-
gt86
Normálně netrpím nezřízenou grafomanií, ale dnešní jízda sportovní novinkou od toyoty dle mě stojí za zdílení. Každý pokus příjít s takto postaveným autem by měl být milovníkem aut kvitován bez ohledu na jeho klubovou příslušnost.
Ke všem již publikovaným dojmům stručně:
Tohle auto Ti dá pocit závoďáku, ať už k němu přicházíš, usedáš nebo jedeš. Kompaktní nizoučká karoserie klasického kupé, kokpit pár cm nad zemí, knipl přitažený až ke hrudi. Milimetrově přesné cvakající řazení, jdoucích po kraťoučkých drahách, plynový pedál reagující ve stejném momentu, kdy se rozhodneš ho použít, strmé řízení, motor který svým zvukem řiká, ne spíš řve: eště tisíc eště tisíc. To nejdůležitější je ale podvozek, s 86 vám bude líto jezdit rovně, protoźe to pravé přichazí, když měníte směr, pocity těžko přenosné tak snad jen tolik, že jestli mě někdo viděl, jak si po třetí dávám kruhák, asi si ťukal na čelo. Navíc, kdo ladil podvozek, tak musel někdy jezdit v čr, jenom to by vysvětlovalo flegmatický klid, s jakým zdolává zdejší krátery/záplaty. Se stejným klidem se tváři na dálniční dvoustovku.
Co jsem zeregistroval, lehkou kontroverzi vyvolal katalogový výkon motoru. Věřím, že jsou piloti, kterým je 200k na projetí zatáčky málo, ale pŕed odsouzením prosím vyzkoušej. Je tu ovšem i řešení, pro ty kterým závoďák na kaźdý den nestačí, nejdou pod 300k a nechtěli by si uříznout ostudu na okruhu: 1. základní model za 2 mil. japonské měny, 2. dvorní úpravce toyoty gazoo racing (gazoo.com), 3. česká firma, která umí tahat auta z japonska a do milionu (kč) se vejdete s přehledem.
Jo a ještě k dostupnosti, koho vystrašila informace, že před měsícem už jich bylo 30 ze 40 prodáno, žádný strach, je jich dost, stačí objednat a za 4 měsíce je vaše.
P.S.: Nejhorši na celé projížďce bylo přesednutí do vlastního vozu, z kterého byla v ten okamžik rozkolíbaná bárka s kormidlem místo volantu a pádlem místo řadící páky.
2 Responses to gt86
[1]
13. 7. 2012 v 13:22Emel
GT86 je v dnešní době jedinečné auto, i když ještě před takovými deseti – patnácti lety by normálně zapadlo mezi další podobná auta na trhu (jako 240SX nebo RX-7). Za mě každopádně skvělý počin, nešetřilo se na podvozku ani karoserii… a motor? No jasně, nějaký výkon navíc se hodí vždycky, prostě doporučuju rezignovat na závodění na rovinkách do kopce a soustředit se sám na sebe.
Pokud koupíš základní model za 2 miliony japonské měny, nebude mít náhodou volant na špatné straně?
[2]
16. 7. 2012 v 20:16Vratidlo
Tak dneska jsem v GT86 jen sedel v showroomu a abs. me dostalo. Nizoucky, paradne padne do ruky, super sedadla… Nadherny to stroj.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.