-
Volkswagen Polo Comfortline 1,2 51 kW
Mini předmluva: Jako prevence případných negativních reakcí ze strany některého z importérů uvádím, že níže uvedený test vyjadřuje jen můj soukromý názor a také nejsem žádným profesionálním (ani amatérským) moto-novinářem.
Dívám se na malý Volkswagen před sebou a říkám si, že nebýt dopředu obeznámen s jeho reálným výkonovým potenciálem, klidně bych ho tipnul na sto padesát turbínových koní. Má prostě své kouzlo dokonalé optické univerzálnosti a ve třídě malých hatchbacků kolem sebe vypadá tak nějak… jako pětadvacetiletý mezi gymnazisty.
O nějakém klidném a tlumeném chodu tříválcového motoru 1,2 HTP nemůže být řeč, ale s tím tak nějak počítám, přesto to ale není žádná hrůza a více je cítit vibrace snad jen v pedálové skupině. Co mě ale na jednu stranu rozladilo a na druhou zase roztáhlo pusu do ironického šklebu, to byl ne právě ideální zvuk zavírání řidičových dveří.. trochu moc plechu na wolfsburgský standard, řekl bych. A abych byl v hodnocení fér, všechny ostatní dveře jdou jako po másle.. Ale co naplat.. nechávám běžet motor, otevírám kapotu a beru Nikona na procházku.
Herr Grau und seinen neuen Mantel
Dívám se na otevřený kryt motoru, kde se ve spleti hadic a trubiček ve spoustě volného místa ukrývá téměř nezakrytý motor, který se cudně halí do malinkého plastikového deklíčku. Vše je tak nějak hezky při ruce a dokonce i plnící hrdlo nádržky ostřikovačů je co nejblíže k přednímu okraji… Nemohu se ale ubránit vtíravému dojmu, že ještě před pár lety by byl celý motor úhledně zabalen do plastového krytu s nějakým vkusně vyvedeným popisem typu „1,2“ a firemním logem. O filcové izolaci kapoty nemluvě. Šetří se i ve Wolfsburgu, ne že ne.
Jdu zjistit, jestli to přeci jen nebude repetent, co zůstává roky ve stejné třídě, zatímco svět kolem běží dál. Auto tiše cvakne dálkou, nasedám, startuji a odjíždím na obvyklé místo focení.
Zavírám kapotu dívám se do podmračených a trochu přísných očí Pola. Malý Volkswagen ale není agresivní, jen tak nějak pedantsky přísný – necení totiž zuby jako Peugeot nebo malý Ford a Polo tak zůstává mnohem lépe akceptovatelné i těmi, co si nepotrpí na okázalý zevnějšek.. ani vnitřek 🙂
Polo až na čelní masku není nijak výrazně originální.. Všechny tvary jsou očekávatelné a jaksi podvědomě vytušené.. Jako když po sté poslouchám Mozartovu Malou noční hudbu.. každý následující tón je logickým pokračováním toho předchozího a všechny dohromady dávají logický smysl. Malá noční hudba je ten typ serenády, kde není jediná zbytečná nota a ani žádná nechybí.. Po nějaké době už ale někdy začíná nudit. Není to její chybou, je zkrátka tak dobrá, až je tím protivná – zejména tedy její první věta, allegro..
Boční profil Pola je vyvážený a kompaktní a z mého pohledu jde o jeho největší optickou výhodu – velmi se mi líbí zachování tenkého „C“ sloupku a přizvednutý okraj zadního bočního okna ve stylu C3. Testované Polo obouvalo s ohledem na použitý motor nepochopitelně široká a nízkoprofilová kola s nadprůměrnými rozměry 215/45/R16, která hrála velmi důležitou roli při posuzování jeho jízdních schopností – na celkově vyváženém bočním profilu měla ale nesporně svůj díl také.
Při pohledu zezadu už se ale ozývá první falešný tón… Zadní přerostlá a trochu přespříliš hranatá světla jako kdyby na auto někdo násilně narouboval.. Je to trochu zvláštní, ale při pohledu na fotografii mě napadlo, že úplně stejným způsobem Volkswagen odstřelil jinak mimořádně pěkný a celkově velmi povedený Passat CC – ten má tedy zadní světla naprosto hrůzostrašná, zejména ve dne.
Otevírám kufr tlačítkem vtipně ukrytým ve výklopném logu. Hezké, ale nepraktické řešení, při kterém si prostě nelze neumazat jen jeden dva prsty, ale hned všechny 😎 Zavazadlový prosto s dvojitým dnem patří k těm nejmenším ve třídě, ale je pravidelný a hezky zpracovaný – podlážku kufru nechávám opřenou vedle auta a zkoumám podivný pant, který ubírá zavazadelníku část jeho prakticky tvarovaného půdorysu. Vzhledem k tomu, že se sedadla sklápějí s výraznou hranou, je druhá podlážka kufru velmi potřebná – vytváří rovnou plochu.
Kufr se měkce dovírá a já jdu dovnitř.
Wolfsburg Amadeus Grauenland
Jen co dozní kovové cvaknutí dveří, natahuji ruku k výdechům topení.. očekávám teplý vzduch z rychle ohřátého malého motoru s hliníkovou konstrukcí, který podle mého laického soudu musí vyhřát interiér snad ještě před nastartováním. Ale to se hluboce mýlím, protože i když je topení nastaveno na max. a intenzita větráku zhruba na polovinu, z výdechů topení slabě vane jen studený vítr.
Zřejmě je tam nějaké čidlo teploty chladící kapaliny, které nedovolí převést do kabiny teplo určené pro rychlejší ohřev motoru. Ten tak možná nepatrně méně trpí studenými starty, ale řidič aby jezdil s šálou a rukavicemi. Po pár minutách už je ale vše v pořádku – přesto to Polu trvalo mnohem déle, než třeba dieselovému (!) Renaultu.
Dívám se kolem sebe a s uznáním hodnotím použité materiály i celkové zpracování. To ale obstojí jen ve své třídě, kde patří ke špičce.. stoprocentní jako v případě většího Golfu prostě není a Polo ztrácí ve srovnání s Golfem i jednu z jeho mnoha předností – není příliš… jak bych to jen… útulné. Tedy, je funkční a kvalitní, schází mu ale geniální dotaženost jeho staršího bratra.
Sedím sice v obyčejných a celkem nevzhledných sedačkách, ty jsou ale velmi příjemně tvarované a dimenzované i na urostlejší postavy. Tady se žádné krátké sedáky a podměrečné opěráky pro drobné blondýnky nekonají… dokonce i lopatky si mohu pořádně opřít.
Loketní opěrka dobře plní svou funkci, ve své obvyklé poloze se ale opírá o zataženou ruční brzdu, což je tak trochu nečekaný políček jinak velmi propracované ergonomii interiéru. Interiér celkově je prost jakéhokoliv nápadu nebo neotřelého řešení – vše je podřízeno funkčnosti.
V Polu je dostatek držáků na kelímky nebo pet-láhve a odkládacích prostor celkově. Ty sice nejsou nijak abnormálně veliké, ale svou funkci plní dobře. Průměrně velká schránka před spolujezdcem při zavření nedůstojně hlasitě cvakla.
Co je ale opravdová lahůdka, to je pohled na přístrojový štít – je téměř tak pěkný, jako ten v Golfu, výborně čitelný a přehledný a díky pěkné grafice centrálního displeje mezi otáčkoměrem a tachometrem vypadá tak nějak.. o třídu výš. Na užitečný ukazatel teploty vody nebo dokonce oleje ale můžete klidně zapomenout.. zřejmě by to stálo ve výrobě o 2 Eura víc..
Všímám si tlačítka standardně (!) montovaného ESP, za což patří dík nejen Volkswagenu, ale evidentně i nové metodice crashtestů Euro NCAP.
Sedám si za sebe na zadní sedadlo a nemám jediný důvod k výtce – místa je na „B“ segment dost a dost, ve všech směrech. Vracím se tedy na to zajímavější místo, zapínám opravdu pěkně hrající autorádio a vyrážím na cestu.
A Polo 13, aneb Houstone, máme problém
Jednička tam padne jako po másle a jen si tak tiše cvakne. Je to sice omletá písnička a nejspíš už tím trochu nudím (včetně sebe sama), ale je to tak, koncern VW převodovky umí.
Nečekal jsem žádný zázrak, ale byl jsem velmi příjemně překvapený, jak ochotně a hlavně lineárně motor táhne už od nízkých otáček. Na deklarovaných 51 kW je motor až podezřele temperamentní a Polo doslova vystřelí vpřed. Samozřejmě se nekoná raketový start z dvěstěsedmy, ale i tak je tohle APolo překvapivě svižné a dobře zpřevodované tak, že je síla motoru využita do rychlostí blízkých dálničním limitům.. pak ale přichází pozvolná smrt.
V oblíbeném místě pod viaduktem čekám na nějakou nedůstojnou ráno od zadní nápravy a nízkoprofilových kol, ale čekám marně. Ozve se jen slušně odizolované bouchnutí, kupodivu zdaleka kulturnější než to, co bylo možné slyšet od Peugeotu 207 a dokonce i od Seatu Ibiza na konstrukčně stejném podvozku.
Velmi pečlivě si všímám, jestli mě nezačne tlačit koleno od středové konzoly, o kterou se chtě nechtě musím opírat. Zatím je to víceméně v pořádku – zejména díky inteligentně tvarované styčné ploše.. ta je ovšem z nekompromisně tvrdého plastu.
V ostrém klesání před křižovatkou tvaru „T“ jdu na brzdy a Polo skoro stojí na pětníku – to je podle mne jediným benefitem nepřirozeně širokých gum, které díky kvalitnímu naladění podvozku nejsou zapotřebí a auto by si úplně klidně vystačilo se stopětaosdmdesátkami na vyšším profilu.
Na rovince v délce cca pěti set metrů zrychluji co to dá, ale brzy se dostávám na limit…… svých uší. Vytočený tříválec pod plným záběrem má odporný kovový zvuk, který se mění ve slušně izolovaný „sykot“ hned jak mu povolím. Akustická kulisa motoru ve vyšších rychlostech je ale pro mé uši jen těžko přijatelná a tak opravdu vážně přemýšlím nad tím, jestli si těch 80% (!) kupců malého volkswagenu s motorem HTP opravdu vyzkoušelo vůz v dálničním tempu. Možná jsem ale jen trochu přecitlivělý 🙂
P.S. Ano, 80% všech vozů typu VW Polo se u nás prodává s tříválcem o neveselých 44 kW….
Podvozek je trochu tužší, ale rozhodně ne natolik, aby to bylo jakkoliv nepříjemné nebo dokonce nepohodlné – tedy za to patří VW poklona. Řízení je zcela průměrné, nicméně přesné a tak mi nájezd do ostré levé nedělá (tentokrát) žádný problém. Podřazení za dvě, plný plyn a Polo statečně vyráží ze zatáčky ven bez ztráty kytičky. Rychle řadím výš, motor totiž křičí někde u omezovače a blížím se k malému kruhovému objezdu s trochou sněhu a ledu…
Žádný problém, lehce a hlavně čitelně se jím protáhnu a vyrážím ke sjezdu na dálnici. Za chvíli se vracím s poznatkem, že tříválec za sto třicítkou pomalu končí s dechem. Žádná tragédie to ale není, výkonově je tahle dvanáctistovka na velmi dobré úrovni ve své kategorii.
Přichází závěrečná disciplína – slalom. APolo se mezi kanály díky čitelnému a chvályhodně neutrálnímu nastavení podvozku proplétá jako lasička a díky opravdu širokým pneumatikám je k silnici doslova přilepené. Vadí mi ale tvrdý volant s velkým průměrem a co je horší, tlačí mě koleno. Ne tak jako v Ibize, ale tlačí dost. Ok, slalom je trochu extrémistická disciplína, ale tohle už mohli ve Wolfsburgu vyřešit dávno.
Parkování podle zrcátek není v Polu zrovna nejjednodušší, jsou celkem malá a i když vypadají jako z Lamborghini, raději bych dal přednost větším a praktičtějším.
Celkově ale Polo svým jízdním projevem ukazuje většině ostatním zástupcům pomyslná záda.. tady se mají mnozí co učit.
Wie grau ist jede Theorie…
Volkswagen Polo je kvalitní, prostorné a dobře postavené auto. Nabízí navíc zvláštní image auta o „půl třídy dospělejšího“ než srovnatelná konkurence – s tím trochu kontrastuje tržní realita, kdy významná většina nových majitelů volí, ehm… základní motorizaci – a to je škoda, protože při představě, jak by Polo umělo jezdit s motorem 1,2 TSI… to už ovšem atakujeme cenou velmi slušně vybavenou nižší střední třídu a to včetně domácí wolfsburgské stáje.
Ač to tak na první pohled může vypadat, Polo není menší Golf. Na Golfu se chyby hledají jen těžko, Polo jich díky podstatně kompromisnější kategorii logicky generuje více, včetně těch ergonomických.
Interiér je poskládán velmi pečlivě a podle očekávání atakuje špičku třídy. Kvalitní sedadla, výborné řazení a slušné řízení, to vše dělá jízdu velmi příjemnou a svým způsobem výjimečnou.
Samostatnou kategorií je podvozek. Příjemně tuhý, čitelný a přitom důsledně izolovaný. Nenechte si ale nějakým prodejcem namluvit, že nutně potřebujete široká kola. Nepotřebujete, jen za ně zaplatíte o nezanedbatelnou sumičku více a spotřeba půjde minimálně o litr nahoru. Podle mého klidně i o litr a půl, což je u jinak relativně úsporných motorů z portfolia VW docela škoda.
Klasické tvary kokpitu hyzdí nepěkný a tvrdý volant, chcete-li tedy Polo a nic jiného, určitě si připlaťte za lepší a hlavně kůží potažený – ten základní je za trest.
Hyundai i20 Comfort 1,4 CRDi (55 kW) Peugeot 207 GT 1,6 THP 110 kW
5 850 Responses to Volkswagen Polo Comfortline 1,2 51 kW
[1]
11. 3. 2010 v 14:19kuko
[148]
Emel – nevím přesně na co myslíš že by mě mělo žrát. Aha, už jsem asi pochopil, ty myslíš auto jestli nežere.
Když jedu Fiestou, tak ta je služební, tam mě dálniční spotřeba začíná žrát až když opustím ČR a už mi naplatí CCSka 🙂 Do té doby si říkám, že jsem na tom skoro jako bych měl bawo v 8válci benzín – taky musím stát u každé třetí benzínky 🙂
Jinak když jedu čistě dálnici při dodržování limitů tak s Megašem 2 1.4 udělám lepší spotřebu než s Fiestou, a jako bonus nemusím řadit tak často. Samozřejmě ten rozdíl není nijak dramatický, ale 0,5-1 litr. Ale je to fuk, jestli HTP, nebo Fiesta, nebo Clio, nebo Yaris v základu, na dálnici to všechno bude brát +/- stejně.
[2]
11. 3. 2010 v 14:31_Teddy_
[135]: Vidis, a v tom je ten rozdiel napriklad medzi nami dvoma: namiesto vecnej diskusie ma urazas, ale ja sa k niecomu podobnemu neznizim. Nie koli tebe, koli sebe. Mozno to raz pochopis…
[3]
11. 3. 2010 v 14:44GTI
[142] Dinar: 😀 Tehdy to byla doslova sebezáchovná praktika. Já dodnes vím úplně přesně, kde jsem v eRku dával plnej, abych ty hlavní okresní dlouhý táhlý zvládal na jeden nástřel 😀 a sa-mo-zřej-mě vítězně. prolítl jsem kolem kouřících trabantů jako Loeb 😀
[4]
11. 3. 2010 v 14:52GTI
[144] kukino: Necítím… 😉 No… jsou možná chvíle, chilky, chviličky… 😉
Napsal jsi velmi důležitou věc – nižší kubatury jsou o kompromisech. Dodávám jen, že se z těch kompromisů nesmí dělat plejstejšnovej vejbuch.
osobně tvrdím, že kdybych v tom nemusel jezdit někam moc daleko, pak nemám problém tuto motorizaci jezdit. Samozřejmě, jak píšeš, když má člověšk pod kopytem, to to pak fičí jedna radost.
Mně na těchto diskuzích berou ty úhly diskuzních pohledů zejména z té plakátové strany – na HTP štěkaj pohanu voříšci na koloběžkách a v kontrastu k tomu zase zkušení veteráni uznale kývou na ten motor hlavou. Ačkoliv pokud, pak by to možná mělo být jaksi…naopak. Doufám, že mi nyní dobře rozumíš.
[5]
11. 3. 2010 v 14:54GTI
[152] _Teddy_, : Žádný rozdíl, vice si prostě nezasloužíš. Až se naučíš chovat, budeš umět i možná slušně diskutovat. Neměj obavu, že to nezaznamenám. Ty to zaznamenáš tak, že na tebe budu o řád slušněji reagovat. Neboť tvá současná diskuzní tragedie spočívá právě v tom, že tě… neurážím.
[6]
11. 3. 2010 v 15:06_Teddy_
[155]: Ako vravim, vobec si to nepochopil. Mozno raz. A mozno ani nie…
[7]
11. 3. 2010 v 15:11GTI
[156] _Teddy_, : Časem mi dáš za pravdu.
[8]
11. 3. 2010 v 15:14kuko
[154]
GTI
rozumím (doufám)
Základním výchozím bodem každé porovnávačky je podle mně porovnávat porovnatelné. Když se na to dívám z pohledu 1.4TSI stojí HTP za starou bačkoru. Když z pohledu 2.0TSI tak 1.4TSI stojí za starou bačkoru. Když z pohledu Ádu vše krom TDI stojí za starou bačkoru 🙂
Takže vzít HTP, vzít srovnatelnou kubaturu u konkurence a pak už můžeme leštit detaily – ten má širší rozsah otáček, druhý lepší akustiku, třetí udělá nejlepší spotřebu. Pak samozřejmě každý máme ještě vlastní preference, někdo raději to, druhý tamto. Vždy je podle mně ošemetné určit jednoho vítěze. Hanit se bude vždy a všecko – Renault je plečka, Fiat ještě větší, Opel rezne, Audi není prémiovka a Saab je designová mrtvola 🙂
[9]
11. 3. 2010 v 15:25GTI
158] kukino: 😀
Ano, o tom to je, o realistickém porovnávání. Tu domnělou mrtvolu zatím nezpopelňujme, psal jsem někam na diskuzi, že velký nový Saab vyžaduje velký nový článek a že se na něj těším. Mám obavu, že to s tím zadkem a tvrdým úhlem A sloupku pod střecjou á la Fabia nebude moc fungovat. Ale jelikož se mi stále líbí pohled na starou 9-5, říkám si, že přece museli vědět jak to udělat… Tak uvidíme.
[10]
11. 3. 2010 v 15:31webpaja
(140) Vsadím se o jetou SUVku, že ten HTP neměl ani 8v, ani 16v :-)))
[11]
11. 3. 2010 v 15:37GTI
RALLYE PRAHA – BRNO HTP
Tvrdím, že s HTP v horním POLU se dá Praha Brno udělat za rovnejch… 90 minut. Počítám tedy s jízdou nezasekanou tirákama a provozem vůbec, to jest – výjezd v cca 4:00 hod ráno.
Je tu někdo, kdo jezdí HTP a může to dneska v noci dát na otočku? Aby plejstejšni taky poznali, co je to nebeskej let.
Start je u benzínky v Průhonicích a cíl na odbočce na výstaviště. Hoďku a půl, to by sis netip, co? Je to na tuty, sázím origo DVD Kam se poděla sedmá rota.
[12]
11. 3. 2010 v 15:46webpaja
Ještě jeden poznatek, možná psychologický. Vesměs jsem tu četl dva typy reakcí…jedna shovívavá a s nadhledem, povětšinou těch, co s malými motory nejezdí, nebo nemusí jezdit a pak přesný opak. Pravda je taková, že až na extrémy se dá říct jediné, výkonu po pár dnech ježdění s jedním vozem NENÍ NIKDY DOST. To je naprosto jasné a odzkoušené pravidlo 😉
[13]
11. 3. 2010 v 15:47Emel
GTI: to je evidentní nabádání k přestupku ;-). I v nočních hodinách tam ty náklaďáky budou, na 133 průměrnou rychlost budeš potřebovat takových 150 cestovní… no, to se dá. Moc příjemný zážitek to ale nebude…
[14]
11. 3. 2010 v 15:47webpaja
(161) Přidám kazetu Nedvědů na Strahově 😀
[15]
11. 3. 2010 v 15:53GTI
😀 Ceny by byly, teď už zbývá jen někoho přemluvit. Nebo, hoši… co se složit? Dáme každej bratru kolem dvou táců a koupíme Fabii 😀 Řídí Perun. Tam. Nazpátek se střídáme. Kdo vyhraje, bere všechno. Zamlouvám si rovinku před Prahou, tam do rozpálím na stošedesát i kdych měl při tom třískat koulema 😀
[16]
11. 3. 2010 v 15:54webpaja
(163) Průměr je tak 125km/h, Průhonická benzínka je tak na 5km a sjezd na Výstaviště cca na 190km. Se 140km/h na tachometru a reálnou stopětatřicítkou jsi v normě…akorát nevím jak to vypadá u Prahy, v Brně sněží…děs. Teda ne, že bych to jel 😉
[17]
11. 3. 2010 v 15:56webpaja
(165) Tak jestli to rozpálíš na 160, máš u mě zdarma nepoužité náhradní ucpávky do uší z předloňské Monzy! 😀
[18]
11. 3. 2010 v 15:57GTI
😀 😀 😀
[19]
11. 3. 2010 v 16:02jazva
[162] S tým tvojím poznatkom sa nedá nič iné iba súhlasiť.
Lenže je tu veľa reakcií, ktoré tento motor hodnotia, ako píšeš zhovievavo a s nadhľadom – ako píšeš, a pri tom s ním nemajú žiadnu, alebo malú skúsenosť(GTI, Kuko, Dinar…). Majú teda nejakú reálnu vypovedaciu hodnotu? Rozumný človek uzná že nie a ak aj áno, tak minimálnu.
Ja to bez mučenia priznám – skoro rok som s tým motorom jazdil a je to bieda… Len keď si to porovnám s Swiftom(1,3 67kW!!!), tak je to rozdiel vesmíru. Swift má o 1(!!!) dl a jeden valec viac a ten motor je v porovnaní s HTP ako z inej galaxie. ďalej je tu 1,2 od H/K a tá má tiež lepšiu charakteristiku. Ide o to, že tu v ČR a SR sa autá s týmto motorom kupujú ako jediné auto do rodiny a nie ako auto do mesta. V meste je ten motor(HTP) fajn, ale akonáhle opustíš mesto, tak je problém, pretože neobehneš kamión ak ide okolo 90km/h a ak sa ti to náhodou aj podarí, tak iba s daňou v podobe postupného šednutia tvojich vlasov. To sa ti napr. s tou 1,3jkou od Suzuki nestane!!!! JE dobrá aj v meste a vie ísť svižne a dokonca veľmi svižne aj mimo mesto a dokonca nemá problém s vašimi „dlouhými táhlými“.
Tak sa potom nečuduj, že ja proste NIKDY neuznám, že HTP je najlepšia motorizácia v triede…
[20]
11. 3. 2010 v 16:15webpaja
(169) Úplně obráceně…HTP není nejlepší motorizace, ani třídy, ani objemu, ale je to ZÁKLADNÍ motorizace. A jako k takové je potřeba s ní počítat. Japonské motorz jsou přeci známé vysokým litrovým výkonem a točivostí, ale taky u nich zatím končí. De facto nereagují na spodek a vršek evropské nabídky. Tam kde má Renault 1,2TCe, VW 1,2TSi, nebo Fiat T-Jet japonci neloví a pokud tak atmosférickým motorem. Tedy něčím co ten úplně nejběžnější uživatel označí za lenocha, neboť se musí točit přes 4000rpm aby se ukázal a samozřejmě řadit, řadit, řadit. Přitom mu můžeš vysvětlovat, že má malý japonec proměnné časování ventilů, dtto sacího potrubí a bude to stejně jedno, protože u malého motoru s turbem šlápneš a vyrazíš. Proto bych nesrovnával úplně napřímo tzto jednotky. Evropa od vyhoněných vysokootáčkových maloobjemů již dávno vyklidila pole, Japonci dle svých tradic naopak stále precizují to samé. A zase neříkám, že je to špatně, ale je to jinde 😉
…btw, já si haťapku od manželky taky půjčím jen proto, abych mohl cestou pro sobotní rohlík vzít na sněhu vingl přes tradiční ručku 🙂
[21]
11. 3. 2010 v 16:16webpaja
…ne „počítat“, ale „přistupovat“…chyba není na Vašem přijímači.
[22]
11. 3. 2010 v 16:24Perun
[170] webpaja: Tesat do kamene a učit zpaměti 😎
I tak je nejlepší atmosféra, jakou jsem kdy vyzkoušel, benzínová osmnáctistovka z Civicu. Pak s mírným odstupem (jejda) 1,6 VTi od PSA (pardon, z Mnichova 😀 )
Turba jsou úplně o něčem jiném…
[23]
11. 3. 2010 v 16:25jazva
[171] pochopil som. Ja sa tiež opravím – Najlepšia ZÁKLADNÁ motorizácia v triede… myslel som, že to vyplynie z kontextu diskusie, ale keď si to teraz čítam ešte raz… A k tomu porovnaniu. Prečo ich neporovnávať. Oba sú to základné jednotky, oba v jednej triede v rovnako veľkých a ťažkých autách. Z môjho pohľadu je tá jap. 1,3 jka zásadne lepšia aj čo sa týka výkonu, aj v spotrebe, zvukovom prejave a kultivovanosti. Namôžem si proste pomôcť, ale tak to cítim a vnímam… 😉
[24]
11. 3. 2010 v 16:31Emel
webpaja: ono třeba to variabilní časování ventilů u Toyoty řeší i ten zátah v nízkých otáčkách, i když turbo je samozřejmě o něčem jiném.
[25]
11. 3. 2010 v 16:32webpaja
(172) Už sháním kameníka… 🙂 Nejlepší atmo čtyřválec, který se mi vryl do paměti byl 2,0 16v Twin-Cam z Celicy a pak předloni bavorský dvoulitr 🙂
(173) S tou 1,3 je to jasné, ale ta je už atakována 1,4, které u evropských aut dávají 90-100koní. Ta filozofie je odlišná. Ačkoliv je to základ, v EU už spíše střed motorové palety, nebo aspoň její dolní okraj. Snad jen Yaris nabízí z evropského daňového a pojistného hlediska low-endovou motorizaci. 😉
[26]
11. 3. 2010 v 16:33Emel
Perun: s tou benzínovou 1.8 od Hondy by se dalo polemizovat… chtělo by to nějaký třídní kontext. I pokud jsi třeba neseděl v nějakém AMG nebo Corvette, pořád tu jsou i civilní 3.0i a tak podobně.
[27]
11. 3. 2010 v 16:34webpaja
(176) Perun nedopsal čtyřválce 😉
[28]
11. 3. 2010 v 16:47kuko
[173]
Jazva – veď sa nečerti. Všetky tieto základné motorizácie majú svoje limity niekde pri kamióne valiacom si to 90km/h na klukatej okreske s krátkymi rovinkami. Ide len o to, priznať si tie limity a hlavne sa im prisposobiť. Ja som začínal práve takto – Punto 1.2, 3 dospelý, 1 puberťák + pes, plný kufor. Takto sa velmi rýchlo človek naučí, že keď chce ísť dopredu, potrebuje dlhšiu rovinu, nebáť sa podradiť a hlavne rozmýšlať. Preto teraz keď občas vyrazím s Fiestou, viem čo možem a nemožem. Proste keď je za mnou nejaká stredná trieda, nerobím baletku, stiahnem sa na kraj a pustím ho. Japoncov nepoznám, kludne ti verím že je Switfťácký motor vo vyšších rýchlostiach lepší. Jednoducho keď viem že jazdím vela mimo mesto + dialnice, bral by som minimálne 1.4.
[29]
11. 3. 2010 v 16:55jazva
[178] Ale veď ja sa nečertím… Klasická diskusia na auto.cz 😀 😀 😀
[30]
11. 3. 2010 v 18:21GTI
Motor HTP je nejlepší základní motorizací poměřitelných konkurentů ve třídě. Je konstruován přesně pro to, pro co mají být základní malé motory konstruované – pro co nejlepší uživatelskou spokojenost. Lehký, poměrně tichý, v rozhodném spektru otáček velmi pružný, úsporný motor. Filosofii tohoto motoru dodnes nedokázal nikdo v dané třídě trumfnout. Naopak se kde kdo snaží tento motor následovat.
Jízda s tímto motorem je jízda takřka bez jízdních kompromisů. Vozidlo samotné není nikde, v městě, na státních silnicích či na dálnicích brzdou provozu.
P.S. neumím si představit co tu budou plejstejšni dělat až fiat přijde s dvouválcem. Asi rovnou v agónii potratí mozky…
Poznámka Peruna: Tenhle silový způsob komunikace není fér a já ho tu nechci. Takže pardon, ale z boldu šup zpět do standardu.. tam ten text také patří.
[31]
11. 3. 2010 v 18:36mariachi
Nepotrati. Fiat muze 😉
[32]
11. 3. 2010 v 20:12Klaudius
Tak skúsil som 1.2/60 kW vo Fiate Stilo, a tiež to nebolo zlé. Tisícdvesto v Kia Rio je bez debaty živší motor. HTP nie je zlá motorizácia do mesta, ale naložené auto ani „dlhé tiahle“ mu už nesvedčia. 1.2 v Honde Jazz bol úplne iný príbeh, pocitovo by som ho skôr porovnával s 1.4 vo Fabii, s ktorou (v kombíku, Fabia I) tiež občas v práci jazdím. Domov by som HTP nebral, pokiaľ by mal byť v aute plniacom funkciu rodinného auta. Na trasy 20 km do práce a s deckami do školy a škôlky vpohode.
[33]
11. 3. 2010 v 20:39_Teddy_
Tak, a mame to cierne ne bielom: 1.2htp je vraj „najlepsou zakladnou motorizaciou v triede“. No to sme to dopracovali. Japonci idu kolektivne spachat seppuku, korejci dnes budu mat na obed polovicnu davku ryze bez vyprazaneho psa, francuzi sa zo zufalstva ozieraju cortonskym a taliani sa idu obesit na slucke z nizkotucnych spagiet…
[34]
11. 3. 2010 v 21:29Emel
GTI: rozhodně není úsporný při vyšších rychlostech, určitě není tichý a proto ani zdaleka není nejlepší. Pružnost je ok a v silnější variantě je to příjemné i na okresky, ale konkurence umí atmosferické 1.2 lépe.
To není apriori kritika Škodovky, kdo chce auto na dálnici, může si koupit silnější motorizaci…
[35]
11. 3. 2010 v 21:30Perun
[176] Emel + [177] webpaja: Mnó, psal jsem ty, které jsem vyzkoušel… V rámci své kategorie je mám za nejlepší. S náskokem.
Nejde o kilowatty, to bych nutně musel vyzdvihnout desetiválec z RS6 (nic silnějšího jsem neřídil), spíš o realitu všedního dne.. Řadový atmosférický šestiválec z Mnichova je pochopitelně z jiného světa, ale za prvé jsem s ním neměl tu čest (snad kdysi dávno 325i) a za druhé už to není kategorie běžně dostupných motorů.. Za referenční tedy beru ty čtyřválce – děkuji tedy svému tiskovému mluvčímu 😀 😉
[36]
11. 3. 2010 v 21:45Perun
[180] GTI: Základní motorizace nemají za cíl uspokojit potřebu co možná nejvyšší uživatelské spokojenosti – je to vždy ekonomická volba a tudíž výměna některé z požadovaných charakteristik motoru (víceméně vždy výkon + něco dalšího) za výhodu nižší pořizovací ceny.
Z toho důvodu je tvé tvrzení přinejmenším odvážné, ne-li přímo oxymóron.
Tříválcová konstrukce má některé výhody (třeba nižší celkové ztráty vlivem tření pohyblivých částí a z toho vyplývající nepatrně vyšší účinnost). Cenou je ale třeba právě ta kultura chodu..
Základní motorizace jsou vždy jen těmi základními motorizacemi.. přesto není od věci vyzkoušet hned po sobě základní HTP třeba ve Fabii a základní dvanáctistovku třeba v Cliu.. Ten rozdíl je sakra znát a není to „jen“ těmi čtyřmi kilowatty navíc..
Jinými slovy, HTP není špatný motor. Jde jen a jen o to, abys věděl, co od něj máš čekat.. Rozhodně ale není špičkovou základní volbou, je jen a jen….. základní volbou. Tečka.
[37]
12. 3. 2010 v 7:48webpaja
(186) Moc těch malých motorů neznám, ale třeba přímé srovnání s Opláckým 1,2 16v odhalí vyšší kulturu, jemnost, tichost čtyřválce oproti tříválci. Je to asi stejné jako srovnání čtyřválce a šestiválce 😉
[38]
12. 3. 2010 v 7:51webpaja
(185) Tak u mě zatím vede V8 v QPorte a V10 v S8. Kdybych chtěl spíš komfort a nenucenou sílu, pak poslední nepřeplňovaný BMW V12 ;-). Ale to už jsou úplně jiní koně…asi jako arabský plnokrevník oproti tažnému valachovi.
[39]
12. 3. 2010 v 19:25mariachi
Kolik tech V8, V10 a V12 tak behem roku protahnes? :-O
[40]
12. 3. 2010 v 19:40T613
snad bys nezávidel
[41]
12. 3. 2010 v 19:51Navtech
Moc jich asi neprotáhne, protože jinak by tam bylo 63AMG 🙂
[42]
13. 3. 2010 v 18:21download adobe photoshop cs
How to advance money to a start up for tax purposes?
[43]
14. 3. 2010 v 21:59mariachi
190 Nezavidel, ja jen ze bych treba vzal jednu ze svych 911 a mohli bychom dat v obyvaku zavody 😉
[44]
14. 3. 2010 v 23:23T613
nesmíš možnosti ostatních porovnávat svými možnostmi.
[45]
15. 3. 2010 v 7:24mariachi
Nebylo to porovnani, ale regulerni vyzva 😉 Muzes se klidne pridat.
Komentáře nejsou povoleny.