-
617 BRUCEOVÝCH KONÍ
MERCEDES-BENZ SLR MCLAREN (od 2004) – je to Mercedes nebo McLaren? Nebo snad AMG? Jestli vám Bentley Continental GTC připadal drahý, tak se seznamte s nejdražším sportovním vozidlem na světě.
Odpovědí na úvodní otázku je, že od každého trochu. Po designové stránce je to jasný Mercedes s DNA poválečných závodních vozů. McLaren je to jistě taky, ať už co se týká jízdních výkonů, tak i supertechnologií ze světa F1. Karosérie je zhotovena z karbonových vláken, brzdy jsou keramické, zkrátka materiály hodné formule. Motor pochází z dílen AMG v Affenbachu a každý kus je sestaven ručně. Jeho umístění je konvenční – za přední nápravou, jako u staré dobré SSK. Kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec má objem 5,5 litrů a parametry 617 koní (460 kW) a 778 Nm. Maximální rychlost dosahuje mezigalaktické hodnoty 334 km/h. I díky hmotnosti srovnatelné s vozy střední třídy proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h za pouhé 3,8 sekundy. Již zmíněné osmi- vpředu respektive čtyřpístkové brzdy vzadu dokáží vyvinout přetížení až 1,3 g. Při prudkém brždění se přidá ještě aerodynamická brzda a SLR ze 100 km/h zastaví na 34 metrech.
Ale dost bylo technických parametrů, jistě chcete vědět cenu. V ceníku stojí 318 tisíc liber za základní model.
Scarborough Affair TOPLESS CONTI
43 Responses to 617 BRUCEOVÝCH KONÍ
[1]
18. 2. 2007 v 18:18Tomiss
Dokonalá značka,dokonalý vůz,dokonalost sama sebe…P.S.dokonalá cena
[2]
18. 2. 2007 v 19:34charger
Tak tuhle šíleně dlouhou věc zrovna nemusím…ani vzhledově mě na ulici nezaujala tak jako jiné auta. PS: Nejdražší sportovní vozidlo na světě? Já myslel že je to Veyron…
[3]
18. 2. 2007 v 19:40GTI
Krásná inspirace, Ricardo… až ohromuje, jakou technickou i vizuální dokonalost jsou schopny stvořit lidské ruce…
[4]
18. 2. 2007 v 20:23Ricardo
Tomiss: 😉
[5]
18. 2. 2007 v 20:26Ricardo
Chargere, Veyron neberu jako „běžné“ auto. Vnímám ho jako produkt malosériového výrobce, něco jako třeba Pagani. Ale je pravda, že Veyron je ještě dražší než SLR. A Carrera GT byla možná taky dražší, ale ta už se neprodává.
[6]
18. 2. 2007 v 20:31Ricardo
GTI, to jistě. Teď se musím pořádně zamyslet co příště, abych neuvedl nějaké auto do trapné situace 🙂
[7]
18. 2. 2007 v 20:40Science
Krásné Ricardo…jako, že mercedesy nemusím, tak tenhle mně dostal…
PS: Nemáte někdo zbytečných 318 tis. liber?? Čestně vrátím :-)))
[8]
18. 2. 2007 v 22:29BaracudaJ
Skvělý foto…hlavně ta druhá od zdola, to hrozně dlouhý sací potrubí začínající třícípou hvězdou, moc chytrý detail. Ale tohle auto pro mě ztělesňuje určitou nerozhodnost jeho tvůrců. Murray ho koncipoval jako opravdový supersport, proto použil tak výjmečné materiály, aby ušetřil na hmotnosti. Jenže Mercedes chtěl vyhovět zákazníků, a tak vůz napěchoval luxusní výbavou, která posunula jeho hmotnost na průměrných 1800kg. Ale na každodenní ježdění je určitě uživatelsky mnohem pohodlnější než třeba Carrera GT.
[9]
18. 2. 2007 v 23:25da_b0mb
Krasny auto…ale McLaren F1 je pro me tou opravdovou modlou…sice dneska uz jeho design neni tak oslnujici,ale to nejspis proto, ze se stal inspiraci pro spoustu dalsich. A 3mistnej kokpit 😉 no vsak vite, slova nestaci
[10]
19. 2. 2007 v 8:34Jenyk
Měl jsem to štěstí a a viděl výrobu SLR ve skutečnosti v Panagonu ve Wokingu. S automobilkou to nemá nic společného, je to malosériová výroba v úžasných laobarotřích. Dostanete se tam do světa, kde se prolíná historie s nemodernější současností, od vystavených McLaren F1 vidíte seřazené černé (pěkně natěsnané) rozpracované skelety SLR, od obrovské dlouhé stěny plné vítězných pohárů koukáte na stolice s dnešními monoposty F1…zážitek. Já tam byl chvíli po otevření. Nevím, jestli nedělají nějaké prohlídky, jestli ano a budete v Londýně, nenechte si je ujít.
[11]
19. 2. 2007 v 10:03element5
Hm, tak tohle auto bych si také nechal líbit. Dříve mne fascinovaly puritánské supersporty typu F40, ale dnes už potřebuju i trochu toho komfortu a luxusu které SLR nabízí.
Krásné fotky, Ricardo.
[12]
19. 2. 2007 v 10:39Cooper S
Vám se fakt líbí? Pro mě je to děsivě promarněná šance, vždyť Murray od toho raději utek.
Ta edice 722 mi připadá krok správným směrem a konečně je i vzhledově je trochu drsnější. Standardní model je trochu soft – ne nadarmo ho řídí hlavně arabáši a Paris Hilton
[13]
19. 2. 2007 v 15:04fester
mat tie prachy tak idem do sl65amg, neviem neviem kto by komu usiel…inak krasne auto, bravo ricardo!
[14]
19. 2. 2007 v 16:18hawkeye
Nádhera. Je to moje auto snov. No nič, už musím ísť, aby som stihol bus do práce, aby som si tých zopár libier našetril čo najskôr.:))
P.S.: Nedá sa to kúpiť na lízing? Akože 10 percent akont. a potom zvyšok? To by som si pre toho krásavca mohol ísť už sa 20 rokov.:):):)
[15]
19. 2. 2007 v 18:41Ricardo
Science, až si opatřím jedno z aut v mém přehledu tak ti třeba i půjčím těch pár peněz 🙂
[16]
19. 2. 2007 v 18:46Ricardo
Baracudo, já si myslím, že právě tou zvláštní kombinací supersport vs luxus a vlastně McLaren vs Mercedes je to auto ještě zajímavější.
[17]
19. 2. 2007 v 18:49Ricardo
da_b0mb, McLaren F1 to je zase úplně jiná dimenze (palec nahoru). Dneska se vlastně podobné auto nedělá, tehdy jich bylo víc – teď honem si vzpomenu na XJ220.
[18]
19. 2. 2007 v 18:53Ricardo
Jenyku, díky za tip, snad se tam někdy dostanu
[19]
19. 2. 2007 v 18:53Ricardo
Elemente, díky
[20]
19. 2. 2007 v 18:55Ricardo
Cooper S, k 722 jsem našel zajímavé fotky 😉
[21]
19. 2. 2007 v 18:56Ricardo
Festere, za ty prachy jsou to zhruba tři SL65 AMG 😉
[22]
19. 2. 2007 v 19:08Ricardo
Hawkeye, dneska jde všechno 🙂 Jestli ty libry vyděláváš v Londýně nebo okolí tak můžeš v mezičase zajit do Wokingu a udělat pro nás pár fotek 😉
[23]
19. 2. 2007 v 19:30Science
Ricardo beru te za slovo…Ozvi se…budu cekat….Po koupi jednoho z onech aut se tech par drobtu (x-set tisic liber) uz ztrati :-)))
[24]
19. 2. 2007 v 20:56Ricardo
Tak nějak jsem to mylsel, akorát si budeš muset pár let počkat 😀
[25]
19. 2. 2007 v 21:07kkk
nadherne fotky, nadherne auto…co vic k tomu rict;)
[26]
19. 2. 2007 v 21:33Ricardo
kkk, díky
[27]
19. 2. 2007 v 23:37Marko
Ricardo….pekny clanok o nadhernom aute. Mnohi ho odsudzuju za tu rozporuplnu koncepciu, ale ja v nej nachadzam krasu. To spojenie supersportu a GT je naozaj jedinecne a neobvykle. A aj ked zrodeny v rozporoch medzi MB, AMG, a McLarenom je dokonalou ukazkou toho, ake fantasticke moze auto byt, aj ked je postavené ako kompromis. A jazdit v nom je skutocny zazitok…je to daleko za hranicou „vsednych dni“… Niekto by mohol povedat, ze to a to auto je lepsie – ale myslim, ze natahovat sa o sekundy, kone, alebo ostrejsie prejdene zakruty nema velky zmysel. Vo vsetkych tych superautach je nejaky „dotyk dokonalosti“. V kazdom iny…ale vzdy tam je. A je to vzdy vzdialene tomu, co denno-denne riadime. Btw. par info..do Paragonu sa neda zajst „len tak“ na prehliadku. V sucasnosti sa organizuju iba prehliadky tovarne pre celov McLaren Teamu (klubu). Pokial viem, s vylucenim fotoaparatov…:-) Obrazky z vyroby sa ale daju najst na adrese http://www.mclarenautomotive.com A este nieco: ak by si mal zaujem, mozem Ti urobit par fotiek zakaznickych „prospektov“ SLR-ka. Prvy je o studii Vision SLR a povodnom SLR Uhlenhaut so skutocnymi krycimi doskami z karbonu a hliniku. Bol davany ludom, kt. zlozili zalohu na seriove auto. Druhy je vyse 100-stranova „kniha“ o seriovom aute…a zatial posledny je akesi portfolio s vloženymi original velkorozmernymi fotkami limitovanej edice SLR 722. Tie materialy su svojim luxusom, rozsahom a kvalitou samostatnou kapitolou v starostlivosti o zakaznika Mercedesu SLR. (Ak budes pisat o RR Phantom tak mam k dispozici podobne „vychytavky“ – to iste plati aj pre Aston Martin DB9).
[28]
20. 2. 2007 v 13:38xpalo
toto auticko je v salone v BA na ZP s cenovkou nieco okolo pol mega euro. celkom fajn zvonku, ale co ma totalne dorazilo, je ten plastovy cinsky na strieborno streknuty stredny panel…ako v starej mazde6… mohli tam dat aspon bruseny hlinik alebo karbon 😉
[29]
20. 2. 2007 v 17:06Ricardo
Marko, to jsem rád že ses k tomto článku ozval, vždyť kdo může být povolanější. Vidím to stejně jako ty, SLR je král sportovních aut, ale samozřejmě je to jen můj pocit, protože moje kontakty s títo superautem byly zatím omezené (a v blízké budoucnosti se to asi jen tak měnit nebude). Ty fotky katalogů by mě samozřejmě udělaly velkou radost, ale nechci tě zbytečně zatěžovat, takže to nechám na tvém uvážení (můžu ti přispět svoji maličkou trošičkou do mlýna http://www.flickr.com/photos/50253275@N00/372481576). O Phantomovi a DB9 písať tiež budu a aj na edici 722 sa dostane… ale zatial pšššt 🙂
PS: k tomu co jsme probírali na konci roku přes maily mám pár nových informací tak se ti ozvu na mail.
[30]
20. 2. 2007 v 17:07Ricardo
Xpalo, já bych se nebál, že to nebude lepší než v Mazdě6 🙂
[31]
20. 2. 2007 v 19:54Maluch
Někdo tady zmiňoval tu edici 722.
Našel jsem nějakou loterii, kde se to auto dá vyhrát:
http://www.mclaren-cars-lotto.com
[32]
20. 2. 2007 v 20:53Tomiss
Ricardo,mrkni na http://www.autoimage.cz ,je tam pár fotek tohodle krasavce.
[33]
21. 2. 2007 v 17:21Ricardo
Maluchu, díky, ale snad si na něj radši vydělám sám 😉
[34]
21. 2. 2007 v 17:24Ricardo
Tomissi, to je dobrý tip, dík. Snažím se používat méně známé fotky, ale každopádně tady je výbšr vyčerpávající.
[35]
22. 2. 2007 v 12:32da_b0mb
Tak jsem se na „popud“ tveho clanku rozhodl spachat clanek o McLarenu F1 (snad tu o nem zatim nikdo na blogu nepsal)…fotky jsem uz vygooglil…text uz jsem sepsal…snad nebudu ukamenovan 😉 Jeste doladim malickosti
[36]
23. 2. 2007 v 14:38Viktůrek
jojo, Mc laren je palba.. prej ho měl i Mr. Bean.. a už je na vrakáči..:-)))
Stál sem u toho ve Frankfurtu a málem sem si ukápnul do trenýrek..fakt krása..
mimoch.koukněte se na muj blog.. http://www.vikturek.blog.cz a napište co tomu chybí ..díky..
[37]
23. 2. 2007 v 18:19Ricardo
Da_B0mb, zatím tu o tom určitě nikdo nepsal. A to auto (superauto) si rozhodně zaslouší pozornost. Už se těším
[38]
23. 2. 2007 v 18:21Ricardo
Viktůrku, myslím, že Mr. Bean (nebo spíš herec Rowan Atkinson) neměl SLR ale McLaren F1. Četl jsem kdysi nějaký článek o něm a o autech – je velký fanda a střídá jedno auto za druhým.
[39]
25. 2. 2007 v 12:44musta
Nádherné auto, akorát není nejdražší.Nejdražším je Bugatti Veyron.A tento článek ukazuje pravdu rčení „méně někdy znamená více“.A k tomu hezké fotky……za 1!
[40]
25. 2. 2007 v 13:18Ricardo
Musto já vím… a pak můžou být i ještě dražší, ale to jsou kusovky. No je pravda, že to moje tvrzení bylo trochu nadnesené. Přesto, na SLR se můžeš jít podívat do autosalonu, u Veyronu jsem o takové možnosti neslyšel.
[41]
2. 3. 2007 v 18:37da_b0mb
> dabomb.blog.auto.cz 😉
[42]
13. 6. 2007 v 21:59ShrEk
Ono ani nezéleží na tom jaké auto je nejdražší.Je vlastně hloupé hádat se kvůli tomu,že to moje auto je nejdražší na světě.Na světě je tolik krásných aut a hlavně drahých,ale stojí to za to koupit si to svoje oblíbené nebo si ho jen prohlédnout.Moje nejoblíbenější auto je Ford GT40,Já vím je sice směšně levné oproti SLR,Veyron… .Ale já svůj názor nezměním tak se nehádejte a shodněte se.Dík za váš čas a nashledanou.
[43]
2. 7. 2008 v 22:19marty321
pokud se zajímáte o auta pak určitě klikněte na web…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.