250Km/h (el. Omezena),cca 290Km/h bez omezovače
Výkon 320 koňských sil
Obsah motoru 2987ccm
Váha 1670kg
Pokud jste majiteli Mitsubishi 3000GT nebo máte příspěvky napište do komentářů.
Velmi vám děkuji za návštěvu a přeji hezký den.
Pokud Vás zajímá technika 3000GT je o ní můj následující článek ZDE
40 Responses to Mitsubishi 3000GT
[1]
13. 2. 2007 v 15:28pavel jansa
mám zájem o koupí 3000GT.Poradte
[2]
19. 2. 2007 v 19:51twin2rbo
Jojo, je to nadherna a nadcasova karka. Je na ni ale mnoho nazoru. Nekdo tvrdi, ze je ma v sobe prehnane moc elektroniky. Na svou dobu mozna (1.generace 1991) verze VR4 ma v sobe systemy, ktere ani moderni auta dnesni doby nemaji. A ty tvary, to si clovek zamiluje. Vypoukle blatniky, zakulacene obrysy, atd. Dnes se da opravdu poridit „temer“ za hubicku – i za mensi peniz nez je v clanku zminovano (podotknu vsak, ze stav auta tomu odpovida a je potreba do nej investovat jak penize, tak i cas, hodne a jeste vice casu…). V roce 1991 auto byla ultimatni verze VR4 10x drazsi. U nas jezdily Favority, Ziguli, Kilca, atp. (nic proti temto vozitkum) a na 3000GT se lidi divali, jakoby spadlo z nebe (pokud zrovna z nebe spadlo a bylo videt na cestach :o). Je mu vycitana jaho vaha – 1720kg opravdu neni pirko, ale kdyz se clovek skloni a podiva se mu „pod sukne“, tak se mu naskytne pohled na podvozek, ktery je opravdu mohutny – u ramen pocinaje a u kardanu (4×4) konce. I system nataceni zadni napravy u teto verze je dosti neobvykly. Elektronicky stavitelkny podvozek, ovladani vyfuku do Tour / Sport rezimu (to uz ale vetsina majitelu na aute davno nema, pokud auto prostlo redukci vahy a puvodni vyfuk byl nahrazen novym, mene restriktivnim), system 4×4, vodou chlazene twin turbo a da se rict vse na co si clovek u auta muze jen pomyslet – tahle karka to v sobe ma. To vsechno mi za to stoji, proto ji mam rad, at rika kazdy co chce. Je to jen otazka nazoru a vkusu.
Mitsu GT forever!!!
:o)
PS: Na mitsubishi.megaherz.cz bylo jedno na prodej…
[3]
25. 2. 2007 v 18:45musta
Souhlasím.Kupodivu, na naší 3000GT je vše i s elektronikou původní.
P.S.-Pavel Jansa-Hlavně zkontrolujte ten podvozek a elektroniku, aby tam nebyl zakopán pes a doporučuji Vám také vyhnout se kusům po tuninigu, 3000GT je velmi složité auto a tuneři mohli leccos pokazit, ne li zničit.
[4]
26. 2. 2007 v 15:24Big boy
Mega hnusný fotky kdes to vzal?
[5]
26. 2. 2007 v 18:35musta
Je to screenshot z GranTurisma 4.Vzhledem k mému zájmu uchovat anonymitu ačkoli jsme vlastníky Mitsubishi 3000GT nedávám konkrétní fotky.
[6]
27. 2. 2007 v 21:07twin2rbo
to musta:
Mas pravdu ohledne toho, ze Mitsu je docela dost sofistikovane vozitko. Je jich tu v CR sice paru na prodej (zahlidl sem v bazaru i bratricka z US – Dodge Stealth RT), ale clovek si nemuze moc vybirat. Ono vlastne ani neni zas tak z ceho. Po rozhodnuti, jestli jit do atmosfery nebo turba, uz opravdu moc voleb neni – pokud se nejaky objevi, neni moc dobre prehnane dlouho rozmyslet, nebo ho nekdo vyfoukne pred nosem. Kazdopadne, vetsina GTcek nepatri k autum ve stylu kup a jet. Chce to polecit, investovat, atd.
Ale je jich v republice (ve srovnani s jinymi A-typy), rekl bych, dost. Vcetne jednoho convertible (mezi nama, fakt krasavec :). Co se tyce tuneni – vzhled kary je pro me uchvatny. Nic nemenit. Motorove se spis jedna o opravy, nez upravy. A to tak nejak plati i u vseho ostatniho (v mem pripade).
Preju nadherne svezeni!
[7]
10. 4. 2007 v 10:55pavel
Zdarec,hledam kupce na tohle vozitko,koho by zajimalo vic napiste na linkss@seznam.cz
[8]
12. 4. 2007 v 18:58musta
Sorry, ale do dalšího nejdem. 🙂
[9]
20. 4. 2007 v 22:14petr
Auto je to krásný, ale o to víc mě zklamalo při jízdě. Ne že by to bylo špatný ale čekal jsem supersport a ne „jen“ sport. Navenek trochu klame, těch 320k je na tu hmotnost málo. Ale je fakt že jsem asi trochu rozmlsaný, mám lehčí a silnější auto. I když ne čtyřkolku. Ale v červené je skoro jak ferrari, bohužel pořád jen skoro. Ceny jsou ted ale super. Koukal jsem ted rychle na tipcars a co je to to dodge? Je uplně stejný nebo jen podobný?
[10]
21. 4. 2007 v 11:11musta
Podobný, technicky skoro stejný.Je to ošklivější 3000GT a variant Twin-Turbo se jich vyrobilo mnohem méně, o počtu s čirou optikou (náhrada „klapaček“) ani nemluvě.
[11]
21. 4. 2007 v 11:16musta
My ho máme jen jako sběratelskou raritu, protože verze VR-4 Twin-Turbo Targa California Ver. (California Version-naprosto plná výbava a doplňky, cca 10 koní navíc) v červené se jen tak nevidí.
[12]
21. 4. 2007 v 18:16turbo
jezdil sem v Dodge Stealth RT,coz je vlastne 3000 GT pro USA …sedel sem v ruznejch trhacich asfaltu,ale musim rict,ze tohle auto me proste dostalo …mel sem to po cloveku,co se v tom trochu vrtal,takze byl posunutej omezovac otacek …neskutecny zihadlo,ale dokazal sem jezdit i za 10l na sto,kdyz sem se drzel pod 3000 otacek a i tak auto jelo cca.130km/h …jinak co se tyce jizdnich vykonu,tak krizovatkovy souboje byly pro tohle auto uplna hracka …kdo nezazil,neuveri
[13]
22. 4. 2007 v 18:33musta
Ano, já to zažívám pravidelně, je to neuvěřitelné, jen pokud řídíte verzi VR-4 (4×4) tak to na křižovatkách moc nepouštět přes spojku, výměna celého inteligentního pohonu 4×4 není moc velká zábava.
[14]
22. 4. 2007 v 22:43turbo
ano, na tohle me puvodni majitel taky upozornoval …momentalne auto pouziva bratr v Praze a doufam, ze si moje rady ohledne pouzivani vzal k srdci …nevim, jak auto pusobi na Vase okoli, ale ja pocitoval, ze se mnou cim dal tim vice ridicu chtelo merit sily, i kdyz sem se svoji jizdou snazil maximalne splynout s davem …nekteri(patrne neznali schopnosti toho vozu) si to mereni sil doslova agresivne vynucovali, leckdy to bezprostredne hranicilo s ohrozovanim bezpecnosti a to se pak cloveku jizda znacne znechuti …navic se paradoxne postupem casu zacaly vyskytovat a mnozit ujmy na zdravi vozu a to od odrazeneho nebo odreneho laku az po prorezane pneumatiky …tohle se brachovi v Praze uz nestava a dokonce jednou mu v zime nekdo auto kompletne ocistil od snehu
[15]
3. 5. 2007 v 14:07T4GTR
Auto pěkné… tvůj tata neudrží volant při 250 km/h ??
[16]
3. 5. 2007 v 14:08T4GTR
Ps: mi máme Mitsubishi Glanant VR-4 a nemůžu mu nic vyknout a spotřeba se taky dá přežít… Mitsubihi a Nissan jsou nej značky
[17]
3. 5. 2007 v 16:30musta
Ono když ve 250 Km/h se auto z protisměru objeví u apexu (vnitřní straně) zatáčky tak je těžké zareagovat tak, aby se pokračovalo v jízdě.
[18]
6. 5. 2007 v 10:57annm
No,já osobně Mitsubishi nemám.Kamarád si ho koupil.Ale co bych chtěl podotknout-tady se baví všichni jen o závadách a co třeba takhle náhradní díly na toto auto???Co jsem se díval do různých katalogů tak jediný co jsem našel je přední světlo asi za 8000kč:-)Pak taky povinné ručení na auto který nějákejch 150Kw je asi 12000na rok a když přičtu tu spotřebu=musel bych mít výplatu jen pro to auto.Kdybych chtěl opravdu trochu sportovní auto asi bych si přidal nějákejch 60tis.k těm 250tis. a koupil bych si třeba Audi TT-výkonostně stejný,pozinkovaná karoserie,lepší dostupnost Nd a rok výr.-bude mladší než 3000gt.Ale je to věc názoru.
[19]
6. 5. 2007 v 19:18musta
To je pravda, náhradní díly mají odstrašující ceny, i povinné ručení atd. jsou docela nepříznivé, ale nejsem si vědom, že by se dalo Audi TT s 300 koňmi dalo sehnat za 310 000 CZK.
[20]
8. 5. 2007 v 8:01Ivan
čus lidi…docela zajimavý debatky…hlejte se … poraďte mi..mám možnost mít Dodge Stealth 3.0 twin turbo 4×4..je to mrkačka v býlý kůži netuším co je to za rok ale asi to bude 92-93..víc o tomhle typu nevím..hlavně aní nemám moc času něco schánět… koukal jsem že se pohybují v cenové elaci kolem 150tis ale jsou to obyč verze,buď mu chybí výkon nebo náhon….já ho můžu mít za kilko…poklepává na klice ale nová k tomu je…nějaké obavy mám ale myslím si že až tak hrozné to není…
[21]
10. 5. 2007 v 10:11annm
To musta:za 315tis.jsem ho našel v jednom on-line bazaru:-)Ale tak ne jenom TT ale co takhle Alfa Romeo Gtv??Pořizovací cena skvělá kolem 130tis.Výběr motorů 2.0,2.0T,3.2,3.2T A jsou na ní celkem i sehnatelné díly-(Italský díly jsou levnější než Japonský=)A výbavou se to neliší,vše v kůži,novější rok výroby,pozinkovaná kastle,Klima,vše v elektrice.
[22]
11. 5. 2007 v 12:51tropheus
Ahoj,
chtěl bych se poradit, nebo získat kontakt na radu. Mám 3000 GT VR4, 1992, minulý týden během jízdy chcíplo. Závada- přívodní hadička paliva. Auto po opravě hadičky hned fungovalo. Nechal jsem hned vyměnit svíčky (byly už špatné) a večer mi volali z opravny (neznačkové) že se jim potkaly ventily. Rozvoďák v pořádku.
Dotazy:
1) je možné, aby se při výměně svíček stalo něco, co to může způsobit? (nějaký neodborný zásah)?
2) Kolik může stát oprava?
3) není lepší sehnat nový motor?
4) není lepší prodat auto na součástky, i když doteď od koupě jezdilo 3 roky bez poruchy (těžko bych se s ním loučil)?
5) Za kolik by se jinak docela dobře funkční a zachovalé auto dalo s touto vadou prodat na náhr. díly?
[23]
11. 5. 2007 v 13:54Ivan
For tropheus:
Cus..docela se v tom vyznam..a řeknu tí jestli opravdu měnili jen svíčky tak to v každém připadě je blbost že se jim potkali ventily kůli tomu…bůch ví co s tím provedli..ale náhoda že rozvoďak měl dost najeto a v tu chvili že ti přeskočil..jestli náhodou stim neblbli…!jeto přeci kára a pochybuji že to nevyzkouší!!!
Každopádně po výměně ventilů může se stát že následky se můžou rozšířit na vačkovku a hlavně písty…myslím si že je dobré sehnat nějaký motůrek na náhradní díly..vždy se hodí…a obvzláště u těhle exluzivu…slyšel jsem že někde v praze někdo rozprodáva mitsu ale přesně nevím o jaký typ jde…zkus se podívat přes seznam nebo google na vyhledavání…
Další varianta je:zjistit rozměry tvých ventilů a přez kv kelly ,přes tabůlky sehnat něco..u japonců je dobré to že díly pasuji i z jiných modelů..mám s tím zkušeností…no,prostě si nech sundat palici a pak uvidíš jak je závada rozšířená!
[24]
11. 5. 2007 v 19:31musta
Doporučuji žádat náhradu škody a pak se rozhodnout pro řešení.
[25]
16. 5. 2007 v 15:28Ital
Ahojky, kde by se dala sehnat spojka za rozumny peníz,
na 3000gt twin turbo, r.1993 je to evropská verze, dík za radu.
[26]
16. 5. 2007 v 17:11turbo
tropheus – podle me to mechanici byli projet a prehnali to …sousedovi takhle nejakej pablb negramotnej v servisu oddelal alpinu …ihned bych to po nich chtel nahradit
[27]
19. 6. 2007 v 20:07Michal
čauky, taky si mažu na chleba paštiku v podobe Octavia RS, Golf GTI, WRX, apod. s 3000gt Twin Turbio z 94 roku. Je červený, takže budí vcelku slušnej respekt, když nekam přijede. A chtěl sem se zeptat, jestli by ste se nechteli někde srazit a všechno tak nějak probrat. Teda pokud už nejaký sleziny nemáte. Já ten poklad nemám zas tak dlouho, takže do toho ještě moc nevidim. Sem z Prahy, tak by sme to mohli udělat na pul cesty, aby na tom nikdo nebyl bit…
[28]
28. 6. 2007 v 8:04Petr
Ahojte vsichni mam na vas mega prosbu,shanim veskere informace o tomto aute.Potreboval bych hlavne poradit na co si dat pozor pri jeho koupi na kterou se chystam koncem tohoto roku,mam zajem o verzi 4×4 twin turbo. Predem vsem dekuji
[29]
28. 6. 2007 v 13:19musta
1.Zkontrolujte všechnu elektroniku od pohyblivých křídel až po interiér, elektronika je zde velice složitá.
2.Je potřeba vyhnout se obloukem kusům se zničeným pohonem 4×4, je to velice choulostivá věc!Po akceleraci přes spojku se většinou odkroutí a auto je nepoužitelné.
3.Motor, poslouchat, jestli tam nezní podezřelé zvuky, jako je rachtání, cinkání apod.A také funkci obou turb.
4.převodovka (jako u všech aut.)
5.Ložiska v kolech.
Toto je výčet toho nejpodstatnějšího, co se dá na tomto autě najít.Toto auto je jinak spolehlivé, ale nebylo konstruováno jako „blbuvzdorné“ a z toho pochází minimálně 50% chyb.Jinak je důležité jako u ostatních aut zkontrolovat, jestli auto není po havárii, případně jak je opraveno.Nebrat auta po tuningu a ani neriskovat a kupovat havarovaný, ještě neopravený vůz.Náhr. díly mají závratné ceny (sada litých kol-250 000 atd.)A co se týče obecných informací doporučuji přečíst si výše uvedený článek.Jinak přeji úspěšný lov a mnoho zábavy s tímto skvělým vozem (z vlastní zkušenosti vím, že je jí dost)!
[30]
10. 7. 2007 v 21:18Milan
Pánové, kdyby někdo věděl o solidním 3000Gt na prodej, prosím o info na můj email. Samozřejmě nejraději VR4 Twin Turbo. Díky :o)
[31]
15. 7. 2007 v 10:43Titan
Zdravím lidi, taky sháním 3000GT a i jedno jsem si vyhlídl v Praze na Černým mostu. ( http://www.cars.cz/xchanger/uni/carDetail.jsp?cid=11769541322180&ts=1182782979000&tab=undefined ) Nevíte někdo jestli je tohle auto OK a nebo jestli by nebyl někdo kdo má s tímto autem zkušenost byl ochotnej do toho baziku se mnou zajít a podívat se na něj? Díky 🙂 Můj mob: 607945464
[32]
26. 7. 2007 v 10:40ital
Ahoj, pokud scháníš 3000gt twin-turbo, prodávám, to toho vozu nedáš ani korunu, dobrý stav, neni to žádnej vylítanej kus.
[33]
6. 8. 2007 v 11:56lada
hoj chlapi shanim technicke informace o tří tisícovce gt mohlibysteme nekdo poslat na mejl.todle auto chci studovat.čím víc tím lím:) díky
[34]
12. 8. 2007 v 22:23Zdeněk
Zdar a sílu..
Shánim Mitsubishi 3000GT Twin-turbo nebo Dodge Stealth s motorem DOHC TURBO o výkonu 239kW/325k, jestli máte někdo zajímavej kousek, v perfektním stavu – nabídněte. Dík ..
[35]
13. 8. 2007 v 13:32ital
Ahoj
Podivej se na http://www.sauto.cz jsou tam 2 zajímavé kousky.
[36]
12. 11. 2007 v 7:29noname
To petr: a co mas za karu?
[37]
12. 11. 2007 v 19:03Mike
hele, mam cerny 3000GT 1997 a jsem z Prahy. neudelame na jare nejakej srazik? M
[38]
15. 11. 2007 v 6:28Kraken1850
Mam na prodej, Mitsu 1995 TT, s BBS kolama, ale ma pravostranne rizeni. Jezdi vyborne nebot je po vymemne motoru a ma udajne 28tis. mil. Na cene se dohodneme.
Vladimir
[39]
27. 2. 2008 v 18:04ina
prodam mitsubishi 3000 gt, PERFEKTNI technicky stav, 52000 km.
[40]
4. 5. 2008 v 12:45PEPE
Koupím GT3000 twin turbo.Cenou do 160000 Kč.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.