-
Prémiová lekce na druhou
Je půl třetí ráno. V levé ruce držím madlo gigantického cestovního kufru, v pravé ruce vláčím další zavazadlo snad těžší, než svědomí kriminálníka a přes ramena přehozené cestovní zavazadélko zvíci dalších deseti kilo se mi houpá na zádech. Vedle mne lehkou chůzí kráčí drahá polovička a se spokojeným výrazem tlačí kočárek s malou. Na Thassos to odlétá v pět (Bože!), takže mám za sebou asi tři hodiny spánku a na svět se dívám přes svářecí brýle.
Taxík na ulici před domem tiše nýtuje a čtyřoká xenonová světla E Classe nám svítí na slalom mezi psími exkrementy.
Kufry letí do kufru, kočárek na přední sedačku a my tři na zadní, kde se začínám rozhlížet a zatímco řidič vyráží, zkoumám v čem to sedíme…
Před domem je jeden zvlášť protivný retardér a tak čekám, jak si s ním E Classe poradí… Lehké poskočení, mírné prasknutí.. auto celkově není nějak extrémně tiché.. culím se škodolibým úsměškem a zkoumám madlo dveří. Je trochu osahané a dole se odchlipuje, jinak ale nic. Všechno je bytelné a z auta samotného má člověk pocit, že sedí v tanku.
A tak si říkám „No dobrý no, Meďák.. Ale čekal jsem trochu víc od roční káry s padesáti tisíci“ 😉 A tak se chvíli dívám řidičovi přes rameno, než se zorientuji na přístrojovém štítu, zatímco letíme Letenským tunelem směrem do Dejvic.. I přes svářecí brýle vidím čtyřku a pak pětku a další tři čísla.. Imbecilní culení mi ale za chvilku zmrzlo na rtech, protože před čtyřkou na letenské dlažbě odezírám ještě dvojku.. A sakra, ono to má čtvrt milionu! Mlčím a už se neculím.
Hotel Green Bay na Thassosu je výborná volba pro rodinu s dětmi, jediným nešvarem je, že pokud chcete do města, musíte jít asi čtyři kilometry po nepřehledné asfaltce a s kočárkem by to byl v podstatě trestný čin. Cestu z a do Limenarie tudíž zajišťovaly zase taxíky, které jsme tam napočítali čtyři 🙂 Nachlup stejný E Classe, snad jen s lepším motorem a podezřele podobným řidičem nás vezl celkem třikrát. Auto bylo překvapivě v ještě lepším stavu, než to z Prahy, pouze podlaha v zadní části byla doslova okovaná plechovým „kobercem“ a výdechy klimatizace teatrálně přelepené nápisem Elegance. Jinak čisté a zcela prosté nějakých zásadnějších opotřebení… Skoro jsem se bál podívat se na číslo ujetých kilometrů, ale přesto jsem to udělal… Tady přichází čas na odůvodnění, proč v úvodu blogu píšu o druhé mocnině. Prostě proto, že jsem jen otevřel pusu dokořán a dlouhou chvíli jen tak nevěřícně zíral před sebe na číslo 645 xxx. Žena můj výraz zaregistrovala také, ale její reakce na vysvětlení se omezila na shovívavý úsměv a pokývání hlavou, takže jsem tam ještě chvíli seděl, než jsem vnitřně přijal myšlenku o tom, že není prémie jako Prémie.
Tady nejde o nějaké casplockové výkřiky o různých druzích endů, streamů a premiantů, tady šlo o setkání s mechanickou realitou MB a ta prostě nemá chybu. Tedy nemluvím o A & B a základním C, ten zbytek ale platí do puntíku.
Jak by třeba vypadal Superb nebo Mondeo s šesti sty tisíci kilometry? To není snaha o lacinou provokaci, protože na jejich místě by dopadl podobně téměř kdokoliv jiný.. Odpovězte si sami 😉
P.S. Ještě nás tam vozila taková padesátiletá jižanská holka. Metrák žádná míra, nápadně se podobala místnímu zpěvákovi z plakátů na každým druhým rohu a při jízdě v serpentinách si pinzetou trhala vousy z brady.. Po mém „evcharisto madame“ se jí díky tomu druhému slovu do oka natlačily slzy štěstí. Tak tahle šťabajzna nás vozila v E Classe tak z roku 2000… Na stav tachometru jsem naštěstí neviděl, jinak bych si asi vyzkoušel, jak funguje místní ARO
Nižší střední třída – Prolog Žena za volantem
5 099 Responses to Prémiová lekce na druhou
[1]
20. 8. 2008 v 13:51Dinar
(49) Pierro: semtam ňáká mina, ale nic, co by tvrdýho chlapa mělo zastavit. :-))) Ale ne, dnes už je to celkem v klidu, stačí se zeptat kam nelézt. Já tam jezdím autem většinou v rámci nějaké obch. cesty do Srbska, mám v Mostaru kamaráda, kterého jsem u nás kdysi přivedl k PG, on tam teď vede PG klub, tak za ním příležitostně zajedu polítat, jsou tam fakt krásné terény. Ale to samé platí pro obyč. turistiku nebo Navtechovo rybaření, ráj.
[2]
20. 8. 2008 v 13:58Navtech
Ta Bosna, jezdim sem
http://www.youtube.com/watch?v=JGhgORr4iUQ
http://www.youtube.com/watch?v=QLWPETBjar4
+ další odkazy…
[3]
20. 8. 2008 v 13:59Pierro
Mostar je nádherný město… Srbsko moc neznám, byť jsem kdysi chodil s jednou slečnou, která byla z Nového Sadu a její kámoška z Bělehradu. No když bude příležitost rád se do panenské přírody bohem zapomenutých končin v bosenských horách podívám…
[4]
20. 8. 2008 v 14:28Dinar
Navtech: Smaragdna dolina, hm, tak tam jsem nikdy nebyl, to je někde na Uně? To je prý dobrá řeka na raft, ale to mám jen z doslechu.
[5]
20. 8. 2008 v 14:31Dinar
Pierro: jo, jo, Srbky, už jsme to tu kdysi probírali, já dám ruku do ohně za tvrzení, že v Bělehradu je největší koncentrace krásných bab v Evropě. A u Novim Sadu se dobře paří, ani to není tak daleko. :-))
[6]
20. 8. 2008 v 14:33Navtech
Una za Bihačem směrem na Drvar. Pěkný baby tam jsou, než jim začnou vypadávat zuby a rozlejzat prd. a el.
[7]
20. 8. 2008 v 14:34Dinar
Navtech: :-))) tak jsem mrknul na to druhý video „Una rafting „, jj, dvakrát čti, prohlížej, a pak piš, to platí :-))
[8]
20. 8. 2008 v 14:35Dinar
(56) Navtech: je třeba vozit sebou kartáčky, rozdávat a šířit osvětu, jak stárnem jednou by nám mohli být dobrý. 🙂
[9]
20. 8. 2008 v 14:50Pierro
Dinar: Ta se kterou jsem to táhnul já, ta z Nového Sadu se jmenovala Iva, její kámoška z Beogradu pak Mirjana. Obě nádherný ženský jak obrázek. Mirjana byla i modelkou. Obě tu studovaly a domů se moc nedostaly, bylo to v době války o západní Slavonii. Na obě rád vzpomínám, byla s nima sranda. Navíc tý Mirjany tatínek byl celkem zvíře na pražské jugoslávské ambasádě. Občas posílal pro mladou mercedes i s řidičem a ten nás pak naložil a rozvozil všechny domu. Byla to sranda. Jen s holkama jsem se už řadu let neviděl. Vrátily se prý domů do Srbska, tak leda s nima zapařit v tom Novim Sadu…:o)
[10]
20. 8. 2008 v 14:58Navtech
Vem si Colgate ježatej prezervativ a mrkni se za nima!:)))
[11]
20. 8. 2008 v 15:02Pierro
Navtech: no nevim hochu, jestli by to byl uplně nejlepší nápad. Jestli už jsou dámy pod čepcem, neměl bych zrovna zájem kouřit Makarova anebo si s Draganem a Slobodanem zatančit šavlovej tanec…:o) Tam by mi ta ježatá šprcka asi nepomohla…:o)
[12]
20. 8. 2008 v 15:08Navtech
Jestli to jsou muslimové, tak si dáte pár flašek kořalky a budete kámoši:)))
[13]
20. 8. 2008 v 15:16Pierro
No já ti nevím. Na jedný mulimský svatbě ve Skopje jsem se docela pěkně napil a albánskej teploměr na mě nikdo nevytáh…:o))
[14]
20. 8. 2008 v 16:02507
MERCEDES-BENZ
Už len ten názov, ten hovorí za všetko. Je to MERCEDES-BENZ. Nie je to len automobil. Je to MERCEDES-BENZ.
P.S.: Pekný text. 😉
[15]
20. 8. 2008 v 16:34fanfán
letos jsem už byl 2 x na kanárech a tam jsou taxíky tak levné, že tam skoro vůbec není jiná doprava, pravidelně jsem jezdil jak novými i starými Ečky, které měly hrubě přes 700 000 km, ale také se staršími oktávkami, které měly 500 tis. nebo novými s 250 000, všechny ok, takže ty škodovky zas tak špatné nejsou
[16]
20. 8. 2008 v 17:38mika
tak aspon máš na co vzpomínat =)
[17]
21. 8. 2008 v 0:22Ondore
Perun: Výborný text zo života a súčasne krásna spomienka na časy (ne)dávno minulé. Veru, dnes už také držiaky nevyrábajú a týka sa to asi všetkého :-/
[39] GTI: Tak som myslel, že sa toho chopíš a konečne napíšeš ódu na Auto, ale nesklamal si, Tvoj žáner sú a zostanú rozprávky…
[18]
21. 8. 2008 v 8:37Pierro
Tak to já zažil iránské taxikáře. V Teheránu, Tabrízu, Yazdu, Bushehru, Esfahanu, Shirazu, Quomu a přátelé povím vám, není nad svezení v poctivém Peykanu (lic. Hillman). Taxikáři jezděj jak draci, dopravní pravidla jsou od toho, aby se nedodržovala, ale člověk se vždy na místo určení dostane bezpečně a rychle. Ti dročkaři se dokážou v tom dopravním bordelu neuvěřitelně orientovat. A Peykani můžou vzhledem k věku mít najeto klidně k milionu kilometrů…:o) Celkem na to vzpomínám. Větší mazec na silnicích už může nabídnout snad leda Indie anebo Pakistan…
[19]
21. 8. 2008 v 15:33Sobík
stav se někdy u mého auta, má 300 tisíc, je to Mondeo r.v. 2000, a bez jediné poruchy funguje od zakoupení. Měněny jen spotřební věci jako jsou destičky, olej, rozvody a další náplně … Jen v interieru, protože auto odvozilo poměrně slušnou část materiálu na stavbu RD, se ozývají občas pazvuky ….
[20]
21. 8. 2008 v 22:14wikinko
v kosiciach je taxisluzba ctc taxi (kosicania poznaju) ktora pouziva vyhradne hondy civic. nakupila ich pred cca 6-7 rokmi, vsetky uz maju cez 500.000 a kazdy taxikar tejto taxisluzby vam povie, ze na tych autach nebolo okrem tlmicov vymenene absolutne nic. nad E-klasse sa nepozastavujem ze vydrzi pol milionu, ved je to kara za 2 mega, ale civic za 4 stovky, klobuk dole pred japoncami…
ale GTI ma pravdu, civic sa na golfa nechyta :))))))))))
Komentáře nejsou povoleny.