-
Drift
Drift
Dnes bych Vám chtěl říct(a hlavně ukázat) něco málo o driftu.Je to nové odvětví automobilového sportu, které vzniklo v Japonsku jako způsob projíždění zatáček v horách.Oblíbilo si ho mnoho lidí a později se v driftu začaly jezdit nelegální závody.Dnes je vše jinak, v driftu už se jezdí mistrovství světa-D1GP- a vůbec vše je profesionálnější (bez ilegality) a je znám po celém světě.
Jako auta se nejvíce používají japonské točivé zadokolky, ale dá se to provést i s lecjakým BMW či Chryslerem.Nejlepší auto pro drift by mělo být auto s točivým motorem a nejlépe samosvor. diferenciálem a pohonem na zadní nápravu.
Dnes bych Vám rád ukázal nějaké pěkné fotky z GranTurisma 4, což je velice realistický simulátor řízení.Jako auto jsem si vzal vítěze D1GP HKS Genki Hyper Nissan Silvia RS2 (drift se zad. poháněnou nápravou),Mini Cooper (drift „předokolek“) a Mitsubishi 3000GT VR-4 Twin-Turbo (Drift 4×4).
Pěkné driftováni na Nordschleife způsobem powerslide.
Toto je obzvláště oceňovaný způsob, během driftu se vymáčkne spojka a opět přidá plný plyn-obrovská vlna kouře, drastické na pneu.
I s předokolkou to jde, ale je to docela problém a oficiálně se to neuznává jako drift.
Opět Hyper Silvia, tentokrát v noci.
Se 4×4 se také dá driftovat, ale vyvolání driftu (ztráta trakce) je velice těžké a návrat trakce a směru jízdy taktéž, může skončit i v kačírku.Nejlépe se to dá zvládnout přes ruční brzdu.
Na závěr mohu ještě zmínit ideální auta na drift-Může to být legendární Toyota Corolla AE86 na které začínali skoro všechny hvězdy japonské drift scény (ale je velice nedostupná, ani v Německu není lehké ji sehnat), Nissan 200SX S13 (ten s „klapačkami“)nebo S14 a S15 (někdy také nazýván Nissan Silvia).A nakonec v našich podmínkách nejpoužívanější starší BMW.Pokud máte vyšší rozpočet přichází v úvahu ještě Toyota Supra.
Nutno ještě dodat, že navzdory všeobecné fámě MOTOCYKLY NEDRIFTUJÍ.Dá se to označit jako smýkání, popřípadě pálení gum.Důležitým kritériem driftu je doba driftu, což se na motorce udržet nedá, o vyšších rychlostech nemluvě.
Zkoušeli jste někdy driftovat?
Krétský motorismus Projížďka-Chrysler 300C HEMI
23 Responses to Drift
[1]
26. 5. 2007 v 23:16elvis
obrazky pekny ale proti videu jsou uplny nic. to video je naprosto dokonaly 🙂
[2]
27. 5. 2007 v 3:51já
Jak víš kde vzniklo driftovaní? to se mi zdá divný
[3]
27. 5. 2007 v 9:49Hds
Za krále driftu je považován Keiichi Tsuchiya, najděte si na youtube nějaký jeho videa, ten si to dává…
[4]
27. 5. 2007 v 11:13musta
Japonskem jsem si jist.
[5]
27. 5. 2007 v 11:48petrt
Tak tenhle sport moc nechápu, asi jim málo rejže 🙂 Ale hezky se na to kouká 🙂 Jak se to hodnotí? Jako kdo víc kouří tak vyhrál?:-)))
[6]
27. 5. 2007 v 12:56Agnus
taky by mě zajímalo jak se to hodnotí 🙂
[7]
27. 5. 2007 v 15:00Hds
Řekl bych že se to hodnotí podobně jak balet nebo krasobruslení 😛
[8]
27. 5. 2007 v 15:58musta
Hodnotí se rychlost, úhel natočení auta (jak moc to bere dveřmi) a způsob.
[9]
27. 5. 2007 v 21:23PepaSFI
zkuste to,je to zábava.Ale vzhledem k tomu že naprostá většina běžných aut jsou předovky tak zapomeňte na ty elegantní oblouky.Taky s ohledem na životnost gum to chce asfalt vyměnit za něco kluzčího.Nějaké ty prašné cesty nebo mokrý trávník,nebo samozřejmě v zimě nějaký ten sníh,jen pozor na díry.Ve smyku hrozí zničení kola,rozhození geometrie anebo dokonce převrácení auta.Ideální je když máte nějaké ty gumy na zničení co už by na silnici byly na pokutu.Taky se samozřejmě namáhá podvozek a hnací hřídele.Pak už jen vypnout zdravý rozum,nabrat rychlost a začít kroužit zatáčku.Když to začne klouzat tak to dostat do přetáčivého smyku.U některého auta stačí pohyb volantem,některá předovka je tak tvrdošíjně nedotáčivá že je potřeba pomoct si ručkou.A pak jen plyn na podlahu a volantem to ladit.Bude to trvat jen chvilku,kola se brzy chytnou a vrátí se do oblasti normální jízdy a taky asi nebude tolik místa na nějaké velkolepé oblouky ale bude to tam.Pojede to dveřma napřed navzdory poučkám že to s předovkou nejde.Ale až si urazíte kolo tak za mnou nechoďte,každej sám sobě blbcem.
[10]
27. 5. 2007 v 22:39Koni
no většině lidí, kteří jaksi nemaj an to aby ze svého Favorita udělali drift speciál doporučuji hru Live for Speed , jeden z nejrealističtějších simuláturů závodní jízdy a tak není problém i driftovat, na serverech je i hodnocení . Pokud si někdo občas zajel Needy protože ho baví auta tak at zkusí tohle a pozná pořádnou hru, Needy sou šit. Reálné chování to je to co ocení každej normální aspon trochu znalej člověk.
[11]
28. 5. 2007 v 0:11Baracudaj
Nechci schopnosti těchto japíků snižovat. S volantem to umí. Ale nesmí se zapomínat jakou používají techniku. Ty auta jsou naladěný jen na driftování. K tomu je uzpůsobený zavěšení a vůbec geometrie náprav, pohon zadních kol, diferenciál, rozložení hmotnosti a samozřejmě i velikost kol a použité pneumatiky. Díky tomu všemu (možná, že jsem na něco zapomněl) jsou jejich auta tak obratná a na limitu dobře ovladatelná, snadno mění směr…
[12]
29. 5. 2007 v 21:07Škoda drift
Nechápem čo s tým driftom.Každý starý škodovkár so 120 v zime je kráľom driftu – 30% volant a 70% plyn.Škoda len,že iba na snehu.Ale pre skalných je tu nová 120 (BMW -:).
[13]
1. 6. 2007 v 11:28Drifter
No, ve Škodovce stačí když je pořádně po dešti!
[14]
5. 6. 2007 v 21:46Perv-Zelená-škoda-120L
Drifter:nemusí být ani mokro když to necháš na dvojce a necháš motor dostat do pořádných otáček tak nepotřebuješ ani mokro…jen gumy… 😀
[15]
7. 6. 2007 v 10:56Dexxi
Hodnotí se: Nájezdová rychlost, zda to člověk do driftu rozhodí, nebo jde přes ručku, úhel driftu, čistota driftu, využití zatáčky, + body za pálení pneu. K tomu samozřejmě celkový dojem z jízdy, jako přechody z jedné zatáčky do druhé atd. Potom se jezdí battly a to už je trochu o něčem jiném. Jinak řeči o driftech s FWD si propsím odpusťte, to neníé žádný drift. Pokud si přečteš i pravidla oficiálních soutěžích v driftu, zjistíč, že FWD jsou zakázány a je to pouze pro RWD popřípadě 4WD a to většinou s odpojeným předním náhonem. Jinak v Japonsku jsou celkem 4 soutěže včetně D1GP. Jinak bych chtěl ještě reagovat na zdejší odpověď, jaký mají ty Japonci super káry a bez nich by to tak nedávali. Tak to co si popsal platí tak možná v D1GP, v dalších soutěžích, mám na mysli Japonsko je třeba zakázaný rám, auto musí mít min. seriovou audiosoustavzu, mají povelené pouze některé úpravy motoru atd.
[16]
16. 6. 2007 v 18:51musta
Dexxi:Vse pravda, jen bych chtel dodat, ze jsem obeznamen s tim, ze v profesionalnejsi urovni se FWD pouzit neda {nesmi}.Psal jsem to zde jen jako ukazku, ze na amaterske urovni se to nejak da i kdyz je to sporne.
[17]
23. 6. 2007 v 18:24step
Rada pro všechny co si dryft chtěji zajezdit a nemaji
na to auto nebo prašule.
Kupte si model 1:10 na drift a můžete jezdit jako o život .A případné rány mnohdy nic nestojí nebo prostě
je to únosný. Tedy potřebujete auto vysílačku a parkoviště, halu ,podzemní parkoviště ……. .
Hoj model.potřeby proGlides
Hoj Step
[18]
11. 7. 2007 v 19:38hanz
Heled te hosi mam dotaz,kdyz to beru s FF pres rucku, a hazim to do toho smyku je to taky drift???¨
Ne si delam prel 😉 Driftovat je fakt mazec kdy vlastne zalezi spis na tom jak si pohrajete se spojkou a s plynem…Tocit volantem umi kazdy ale zatacet plynem….;-)
[19]
10. 8. 2007 v 14:10Whoever
Tak zda sa mi ze vacsina nechape rozdiel medzi smykom, powerslidom a driftom.
Smyk: zvacsa nieco nechcene, comu ma zabranit elektronika.. vodic nema ziadnu kontrolu (lebo vazne necakal ze zrovna v tejto zakrute zahuci do rybnicka)
Powerslide: auto vojde normalne do zakruty a az v zakrute, tesne pred alebo po apexe staci pridat plyn (na zadnokolke) a auto vyjde zo zakruty po dverach (alebo sa pretoci do hodin 🙂 )
Drift: auto musi ist po dverach uz pred zakrutou, aj cez apex musi ist po dverach, aj vyjst po dverach. Cize auto musi driftovat este pred vjazdom do zakruty.
D1GP pouziva neuveritelne modifikovane auta, kazdy jeden sroubik je modifikovany na drifting, rozlozenie hmotnosti a priebeh tocaku su najdolezitejsie, samosvor taktiez (niektori mali torseny, ale myslim, ze su zakazane)
[20]
11. 12. 2007 v 15:24Pepa
nejdřív se nauč česky a pak machruj !
[21]
11. 12. 2007 v 19:32Standa Hajdušek
Pro vás, kteří sháníte levné pneu na drift nabízíme použité závodní slicky Pirelli nebo Dunlop či Matador. Rozměry 245/18/645 nebo 285/18/680 a 305/18/660
Cena za ks 500Kč
[22]
13. 8. 2008 v 11:25Snake
Drift je ta nejlepší věc kterou snad japonci vymysleli. Nejlepší simulace driftu je v zavodní hře race driver grid. Auto na drift nemusí být přemodifikovaný aby driftovalo božsky. Muj strejda má toyotu corolu sprinter (AE86), sehnal to za ani né 100 000kč a gumy na to seženete na každý skládce nebo vrakovišti skoro zadarmo. má na tom 13 kola a jede to jak ďas. Má tam akorát novej vejfuk a chladič, a valí to 120 km/h v driftu v pohodě. Takže mi tu nevykládejte o nějakejch super přemodofokovanejch autech aby to suprově driftovalo. Jo a super dráha kde se dá driftovat je u Mostu. Stačí dát vrátnýmu 200kč a on vás tam na celý odpoledne v pohodě pustí. Je to sranda. Zdarvim všechny driftery z jihlavy a driftu zdar!!!
[23]
15. 11. 2008 v 17:59CZECHDRIFT.cz
Nejaktuálnější web o českém driftování – http://www.czechdrift.cz
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.