-
Pátý element
Přidám se k Dinarovi a GTI se svými skromnými dojmy z nového BMW řady 5. Sice je to již měsíc, ale některé věci prostě nevyprchají . Příští týden přidám i názor z prvních jízd, které napoví jaký mezigenerační skok tento model udělal.
Pozvání na předpremiéru uvedení nového vozu se neodmítá, tím spíš, že se jedná o nové BMW. Vhodně zvolená galerie v Brně s úžasně zrekonstruovanou původní halou podkreslovala technicistní provedení nového vozu. Po “sušším” úvodu s prezentací slideshow znázorňující hlavní výhody nové pětky vůči konkurenci, která byla obzvláštněna pouze vtipným promovideeem jsme byli pozváni do separovaného prostoru se dvěma vozy ukrytými pod plachtami. BMW nás nenechalo čekat více než pár vteřin a odhalilo vozy BMW 535i ve světle šedé metalíze s 19″ koly a 530d v tmavě šedé na osmnáctkách.
Přední část navazuje na již představené GT, u sedanu však půspbí mnohem nižším, dravějším a sportovnějším dojmem. Silueta vozu odhalí kolmou čelní stěnu s předlouhou, ušlechtilou kapotou, silně skloněnými předními a zadními sloupky vymezujícími tradičně dozadu posunutou kabinu, krátké víko zavazadlového prostoru a konečně krásně tvarovanou záď. Právě zadoboční pohled je snad nejpůsobivější, kdy limuzína vypadá natolik kompaktně a sevřeně, jako by její teritorium bylo o třídu níž. Důvodem jsou na poměry vyšší střední více do rohů umístěná kola a minimální převisy. Oproti A6 je například rozvor o plných 12cm větší!
Pohled do interiéru ukazuje na zvětšení místa obzvláště pro zadní cestující, které však možná kvůli instalaci mohutných příplatkových komfortních sedadel nedosahuje prostoru v třídě E, nebo A6. Jedná se však o mé pocity, každopádně nedostatkem trpět nikdo nebude. I přes opticky nízkou siluetu poskytuje vůz dostatek místa nad hlavou a velmi přirozený posaz. To nejdůležitější se však odehrálo vepředu…
Překrásně zpracovaný prostor řidiče s nízkou palubní deskou (nižší než v 5GT a než napovídají obrázky), perfektním chodem jakéhokoliv ovládacího prvku, úžasným volantem s logicky a konečně i moderně uspořádanými prvky a fantastickou grafikou sdruženého infonavigačního displaye každého utvrdí ve správnosti poslední investované koruny (centu). Nemá smysl se rozepisovat o bezkonkurenčním komfortu příplatkových sedadel a bezprecedentním pocitu po usazení, uvelebení se… Vše je dokonalé, tak dokonalé, že s napětím očekávám odpověď Audi a reakci M-B při faceliftu.
Na závěr vypíchnu dvě chyby, kterých jsem si všiml… Méně místa ve srovnání s konkurencí na zadních sedadlech bude způsobeno rozšiřujícím se tunelem u středové konzole, který psychologicky nutí spolujezdce posouvat sedadlo dozadu a tlačítko “Navi” u iDriveu, který je z ergonomického hlediska umístěn vpravio nad voličem převodovky (tedy lépe než např. MMI, které je příliš vzadu a řidič musí zatahovat pro jeho ovládání ruku), není vidět. Jde o první postřeh a po první jízdě bude jistě každý vědět po paměti kam má sáhnout, nicméně tlačítko při běžném posazu nikdy neuvidíte.
BMW řady 5 je z MÉHO POHLEDU tím nejlepším vozem své třídy a o rok staršího konkurenta poráží staticky na hlavu (opět pouze můj subjektivní názor). Každý měsíc pozdějšího představení nového modelu je v této třídě znát více, než v kategoriích nižších.
24 Responses to Pátý element
[1]
23 března, 2010 v 9:53 amwebpaja
To se mi povedlo jako anonymovi 🙂 Hrdě se tedy k blogu hlásím.
[2]
23 března, 2010 v 10:58 amPerun
Poslední větu tesat do kamene, pozlatit a vodit k ní povinně exkurze 😎
Malé vozy a nižší střední, to je jako chůze v kruhu, jako přešlapování na místě.. střední třída už se začíná celkem hýbat, ale vyšší střední, tedy vlastně téměř výlučně n€m€cká trojka, to je něco jiného.. Co krok, to skok 😉
Díky za pěkný úvod, webpajo, a těším na pokračování za volantem! Palec.
K těm sedadlům.. když jsem seděl v BMW 6, něchtěl jsem už nikdy vylézt ven.. něco takového zažít s anginou pectoris, tak tam z toho exituji… Jestli jsi seděl právě v takových, chápu dobře, že Tě místo vzadu už nebude zajímat :))
[3]
23 března, 2010 v 11:00 amT613
Nevšiml jsem si, že by jsi měl rudé vlasy a lítal po ulici v ovinovačce jak Jovovich 🙂
[4]
23 března, 2010 v 11:36 amwebpaja
(2) Děkuju budu se snažit držet aspoň na dostřel úrovně ostatních blogů 🙂
[5]
23 března, 2010 v 1:39 pmvrkuboy
Pánové co je s Perunem? Čekám na ten test I20 jak na smilování boží 😀 To Polo měl testovat až na konec! Se vsadím, že někde prohání to Polo a nechce se mu z něho ven. 😀
[6]
23 března, 2010 v 1:42 pmNavtech
Rozdíl mezi MB a BMW je stejný, jako mezi biftekem a roštěncem. Obojí je nejlepší a přitom jiný. Objednej si co chceš. Pořád se tu řeší hovno.
[7]
23 března, 2010 v 2:02 pmwebpaja
(6) Každý je nejlepší z jinýho důvodu, asi sis´ všiml, že používám slova „subjektivně“ a „můj pohled“. Mercedesář bude mít názor jiný. To, že v této třídě je většinou nejnovější i nejlepší z hlediska kompletu vlastností je fakt.
[8]
23 března, 2010 v 2:02 pmwebpaja
(5) To víš…Pendolino a lokálka 🙂
[9]
23 března, 2010 v 2:06 pmNavtech
[7] Nevšimnul, ale to s tím nemá co dělat.
[10]
23 března, 2010 v 2:22 pmwebpaja
(9) Nedržkuj pořád 😉
[11]
23 března, 2010 v 5:30 pmGTI
Text dobrej, akorát hodinu hledám autora… Pajo, ke mně na blog jsi nic nenapaloval, neb jsi neskončil ani mezi „čekateli“ ani ve spamu. No, vidím, že bychom ti měli udělit blogového oscara za úspěšněj pokus. Hele, ale koukej si změnit to jméno tam, na hlavní musí být na první pohled vidět, kdo je autorem.
Perunovo tak trochu falešně s(n)obské prohlášení, že snad tu budem od zejtřka tesat tvou poslední větu na zdi garáží musím uvést (v duchu samozřejmě správného postoje Navtecha) na realističtější míru – otázka nestojí, co je lepší, zda BMW5 či E-klasse. Otázka stojí jen tak, zda šofér jezdí pětku či éčko. Ostatní projevy jsou právěj jen projevy těch z kompaktních tříd (Perun to nyní nevezme osobně).
Člověče, to je tu tvůj zatím nejdelší text, viď 🙂 Jdu si to pořádně přečíst. Dešifruju motivace, hloubku a rozsah vzdělání, zkušenosti a… pak ještě napíšu.
P.S. Zkus prosím jen něco krátkého napsat pod mou „pětku“ abych zjistil, zda a kam ti to tam padá. Díky.
Tak… hodně štěstí v blogování 😉
[12]
23 března, 2010 v 5:44 pmwebpaja
(11) Ale jo, však na svou obranu píšu, že jsem srdcem vrtulář. Ten souboj má pětka u mě stejně vyhraný.
A Perun to myslel přesně tak, jak jsem psal. Tohle je třída, kde každý den vývoje navíc oproti konkurenci je prostě znát. Ať už v měřitelných, nebo neměřitelných (pocitových) vlastnostech. Nemusíme si nalhávat jak bude posuzována na podzim nová A6… 😉 Bude prostě novější a už to jede 🙂
[13]
23 března, 2010 v 5:48 pmwebpaja
(11) O změnu názvu jsem se snažil, ale neúspěšně. A žádat asistentku je mi echt proti srsti 🙂
[14]
23 března, 2010 v 6:30 pmNavtech
Jen jí požádej, ukaž, že jsi chlap a ne pokrytecká baba!!!
[15]
23 března, 2010 v 6:33 pmwebpaja
(14) Ještěže má takové to odborové cítění a po 8h v zaměstnání vyžaduje přesčas, který zase já nějak neumím. Jinak bych musel sejít z božského pedestalu a vážně se zeptat…
[16]
23 března, 2010 v 6:40 pmNavtech
Tak v tom případě jí nakopni do tý její odborový zadek.
[17]
23 března, 2010 v 9:32 pmT613
neplacené přesčasy dělám leda já :-/ 😀
[18]
23 března, 2010 v 9:35 pmT613
Jinak si najeď do nastavení a tam je NÁZEV WEBU – tam si dej třeba rezavavrtulka.blog.auto.cz , a je to 🙂
[19]
23 března, 2010 v 11:39 pmNavtech
Jen ho nech, ty patolízale, třeba z něj vypadne, že ta jeho asistentka musí i řídit jeho káru a tady si kasá trencle.
[20]
24 března, 2010 v 6:30 amwebpaja
(18) Tak na tohle jsem přišel taky, ale dá se upravit jen konec 😉
(19) Horší by bylo, když by mě vozila svojí plečkou
[21]
24 března, 2010 v 7:57 amT613
Zvláštní.. mi to upravilo název.. holt kdo umí jezdí ve fjordu, kdo neumí tak se zlobí s olympiádou 😀
[22]
24 března, 2010 v 11:06 amwebpaja
(22) Upraví pouze konec, ne začátek 😉 Jestli na to přijdeš, jsi očekáván po obědě na kafe a sušenku.
[23]
24 března, 2010 v 7:23 pmNavtech
Nebo si hoďte mejdlíčko, vy sušenky! 🙂
[24]
26 března, 2010 v 4:35 pmwebpaja
(23) Jak dlouho ti už nepřišla domů? 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.