-
Lekce 41: Matný coming out
Musím se vám, přátelé, k něčemu přiznat. Jsem částečně zodpovědný za jeden z hnusů na českých silnicích.
Jak je dobrým zvykem, začnu trochu ze široka. V roce 2009 jsem byl krapet nespokojen se svým zaměstnáním, a tak jsem se rozhodl své zkušenosti uplatnit v rámci oboru. Sáhla po mě firma, která prodávala okenní fólie na auta a na stavby a mým úkolem bylo její portfolio rozšířit také o fólie na změnu barvy vozu, a hlavně na reklamní polepy vozidel. Současná situace na silnicích mě utvrzuje v tom, že se mi to povedlo. Bohužel…
Matný tahák
Kromě standardní palety barev jsme byli na trhu mezi prvními, kteří nabídli v masovém měřítku to, k čemu se vám hodlám přiznat. Matnou černou fólii. Naším záměrem bylo jí kombinovat s matnou karbonovou na kapotě a případně střeše, jenže ta stojí zhruba osminásobek toho, co běžná černá matná. A tak zatímco černý matný karbon potkáte jen zřídka, matných černých aut je mraky.Model aftermarket blatníky
A tak potkáváme na silnicích automobily, které v touze odlišit se vypadají čím dál tím stejněji. Navíc také příšerně. Stejnou barvu, jako mají tato vozidla (nejčastěji SUV z Mnichova a sedany z Ingolstadtu od série 5 výše), jsem měl na blatnících na favorita, které jsem koupil v Auto Kelly a ještě nebyly opatřeny modrým lakem v odstínu Komfort. Nevím, co lidi vede k tomu, že si dobrovolně na lak auta umístí něco, co vypadá, jako by tam lak nebyl.
Takže se omlouvám všem, že jsem u toho byl, a přidávám jeden tip – bílá matná a bílý matný „karbon“.
Lekce 40: Někdo musí z pruhu ven
15 Responses to Lekce 41: Matný coming out
[1]
25. 6. 2012 v 11:36GTI
Tak konečně vím, kdo může za tu estetickou otřesnost 🙂 Pravidlo je jasné – hodinky pískované, auto a kopyta do vysokého lesku. Obráceně je to vhodné jen pro velmi vyhraněné estéty 😀
[2]
25. 6. 2012 v 11:37Mig_35
Matný lak je nádhera. Matný polep je laciná náhražka…
[3]
25. 6. 2012 v 12:02nextright
(1) No jo, prodávali jsme to, protože z toho byly peníze. Taky jsme prodávali oranžovou na auta socdem před volbami. Ano, stydím se…:D
[4]
25. 6. 2012 v 13:57Dinar
Není za co se stydět, folie coby možnost hrátek s barvou příp. barevnými kombinacemi exterieruje je určitě přínosem, to že spoustě lidí chybí vkus je věc naprosto jiná. 😉
Zrovna dnes jsem u prodejce bmw chvíli postál nad 6er grand coupe v matné bronzové metle a dumal jestli se mi to líbí nebo ne. Nakonec ano, protože ta bronzová tomu sluší, sám bych ale šel do klasiky.
[5]
25. 6. 2012 v 14:53Starfighter
😀 Matnou NEBRAT!!!
[6]
26. 6. 2012 v 8:48_Teddy_
ospravedlnujem sa za nevedomost, ale nie je potrebne taky polep (najma ked je nim pokryta podstatna cast auta) zapisat do technicaku? Ono aj tak to moze dost skomplikovat dohladanie vozidla, ak si to niekto po dakom tom „probleme“ rychlo strhne dole, a svedkovia si nezapamataju spz, jedine tmavu farbu…
[7]
26. 6. 2012 v 8:59nextright
(6) Je nutné zapsat do techničáku dočasnou změnu barvy. Ale stačí kamkoliv umístit libovolnou webovou adresu (pravděpodobně stačí na podložce k RZ), a na vozidlo je pak pohlíženo jako na reklamní polep, kde změnu hlásit nemusíš. Miluju gumové zákony…:D
[8]
26. 6. 2012 v 10:24blowik
Aha, no tak to teda pěkně děkujeme…
Né vážně, je to velmi zajímavé. Matná černá folie na autě je opravdu hrůza, obzvláště ve spojitosti s tím, na kolika vozech v současnosti je. Je to určitě v mnoha případech tak trochu kukátko do duše (zrovna u nás v ulici jí má na svém 15 let starém jaguáru pán, co se vyžívá v nošení nepřeberného množství zlatých řetízků na krku a velkých „pozlacených“ NEhodinek na ruce).
Musím ale přiznat, že ve dvou případech se mi folie ani nevadí, a to:
no1. Kamarád z práce jí má na MB-G, které hojně využívá v terénu. Matně černé neustále zablácené třídvéřové géčko? S tím nemám problém
no2. Nedávno jsem viděl Cayenne v naprosto neokoukané khaki matné barvě (nebo spíš folii) – Naprostý úlet, ale oceňuji majitelovu odvahu, je to rozhodně lepší volba než kolotočářská chromová, zlatá nebo všudypřítomná černě-matná folie. Porš s tím tak trochu vypadal jako nějaká nová tajná zbraň U.S. Army 🙂
[9]
26. 6. 2012 v 10:34nextright
Jéžiš, na Jagu? Ten snad může mít legálně jen jednu barvu, ne? BRG!
[10]
27. 6. 2012 v 1:35Pekelná Micinka
Matnou.. no vlastně ani nevím, na jakém autě, by se mi matná líbila, dnes už asi na žádném. Snad možná na Caterhamu, nebo na nějakém jiném autě, kde jsou trochu vidět „střeva“. Jinak ani na žádné sériové Lambo, možná tak ještě bílou se sem tam nějakou zlatou, nebo zelenou šupinou, ale lak, nikoliv folii.
[11]
27. 6. 2012 v 1:39Pekelná Micinka
[4] Pravdu díš, není ošklivá, ale lesklá je lesklá. http://www.netcarshow.com/bmw/2013-640i_gran_coupe/
[12]
28. 6. 2012 v 7:23kuko
Zdar
Má tahle matná folie i nějaký účel? Když jsem něco podobného poprvé viděl 12 let dozadu v júesej, tam to měly většinou auta jen na čumáku, takže jsem se dovtípil, že je to proti kamínkum, případně lehkým ťukanců z parkoviště a pod.
[13]
28. 6. 2012 v 9:45nextright
(12) kuko, ochrana laku je v tomhle případě sekundární efekt (kterého využívají hlavně taxikáři, když prodávají ty svoje oktáfky po důchodci…:)). My to prodávali jako „stetickou“ záležitost. Ty věci v USA jsou skutečně na ochranu proti kamínkům, ale na to je u nás čirá fólie. Viz moje auto na mojeauto…:D
[14]
28. 6. 2012 v 13:11Mig_35
Nad tím jsem uvažoval a to mi dává smysl… nechal si udělat přední nárazník a kapotu.
[15]
28. 6. 2012 v 14:14nextright
(14) Jo, tu čirou doporučuju. Ale je potřeba často čistit, zejména ta na kapotě – protože jak na jaře a v létě padají pyly, tak je horko u motoru u některých aut připečou a je třeba fólii vyměnit, protože na ní zůstává hnusnej černej flek. Mě už výměna potkala…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.