-
Lekce 15: Pravá nebo levá?
Rozšířil se nám tady takový malý nešvar. Děti sice neříkají slovíčko „prcat“ (i když asi jo), ale někteří řidiči chtějí oprcávat jiné.
Překvapivě poztovní reakce na nepřekvapivě negativní reakce na Lekci 13 mě přesvědčily, že má smysl psát tento blog dál. Ale nejsou to pouze tyto reakce, co mě přesvědčilo. Je to i chování některých z nás řidičů. Dnes si popíšeme pěknou českou vlastnost, takzvané vychcánkovství.
Jako děti
Asi každý z nás hned v první třídě na základní škole začal ve frontě na oběd předbíhat. Možná nás to naučili naši rodiče, pro které to byl jediný způsob, jak se dostat tu k chlebu, tu k mléku nebo toaletnímu papíru. Tehdy se pro ně jednalo o nutnost, na nás mladší se to přeneslo tak nějak samospádem.
A většina z nás, kteří mají trochu rozumu, s tímto nešvarem přestali už ve třídě druhé, protože si uvědomili, že si za cenu příliš velkého úsilí ppříliš nepomohou, protože na ně čeká maximálně oschlý knedlík a UHO (pro mladší ročníky- univerzální hnědá omáčka, „oblíbená“ potrava na základních školách).
V každém případě většina z nás vyšla ze základní školy minimálně s pocitem, že to za to nestojí, v nejlepším případě s vštípeným morálním ponaučením, že se to nedělá.Každý nemá rozum
Ale i na základních školách jsme měli za spolužáky mnoho těch, kteří vycházeli s pětkami, a o jejich morálně volních vlastnostech si dodnes myslíme své. Člověk by řekl, že je od těchto lidech natolik odlišný, že se s nimi už nikdy v životě nesetká. Jenže jak už jsme si řekli několikrát v naší autoškole, silnice je místo, kde se tak nějak nutně potkáme jednou všichni, že.
A tak spoustu vychcánků jezdí po našich cestách stylem, který ani nezaslouží komentář. Ale když je někdo grafoman, tak o tom napíše.
A proto se vám může stát, že v klidu čekáte na dvouproudé silnici v levém pruhu v koloně na obočení doleva, a z ničeho nic se přiřítí v pravém pruhu auto a střihne to doleva. Jedná se o jakousi hru. Když se nad tím zamyslíte, je to něco jiného, než předbíhání v té frontě na oběd? To, za které jste se už ve druhé třídě styděli? Já myslím, že ano.
Původně jsem měl za to, že takového jednání se doupuštějí lidé se silnými a drahými auty. Ale podle posledních pozorování je tomu jinak. Skutečně silná a skutečně drahá auta budou většinou trpělivě čekat ve frontě, protože jejich majitelé jsou takříkajíc vyladěni. Nějaké to hemžení jim může být ukradené.
Tady se spíše jedná o zástupy superbů a passatů, tedy masovek. Důvod je prostý. Tato auta nejčastěji řídí „manažeři“, většinou rychlokvašky, přesvědčené o své nadřazenosti, protože oni zrovna teď musejí být na schůzce dva bloky od své kanceláře. Bohužel to auto za to nemůže, že páníček je debil.Bacha na ně
Kolega D-Fens těmto lidem říká zmrdi. Na tom označení něco je. Dávejte pozor. Pokud se totiž někdo chová takto, obvykle nebere ohled na ostatní. V jeho mrňavém mozečku totiž netuší, že když někam odbočujete, nemáte důvod koukat se do vnějšího zrcátka na opačné straně. A tak se může stát, že ho přiskřípnete v pruhu, kam zcela poprávu jedete a zařinčí plechy. To si vyslechnete nadávek…
Co s takovými lidmi? Jen doufat, že na ně na silnici nenarazíte. Jsou to ti samí, co ve frontě na oběd předbíhali ještě vloni, když studovali MBA (mladej, blbej, agresivní). A pro 4/5 komentujících z Lekce 13 – ano, drtivá většina má na poznávací značce A…
Lekce 16: Do auta ne! Lekce 13: Jízda v cizím Brně
19 Responses to Lekce 15: Pravá nebo levá?
[1]
6. 1. 2008 v 17:19Tomiss
Vítej zpátky:-))
[2]
6. 1. 2008 v 17:25Alessio
ono se není co divit, protože 4/5 významných flotilových firem u nás jsou v Praze a okolí 😀
[3]
6. 1. 2008 v 17:46marianek
Toto je kazdodenni jev na divokem vychode. Naucil jsem se ho jiz prehlizet. Obcas se najde uvedomnely policista, ktery je nahodou svedkem tohoto az usmevneho pocinani jednoduche duse a vykona svou povinnost a funkci. Sam jsem byl ucastnikem takoveho „skripnuti“, plechy nastesti nerincely, ale vyslechl jsem si radu i novych nadavek, ktere jsem presel s klidem a diplomaci, coz dotycneho znervoznilo jeste vic. Krizovatka se mazitim zaplnila natolik, ze pokud se jeste nevyprazdnila, dotycny tam stoji a nadava dodnes.
[4]
6. 1. 2008 v 17:48kkk
pekny, pravdivy:)
[5]
7. 1. 2008 v 7:55element5
Tak to jsem rád, že jsi na nás nezanevřel. Ať ti to píše i letos.
[6]
7. 1. 2008 v 9:31Sybok_ok
Ano ve vetsine pripadu maji na znacce A a nemusi to byt nutne middle management. Nejvetsi spechalove jsou dealeri, obchodnici, poradci a podobni. Z nejvetsi pravdepodobnosti jsou odnekud z maleho mesta, do Prahy sli za praci (nic proti ovsem), v tydnu spechaj aby toho co nejvic udelali, o vikendu prijedou zpet k sobe na „venkov“, vytahuji se se svoji sluzebni ocktavii, superbem (whatever) a kazej povest nam slusnym prazakum :).
[7]
7. 1. 2008 v 14:31forester
A já myslel že jsi to už zabalil …
[8]
7. 1. 2008 v 17:51sam
Tak tady se musím přidat chtě nechtě. Tato sviňárna je denní praxí. Když stojím jako idiot v té dlouhé frontě a vidím jak MASOVĚ projiždí zástupy těchhle hajzlů, až na semaforu to švihnou do mého průhu a další masa je tam ochotně pouští, vidím rudě. A mockrát jsem měl chuť už taky vyrazit dopředu. Neudělal jsem to- byl bych stejné hovado. Ale co dělat? Pokud jsem už u semaforu, tak se přede mě ten zmetek nedostane, ale chápu, že spousta lidí na to nemá nervy riskovat ještě vlstní plechy. A policajti? Nedávno na Letné (typický příklad každodenního „pruhového idiotství). Koukali jen na to, jak se to přímo před nimi hemží …. a ….. nic. Pak najednou vyrazili taky dopředu. Říkal jsem si, že jdou po tom jednom zmetkovi. Asi tušíte, že nic takovýho. Jen udělali to samé a jeli pryč (bez majáku pochopitelně). Tomu se říká výchova řidičů! Má někdo nápad co s tím ??
[9]
8. 1. 2008 v 10:13milý stydlín
Docela by mě zajímal postoj těch inteligentů, část z nich sem jistě také chodí, ale nikdo se k tomu nepřizná 🙂
Dnes do mě jeden takový blb nebýt mé ostražitosti naboural. Telefonoval, ani se nepodíval a vlétl z vedlejší na hlavní přímo do mě. Bylo to o pár čísel…
[10]
8. 1. 2008 v 10:25da_b0mb
No ja myslim, ze na znacce vubec nesejde…prasata jezdej v cemkoli…Nedavno jsem predjizdel „potunenou“ Lagunu a borec nejak nemohl rozdejchat moji troufalost…tak z 80 to tahnul az na nejakejch 150…jeli jsme vedle sebe az k zatacce, kde jsem teda uznal, ze mi za to nestoji a zaradil jsem se zpatky za nej. On dojel kolonu a zacal ji predjizdet aniz by videl do protismeru…samozrejme, ze vyjely v protismeru auta, ktery se musely uhejbat az do pangejtu aby nam borec mohl ukazat, jak je hustej („hustej“). Dalsi zkusenost…mimo obec Audi A6, borec jede pod limit a jeste mi uhejba a dela prostor pro predjeti, rikam si ok, to je fer. Hm, jakmile jsem se objevil vedle nej tak opet nohu na plyn…sice jsem ho predjel, ale sotva jsem se zaradil do pruhu, tak me musel predjet zpatky…..A mel z toho hroznou srandu. Dojet ho na svetlech, tak by snad stalo za to ho z toho auta vytahnout
[11]
8. 1. 2008 v 15:05Punisher
Někdy mám skutečně rudo před očima, ale když vyběhnu z auta, tak se provinilci zamknou a nikdo nechce diskutovat – takže už jsem udělal několik lavórů do dveří a blatníků, ukopl pár zrcátek, rozbil střešní okno..
[12]
8. 1. 2008 v 16:13jaaa
robim to tiez niekedy, ale je to „to“ len z pohladu tych stojacich v lavom pruhu 😀
priklad: (tazko sa to popisuje). krizovatka s 3 alebo 4 pruhmi, lavy odbocovaci, velmi frekventovany, pravidelne v nom stoja auta 300-400m, ostane su prazdne. asi 50m pred krizovatkou (este na urovni prerusovanych deliacich ciar) je vedlajsia ulica, z ktorej vychadzam a potrebujem ist do toho laveho pruhu. takze davam prednost, v rovnych nic nejde, v odbocovacom kolona. postavim sa vo vedlajsom pruhu, predny roh auta nasmerovany do medzery medzi stojace auta, zapnuty blinker. blikne zelena, kokotko pred ktoreho chcem ist ma ani za cenu svojho rozbiteho blatnika nepusti – TOTO JE TIEZ NOVODOBY FOLKLOR, ktory sa uplatnuje aj pri „zipsovani“, proste „blinker, rad by som sa zaradil“ pre mnohych znamena „slapni na plyn, nech si prvy“. pritom ten dotycny videl ze vychadzam z bocnej ulicky a tudiz som ho nepredbehol ako vychcalek, ani sa nemam ako dostat na koniec kolony aj ked by som rad, proste nepusti. a to je dovod, preco na to slapnut, najst si vhodnu medzeru pred nejakym zaspatym co dlho hlada jednotku alebo polohu pedalu na zaber spojky a strihnut to pred neho tesne pred semaforom. v danom momente je mi dost jedno, co si o mne kto mysli 🙂
[13]
8. 1. 2008 v 16:42nextright
Punisher: Promiň, ale to se chováš jak debil, a ještě hůř, než ti vychcánci. Schválně píšu v postu, že auto nemůže za to, že páníček je debil…
[14]
8. 1. 2008 v 17:54miso
Punisher: Ty si pekny magor, asi vyholena bezkrka, hlava bez mozgu, vsak? Odporucam liecenie na tvoju agresivitu.
[15]
9. 1. 2008 v 1:14Punisher
miso: Až tě někdy blbec vytlačí do protisměru, proti tobě náklaďák, vlítneš na chodník, tam kočárek… přestaneš blbě kecat o vyholenejch hlavách. Vždyť on se přece ničeho nedopustil, on jen začal předjíždět, když už byl předjížděn…a že mohl zabít několik lidí?
[16]
9. 1. 2008 v 14:35miso
O com to tocis? Tebe sa to stalo? A uz tolko krat kolko si tu popisoval? Sa nad sebou zamysli.
[17]
9. 1. 2008 v 21:28tom
jednoho takovýho vola bych teď potřeboval. hnije mi předek a kdyby mi chtěl někdo z povinnýho zaplatit blatník tak nejsem proti…
[18]
10. 1. 2008 v 3:02robi
Bohužel je to statisticky opravdu i o autech resp. automobilkách. Moje zkušenost hovoří zcela jasně o tom, že takovýchto a spousty dalších prasáren se na 90% dočkám od vozů Škoda počínaje ve městě i Fabií HTP, pokračuje většinou dalšími značkami koncernu VW případně ještě BMW. Kdo se naopak většinou s klidem sobě vlastním drží stále svého pruhu a neřeší moc nějaké podobné týpky jsou například vozy Volvo. Proč? Inu u Volva je těch argumentů několik, už jen cílení této automobilky na střední věk a řidiče, kterým jde hlavně o pohodlí, bezpečnost a celkový klid.
A když si ještě přisadím vůči výše zmiňovaným firemním flotilám a prasení řidičů, nelze z mého pohledu opomíjet ani Fordy, hlavně červené barvy s nápisy Vodafone či Škodovky barvy modré s nápisy O2.
Proti výše zmíněným dvěma firmám z mého ohledu hovoří i zkušenosti převážně z hradecké dálnice, kudy jezdívám dosti pravidelně a kde se mi nikdy nestalo, abych předjížděl vůz jakéhokoliv z těchto dvou operátorů, ale naopak jsem vždy byl často i za blikání, troubení a podobných projevů chorých mozků předjížděn rychlostí nejméně 170km/h.
Vrátím-li se tedy ještě krátce k počátku mých litanií na téma řidičů versus značek aut/automobilek, jakmile za sebou vidím škodovku, raději si chystám preventivně předem na telefonu číslo 112 a hlídám jaké číslo patníku, jméno odbočky apod. se kde objeví.
[19]
10. 1. 2008 v 3:31robi
PS: ještě se na krátkou chvíli vrátím k mým postřehům a myšlenkám, publikovaným o kus výš. Možná by vše vydalo na celý další blog nebo řekněme článek, ale lidově řečeno nejsou lidi.
Vzpomněl jsem si na článek, který jsem kdysi publikoval v 90tých letech na Internetu, jehož titulek zněl: Nebezpečné vozy. Tehdy jsem byl velice potěšen ve chvíli, kdy člověk o kterém jsem převážně jako o řidiči v daném článku pojednával se v něm skutečně poznal a osobně mi poděkoval ze postřehy z druhé strany, tedy coby kamaráda, ale také jednoho z účastníků silničního provozu – řidiče.
Osobně doufám, že stejně jako onen zde nejmenovaný kamarád se v tomto i dalších příspěvcích pozná co nejvíce těchto pseudořidičů, kteří jsou právě svými „kolegy“ řidiči veřejně hnáni před spravedlnost, souzeni, odsuzováni a shledání vinnými bez vyjímky.
Ne, nevěřím na zázraky i když bych třeba sebevíce chtěl, mohu jen doufat, že alespoň mizivý zlomek z nich se zamyslí při čtení, uvědomí si své chování a alespoň se pokusí je adekvátně upravit.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.