-
AUTO PRO MĚ, ehm rodinu
Vzhledem k nedostatku času zapojovat se víc do diskuzí jsem se po vzoru některých kolegů přede mnou rozhodl nadhodit téma koupě vozu pro rodinu. Čím víc nad tím totiž přemýšlím, tím větší mám pocit, že není až tak velký výběr. Ale uvidíme, třeba mi svitne 😉
Parametry:
Počet cestujících – 2, občas 2+1; výhledově stále 2+1, občas 2+2; výhledově stále 2+2, občas 2+3 (tohle se nesnažte pochopit, život je občas pes)
Řidič/ka – velmi sportovní, rád využívá potenciálu motoru i podvozku, umí ale i klidně/velmi rodinná, vždy klidná (to je trochu schizofrenie, já vím :-))
Povinné – automat (viz řidička 😉
Nepovinné, leč vítané – 4×4
Nároky na komfort – podvozek snesu i z Opelu Speedsteru, ale jak mám švihadla a nemám klimu, mívám vlka
Cena – milion a nějaký drobný (kdyby se ovšem vyskytlo něco dražšího, co bych musel mít, holt vezmu na vrátnici mimořádnou směnu)
—
PS: prosím dopředu, neposílejte mě do áček 😉
AUTO PRO MĚ …ehm…fakt pro mě LEKCE Z REKLAMY… a prodejů
140 Responses to AUTO PRO MĚ, ehm rodinu
[1]
6. 5. 2008 v 10:01Alessio
Zásadní otázka – v té XC60 jsi seděl? mám něco málo přes 180 a sedělo se mi nádherně. Jestli v tom bude jezdit i manželka, tak myslím podvozky typu bmw asi nemají smysl, to by se děcka vzadu polila čajíčkem víc než je nutné :-).Když vyškrtnu VW (ano?) a jejich špičkovou DSG, tak zbývá z aut, co bych doporučoval jen to volvo, forester 2,5T jako levnější varianta, Accord a…nebo pokud chceš vyhrát Villa d´Este 2088, tak passat CC 😀
[2]
6. 5. 2008 v 10:12okristan
[101] …bych vás rozsekal, kdybych vám řekl, že čekám na Superb kombi. Ten by mi velikostně vyhovoval. Navíc jsem ho už několikrát potkal v provozu a řeknu ti, ten ksicht má dobrej výraz. V XC60 jsem neseděl, ovšem předpokládám, že to bude podobný jako 70. V tomhle Švédům věřím. Passat CC? Celej život mám na autě batoh a přiznám se, že si neumím představit nemít 5. dveře. Ale uznávám, že i to může být předsudek. Forester 2.5 není špatnej, ale mě ten novej lesník nějak nebaví. Ještě ho musím vsřtebávat. Třeba se to poddá.
[3]
6. 5. 2008 v 10:31webpaja
V70 je poklidny, houpavy kocar, ktery ani divochovi nepovoli jet rychleji nez jsou jeho limity. Pokud jezdis jen dalnici da se to pochopit, ale skryte choutky protahnout sve auto obcas vecer po okreskach ma asi kazdy z nas…a tento zpusob jizdy nepovoli Volvo ani s elektronickymi tlumici. Je proste prilis tezke. XC70 je na silnici uz zbytecne uplne. Jinak 520d pojede v klidu D5 od Volva, na dalnici o okresce se ani nebavim a subjektivne az na zvuk motoru nepoznas ve zrychleni prilis velky rozdil v porovnani s 525d, pricemz ta je trochu tezsi v „kolenou“. Mozna nebude spatna volba A4Avant 175HP Quattro…ale bude holatko, ceny jsou nebezpecne blizko vetsi A6, tu ale s rozumnou motorizaci tezko sehnat (kdyz Audi, tak quattro a me se zda 2,7TDI malo suverenni na tak tezky vuz). U C5 bych si radsi pockal na modelovy rok 2009.
Uprimne se mi zda slusna volba 220CDI T, verze Avantgarde, nebo AMG Packet…“cecko“ je nyni dospelejsi nez „trojka“ a prilis za ni na silnici nezaostava. Nevim, jestli mas kule na AR159 ve verzi SW. Moc jsem ji chtel, svezl se, bral bych vsemi deseti…ale cenova politika ceskeho zastoupeni je udesna. U dealera jsem byl dvakrat, pokazde se tam nekdo o 159-ku krome me jeste nekdo zajimal, prodejce byl vsak natolik tupy, ze si u nej koupi vuz jen nadsenec (ktereho nezajima cena vozu za par let…to bohuzel, bohuzel neni muj pripad, jinak…). 9-3 po F/L vypada zajimave, ale je to stylovka, ktera ne vzdy dokaze vyhovet narokum na prostor a interier vyzaduje notnou davku kompromisnosti, kterou nemam. Legacy jsem nejel, ale do dvou let bude podle me novy model. Na ten asi cekat nebudes:). TTTom by poradil, kdy bude novy Avensis, predpokladam, ze v Parizi. Mel by byt vyrazne dynamictejsi nez stavajici generace. Obecne plati, ze se neda vybrat spatne…chce jen prihlednout krome potreb rodiny take sobecky na sve pozadavky:).
[4]
6. 5. 2008 v 10:35okristan
webpaja: ta poslední věta je pěkná. Jo jo, i kdyby to auto jezdila z devadesáti procent manželka, stejně budeme pořád myslet na těch pár chvil, kdy si ho budeme chtít užít… Musím to Volvo zkusit. Audi jedině na třílitru naftě v quttru a to už je fakt lepší koupit skladovku za 1,5 M.
[5]
6. 5. 2008 v 10:35okristan
…tou skladovkou jsem myslel A6
[6]
6. 5. 2008 v 10:38webpaja
S Volvem byla spokojena moje manzelka i deti a pes…az na me:))). Navic, vsichni by meli zkouset auta na mokru, v tu chvili, kdy necitis jestli predni kola jeste „pobiraji“ smer, nechat takove auto nekomu, pro koho je jakykoliv vuz jen pouhou spotrebni veci.
[7]
6. 5. 2008 v 10:41webpaja
A6 mi „dotekla“:))) Je krasna, je prostorna, ale podvozkove nekde na urovni „Vecka“, ovsem s tvrdsim podvozkem. Nikdy jsem v sobe nenasel tolik kuraze, abych ji vyzdimal, to se Ti v BMW nestane (pokud bereme jen tyto dve znacky).
[8]
6. 5. 2008 v 10:57Navtech
Webpajo, čim to je, že ty ženský jedou na to Volvo? Představujou si nějakýho urostlýho blonďáka? Já jí z toho nemůžu vyndat už 4 roky, pořád do toho chrlim prachy a o jinym nechce ani slyšet?!
Já nevim, co na tom vůbec lidi viděj… Design? Co se týká techniky, tak to přece v konkurenci neni žádná sláva. Slabý a přestárlý motory, těžký auto, špatnej automat…v podstatě splácaný z kdečeho. Jak může být dobrá volba WC 60, když to ještě nejezdí?!
[9]
6. 5. 2008 v 11:31GTI
Hezky se to tady rozjelo. Jen mě tak napadlo, když tedy Okristan chce nějakej kočár pro tu nastávající rodinu, jestli sakra nemyslel spíše na nějakej kočárek 😉 Libetrta, Chico a tak… :-))
Já měl ten velkej bílej bužírkovej. Kastle byla ispirovaná tétřicetčtyřkou. To byl tank, osvoboditel. Kdo ho zná ať zvedne ruku. Myslím ten kočárek. Pak jsem měl taky tzv. letňák, tedy cabrio, dokonalá kára. Vlastně můžu říct, že tenhle letňák byl asi to nejspolehlivější, co jsem kdy na čtyřech kolech měl. Pak už to šlo jenom z kopce. Jo, ten kočárek, ten taky jezdil výborně z kopce. Trochu drnčel, ale já ho miloval. Héj, nemáte někdo nepotřebnej letňák z Liberty Mělník? Zn. vyměním za… no, to je vlastně jedno…
[10]
6. 5. 2008 v 11:35Klaudius
(90) Alessio:
Niekto ti stúpil na členok, že tak skáčeš? Píšem o svojom pocite a vlastnú úvahu, tak keď sa ti nepáči, tak nekomentuj. Ak niekto má s určitým vozom problémy, môže to okolie ovplyvniť. Aj keď môže ísť zrovna o nejaký chybový kus, alebo dotyčný proste nevie jazdiť a zničí skrátka každé auto, alebo sa daný model skrátka nevydaril. Ty určite dávaš len na skúsenosti testovacích jazdcov, a zásadne autorizovaných a s certifikátom výrobcu, že? Nerob zo seba drbka, nesvedčí ti to, poznám Ťa jak fajn diskutéra.
[11]
6. 5. 2008 v 11:51okristan
GTI: zvedám ruku :-)))) Bužírková Liberta byla i moje první kára 😉
[12]
6. 5. 2008 v 11:53okristan
Klaudie, nemám poit, že by Alessio skákal. Jen se divil, že tvůj šéf už jezdil XC60kou…. Tak se mi tu nehádejte 😉
[13]
6. 5. 2008 v 11:54Navtech
GTI, já si nejsem jistej… taky jsem jezdil v tom proutěnym vajíčku, 4 pružiny eibach, chromový blatníky… Byla už tenkrát vůbec vynalezená umělá hmota? Nebylo to proutěný? Nechci se hádat, přeci jen to bylo „včera“ …. Máma měla takovej fialovej umělej kožich, to bylo hóódně moderní, příčesek jako Gene Simons… Dneska ty zatáčecí kočárky nemaj žádný kouzlo:(((
[14]
6. 5. 2008 v 12:27GTI
🙂 Byla to bužírka. Když jsem odrostl, tak jsem ji vytahoval a pletl z ní bejčáky… dokulata, nebo čtyřihrany… 🙂
[15]
6. 5. 2008 v 12:32webpaja
2 Navtech…WC60 je absolutne nejlepsi volba…kdyz se neco nepovede, tak se v klidu muzes i pos… :))))
Volva pro zeny podle me prezentuji to, co vysneny chlap. Vypadaji solidne, bezpecne a spolehlive. A je to jako s lidmi…jednou tak vyjde jednou ne…jedna V70 s Geratronicem 370kkm bez problemu a s radosti, druha po 150kkm jezdi hrozne. Jine modely moc neznam, z kratke projizdky toho clovek moc nepobere. XC90 na me za volantem pusobi jako mensi tank se vsemi klady a zapory a z kratke zkusenosti s V50 nemuzu soudit, ani si uz nevzpomenu, jaka byla:)
Nicmene design pusobi vyborne a pocit „zabydlenosti“ dela sve.
[16]
6. 5. 2008 v 12:45Navtech
Jo, asi ta rychlá zabydlenost a bytelnost. Taky ten přídomek bezpečnost. XC70 mě připadá takový nejvíc normální, trochu obojživelný pro rodinu dobrý, ale na horoucí vychvalování to neni. A XC90? Jo, bylo to auto roku, spousta se jich válí v moři, čekalo se rok… Jenže za ty prachy oproti konkurenci, ke který se pasuje to je hodně „normální“. Na celý čáře vyhrávalo snad jen kufrem u Volva nezvykem, jinak prohrával od motoru až po podvozek. A co se poruchovosti týče, tak dejme tomu, že je to od kusu. Ty první byla katastrofa!
[17]
6. 5. 2008 v 12:52Navtech
Myslim u Volva nezvykem v modelu, ne kufrem…
[18]
6. 5. 2008 v 14:15507
S tebou Klaudius keď niekto nesúhlasí, tak hneď si vymyslíš nejaké vynadanie čo? :-/ Volvo stále v servise… Keď budeš hľadať úplne každého majiteľa Toyoty, úplne každého, zistíš, že sa určite nájde niekto kto s ňou tiež stále chodí do servisu. Volvo nebrať, lebo je stále v servise, tak to je naozaj trápny dôvod ho nekúpiť.
[19]
6. 5. 2008 v 14:19507
Kúp si AUDI Q5. Síce stále;) netuším prečo nechceš Land Rover Freelander 2, ale keď nie je jeho, tak Q5. A keď sú drahé, tak Škoda Octavia Scout. 😉
[20]
6. 5. 2008 v 14:24Forester
To okristan: asi před hodinou jsem se byl projet s novym foresterem. To je super auto (sice nema bezramova okna), moc me to auto potesilo. Jizda je trochu horší než outback (nastesti ne o moc), ale furt lepši než avensis. Navic me prekvapilo misto uvnitr to je fakt super. Nemusis kupovat, ale zkus se projet za posledni dobu jsem nesedel v tak vychytanem aute.
[21]
6. 5. 2008 v 14:44Navtech
507 dej s tou drahou károu pokoj! :)) Okristan je 2metrovej člověk, chce auto a chce automat. Tesil taky nechce a melouna za škodovku je pedofílie!
[22]
6. 5. 2008 v 14:45507
Navtech a DSG?
[23]
6. 5. 2008 v 14:53Navtech
Na scouta? To jsem se nikde nedocetl a ani o tom nevim. V nabídce je jen kvedlačka.
[24]
6. 5. 2008 v 15:12507
To je pravda. Tak čo riešiť? AUDI Q5.
[25]
6. 5. 2008 v 15:26Navtech
Q5 je príma, ale s „nezdechlym“ motorem, automatem, kůží a pokud je hračička, což by měl být každý, tak navi, nějaká elektrika, muzika, manželka bude chtít nějakou veselou metlu, děti isofixy, tchýně držáček na zuby a pitíčka… Tipuju to přes 1,5 mega. S A5 taky varazili na drzovku dráž, než BMW. Pokud nemá garáž, tak je to z poloviny sebevražda.
[26]
6. 5. 2008 v 15:39okristan
Pravdu díš, Navtechu… hlavně držátko na žuby :-))))))
[27]
6. 5. 2008 v 19:07TPA
Jděte už s audi někam. Při současném kurzu se prostě vyplatí si dovést něco ze států. Třeba Buick Enclave. V plné výbavě seš lehce přes 40000 dolarů tj. asi 1,1 mega. A jestli chceš být eko-friendly tak zkus Toyotu Highlander Hybrid za cca 47000 dolarů tj. asi 1,25 mega.
[28]
6. 5. 2008 v 21:27Navtech
…a ten Buick ti odservisuje kdejakej šmudla ze škodovky.
[29]
6. 5. 2008 v 21:37Klaudius
Okristan, debata je už dosť dlhá, asi aj Tvoj zoznam áut, tak hoď niečo poriadne na margo toho S-maxu. Výhrady na jeho adresu ma totiž hodne zaujímajú.
[30]
6. 5. 2008 v 22:43Alessio
Bože, to jsou krásné starosti…snad taky jednou budu kupovat auto sám pro sebe v těchto cenových relacích, či snad ještě výš. Zase takovejch peněz do kusu plechu… je to těžká volba. Zašktneš lepší audio a měsíc na to děláš…to samý s navigací…s panoramatickým oknem…to pak chce sakra vědět co chceš a co ne 😉
[31]
7. 5. 2008 v 0:46Volvo
Jako rodinné auto mám vyzkoušené V70 :
– velké (což do města může být i nevýhoda)
– bezpečné
– pohodlné
– snadno ovladatelné
– výkonné (benzíny i dieseli s vyšším kW) ale i úsporné (D5 dle AutoBildu 2. nejúspornější tuším kategorie vyšší střední – osobně mám průměr cca 6,5 – 7l na 100km)
– jediná nevýhoda, z mého pohledu, je velký poloměr zatáčení
Případně mohu dát ověřený tip na pořízení nového (výrazně levněji než officiální ceník v ČR) či staršího Volva – což je můj případ 🙂
[32]
7. 5. 2008 v 8:55TPA
Navtech: tak buick ti bezproblémů odservisuje Charouz Motors…
[33]
7. 5. 2008 v 9:30Klaudius
Alessio: ešte je otázka, ak budem ten milión voľných prostriedkov mať, či budem vôbec ochotný ich za spotrebák určený na prepravu z miesta A na miesto B (s určitým pohodlím, prípadne zážitkom z jazdy) dať.
Poznám aj ľudí, ktorí bez mohnutia oka môžu do auta toľko investovať ale nechcú. Fakt ťažká voľba.
[34]
7. 5. 2008 v 10:24okristan
Klaudius: ten S-Max není žádnej průšvih, možná jsem to napsal trochu ultimativně. Mám s ním dva problémy. První je design. Zepředu dobrý, zboku taky, ale ten zadek je takový zvláštní šikmoočko. Ale to bych zkousnul. Co mi ale opravdu vadí jsou forďácký středový panely právě v Maxu a v Mondeu. Na mě to opravdu působí strašně bakelitově. Podvozek víceméně bez výhrad, sedí výborně a dá člověku dost informací o tom, co se děje pod kolama. Motor 2.5T od Volva je fantastickej v zátahu, ale má jednu obrovskou nevýhodu. Na svůj objem (a nevím, jestli to tak je i u slabší verze ve Volvu) má hroznou žízeň. Není problém s ním jezdit za 18 litrů. A to pak člověk na dálnici tankuje každých pár kilometrů.
Alessio: vzhledem k tvýmu věku, buď v klidu. V tvých letech jsem si říkal totéž. 😉 A abych tě motivoval, věř mi, že nejsem zas o tolik starší než ty.
Volvo: díky za názor. Máš ho v automatu nebo na manuálu?
Klaudius 2: Auto je úplně stejnej spotřebák, jako třeba pohovka. V tom si rozumíme. A pohovka se dá koupit v Europamöbelu, od Polstrinu nebo třeba od JOOPu. Cena tomu odpovídá a úroveň pohodlí a kvality taky. Nevím jak ty, ale já chci v rámci svých možností, sedět co nejpohodlněji… 😉
Abych to nějak sesumíroval, udělám užší výběr:
Volvo V70 – můj vítěz na poli designu, je nutné se s ním svézt. Asi bych kvůli automatu volil D5.
Volvo XC60 – manželčin absolutní vítěz, nikdo v něm ale ještě nejel…
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro – vítěz z hlediska motoru, problém je cena
Subaru Outback 3.0 AT – výhodou je, že ho dokonale znám, nic mě nepřekvapí, spolehlivost vynikající… nevýhodou je horší automat
Subaru Forester 2.5 – výhoda je, že oproti předchůdci povyrostl, na druho stranu ztratil trochu mrštnosti… výhoda je spolehlivost, bezpečí a cena
Honda Accord Tourer 2.4 AT – vynikající kombinace podvozku a motoru, příznivá cena, spolehlivost…. nevýhodou je moc svalnatej design.
[35]
7. 5. 2008 v 12:22webpaja
Geartronic nebrat Okristane! Linejsi automat abys pohledal…budes zklamany, navic, krasne tu pan „Volvo“ napsal odu na V70, ale krome uspornosti nicim oproti konkurenci nevynika (zvlaste ne s ohledem na cenu). Svez se!!! 🙂
[36]
7. 5. 2008 v 14:24domynyk
jednoznacne BMW 130i 🙂
[37]
7. 5. 2008 v 15:36jazva
a co takto Dodge Caliber SRT????? :oDDDDD
[38]
7. 5. 2008 v 18:52Volvo
okristian : mám manual, zkušenosti s automatem nemám.
Co případně XC90?
webpaja:
V70 D5 Summum automat za ca 1.42 ceníková cena by měla být sehnatelná za cca 1,2 az 1,3 a porovnej co všechno má za výbavu, za kterou se jinde hodně připlací.
Jinak jsem chválil vlastnosti, se kterými mám dobrou zkušenost. V zadání bylo auto pro rodinu – což, podle mě, je hodně o pohodlí. Ostatně bezpečnost a pohodlí chválí naprostá většina recenzentů. Navíc je určitě méně kradené než A6 (možna subaru a honda jsou na tom podobně)
[39]
18. 5. 2008 v 15:21Horways - Pecywál
Audi Q7
[40]
19. 5. 2008 v 13:34RS
Audi, Skodu nebrat jestli teda nechcete dotovat ceske zlodeje nebom nemate znameho v pojistovne.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.