-
Lekce 31: Překvapení v prosinci
Stalo se, co se stát muselo, přesto jsou zase všichni překvapení jak Agáta Hanychová při pohledu na pračku. Ano, zase ná, považte, v prosinci napadli sníh. A zdá se, že poslední zimní lekce moc nezabrala, tak se pojďme na problematiku podívat poněkud v souvislostech.
Poslední zimní lekce pojednávalo o tom, jak připravit auto po vydatném sněžení na jízdu městskou divočinou. A přesto stále potkávám sněhem zjemnělé tvary samých bílých aut s průzorem na skle, který vyrobily stěrače. Nejradikálnějším případem jsou drobné blonďaté řidičky vozidel s různými cool kódy v názvu, například X5, Q5 až Q7, v případě těch méně majetných, ale o to více po SUV toužících, třeba iX35.
Na té své dvoutunové krávě, a tím výjimečně nemyslím jejich matinku, jedoucí s riderkou vysávat kreditku dárce spermatu, mají asi tak třináct tun sněhu, rozstrkaného tak různě po střeše (10 tun), kapotě (3 tuny) nebo zadním stěrači (78 kilo). Vždycky jsem myslel, že lidé, kteří kupují podobné auto, mají i pár stovek (nebo tisíc) měsíčně na garáž na mazlíka. Nebo je skutečně kombinace barbíny a súvéčka výsadou kindermanagementu, jehož zástupci utratí celý svůj plat za splátky na mazlíka (Q7), mazlíka (bloncka) a mazleniště (byt ve čtvrti s cool názvem – Central Park, Zelené údolí apod.)? Netuším, možná poradí kolega GTI.Zimní gumy spasí svět
Ze všech médií, která chrlí objektivní zpravodajství typu pirát z D1, čteme, jak jsou ty zimní gumy fajn (mimochodem, zkuste si spočítat inzeráty na zimní pneu v libovolném masovém periodiku. Pak pochopíte, proč jsou vlastně ty zimáky tak fajn). Normálně jako zabráněj bouračce, vyluxujou auto, a ještě vás samy odvezou domů děsivým lesem. A tak se vesele jezdí na zimních jako by se nechumelilo (vlastně doslova). Jenže už málokdo si uvědomuje, že to klouže tak jako tak. A tak nikdo nezvolní, málokdo jezdí na o stupeň vyšší kvalt, a dokonce se najdou i jedinci, kteří si neodpustí, ihned jak vidí volnou díru mezi dvěma auty (kvůli odstupu), do ní strčit toho svého… no řekněme pomůcku, kompenzující disfunkci pohlavního orgánu. A to se to pak bourá. Stejně jako v létě tolik oblíbený tailgating, tedy lepení se na prdel, probíhá i na klouzavém podkladu s ještě vyšší intenzitou, protože „Co má ten kretén jet třicet na padesátce, mám přece zimní gumy!“
Lekce 32: O rychlosti trochu jinak Lekce 30: …a teď mi pomáháte nebo mě chráníte? (Policejní II)
15 Responses to Lekce 31: Překvapení v prosinci
[1]
3. 12. 2010 v 8:29webpaja
Tohle bylo trochu moc ostré a jednostranné. Ono od pondělí nehod bylo určitě dost, ale kromě pár tzv. skluzů jsem povětšinou viděl spíš tvrdé profíky za volantem kanionu, kterak demolovaly vše, co se jim při nezvládnutí soupravy připletlo do trajektorie, oblouku, spirály. Je potřeba si uvědomit, že ne každá řidička SUV, MPV, sportovního vozu (tedy těch vyvolávajících závist) je pouze přihlouplá nositelka vajíček k oplodnění vymetající kosmetické salony.
[2]
3. 12. 2010 v 8:44webpaja
(1) Omluva „demolovali“, ony ty kamiony bez adekvátního partnera toho moc nenademolují 😉
[3]
3. 12. 2010 v 9:35iudex
Možno trochu expresívnejšie vyjadrené, ale v jadre pravdivé. S tými priezormi na autách zasnežených až po výfuk ma to tiež vytáča. Ja ako človek parkujúci autá v garáži som bol predvčerom prekvapený zasneženým autom ppráci, ale hoci som nemal metličku ani škrabku (vyhrievaná garáž), pekne som to rukami poometal dookola. Pretože aj ten výhľad doboku sa občas môže hodiť.
Ale samozrejme nie som najmúdrejší, i dnes ráno som zažil krízovú situáciu, keď som odbočoval z hlavnej doľava. Kamión oproti dosť ďaleko, to stíham v poho, ale vrrrm, preklz, auto sa rozbehlo akosi pomalšie, následne mi hodilo zadok a kým to auto zrovnalo, kamión už bol na môj vkus nepríjemne blízko. Taký stiahnutý zadok som už dlho nemal.
[4]
3. 12. 2010 v 9:41kuko
Vystihl jsi to velice přesně.
Sněhové pancéřování, obšťastňující za tebou jedoucí paka, co si vyhradili ty 2 minuty na odhrnutí svého vozu, je zejména při větším větru velice spektakulární.
Světla se zásadně nechávají taky pod sněhem, kdo by přece užíval směrovky….
A samozřejmě modla všech zimních šampionů – pohon 4×4. Tady v Praze praktikují zejména disciplínu ujeď ostatním, případně nacpi se do odbočovacího pruhu na poslední chvíli. Jaksi opomíjejí fakt, že sice se rozjedou rychleji než my předokolkáři (nebo chudáci zadáci), ale při brždění jsme si všichni rovni…
A zásadně se lepit, zejména do kopce v 15číslech rozjetého sněhu, na toho před tebou. Ono mu to pak určitě pojede rychleji…
[5]
3. 12. 2010 v 9:41webpaja
(3) Každej se dostane do krizovky, ale psát, že hlavní zlo silnic je doména údajně početné skupiny silikonových krásek je hloupost.
[6]
3. 12. 2010 v 10:31wolff
Já se raději nebudu vyjadřovat… Bylo by to samé píp, píp, ku… píp… A na to dneska nemám.
Nicméně je obecně fakt, že pokud na padne sníh a uvidím před sebou cokoliv s vrtulí a nebo třícipou hvězdou, tak sem ochotný předjet a zastavit auto a dotyčného vyliskat. Přiznám se, že sem to předevčírem málem udělal. Stačilo jen, aybch pustil auto z vedlejší a jeden takový se tam přede mne hned vecpal (ještě na rovině). Naštěstí včas pochopil, že ten kopec s tím svým werkem opravdu nevyjede tak uhl z cesty. Obecně ve městech lidi jezdit na sněhu neumí, což je fakt otřes. Buď jezdí zbytečně opatraně a nebo přeceňují svoje schopnosti. Já obecně na to nervy nemám a bral bych řidičáky a techničáky a všechny ty lidi bych pokutoval. Oni by si pak rozmysleli nutnost výjezdu s autem ven v situaci, kdy na to očividně oni sami a jejich auto nemají. Jinak článek (blog) obecně je pravdivý, nicméně mě vadí lidi v tomto momentě na silnici v širším měřítku…
[7]
3. 12. 2010 v 10:57kuko
[5]
Pájo – tak babenky v SUV jsou asi nejviditelnější, ale celkově takhle jezdí značné množství řidiček v různých vozech. A přiznejme si to – i spousta líných chlapů!!!
Další specialita je odhrnout si kapotu + skla a nechat těch 15čísel na střeše. Asi si myslí, že mají vyhřívanou střechu, protože když dojedou do cíle, ten sníh tam už většinou není 🙂
[8]
3. 12. 2010 v 11:55GTI
Dnes je to nějaké podmražené, prvoplánové – sníh na kapotě je k vidění napříč celým modelovým spektrem, netýká se jen velkých SUV. Vzhledemk tomu, že jezdci velkých SUV jsou povětšinou dobře situovaní lidé, parkují zpravidla v garáži a tedy zasněženost se jich týká okrajově.
Co se týká negativně adorovaných bárbín, pak by nebylo od věci si to s nějakou tou diamantovou bárbínou někde rozdat. Kuš, nemyslím na posteli, myslím na silnici. Totiž prémioví prodejci pořádají pravidelně pro diamantové kovboje a kovbojky kurzy krizové jízdy, například na známém okruhu v Mostě. Zdarma. JInak to stojí kolem 5 tisíc. Takže by se mohlo lehce stát, že ti ta bárbína v ixpětce předvede slušnou lekci, jak se jezdí s tou dvoutunkou na sněhu.
Dojem z arogance řidičů velkých SUV je povětšinou nedůvodný a vyvolaný předpojatostí řidiče malého vozu. Zde snad jen doporučení, vypůjčit si na den dva velké SUV, například Mercedes GL a najet s ním desítky kilometrů po Praze, dost to otevře oči. Možná bychom se poak zase na tomto blogu dočítali, jak se ti cvrčci kolem motají a že by se z toho jeden v GL zbláznil.
Zvykněme si prostě na to, že na silnicích holt je to částečně tak, jako v džungli. Seš malej, seš skrček, podvraťák, dávej si bacha, aby tě nezašláp slon. Historky o dravčích slonech či slonních blondýnách si nech do své nory pro děti před spaním. (nemyslím to nyní osobně).
[9]
3. 12. 2010 v 13:43wolff
Cituji:“Zde snad jen doporučení, vypůjčit si na den dva velké SUV, například Mercedes GL a najet s ním desítky kilometrů po Praze“
Tak aspoň už všichni víme, jak to děláš…(od lesa) :-))
Já jen podotknu, že tohle: „jezdci velkých SUV jsou povětšinou dobře situovaní lidé“ je bohužel jen něčí zbožné přání, stejně tak jako, že dobře situování lidé bývají dost často inteligentní. Bohužel to není pravidlem, ale spíše vyjímkou.
Mimoto, nikomu nevadí blndýna a nebo plešatý deb. v jakémkoliv autě, a tedy i SUV, ale co mě vadí, je blondýna plešatý deb. v Q7, který se nevyhrabe na Kotlářské do kopce a brzdí celou kolonu, stejně tak mě dráždí jakékoliv individuum v jakémkoliv prémiovém voze, případně neprémiovém, které není připraveno na zimu. Bohužel je potřeba říct objektivně, že většinou na tu zimu nejsou připravený ty dokonalé prémiové vozy.
A za další… Když ta blondýna má tak laciné (zadarmiko) kurzy, tak by je pravidelně každej měsí měla navšťevovat, protože 35 v 5 cm sněhu mě to orpavdu nenandá… to je celé…
[10]
3. 12. 2010 v 16:33nextright
GTI: Tentokrát s tebou nesouhlasím. Většina těch zmíněných blondýn (ale barva vlasů variuje) neumí s tím autem jezdit ani v létě. To, co předvádějí nyní, nemá s řízením auta nic společného.
A navíc, jasně v textu píšu, že se to týká všech aut, jen ty SUV jsou jaksi nejviditelnější…
[11]
3. 12. 2010 v 17:10GTI
Nextrighte, vždy píšeš velmi kvalitní texty, znáš a víš. Není důstojné tvého talentu hledat záštitu v blondýnách v SUV, to je cesta do blogových pekel. Ty „blondýny“ byly jsou a budou, avšak ve všech velikostech aut.
Jinak souhlas, ty SUV příliš vytrčují z davu. No, právě proto bys ty měl mít uměřenější pohledy. Když si to tu totiž přečte nějaký prosťáček, je to voda na jaho vyschlý… mozek. Však si přečti, jakou jsi udělal radost Wolffovi 😀
Odhlédnu-li od těch „blondýn“ nedávno jsem tu někde psal, že se mi člověče docela líbí ten kontrast, když z nějaké velké bestie vystoupí oduševnělá krásná žena. Někdy to opravdu sedne.
[12]
3. 12. 2010 v 21:38Horst Fuchs
Ad zimní gumy – to, že je někdo po mediální masáži může považovat za větší spásu než když obětuješ ovci na zápraží národního výboru, je smutné. Zkoušel jsem ale stejné auto (bez elektronických wizardů) na letních a zimních gumách a rozdíl byl propastný. V trakci, stabilitě, brzdění. Pokud si někdo myslí, že přezuje na winter master ultimate a bude moci jet na sněhu a ledu stejně rychle jako v létě, nu, zjistí sám. Neb osobní zkušenost přečasto nenahraditelná jest.
[13]
4. 12. 2010 v 7:16webpaja
(9) Tak dnes teda perlíš 🙂 Vypadá to, že potkáváš jen podnikavce z Perlovky 🙂
[14]
4. 12. 2010 v 17:22vrkuboy
Bože tohle je krása! 😀 Kdo nechápe ironii a nedokáže brát text s nadhledem tak asi nepochopí. Text je perfektní jen by klidně mohl být delší. Já se pobavil 🙂
[15]
4. 12. 2010 v 19:48Ronault.
Je to tak… doslova… ne do slova samotného, ale s nadsázkou textu přirozené, asi stejně jako jisný GTI zde říká Foxovi Mistr elegance, tak stejně tak je to s zasněženými SUV.
Popravdě sníh na autě je fenomén všech modelů, velikostí, cen, značek, motorů… je celkem jedno, co je to za auto, vždy se najde nějaký blb, co jej řídí. Nevím, co je za problém vzít si metličku a smést sníh z celého vozu. Já dnes vyjel po týdnu, jelikož jsem kupodivu tento týden nikam nemusel, takže jsem ometával snad 10 minut až na autě nezůstal jediný kousek toho bílého nadělení. A to jsem jel jen 3 km daleko a pak trochu projet auto aby se dobila baterka…
Inu někteří spěchají, ohrožují tím sebe a hlavně i ostatní.
O gumách naprostá pravda. Zimní gumy fungují jak Redbull-dodávají křídla. Jen p ovypití Redbullu nikdo nejde a nevyskočí z okna domnívajíce se, že létá, u zimáku to tak je. Ještě by se dali připsat jezdci s 4×4, kteří pod nadšením, jak se auto dobře rozjíždí a má trakci, zapomínají, že rozjezd je něco jiného než zastavení a tam mají pořád 4 bržděná kola…
Hlavně to do jara přežijme ve zdraví… 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.