-
Bravo BRAVO
Nastal čas zbořit předsudky – tak nějak vypustili marketéři do světa nové Punto. Teď jsme o rok a půl dál, a kdyby nebylo nevhodné se opakovat, asi by pod Bravo napsali stejný slogan. Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše: Bravo má tento víkend premiéru, a proto uspořádali všichni dealeři Fiatu den otevřených dveří.
Pokusím se shrnout rychle svoje dojmy, abyste si případně mohli zítra udělat chvilku času, když vás přesvědčím. Nebude do žádné sáhodlouhé ani hluboké pojednání, protože na prozkoumání kladů a záporů jsem měl slabých 12 km.
Auto bylo se základním motorem 1,4/66 kW a prostřední výbavou Dynamic, která v této kombinaci začíná na 430 tisících. To znamená, že má všechno důležité, od elektrické výbavy, přes plný počet airbagů až po klimatizaci. Dá se proto předpokládat, že právě tato specifikace bude nejžádanější.
Nejsledovanější věcí u nového Brava je design. Ano, subjektivní věc, přesto se můžete leckde dočíst, že na fotkách vypadá lépe než ve skutečnosti. Za sebe můžu říct, že to není pravda. Je to Ital, takže je nasnadě, že to je pomluva. Design je vyvážený, boční linie stoupají dynamicky vzhůru k C-sloupku a celkově vůz působí mohutným dojmem. Oproti Puntu je podstatně bytelnější, a to i přesto, že Bravo není nějak zásadně větší.
Z interiéru mám dobrý pocit. Výhled dozadu není z nejlepších, ale to je slabina mnoha nových aut. Dopředu to taky není stoprocentní, ale pozitivně hodnotím, že palubní deska netvoří vysoký masiv. Vše je příjemné na pohled i na dotek. Vpředu se sedí útulně, vše je na dosah, čímž se dostávám k dalšímu bodu, a to ergonomii. Ta je ukázková – neměl jsem pocit, že sedím v něčem neznámém, vše je tam, kde má být, a dá se najít z jízdy víceméně intuitivně. Jedinou výhradu mám k nastavení sklonu sedadla – dostat ruku s hodinkami mezi sedadlo a sloupek a ještě u toho kroutit růžicí není úkon na pár vteřin. Přitom nemám ruce jak dřevorubec.
Řazení je příjemně jednoduché, jen šestka je kousek bokem, zpátečku jsem neměl možnost „hledat“. Kvalty tam padají zlehka, a to i takové kombinace jako z šestky na trojku. Řízení jde mimo město zbytečně zlehka, ale na druhou stranu Bravo není nějaký brázdič okresek, takže není co řešit. Pedály chodí jak po másle. Motor je výkonově tak akorát, samozřejmě žádný závoďák, ale zahanbit se nedá. Auto na pokyny reaguje hned, čitelně a hladce.
Ještě pár nepodstatných drobností – úložných prostorů je dost a jsou všude, kufr neřeším, technické záležitosti taky ne. Celkově je první dojem téměř pět hvězdiček z pěti. Tak ho zkuste taky 😉 Na hlubší hodnocení třeba bude čas a možnost později.
XF spy photos podruhé + něco navíc Sexiest Cars by Ricardo
78 Responses to Bravo BRAVO
[1]
22. 5. 2007 v 15:58STS Chvojkovice-Brod
„Jen poukazuju, že se hledají drobnosti “
Zákonitě – to je ale právě známka kvality. U Logana (nic proti němu) někdo nezkoumá vhodnost umístění nějakých čudlíků.
To platí i v životě – pokud Vás někdo popotahuje jenom za krávoviny, tak je to symptom toho, že něco děláte dobře. Jsou lidi, který nikdo nekritizuje – protože vůbec nikoho nezajímaji.
“ že se neustále srovnává s Koncernem.“
Logicky – má tu i v okolních zemích největší podíl na trhu, jinde zase srovnávají s nějakým jiným koncernem – třeba PSA nebo Toyotou. A nebo Fiatem (v Itálii). Přeci to nebudou srovnávat s něčím, co má nula-nula nic na trhu.
[2]
22. 5. 2007 v 18:32Ricardo
Už se tím asi nebudu zabývat. Pořád se jenom chytáš na jednotlivá slova nebo drobnosti a to, co se tady snažím sdělit je ti očividně šumák
[3]
22. 5. 2007 v 20:23Neo
Díky za ten postup na stažení tý muziky, Všem. A přestaňte se už dohadovat, jel jsem s ním taky, je úžasnej. Jasně , že bude mít nějaký chyby, ale je to ITAL a tomu je odpustím. Go Fiat, Go!
[4]
22. 5. 2007 v 20:38Žiletka
Krásne auto, ale zlý imidž. Fiat by sa chcel s BRAVOM už uchytiť, ale to sa mu nepodarý. najväčší konkurent je preňho KIA ceed s ktorou tento suboj prehrá. GO KIA, GO
[5]
22. 5. 2007 v 21:04Kubas
jasně, žiletko… Zato KIA je vyloženě imidžová kára 😀
[6]
22. 5. 2007 v 21:23Žiletka
Fiat stratil imidž kvalitou a preto mu úspech nehrozí. Mne sa páči, bola to moja značka, ale moje skusensti so starym bravom a putom ma od fiatu odrádzajú. Od kedy mám japonca poznám len výmenu oleja a Kia ceed určite za japoncami v kvalite nezaostáva. Aj ine modeli kie su v spolahlivosti lepšie ako doposial vyrábané modeli fiatu. To je realita.
[7]
22. 5. 2007 v 22:07Ricardo
Dneska se s kvalitou potýká mnoho značek, od Francouzů až po Mercedes. Ale Fiat je v tomto směru vděčným cílem a řekl bych že spíš neprávem (ta anglická zkratka z Tondou apod., že). V Evropě se čas od času trápí většina značek, tady hrají Japonci (+ poslední dobou i ti Korejci) prim.
[8]
22. 5. 2007 v 22:13Žiletka
Moja reč !
[9]
22. 5. 2007 v 23:49robert37
jednu chybu ta reklama má. To, že není na AR 🙂 Bravo FIAT
[10]
23. 5. 2007 v 7:05Neo
……Krásne auto, ale zlý imidž. Fiat by sa chcel s BRAVOM už uchytiť, ale to sa mu nepodarý. najväčší konkurent je preňho KIA ceed s ktorou tento suboj prehrá. GO KIA, GO…..
Možná prehrá, možná neprehrá. Každopádně, svezl jsem se i se Sídem. Nic proti, pěkný auto za dobrý prachy, ale ten příšernej posilovač řízení mně osobně pěkně odradil, hrůůůza.
[11]
23. 5. 2007 v 7:42žiletka
Každá automobilka výraba auta aby na nich aj zarobila to podstata biznisu. Fiat sa topi v dlhoch a darmo vyroby dobre auto, ale ked sa nepredava ako by chcel tak bude stále na dne. Drviva väčšina ludi dnes pozera na cenu a to je rozhodujuce. Ceed ma ešte nedostatky ale je uplne novy model a každym facefiltom bude lepšie.
[12]
23. 5. 2007 v 8:14Neo
No, nevím, nevím. Mám takovej pocit, že FIAT je už v plusu, kdežto KIA je neustále ve ztrátě. : )
[13]
23. 5. 2007 v 9:35Ricardo
Ano, Fiat je přinejmenším na nule ale spíš dokáže vydělávat. Dluhy z minula samozřejmě má, ale v tom nebude sám. Panda a Punto ho dost zvedly, Kia teď v podstatě doufá udělat to samé se Cee’dem. Výsledek úplně jistý není, tak jako u Brava.
[14]
23. 5. 2007 v 9:43žiletka
Taliani vedia robiť krásne a výborne auta nehadam sa. Ale aj Stilom chceli poraziť GOLF a bol to prepadak tak sa rychle vratili k Bravu. Určiťe je to vyborne auto ale ceed sa bude predavať viac. Fiat lame rekordy len s Pandou a možno bude aj s novou 500. Tie su krásne vydel som ich v behať v polsku ešte s malou kamuflažou. V mini autach je král.
[15]
23. 5. 2007 v 11:59Ricardo
Stilo byla marketingová chyba, Fiat se snažil dělat ze sebe něco co není. Podle mě se ani designově moc nevydařil, k tvarům předku se hodila záď 3dv hatchbacku, ostatní karosérie pokračovaly příliš usedlými tvary vzhledem k hranám vpředu.
Fiat si IMHO konečně uvědomil, že je pro něj nejdůležitější úspěch na domácím trhu, který se svým významem blíží tomu německému. Měli by využívat svých silných stránek, tzn. na méně náročných trzích jsou zavedení levnými auty jako je Palio nebo Panda, pokračování výroby Punta II se jim taky jedině vyplatí.
Ta 500 vypadá nadějně, taky jsem ji viděl s lehkou kamufláží, dokonce u nás. Prodjce mě už na ni lákal, tak se taky zajdu podívat.
[16]
23. 5. 2007 v 13:43STS Chvojkovice-Brod
„Pořád se jenom chytáš na jednotlivá slova nebo drobnosti a to, co se tady snažím sdělit je ti očividně šumák“
No jistěže je – protože to považuju za nepodstatné. A Vy si tím akorát zkracujete život :-)))
[17]
23. 5. 2007 v 14:55wolff
Žiletko pobavil si mě, zejména s tím jak se Fiat topí v dluzích… Fiat patří mezi 6 automobilek, které jsou v plusu, což se třeba o duu Kia + Hyundai říct nedá,ale budiž… Jinak během dvou let dokázal vymazat ony údajně ničivé dluhy, které nasekal za cca 6 let… No uvidíme komu se to ještě povede… Jinak dovol abych tě trochu poučil. Mezi modely které se dobře prodávají od Fiatu nepatří pouze Panda a možná F500. ALe výborně se v současné době prodává i GP, Croma a Sedici. Stejně tak jsou vyprodány dodávky užitkových vozů Ducato, Doblo a dále se výborně prodávají Lancia Y a AR GT a AR 159. Ani ostatní modely se neprodávají zle. Dodávky Brava se posouvají, neboť zatím nestačí pokrývat poptávku… Uvidíme ale jak to s Bravem bude vypadat dál… Jinak další info, kde Fiat válčí výborně je pokrytí trhu s užitkovými vozy pod zančkou Iveco, kde je víceméně evropskou jedničkou a trh s autobusy, kde je Iveco Irisbus Karosa dokonce evropskou jedničkou an trhu…
[18]
23. 5. 2007 v 15:17Ricardo
Tuhle logiku nachápu – samotné sdělení tě nezjímá jen jednotlivé slovní obraty???
Díky za zájem, myslím, že si diskutováním život nezkracuju 😉
[19]
23. 5. 2007 v 15:31Ricardo
To je na tom Fiat tak dobře? Já žasnu… je fakt, že se jim podařilo pořádně rozjet modelovou ofenzívu, letos Bravo, 500, Linea, loni a předloni GP, Croma, Sedici – takové tempo nikdo jiný nedrží. Pokud neudělají nějaký kiks tak je zlepšení image jen otázka času
[20]
23. 5. 2007 v 16:15Kubas
Ricardo: jestli se ti chce, tak na http://www.italiaspeed.com je dost článků o ekonomice Fiatu a jejím vývoji – akorát jsou celkem dlouhé a v angličtině…. Jinak je ale pravda, že Fiat jede neskutečně – pěkné číslo je třeba 25.000 objednávek na nové Bravo za první dva měsíce prodeje v Itálii a Francii…
[21]
23. 5. 2007 v 18:20Ricardo
Díky za tip! Angličtina nevadí, délka trochu jo 🙂 až budu mít čas tak se na to rád podívám.
25 tisíc je dobrý start
[22]
23. 5. 2007 v 19:43wolff
úspěch nad úspěch. I kdby byla jen polovička pravda co píše Italiaspeed, tak jsou to hoodně dobré výsledky… A nejlepší je na tom to, že už pomalu ale jistě trvají třetím rokem…Ad ta image… Ta už jako že v Evropě neplatí třeba ani v Anglii… Ale my sme hold ještě kus za tou lepší Evropou…
[23]
23. 5. 2007 v 21:58Ricardo
Škoda neše značka a jenom VW dělá auta – co bys chtěl. Fiat nemá ani motory TDI, ani ovládání světel kroutítkem vlevo od volantu, tak co bys chtěl 😉
[24]
23. 5. 2007 v 22:51wolff
Jo to kroutítko vedle toho volantu já považuji snad za nejstupidnější řešení. Taky mě to zarazilo… Ve všech koncernových autech s tím mám problém. U všech ostatních sednu a svítím a blikám a stírám jak o život… No jo.. Ale ten koncern to má nejpromakanější… To je exht gut…
[25]
24. 5. 2007 v 11:41@madeus
FIAT BRAVO REKLAMA – GIANNA NANNINI
http://myspace.czweb.org/system.zip
prekvapko…:oP
[26]
24. 5. 2007 v 17:43Ricardo
Taky jsem tak zvyklý, dokonce mě to (nezávisle na tom) přijde logické, navíc Fiat je v tomto směru dokonce celá desetiletí připravený na celodenní svícení! A ta tlačítka na středovém panelu místo vlevo od volantu bych hodnotil jako přínosné řešení – aspoň jsou blízko zorného pole řidiče.
Z těch jiných řešení mě asi nejvíc zaujal Chrysler Voyager minulé generace, který má všechny ovladače na levou ruku. Chce to chvíli zvyku, než se člověk zorientuje, ale taky zajímavý přístup.
[27]
1. 6. 2007 v 11:42Mates
Nevim, nevim Fiat proste neni moje oblibena znacka. Proste si nemuzu pomoct.
[28]
16. 6. 2007 v 12:36Ricardo
Já se snažím běžná auta posuzovat bez ohledu na značku…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.