-
Talisman Grandtour TCe200: TEST RN
Talisman Grandtour nám delší čas úspěšně unikal, když nepočítáme krátké svezení u příležitosti tiskové konference při uvedení na trh. A že jsme se na něj těšili! S vozidlem jsme tehdy najeli několik desítek kilometrů převážně po okresních silnicích což ve Vás zanechá první dojem, ale zdaleka neprozradí vše o vlastnostech vozu. Kombinace silného dvousetkoňového motoru a praktické karosérie byla doslova vytoužená. Laickou veřejnost se zkrátka stále nedaří přesvědčit, že dosavadní dieselový vrchol dCi160 je pro Talisman adekvátní. Co na tom, že jede o fous lépe než 2.0dCi 150k v předchozí Laguně 3.
Shodnout se můžeme na tom, že Talismanu chybí vrcholné dieselové motorizace schopné poměřovat se s top modely konkurence. Nicméně jako střed nabídky je dCi160 zcela v pořádku. Zájemce o svižnější jízdu se holt musí obrátit na benzínový vrchol, který do letošního roku plní jednotka M5M o objemu 1.6, tedy 1.6TCe 200. Jak už název napovídá, pod kapotou řehtá 200 turbobenzínových koní. V průběhu letošního roku se motorová paleta rozšíří o zcela novou jednotku 1.8TCe, která bude pohánět i novou Alpinu. V redakci se shodujeme na to tom, že by nová jednaosmička v Talismanu mohla poskytnout zhruba 250k. Karoserie kombi je pro náš trh extrémně důležitá, protože výrazně nadpoloviční většina všech modelů střední třídy se u nás prodává právě s tímto typem karoserie. Proto je jasné, že na sedanu prodejní úspěch postavit nemůžete. Jestliže jsme se rozplývali nad ladnými křivkami tříprostorové klasiky, pak tady musíme znovu žasnout nad prací Laurence Van Den Ackera. Design grandtouru je jednoduše strhující. Z fotek to tak nepůsobí, ale až bude tento majestát parkovat před vašimi zraky, budete žasnout stejně jako my. Jestliže dříve Renault svým designem polarizoval veřejnost, dnes nemůže pochybovat snad nikdo, že aktuální modely jsou vždy designovými perlami svých tříd. Carlos Ghosn – nejvyšší muž Renaultu měl ve výběru nového šéfdesignera opravdu šťastnou ruku. Van Den Acker odvádí svou práci na jedničku.
Renault Samsung Motors: korejská šance 2016: Rok Renaultu!
13 Responses to Talisman Grandtour TCe200: TEST RN
[1]
3. 2. 2017 v 07:06webpaja
Čau prodejče, jsi si jistý, že nejvyšší muž aliance Renault – Nissan se jmenuje Ghost? Abys nepřišel o prémie 😀
[2]
3. 2. 2017 v 08:17woody-alien
[1] No tvl, ty umíš předbíhat čas. Tvůj příspěvek ze 7:06 jsem četl někdy ve čtvrt na sedm. 😀
Jinak, pokud jsou RN News opravdu takovými „Milli Vanilli“ některého z prodejců, pak je to tedy první prodejce, který dokáže veřejně kritizovat svůj produkt. V případě 1.6 TCe naprosto zřejmě platí Emelovské „méně je více“ – ve prospěch Megana Grandtour GT.
Zajímavá informace je příchod 1.8 TCe, výměna rámečku kolem displeje…Talisman nutně potřebuje doplnit motory a cenový jemnocit. Ale co jsem tak koukal, tak slevy na skladovky šplhaj ke 180t (u IP), takže na tom zjemnění se nejspíš pracuje.
[3]
3. 2. 2017 v 08:41webpaja
(2) Cena musí jít dolů, Talisman je opravdu velký, ale tím jeho kouzlo vyjma hezkých tvarů končí. 1,8TCe dobrý, ale ve smyslu ostatní konkurence by to chtělo ještě přidat. 😉
O tendenčnosti RN si myslím své 😀
[4]
3. 2. 2017 v 10:30Dinar
„…pak tady musíme znovu žasnout nad prací Laurence Van Den Ackera. Design grandtouru je jednoduše strhující. Z fotek to tak nepůsobí, ale až bude tento majestát parkovat před vašimi zraky, budete žasnout stejně jako my. “
Jo, sedíme na zadku. :)))
woody: tolik kritiky snad renault ani neunese. 🙂 😉
[5]
3. 2. 2017 v 10:36Dany
test vyznel na pomery Renault news až kriticky. Moc sa tomu nečudujem. Talismat za dvojnásobnú cenu Megana GT ponúkne „rovnakú“ techniku zabalenú v strednotriednom kabáte. Čo oceňujem, že sa tu človek dozvie technické detaily o ktorých sa inde moc nepíše a nemyslím len u Renaultu. Rámček displeja je iný už u Scénika, matný ale iný, nezostávajú na ňom otlačky.
[6]
3. 2. 2017 v 12:22Matuji
1, Díky, Carlos byl přejmenován zpět. Asi bychom měli auto korektůře vysvětlit s kým má tu čest :-).
2, Opět, nevím kde tipujete, že jsem prodejce.. V RN jsme dva, a ani jeden nepracuje v auto moto odvětví natož ještě u Renaultu. Je to jen koníček :-).
[7]
3. 2. 2017 v 12:31amat
Navíc kdybychom prodávali tyto auta, asi nebudeme tolik kritizovat, což?
[8]
3. 2. 2017 v 12:54twistedTSD
Zajímavý test, snad mě jen trochu mrzí, že jde opět o Initiale Paris. Je to jako kdyby Ford prezentoval Mondeo výhradně ve Vingale. Ale Renault vlastně benzín ani pro jinou výbavu nenabízí, snad se to do budoucna změní. Výměna rámečku je skvělá zpráva, kazil jinak perfektní dojem z interiéru Talismanu.
[9]
3. 2. 2017 v 18:51amat
(8) Testujeme takové vozy, které jsou zrovna k dispozici, nemáme žádnou preferenci pro Initiale Paris. Tedy pochopitelně bych si do vlastní garáže pořídil jen tuto vrcholnou verzi, protože mám rád full výbavu, nicméně neměl bych žádný problém otestovat základní verzi. Problém TCe200 však je, že je nesmyslně povinně svázán s IP.
[10]
4. 2. 2017 v 00:04woody-alien
[4]
Dinar: No tak já měl na mysli hlavně ty jízdní dojmy. 😉 Nad „žasnutí“ se povznáším, toho jsou v podobné míře schopni i fandové kterékoliv jiné značky. Zato prodejci jsou kapitola sama pro sebe. Hned se mi vybavil jeden takový „prémiový“, který mě ujišťoval málem na hrob své matky, že si 1.7 CRDI v pohodě „povodí“ 2.0 TDI.
[11]
4. 2. 2017 v 01:49amat
Hoši, žádní prodejci nejsme. Nechápu kde jste na ten nesmysl přišli, neděláme ani nikde jinde v automotive. Jsme jen fandové značky, co se rozhodli dělat něco víc než jen psát na fanouškovských fórech.
[12]
11. 2. 2017 v 23:09_Karel_
Talisman, zejména v kombi, se mi od začátku moc líbil.Po svezení s nejsilnější 1,6DCi přišlo naprosté vystřízlivění.Také Initiale Paris je pro mě zcela nepoužitelná, protože el. sedadla mají tragické, opravdu tragické možnosti seřízení (jediný způsob jak se 170cm výšky dosáhnout na pedály je s hlavou u stropu).
Myslel jsem si, že tato 1,6t by mohla být dobrou volbou (pokud by nebyla svázaná s IP), ale podle testu bohužel není.
Škoda krásného auta s tolika chybami.
[13]
12. 2. 2017 v 02:20amat
(12) Limity rozsahu nastavení sedačky jsme nepoznali, měříme 178cm a 185cm. Ale nevylučuji, že Vámi popisovaný problém může nastat.
Jinak ta 1.6dCi TwinTurbo jede fajn, ale musí být správně nastavený v MultiSence (motor ve sportovním režimu). Pak se chová opravdu sympaticky a má hezký zátah. Není to naftový vrchol jak jsme dnes zvyklí, ale roli středu nabídky plní skvěle. Samozřejmě naftový vrchol u Talismanu prostě není.
Komentáře nejsou povoleny.