-
JAGUAR XJ Series III (1979-1986)
Pokud chtějí filmaři zničit v automobilové honičce luxusní auto, často zvolí poslední sérii Jaguaru XJ. Netýká se to jen hollywoodských filmů, rekordmanem v počtu zničených XJ je nejspíš německý seriál Kobra 11.
Důvod je jednoduchý – nízká finanční i historická hodnota. Ve skutečnosti však není tento Jaguar jen snadno a levně zničitelnou limuzínou. V okamžiku, kdy koncem března 1979 vyjel první vůz určený zákazníkům, svět spatřil posledního Jaguara klasických tvarů. Na návrh karosérie už nedohlížel zakladatel automobilky Sir William Lyons a tyto práce dokonce neprobíhaly v Británii. Decentní změny tvarů, které bychom dnes nazvali faceliftem, totiž vznikly ve studiu Pininfarina. Přední partie byly významně přepracovány, zcela nový byl i tvar zadních světel. Prosklená plocha byl poměrně výrazně zvětšena a linie střechy se dočkaly zvýraznění hran. Nové nárazníky už vyhovovaly novým požadavkům na bezpečnost a nemusely být pro americký trh výrazněji upravovány.
Základní motor – řadový šestiválec XK s objemem 3.4 litru – byl převzat bez jakýchkoliv úprav z předchozí série. O distribuci paliva se stále starala dvojice karburátorů SU. Větší šestiválec 4.2 dostal vstřikování Bosch D-Jetronic vyráběné firmou Lucas a dosahoval 200 koní. Dvanáctiválcový 5.3 v XJ12 byl už od konce předchozí série vybaven stejně. V roce 1982 ho však vystřídal modernější 5.3 HE. Ten disponoval vstřikováním P-Jetronic, opět vyráběným firmou Lucas, později Magneti Marelli. Nová hlava motoru znamenala mimo jiné zvýšení kompresního poměru na neobvykle vysokých 11,0-12,5:1 (v závislosti na emisních normách). Charakteristky tohoto motoru zůstaly nezměněny (285 koní a 400 Nm), ale spotřeba podle marketingových materiálů klesla v některých jízdích režimech až o polovinu (ve skutečnosti z 22 na 17 litrů).
Nabídka různých verzí byl tradičně široká, kromě běžné XJ6 a XJ12 existovaly samozřejmě i lépe vybavené ekvivalenty pod značkou Daimler – Sovereign a Double Six. Vrcholný model se opět honosil kromě značky Daimler i označením Vanden Plas. To znamenalo ručně šitá sedadla z kůže Connolly a ručně vyřezávané díly v interiéru z toho nejkvalitnějšího dřeva. Motor 3.4 z pochopitelných důvodů v USA v nabídce nebyl. Roku 1982 došlo ke změnám. Modelům XJ6 a XJ12 sekudnovala verze Jaguar Sovereign respektive Sovereign HE. Pro nejluxusnější XJ12 bylo zvoleno jméno Jaguar Vanden Plas. Manuální převodovka získala pátý stupeň, automat byl stále třístupňový. Zároveň byl lehce modernizován interiér a seznam standardní výbavy byl rozšířen například o střešní okno, tempomat, automatickou klimatizaci nebo nádhrená litá kola vzor „Pepperpot“.
XJ se loučil na dvakrát. Poprvé to bylo v říjnu 1986, kdy byla XJ6 nahrazena modelem řady XJ40. Tento vůz měl nový svěží design a zcela nové řadové šestiválce. Dvanáctiválec ale dále pokračoval v původní podobě a to až do roku 1992. V březnu vyjel poslední Jaguar s tímto motorem, Daimler se vyráběl ještě do října. Dvacet čtyři let dlouhá životní pouť původní XJ byla zakončena jedním Jaguarem a jedním Daimlerem, které putovaly přímo z výrobní linky do muzea. Skončil tak vůz, který se mohl pyšnit hesly „the best Jaguar ever build“ nebo „evolution of a great classic car“.
ricardo.blog.auto.cz
- Srpen 20083 Posts
- Červenec 20081 Post
- Červen 20081 Post
- Leden 20081 Post
- Prosinec 20072 Posts
- Listopad 20071 Post
- Říjen 20072 Posts
- Srpen 20073 Posts
- Červenec 20071 Post
- Červen 20071 Post
- Květen 20073 Posts
- Duben 20074 Posts
- Březen 20073 Posts
- Únor 20075 Posts
- Leden 20075 Posts
- Prosinec 20067 Posts
- Listopad 20064 Posts
- Říjen 20066 Posts
- Září 20062 Posts
56 reakcí na JAGUAR XJ Series III (1979-1986)
[1]
18. 11. 2006 v 18:22Lonestarstate
Krásný článek, Ricardo, a super hlavně ty dobový reklamy. Jestli tohle auto má nízkou historickou hodnotu, tak nechci vidět, jak dopadnou některá luxusní auta dnešních dnů.
Na to, v jakých letech se vyrábělo, je nádherný. 99% aut z 80.let jsou dnes na pohled ošklivé krabice. K té Kobře 11: mně nejvíce zaujal díl o partičce, která přepadala banky, aby mohli utéct do USA.
Taky restaurovali klasickýho Mustanga. Jejich konec byl strašný. V Pontiacu TranSport zhruba věku tohoto Jaguaru spadli do opuštěného lomu. :-))) To maj za to, že nejezdí v BMW.
[2]
18. 11. 2006 v 18:31GTI
Super, Ricardo, super článek, super auto… Jak tak na to koukám… nic hezčího už se nikdy vyrábět nebude. Tohle byla éra dokonalých tvarů…
[3]
18. 11. 2006 v 18:42cread
Moc dobry fakt mas uzasnej rozhled. A jinak to auto vypada fakt na svuj vek fakt uzasne..
[4]
18. 11. 2006 v 18:54Ricardo
Lonesi, napřed jich asi bohužel většina bude muset skončit ve šrotu. Dneska mají opravdovou hodnotu auta roku výroby 1960 a starší. Ten díl s Mustangem jsem myslím viděl. Nebylo to auto jen alibi? Byla tam tuším nějaká fintička s tím, že se to auto v roce který udával majitel nevyrabělo. Čím to že v Kobře 11 dopadne každá honička stejně?
[5]
18. 11. 2006 v 18:55Ricardo
GTI: asi nebude. Dnes už auta nemají svůj osobitý styl
[6]
18. 11. 2006 v 18:57Ricardo
Cread: díky. Spousta z toho je nagooglenýho, protože pořád musíš něco ověřovat a kontrolovat. Těš se až se tady jednou rozepíšu o tvarech XJ
[7]
18. 11. 2006 v 19:31Lonestarstate
Tak to byl asi jiný díl. V tomhle ten Mustang neměl hlubšího významu. Ten druhej, netureckej hoch, se vetřel mezi tuhle skupinku a jako se zamiloval do tý holky a společně opravovali Mustang, jenže z ní se vyklubala zločinná amerikanistka, šéfka gangu…normálně mě stříkaly slzy smíchy. :-))) Ono je to fuk, každý jsme viděli jiných pár dílů ale ony jsou všechny na jedno brdo. A neviděl bych to tak tragicky, že dneska žádný auta nemají svůj styl. Pár se jich najde. Ale na všech kontinentech čím dál tím míň. A třeba současný XJ mi přijde 100%ní.
[8]
18. 11. 2006 v 20:04Science
Nadhera….moc pěkné ricardo…skláním se
Auta týhle ostrovní značky bezmezně miluji….jako všechno je to ještě děláno s fortelem…člověk skoro vidí ty lidi u těch rýsovacích prken
[9]
18. 11. 2006 v 20:19Alessio
krásný kus auta. Je aristokratický, velký a vypadá moooc dobře.
[10]
18. 11. 2006 v 21:55Ricardo
Lones: jo současný XJ se pořádně snaží. Ten zelený S-Type v posledním redakčním testu vypadá přímo nadpozemsky. I Caddy teď definuje zajímavé tvary. Uvidíme co s těmi dnešními auty udělá následujících dvacet let. Ta kobra – no asi jsme Mustanga viděli různých dílech.
[11]
18. 11. 2006 v 21:58Ricardo
Science: díky za poklonu
[12]
18. 11. 2006 v 22:00Ricardo
Alessio: ano můžu osobně dosvědčit
auto-gentleman
[13]
18. 11. 2006 v 22:03Kubas
Dobrý článek, díky za každý takový…. Když už se tu debatí o Jaguárech, mám jeden odznak s logem firmy, který mi na nic není a který klidně někomu zadarmo dám (je mi to líto vyhodit). Jeho foto je tady: http://www.aukro.cz/item127019715_127019715.html#photo Kdyžtak si napiště na můj mail, jsem z Prahy. Dobrý kárám zdar
[14]
18. 11. 2006 v 22:33Lancer
Moc pekne… Auto i clanek!
[15]
18. 11. 2006 v 23:53Ricardo
Kubas: rádo se stalo
Odznak pěkný
[16]
18. 11. 2006 v 23:53Ricardo
Lancer: díky
[17]
19. 11. 2006 v 11:10Ricardo
OPRAVA – motor 5.3 HE měl 295 koní a 433 Nm, tzn. o 10 koní a 33 Nm víc než původní V12.
[18]
19. 11. 2006 v 11:53Alessio
mimochodem, kolik stojí tyhle auta teď? Kdybych si chtěl jedno pořídit? (měl jsem sen, že jsem si ho koupil – byl rozpadlý, ale bylo to nádherné auto…(nekecám, mám prostě zajímavé sny)). PS: pod lonesem jsem našel tu písničku
[19]
19. 11. 2006 v 12:52Science
Alessio:Jednoho jsem nasel…perfektni stav..rok vyroby 1987…motor 3,2….v Chebu..148 000 Kc
[20]
19. 11. 2006 v 13:06Alessio
ty jo…to je za babku
[21]
19. 11. 2006 v 16:38Ricardo
Science: pozor motor 3,2 je už nástupce XJ40, což je taky elegán ale už jiného ražení. Za tu cenu bych si možná dal říct… jenže co s ním?
[22]
19. 11. 2006 v 16:51Ricardo
Alessio: v Německu v perfektním stavu kolem 7000 euro. V relacích kolem 3000 euro jsou vesměs v slušném stavu ale potřebují trochu péče nebo nějakou opravu. Anglie to je jiná cenová liga – třeba http://cgi.ebay.co.uk/LOVELY-JAGUAR-4-2-XJ6-AUTO-JUST-77-000-MILES_W0QQitemZ260051503719QQihZ016QQcategoryZ31358QQrdZ1QQcmdZViewItem trochu problém je že to u nás nepřihlásíš…
[23]
19. 11. 2006 v 18:30Science
Ricardo: Nevim…podle obrázků je to ten starej typ…je otázka jestli nemá měněný motor
)
XJ 40 to je můj velkej sen…. teď jsem zrovna koukal na sovereigna z roku 93 za 58 000 – to je skoro zadarmo…akorát, že nevim jestli bych našel tolik peněz na nutnou opravu (má v háji převodovku), povinný ručení a provoz(určitě bych s ním chtěl rovnou jezdit
[24]
19. 11. 2006 v 19:07Ricardo
Óooo, máš pěkný vkus, XJ40 si snad taky jednou koupím.
[25]
19. 11. 2006 v 19:21Ricardo
Ještě ad XJ40: moc se v nich neorientuju ale u klasických XJ znamená převodovka velice zásadní investici, nevyplatí se takové auto vůbec kupovat (leda na díly). Každopádně ti přeju abys dobře pořídil. Praktické zkušenosti můžeš čerpat z http://forums.jag-lovers.org/
[26]
19. 11. 2006 v 20:23Science
Ricardo:Touzim po nem uz hodne dlouho, vlastne uz odmala….soused ho kdysi mival….v ocelove modry…jeste ted si vzpominam na ten lesk….byl opecovavanej…soused ho kazdou sobotu myl hezky rucne…kdyz svitilo slunce…chromy a lak se nadherne leskly..byla to takova perla…
Skoncilo to smutne jednoho vecera Jaguar zmizel… doufam ze si ho novej majitel taky tak vazi…
[27]
19. 11. 2006 v 21:51Sláva
Jen k tý Cobře 11 -né,že bych to sledoval,ale člověk tomu neunikne,já jenom onehdá v jednom dílu viděl nějakýho mafiána přijet v Tatře 603! ..tak sem čekal,jestli jí taky v duchu seriálu rozmlátěj a díval se až do konce. Už se tam neobjevila…naštěstí…
[28]
20. 11. 2006 v 13:13xman
vždycky si rad neco počtu o Jaguarech , perfektni članek
sam mam xj 40 , 3,2l , pětistupňový manuál ,1991,
dovoz z německa v 97 , 65tisic km , jezdim jen 2 měsíce v roce
pocit z te jizdy je neskutečnej
[29]
20. 11. 2006 v 18:20Ricardo
Science: taková škoda… ten člověk mu věnoval takovou péči. I to se bohužel stává. Nedávno jsem byl ve Strasburgu a tam jsem viděl nádhernou XJ40 parkovat přímo na náměstí. Ve vínově červené barvě, kompletně ochromovaný, vpředu hranatý světla, vnitřek v krémové kůži, vzadu jen dvě místa – prostě „pastva pro oči“. Tak jsem ho okukoval až přišel majitel. Francouz, tak padesát šedesát let, šedovlasý – ideální typ k tomu autu. Bohužel mluvil jenom francouzsky, takže jsem jenom něco zažvatlal německy a vztyčil palec, on se usmál a nastoupil… XJ40 je auto za kterým je radost se otočit.
[30]
20. 11. 2006 v 18:42Ricardo
Slávo, já jsem viděl už celkem dost dílů… úroveň těch honiček (především co se týká počtu a věrohodnosti) je mizivá. Ale na odreagování to není úplně špatný
[31]
20. 11. 2006 v 18:45Ricardo
Xman: gratuluji, ročně dva měsíce příjemných pocitů…
Sám mám taky Jaguara, bohužel ještě jsem s ním pořádně nejel.
[32]
20. 11. 2006 v 21:50Science
Ricardo: Co mas za Jaguara????
[33]
20. 11. 2006 v 21:52Ricardo
Daimler Sovereign z první série
[34]
21. 11. 2006 v 17:28Science
Ooooo…..nevim jak bych to jinak vyjadril
[35]
21. 11. 2006 v 20:55Ricardo
Díky… http://jaguar.kvalitne.cz/index/ je to ten první, ročník 1971
[36]
21. 11. 2006 v 21:10Science
vim..je nadhery…..
[37]
21. 11. 2006 v 22:04Ricardo
Však si taky splň svůj sen. Je to velmi hezký pocit
[38]
22. 11. 2006 v 20:16Science
rad bych Ricardo rad bych….ale nevim kdy se to stane…..
[39]
22. 11. 2006 v 21:30Ricardo
To je jedno, lepší pozdě nežl později. Měl jsem kontakt na člověka u nás v Česku, který se zabývá dovozem oldtimerů a youngtimerů mladších značek, zkusím se po něm podívat. Třeba by ti mohl pomoct nebo poradit. Měl tehdy velice výhodně jednu starší XJ, bohužel ji stihl koupit někdo jiný… Hlavně to neuspěchat
[40]
27. 11. 2006 v 23:27Alena
Prave vim o jednom modrem jako nahore skoro novy original jenom 90 tisic km a zimu jeste nevidel. Garazovany. Takovy se nevidi protoze je jako novy. Ale ten pan je uz starsi a chce si koupit maly autobus. Je to serie III 1989 model 1990 a vypada jako z prodejny. Stat ma jenom 300 tisic a je dva mesice na ceskych cislech. Je to ten 5,3 V12 s novou ceskou STK. Rafky letni BBC, Zimni obuti na rafkach Jaguar k tomu. To jenom kdyby mel nekdo zajem. Zdravi Alena
[41]
6. 12. 2006 v 19:41Angličan
Nedá mi to… opakují se tady pořád prohlášení, že nic podobnýho už se nebude vyrábět… Angličani jsou takový: vždycky dělali auta pro sebe a ne pro trh – proto jsou krásný, proto jsou udělaný s fortelem – a proto vždycky měli problémy s obchodními výsledky. Já tvrdím, že ještě krásnější – a přitom blíž člověku – je Rover 75. Byl Rover 75… Hergot svět je zkaženej, nebo co! Silnice plný Kia a Hyundai… a německých uniforem – a takovýhle AUTO zkrachuje? Spravoval jsem Rovery roky… viděl jsem 75 po srážce s vlakem – řidič se druhej den přišel podívat. Viděl jsem 75, do které zezadu vletěl velkou rychlostí Prassát! Prostorem, kde kdysi bylo zadní světlo a blatník se dalo projít… ale ty zadní dveře držely v zámku – a daly se normálně otevřít… stejně si ho nakonec jednou koupím.
Z nostalgie…
[42]
6. 12. 2006 v 19:45Angličan
A Ricardo? Znovu smekám… když už Jaguára – tak Daimler Souvereign… Mk1…
Jaguár je krásnej, omamnej, je jako … jako krásná dáma! A podobně náročnej na údržbu a drahej na provoz – ale jsou věci, který se nedají penězi vyjádřit…
[43]
6. 12. 2006 v 22:35Ricardo
Angličane, Daimler zatím stojí, a proto jeho provoz nic nestojí
Ale ty náklady tak divoký nebudou. Tenhle devět let stál na jednom místě a pak po výměně oleje naskočil napoprvé. Opravy jen sem tam, akorát ten benzín, toho proteče.
Ta 75 – velmi inspirativní auto. Ale podle mě jsou 600 a 800 ještě krásnější
[44]
7. 12. 2006 v 18:52Angličan
No – počkej až budeš jezdit…
Nemyslel jsem, že se kazí! Ale spotřeba je pro aristoktraty – a počkej, až koupíš poprvé brzdový desky! 
Budeš se divit, ale nejlepší tulák je nejmenší 200/25. Tak útulný auto dneska nenajdeš… ale lépe pro dva.
A – promiň, většinou s Tebou souhlasím, ale tady NE – 600 není špatný auto, ale je to Accord = bez nápadu a bez grácie. 800 nebyla špatná, ale 75 je LEPŠÍ! Ne proto, že je novější (to taky…), ale je to znovu TULÁK v pravém slova smyslu! Není to auto – je to přítel a společník na cestách… vystoupíš z něho po dvou tisících km a jdeš pracovat… 800 je pěkná zvenku, ale nemá tu správnou „duši“. Někde si ji půjč a svez se v ní… např na to, abys změnil nastavení klimatizace je lepší zastavit, sednout si blíž a vybírat to správné tlačítko…
[45]
7. 12. 2006 v 19:39Ricardo
Ty jako fundovaný „Roverař“ o tom určitě víš desettísíckrát víc. Mě se 600 jednoduše líbí a to že je to vlastně Honda mě na ní taky spíš imponuje. A 800 je bez debaty… nápad na půjčení je dobrý, vlastně už jsem se dřív díval na stránkách Rover klubu kolik jich u nás jezdí a tak nějak mě to napadlo.
Ten Daimler – brzdy si určitě taky zaslouží pozornost, ale teď to spíš vypadá na repasi karburátorů
[46]
22. 12. 2006 v 8:33Bruno
Zdarec chlapy, včera jsem si dovezl ROVER 75 1,8i AT, je to mazel, ještě uvidíme jak se projeví, serviska 109 tis. km, r.v. 10/99 nebouraný, ale vypadá jak nový. Měl jsem mini cooper 1,3i 99 a byl to opravdu mazel. Ale po těch našich silnicích se nedá s tímhle vůbec jezdit. jinak pohoda.
[47]
22. 12. 2006 v 8:34Bruno
to je hrůza chlapi
[48]
11. 2. 2007 v 20:40JAGUAR X-TYPE
já mám Jaguar X-type je wou wou dost hustý!je fakt super!
[49]
13. 2. 2007 v 18:48Filip XJ
to že máš Ford Mondeo X-Type jen znamená,že o Jaguarech a nejspíš o žádných autech nic nevíš…Jinak Ricardo hezký článek,co udělat sraz pravých jagu?Přihlásil jsem se i na jaguar.kvalitně forum ale zatim to tam moc nefrčí..
[50]
22. 2. 2007 v 16:17Ricardo
Filip XJ: to jsou moje stránky
Snad se to tam časem rozjede
[51]
30. 3. 2007 v 23:06ivo
AHoj Ricardo, potrbuji poradit, kdo by byl v Chomutove ci okoli schopen venovat se oprave meho vozu Jaguar.
Porouchal se mi kompletne zrenovovany Jaguar XJS V12, rv 1986, pred 3 lety GO motoru u Jaguar Brno, pri jizde ‚bouchl‘ motor.
Dle technika z Pyramidy Pruhonice, ktery provedl obhlidku vozidla a motoru, je zavada nasledujici:
Na motoru vypadlo ventilové sedlo a ventil se zaklepával do hlavy.Po delším zaklepávání se vačka potkala se zdvihátkem a ventilem.Hlava je ventilem poškozena a chybí v ní ventilové vodítko.
Hledam nekoho (mechanika ci firmu) kdo by opravil motor, vozidlo uvedl do puvodniho stavu, na case nezalezi, ovsem za ceny priznivejsi nez napr. Nabidka Pyramidy Pruhonice, kteri opravu resi vymenou dilu za nove (ne opravou), orig Jaguar (napr hlava 150.000 kc) coz je samozrejme ke stari a cene vozu absolutne neprimerene.
S pozdravem
Ivo
[52]
17. 7. 2007 v 15:52Jaguar
Doporučuji:
http://xj12.wz.cz
Na prodej v super stavu za 200tis. Kč
XJ12 Vanden Plas H.E. Series III
Má veteránské SPZ = 1/12 poviného ruční
tomas.heres@seznam.cz
[53]
24. 8. 2007 v 15:02jurios
Jsem z Jaguárů na sračku již od mala ,a když vidím tu grácii běhá mi mráz po zádech.Dnes mi je 45 let a konečně si některého pořídím,ale opravdu nevím kterého.Co se týče spolehlivosti a výdrže nemám úplně jasno jen podotýkám,že spotřeba mne netíží.Zvuk 12-ti válce je nádhera,ale opravdu nevím.Poraďte prosím splnit sen. Díky
[54]
26. 8. 2007 v 16:32AJ-V6
Jurios: tazko radit, ked nenaznacis, aky velky mesec mas na splnenie snov. Ak je ten mesec poriadne velky, doporucil by som poslednu generaciu XJ, t.j. X350. Karoseria postavena z hliniku s pouzitim technologii z letectva, vzduchove aktivne perovanie, celkom prijatelna spotreba dokonca aj u benzinovych motorov (bezne okolo 10-11 l/100km ked sa mu aj trosku vytne), jazda zvlast s XJR doslova berie dych. Ale netreba sa bat ani 3-litroveho 6valca, bohate postacuje svojimi vykonmi. Tie vozy su postavene aby vydrzali velmi dlho. A poctiva rucna remeselna praca je v nich dokonca aj v dnesnej dobe! Na jednom z „Drive Events“ v Gaydone som osobne hovoril s ludmi z dielne, kde siju kozene sedacky a lestia drevene oblozenie. Prve kusky z roku 2003 uz su za celkom prijatelne ceny a este som nevidel XJ, o ktore by sa majitel nestaral. Ak je ten mesec mensi, tak aj predchadzajuca generacia XJ, t.j. rada X308 nie je zla volba. Jazda je to ako na lietajucom koberci, ale zaroven vyborne jazdne vlastnosti aj v zakrutach. Prajem stastnu ruku pri vybere!
Anglican: Ukazal som tvoj prispevok o Roveri 75 mojej zene a ta len zvolala: To je moj clovek! Je naozaj smutne, ako Rover dopadol. Suvisi to ale s dnesnou podnikatelskou kulturou. V minulosti kvalitne firmy zakladali a viedli inzinieri, ludia s technickou erudiciou. Dnes to vedu rychlo kvaseni „manazeri“ s nejakym MBA s cielom rychlej navratnosti kapitalu. O technike nemaju ani paru. Denne sa s tym clovek stretava na kazdom kroku a nielen v automobilovom priemysle. Preto vseobecne kvalita vsetkeho klesa. Vyrobky s poctivym remeselnym prevedenim sa dostavaju na okraj a kupuju si ich excentrici. Kupit kvalitu je dnes naozaj tazke a vyzaduje trpezlive hladanie faktov v kope dezinformacii a marketingoveho sumu. Ludi myslenie boli, a preto radsej slepo prijmu to, co sa im naserviruje v reklamach a co pocuju ako vseobecne uznavane fakty, napriklad o tzv. nemeckej kvalite. A taketo trzne prostredie je zivnou podou pre vyrobcov smejdov z Azie a rychlo kvasenych manazerov, ktorych jedina mantra je znizovanie nakladov.
Ricardo, vdaka za tvoj blog. To cierne XJ z profilu chyti za srdce svojou nadcasovou eleganciou!
[55]
25. 1. 2008 v 8:43tarzan007
no neviem či je ten jaguár z roku 1986 tak lacný,keď na stránke DE niektoré stoja 19 až 40tis éček…hm inak článok super
[56]
12. 6. 2008 v 21:47marty321
všichni co mají rádi auta by měli kliknout na web, protože se tím dovíte cenné informace
Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.