-
BMW X5 3.0 d VS. Mercedes ML 320CDI
BMW X5 3.0d vs. Mercedes-Benz ML 320 CDI
Dnes bych se rád zabýval porovnáním těchto dvou vozů patřících do segmentu prémiových SUV, které každé po větší inovaci vstupují do dalšího kola souboje o zákazníky.Obě dvě auta jsem měl možnost testovat ve stejný den, takže článek bude jakýsi „zápas“.
Vzhled – První, co nás na autě zaujme, je právě vzhled.U těchto dvou vozů to bude pravděpodobně otázka Vašeho vlastního vkusu, protože obě mají „něco do sebe“. Mercedes-Benz ML rozhodně neurazí, dá se označit jako opravdu hezký. Kdežto BMW by tak leckdo označit nemusel, protože jeho design je velice komplikovaný a to nemusí sednout každému, ale nemůžeme mu upřít jistou poutavost..Oproti Mercedesu je o dost širší, což je rozhodně klad, auto nevypadá tak, „budkovitě“.Na přední části se odehrálo hodně změn oproti předchozímu modelu. Největší zlepšení však asi prodělala záď vozu. Imponují zde obzvláště nově přepracovaná světla, která vypadají v noci zajímavě. Mercedes ML se vcelku jeví jako logická evoluce staršího ML, je o dost uhlazenější a vypadá dynamičtěji. Velkým zlepšením oproti standardu je paket AMG, zahrnující jiné nárazníky s velice agresivním designem. Takže je to nerozhodně, obě auta jsou velice hezká. 1:1
Interiér – Jak BMW, tak i Mercedes-Benz ML, se vyznačují velice propracovanými interiéry s kvalitním zpracováním. U Mercedesu by jste si klidně po ránu mohli splést, že už nesedíte doma na gauči. Je velice příjemný a útulný .Také systém Command mi přišel přívětivější než známý iDrive, ovládá se jednodušeji. Sedadla jsou také velmi pohodlná.
V interiéru BMW naopak přichází tvrdé probuzení. Design interiéru je velice strohý, ovšem nelze mu upřít perfektní funkčnost. Palubní deska ve tvaru jakési vlny postrádá tu útulnost, kterou oplývá Mercedes. Multimediální rozhraní iDrive není špatné, ale jeho ovládání mi přišlo mnohem méně intuitivní než Command. Sedadla jsou stejně jako u Mercedesu velice pohodlná. Za mě je to u interiérů 1:2 ve prospěch Mercedesu.
Jízda – Zde přichází asi největší rozdíl mezi oběma vozy. Mercedes jsem měl možnost testovat jak se vzduchovým podvozkem Airmatic, tak i s normálním podvozkem. Oba tyto podvozky jsou velice pohodlné, perfektně filtrují silnici, ale kvůli rozsáhlým možnostem nastavení bych volil Airmatic, za oproti ostatním příplatkovým položkám směšných 40 000 CZK (Command cca 80 000CZK). Díky Airmaticu je možné hodně měnit charakter vozu, na komfortní nastavení je vůz skutečně pohodlný, skoro není poznat kvalita českých silnic. Při sportovním nastavení se citelně zmenší náklony a dá se jet ostřeji. Motoru není co vytknout, tichý, kultivovaný a má perfektní zátah. BMW má ryze sportovní charakter, ne/kvalitu silnice opravdu cítíte do poslední nerovné záplaty. Motor je oproti ML o něco silnější a má lepší zátah. Takže, zde je to opravdu otázka zákazníkových priorit. Ovšem můj názor je, že prémiové SUV není auto, které by nutně potřebovalo sportovní charakter, takže oceňuji spíš luxusní „svézo“ v příijemném prostředí, odizolované od okolního světa. Obě auta jsou skvělá a právem si zaslouží svůj prodejní úspěch, ale u mě to vyhrává Mercedes-Benz ML. 1:3
Jaké auto by vyhrálo u Vás?- BMW X5 3.0d
- Mercedes ML320CDI
- Nerozhodně
Toyota FJ Opel Frontera 3.2 V6-TDI killer
20 Responses to BMW X5 3.0 d VS. Mercedes ML 320CDI
[1]
16. 4. 2008 v 21:21Alessio
Ml…jednoznačně…není o čem 🙂
[2]
16. 4. 2008 v 21:27martin
ML-dosluhujuca krasna!
[3]
16. 4. 2008 v 21:57Michal
ML je nadherne, X5 neni skareda, ale ML je mi sympatictejsi
[4]
16. 4. 2008 v 22:19McMac
mně se třeba líbí více X5, resp. volil bych ho spíše, protože i když není tak pohodlný, nabízí podle mě dostatečně komfortní svezení a zároveň zpětná vazba je výborná. Tyto vozy jsou skutečně pouze o osobních preferencích nejen o dsignu, ale celkově. Já volím SUV pro řidiče – BMW 🙂
[5]
17. 4. 2008 v 8:08tomas
Jendoznacne som za X5, mam este stary model ale uz posledny aj s chiptuningom 3,0d 267PS.
ML bolo tiez vo vybere, jasne nie je zle ale ten interier je maly, tlacil som sa tam ako v malom aute. X5 je na tom lepsie lebo je inak riesena, kazdopadne na X5 Mercedes v jazdnych vlastnostiach skratka nema ani nahodou. Motor taha ako besna svina a auto sedi neskutocne.
Je to fakt len otazka priorit kto co chce, ale podla mna spravodlivo je BMW na to lepsie a tu este ide o novy model, pricom ML je uz starsie
[6]
17. 4. 2008 v 8:47AG
i já bych se klonil k ML.Souhlasím s tomasem,že jízdními vlastnostmi boduje X5,ale nová automatická převodovka v ML by toto zastínila.A design je ryze subjektivní záležitos.Až do této generace ML byla jasně lepší X5,teprve teď ML naplno sekunduje.
[7]
17. 4. 2008 v 9:36McMac
to AG: nesouhlasím, že by 7G byla až o tolik lepší než Steptronic v BMW, obě řadí výborně a kromě jednoho rychlostního stupně je rozdíl téměř nepostřehnutelný natož aby zastínil jízdní vlastnosti BMW
[8]
17. 4. 2008 v 10:12Dinar
Smysl velkých SUV pořád vidím v mixu praktičnosti a jízdních vlastností, hlavně v oblasti komfortu, limuzín vyšší střední. Při jejich velikosti a váze dokáže požadované nejlépe zvládnout vzduchový podvozek. Jeho absence u BMW je zásadním handicapem, to auto je prostě hrubě nekomfortní, a jeho agilita oproti „vzduchové“ konkurenci není o tolik lepší, aby tento zásadní handicap dokázala smazat. A vůbec, psát o zpětné vazbě ve vztahu k dvoutunové čtyřkolce, je úsměvné, ale na toto téma už tu pár diskusí proběhlo. V tomto souboji musí díky svému nefalšovanému SUV charakteru vyhrát ML, byť motor i převodovku má o chlup lepší X5ka.
[9]
17. 4. 2008 v 10:15AG
No já si myslím,že je to rozdíl,který vidíte i cítíte.nepřijde mi nevýrazný.natož nepostřehnutelný.Ta převodovka je dokonalá.Tím samozřejmě nepopírám jízdní vlastnosti pětky,ta sedí jako přibitá.
[10]
17. 4. 2008 v 10:30Dinar
AG: taky bych řekl, že rozdíl je postřehnutelný, 7-G tronic je výborná převodovka, ale srovnával bych ji v rychlosti s posledními tiptroniky, i když oproti nim je o něco hladší, ale v rychlosti (mluvíme o podřazování, nahoru jsou dneska rychlí všichni) je poslední inkarnace steptronicu lepší, a co je u ní opravdu dotaženo k dokonalosti, to je naprostá absence nevhodných přeřazení v zatáčkách, které se 7-G občas nevyhne. Možná je to tím jedním stupněm navíc, ale Steptronic je prostě celkově o malý kousek lepší. Na druhou stranu, kombinace SUV, velkého dýzlu a automatu už z podstaty nabádá k uvolněnosti, tohle jsou pohodové kombinace s dostatkem síly, minimální rozdíly mezi převodovkami v celkovém pohledu na auto nemůžou hrát roli.
[11]
17. 4. 2008 v 12:00AG
to Dinar: vidíš,to já měl ze srovnání obou aut lepší pocit z reakcí 7G,než Steptronicu,7G navozuje pocit hladkého,naprosto kultivovaného a dokonale načasovaného chodu.Jinak jde samozřejmě o pocity a potřeby samotného řidiče,ML je schopno poskytnout větší komfort,pětka poslušně plní (na svou hmotnost až neuvěřitelně) řidičovy závodnické ambice.Zajímavé by bylo srovnání výkonů co se týče průchodu terénem.To jsem zatím bohužel ještě nezkoušel,zůstal jsem ostudně pouze na silnici.
[12]
17. 4. 2008 v 12:31Dinar
S X5kou do terénu smysl jezdit nemá, ale polní/lesní cestu, kam se maximálně, jako většina ostatních SUV podívá, to stačí. Mě se to jako letitému zákazníkovi BMW nepíše dobře, ale prostě naladěním X5ky neumí BMW vyhmátnout podstatu velkého SUV. S tím autem se stejně „závodit“ nedá, třebaže ostřejší a do těžka naladěné řízení, ve srovnání s ML, Q7, Touaregem atd. dává ve spojení s kamenným podvozkem iluzi ovladatelnějšího auta, prostě všude mimo okruh to ML na vzduchu pojede bez problémů v závěsu za X5kou, bude stejně rychlé a účinné s jen s trochu většími náklony. Na nějaké rozbité okresce pak řidič „závodník“ v X5, pokud bude brát aspoň trochu ohled na své zuby a podvozek auta, ubere tam, kde se ML jen tak přenese.
[13]
17. 4. 2008 v 12:36AG
Tím terénem nemyslím ostrou trať v Hummer centru,ale právě dlouhou táhlou horší polní,kam jsou tato auta primárně určena.Tam bych také tipoval ML,proto jsem mu také v celkovém hodnocení dal přednost.
[14]
17. 4. 2008 v 23:07996 Turbo
Ahoj,
novou X5 mam doma v garazi..ne sice v klasickem 3.0d nybrz 3.0Sd…takze k motoru se vyjadrovat nebudu,ikdyz sem testoval jak ML 320CDI tak X5 v 3.0d-oba v nejvyssi vybave..uz je to nejaka chvile takze me dojmy by byly zkreslene.Nicmene bych se chtel vyjadrit k tomu pohodli.Komfortni priplatkove sedacky se nedaji s nejvyssi radou v ML vubec srovnat…tim myslim ve prospech X5.BMW tvrde je,ale na X5 mam 20kola a se vdzuchovym podvozkem to neni zadna hruza ani na nerovnostech nasich cest.Jasne,ze ML bude vzdy mekci,je to mercedes,ale proste komfort cestovani-jizdni vlastnosti mi prijdou u X5 opravdu vys-rychlost prujezdu zatacek,posez za volantem a to jak se budete citit po 200km na volantem.Polstrovani a anatomie priplatkovych sedaku u bmw zkratka o tridu vys-mercedes v tech priplatkovych nenabizi alternativu S-classe,zatimco X5 se tem z rady 7 blizi,viz napr.podhlavnik.
Nic no,to je jen dalsi nazor zaujateho majitele.tak hezky den vsem:-)
[15]
18. 4. 2008 v 13:34Dinar
[14] Máš nejspíš na mysli Adaptive drive, ale to není vzduchový podvozek. Na druhé straně, ještě jsem X5kou tímto vybavenou nejel, nechci to zatracovat, naopak jsem rád, že se dočítám, že to opravdu funguje, až mé současné SUV půjde z domu, budu rád, když budu moct zpět k BMW, velmi me láká X6ka. 😉
[16]
18. 4. 2008 v 17:43mb
na zábavu je nejlepší Navara, nevadí mi poškrábaný lak z lesa, mám poškrábanou korbu a nevadí mi bahno pod sedačkama. X5 nebo ML …maximálně do města 🙂 za ty prachy si užiju zábavy víc, ještě jsem neviděl ml nebo x5 s bahnem na střeše, ale teď vážně vzhledem k tomu že mám doma medvěda, tak bych volil ML, ale pouze proto že jsem na mercedesy a mám tu značku rád, i přes to, že BMW je agilnější, sportovnější.
[17]
18. 4. 2008 v 20:08996 Turbo
Dinar,mb:
jojo souhlasim mate pravdu.A omlouvam se za ten „vzduchovy podvozek“ je to ten priplatkovy aktivni adaptivni podvozek,ale nevim na jake bazi pracuje,zda vzduch nebo neco jineho.A s tim terenem souhlasim.X5 nikdy do lesa nepojede.Na druhou stranu mame jeste Range Rovera a ten sice v lese byl,ale jen z povinnosti.To je pak uz otazka priorit co clovek s autem zamysli.
[18]
19. 4. 2008 v 13:15marty321
oooo jak já zbožňuju auta a taky mám rád svého miláčka v garáži a proto mu kupuji jen prvotřídní věci ze skvělého obchodu takže klikněte na web a mrkněte
[19]
29. 9. 2008 v 15:34A_Smitec
Mercedes přežívá už jen z tradice … ML je pro telátka :))
[20]
22. 11. 2008 v 9:49Brabus
Zkoušel jsem ML se vzduchovým podvozkem v terénu. To co to auto projelo, jsem ani nečekal. Opravdu mě velmi mile překvapilo (předtím jsem měl Toyotu Landcruiser). Ale není to auto na drsné ježdění, takže asi by dost trpělo.
Měl jsem možnost se svést i s X5, ale s tím starším modelem. I když jsem příznivce Mercedesu, tak i s X5 se jezdí pěkně. Jezdil jsem jen ale silnice. Ale taky by X5 slušel vzduch podvozek. Kdo ho zkusí, tak už asi nebude chtít na normální péra.
Je to o tom kdo má k jaké značce blíž a tím i oželí nějaké ty mínusy.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.