-
Go Kimi Go
Tak jsme se nakonec přece dočkali. Fandové WRC to mají jednodušší, zimní přestávka jim trvá ani ne dva měsíce, takže jen co vybalí dárky pod stromečkem, už se jede Monte Carlo. To my, co jsme „na ef jedničky“, to máme těžší.
Musíme vytrpět celých pět měsíců, kdy závodníci jenom testují a týmy se chlubí, co všechno zlepšili. A pak přijde ten velký okamžik někdy po půlce března. Monoposty se vydají do ulic Melbourne ukázat, jestli to zimní testování vůbec k něčemu bylo. A že letos bylo co ukazovat. Kromě obvyklé porce změn v pravidlech, které už snad nemůžou nikoho rozházet, jsme se dočkali odchodu jednoho výrobce pneumatik a mnoha přestupů a to i v těch nejsilnějších týmech. K tomu odchod Michaela Schumachera. Prostě vše dávalo příležitost k napínavému zahájení sezóny.
Zajímavá byla už kvalifikace, o kterou nás letos Nova připravila. O tom, jak Trulli jezdil po trati se zvedákem, nebo o fantastické jízdě Super Aguri tak víme jen z internetu. Závod byl taky plný zajímavých okamžiků. Za všechny budu aspoň jmenovat kuriózní nehodu Davida Coultharda a to, jak se Fisichella při výjezdu z boxu vklínil před jednu z Toyot. Vlastně jediné, co mě může jako diváka mrzet, je, že Massa už nestihl pořádný souboj s Fisichellou.
Kdybych měl úvodní velkou cenu shrnout jednou větou, řekl bych „a pak že to nejde“. Ono to totiž jde – Räikkönen konečně vyhrál, druhému Ferrari shořel motor, na pódiu se po dlouhé době objevily oba McLareny, z toho jeden pilotovaný nováčkem.
Ferrari, McLaren a BMW jasně ukázaly, kdo se letos bude prát o vítězství. Renault podal už o dost slabší výkon, ale zatím pro něj není nic ztracené. Uvidíme jestli Toyota občas zavítá mezi nejlepší. Od Williamsu to asi čekat nemůžeme, ale Rosberg nenápadnou jízdou vyjel dva body, tak snad jich letos bude víc než loni. Nemůžu ještě opomenout výkon Hondy a Red Bullu. To byla jedna velká tragédie. Chápu, že se někdy nedaří, ale bojovat na konci startovního pole s výrazně slabšími týmy jich není hodno.
Co na závěr? Závod to byl vydařený. Doufejme, že bude i další takové a že bude velká tahanice o umístění v bodování jezdců.
PAN VELVYSLANEC JEKYLL NEBO HYDE?
15 Responses to Go Kimi Go
[1]
19. 3. 2007 v 12:45Sleeper
Vstávat ve čtyři ráno může jen blázen :o) Bohužel jsem prošvihl start, byl jsem vzbuzen až v pátém kole… :o) Těším se letos na Belgii… jakmile zaprší, bude veselo…. :o)
[2]
19. 3. 2007 v 13:04Ricardo
Přiznám se, že jsem nevstával. Záznamy moc nemusím ale tentokrát jsem se pečlivě díval a závod za to stál. Letos bude zajímavá spousta závodů, tedy pokud to nesklouzne k „one man show“ jak bývalo posledních několik zvykem. Kimimu titul od srdce přeju a ostatním zase přeju ať mu to pořádně zkomplikují.
[3]
19. 3. 2007 v 13:18PekelnáMicinka
Já jsem tedy váhal, nakonec jsem šel spát asi ve 3/4 na 3. Bohužel jsem ráno pustil počítač a i když jsem nechtěl, tak oči samozřejmě sklouzly do míst, kde se psalo, že to Rknn vyhrál. Musím se přiznat, že když se nebourá, tak mě to nebaví, ne že bych přál jezdcům něco špatnýho, ale koukat se 1,5 hodiny na kroužící formule, kde se nestane vůbec nic, mě fakt nebaví. Jsou to moderní gladiátoři, ani publikum se nezměnilo, chce krev. Byť zprostředkovaně, dnes nám stačí zlámaná zavěšení a tryskající olej. Ale bez toho by to nebylo ono. Bezpečnost nám stoupla, to je dobře. Mě osobně mrzí, že seriál opustil Michelin, měl jsem ho raději než Bridgestone, ale je to fakt a nedá se s tím nic dělat. Vlastně ani nevím, komu fandit. Jaguar dojezdil už před lety, Ferrari jsem fandil kvůli Michalovi. McLaren mi přijde takový „chladný“, jako by mu chyběli emoce. Konec konců viděli jste jak se umí Kimi „radovat“. To mi chybí, ta viditelná radost. Já mu to nevyčítám, je to takový typ člověka a není jediný, ale koukat se když vyhraje… Jako by byl zaraženej, že ani nevěděl co s tím šampaňským má dělat. „Mišel“ si ho vždycky užil a pak ho „pustil“ dolu ostatním „beruškám“. Kimi nepostříkal ani „kolegy“ z McLarenu, trochu polil vrchního „broučka“, ale pak mu tu flašku dal, jakoby ji neuměl pustit dolu. Já bych to vyřešil – Kimi by měl dostávat jen obyčejnou litrovku 😀 😀 No a kdo je tam dál, BMW, těm bych přál úspěch, ale nějak mi nesedí, aby na konci byli první. Renault mě jako značka oslovuje minimálně, Toyota vůbec. Novej kabátek Hondy se mi líbí, ale určitě ne tolik, abych jí fandil, na to nemá jezdce. U RB bych mohl fandit oboum jezdcům, ale ani jeden na to nemá a auta zatím taky ne. Škoda toho Davidova letu, mohl zajet aspoň průměrně. Williams si pořád pletu ještě s BMW, ale tomu fandit nebudu a nováčky Super Aguri a Spyker, jsem zatím nějak nepobral. I když bych přál Spykeru, aby zajel slušnou sezónu a zajel aspoň několik umístění do 5. místa. Sympatický je Hamilton, je to první? jezdec snědší pleti (já teď nevím, odkud pochází jeho rodiče, tak nepíšu afroameričan) a vypadá trochu legračně (nepatrně mi připomíná „kocoura“ ze seriálu Červený trpaslík :o) ). Uvidíme, byl to první závod, sezóna určitě nebude nuzná o různé dramatické chvíle, takže se těším na další průběh.
[4]
19. 3. 2007 v 22:18Ricardo
Teda Pekelníku, tvůj komentář by stačil na samotný blogařský článek.
Taky si BMW úplně vpředu nedokážu tak úplně představit. Ať už kvůli předchozím výsledkům (i ve Williamsu) tak kvůli jezdecké dvojici. Naopak Honda na to jezdce má – Barichello má už na kontě pěknou porci vítězství a Button je dobrý, jen to ještě moc nepředvedl. U Renaulta ani Toyoty to letos taky na nejvyšší místa moc nevidím, i když můžu se samozřejmě plést.
[5]
20. 3. 2007 v 14:30Vit@h
Tápající Schumacherovec…
Po potvrzení odchodu Michaela jsem přemýšlel komu fandit a protože Alonso rozhodně nepřipadal v úvahu (sesadil Michaela) a moc kandidátů tam na vítězství není… fandím KIMIMU!!! Protože už min. 2x měl být šampionem a nepodařilo se mu to jenom kvůli špatnému autu! A zůstávám tím věrný stejné stáji.
Takže doufám v konečné pořadí:
1. Kimi
2. Massa
3. Hamilton
a zbytek je mi regál, ale rozhodně přeju Hamiltonovi, aby porazil Alonsa už minimálně za týmovou režii McLarenu (a žádné výmluvy mě nezajímají – kdyby Alonso chtěl, tak by Hamiltona dal, ale v klídku si držel odstup – furt kolem 2 sekund – protože věděl, že ho tým strategií protlačí dopředu… možná že to H. věděl a byl s tím smířený, ale připadá mi to nefér a hlavně bych mu to přál, ikdyž takový debut je neuvěřitelný).
Ráno jsem si samozřejmě přivstal a oteklýma očima to zkouknul a s potěšením musím konstatovat, že jsme dostali skutečný důkaz, že některé reklamy nelžou: REDBULL VÁM DÁVÁ KŘÍDLA!!! Coulthard dělá čest své stáji!
A loučím se zvoláním, se kterým naprosto souhlasím: GO KIMI GO!!!
[6]
20. 3. 2007 v 17:27Jožin
Já sledoval kvaldu na Galaxii a komentoval to ten chytrák z Novy. Ranní přenos na Nově byl absolutně bez reklam, to nikdo nevyzdvihnul a to je možná to nejzajímavější z celého závodního víkendu. Připadal jsem si jako Rakušák co sleduje ORF1, tak taky ctí diváka 🙂
[7]
20. 3. 2007 v 19:29Ricardo
Vit@h: Schumiho jsem moc nemusel v době jeho neomezeného panování. Moc se mě tehdy nelíbil náskok Ferrari před zbytkem světa, hlavně ta sezóna kdy byl BAR druhý s odstupem nějakých 100 (?) bodů, 2004 to bylo tuším. Naopak hodně se mě líbil například, když se tahal s Räikkönenem do posledního závodu o každý bod. Každopádně byl hodně dobrý – kvalitní jezdec a žádná primadona jako Alonso.
[8]
20. 3. 2007 v 19:39Ricardo
Jožine, tak bez reklam? To muselo být super. Bohužel na mě příliš brzy 🙁
[9]
20. 3. 2007 v 19:55PekelnáMicinka
Mě nejvíc pobavilo, když Turek (ne ten z vesničky 😀 ) řekl po kolizi Coultharda, že bude muset Matesic prodat o pár plechovek navíc 😀 To se docela povedlo.
[10]
20. 3. 2007 v 21:37Ricardo
Jo, to bylo dobrý 😀 Ale psal o tom už Sleeper, tak jsem se nechtěl opakovat. Ta hláška měla svoje neopakovatelné kouzlo v tom jak to řekl zcela vážně a jen tak mimochodem 🙂
[11]
20. 3. 2007 v 23:11PekelnáMicinka
Nějak jsem to nezaregistroval, asi to psal v diskuzi u nějakého článku. Jo, souhlas, pěkně si to popsal.
[12]
21. 3. 2007 v 0:21PekelnáMicinka
Ještě k těm Hondám. Ono to totiž nebylo až tak dobře patrný ze záběrů, tak takhle to auto vypadá ve studiu http://www.seriouswheels.com/2007/2007-Honda-Racing-F1-RA107-Front-And-Side-Earth-1920×1440.htm
[13]
21. 3. 2007 v 21:45Ricardo
Je pěkná, na těch kontinentech snad mají být malá loga sponzorských firem, které musí klást důraz na ochranu životního prostředí a smířit se s tím že jejich loga nebudou vlastně vidět. Tak nějak to bylo, možná je to jenom drb ale psali to myslím i na auto.cz. Každopádně já jim přeju úspěch, i když podle toho co říkal Jenson to letos na žádné vítězství nevypadá. Filozofie týmu Honda je mě hodně blízká.
[14]
21. 3. 2007 v 21:57PekelnáMicinka
V čem? V ochraně životního prostředí?
[15]
21. 3. 2007 v 22:20Ricardo
To částečně taky, ale spíš v tom že se prezentuje jako opravdový tým. Např. když na zadním křídle měli jména všech zaměstnanců nebo když šéf týmu (nevím jestli to byl ještě Richards nebo už někdo jiný) šel poděkovat osobně každému členovi týmu… prostě taková srdečná a osobní atmosféra, aspoň na venek. Ve skutečnosti to tak ale nejspíš doopravdy bude, protože taková přetvářka by hodně rychle praskla.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.