-
XF spy photos podruhé + něco navíc
Před měsícem jsem vám zprostředkoval fotky testovacího XF na sněhu. Nedávno jsem odhalil další fotografie ze zkušeních jízd. Prototyp je opět poměrně bohatě maskován, ale přesto lze vidět některé detaily a jedna fotka dokonce ukazuje zadní nápravu.
Zároveň se objevily fotky podezřele vypadajícího XK. Měla by to snad být XKR s motorem 5.0 V8 o výkonu 500 koní, ale víte jak to s těmi informacemi špionážních fotografů bývá…
zdroj: www.autoblog.nl
Hybridní spaceship Bravo BRAVO
29 Responses to XF spy photos podruhé + něco navíc
[1]
23. 6. 2007 v 6:26béčko
No a?!Maskovanie to aj tak má!:-/
[2]
23. 6. 2007 v 9:37Lonestarstate
Já nevím. Ale vždycky když vidím (C)-XF, tak mě přepadá pocit, že se dívám na nové Mondeo nebo že to vlastně může být nové cokoliv a kromě loga tam není vidět nic z Jaguáru. Jestli oni kluci z Jagu nezapomněli trochu na slogan z vlastní reklamy „Gorgeous can’t be ordinary even if it tries“. Chápu, že chtějí roztavit staromódní pečeť značky, ale kdo jim to bude žrát? Záď za kterou by se nemusela stydět Laguna? Co to má být? To už bych větší šance dával snaze změnit lidský vkus masivní reklamní kampaní. Slogany typu „Nicer with age“, „Modern but not post-modern“, „Curves are better“.
[3]
23. 6. 2007 v 11:59Ricardo
Béčko: jistě, taky to píšu. Kdyby na něm nebylo maskování tak napíšu, že unikly fotky nemaskovaného XF
[4]
23. 6. 2007 v 12:03Ricardo
Lonesi, toho zadku se bojím nejvíc. Sice není nic vidět, ale mám hrůzu z toho, aby se pod těma plachtama neukrývalo něco jako liftback. Od zadních dveří to nazančuje absolutně „nebritské“ tvary s nádechem asijkého designu. Ty světla se sice podobají na Mondeo, ale vypadá to, že budou mít designovou úroveň.
Marketingově zatím Jaguar těžce zaostává, nedokáže prodat technické vymoženosti, které zejména v XJ a XK má. Snad špatný marketing nepohřbí i XF… :-/
[5]
23. 6. 2007 v 14:32Richard
Zadní část je otázka, já osobně doufám v nějakou variantu Aston-Martin Rapide nebo MB CLS.
[6]
23. 6. 2007 v 14:56da_b0mb
hmmm ten zadek…….presne tak, doufam v podobu s AM…i kdyz to opravdu zavani Mondeem 🙁
[7]
23. 6. 2007 v 15:39Lonestarstate
Uvidíme. Pod maskováním ale ta záď vypadá hrozně vysoká, hlavně nárazník. Tím bude opticky ztrácet na CLS, Aston nebo XK.
[8]
23. 6. 2007 v 17:53Ricardo
Taky mě neladí ta výška zadku, ale dneska je to už prostě taková móda – vysoká linie oken a ještě o kousek vyšší záď. Pokud si dobře vybavuju koncept tak v něm byly ozvěny Mondea a Lexe IS, což by bylo u klíčového modelu Jaguaru dost smutné. Snad s tím něco udělají. Když nechtějí čerpat ze své historie, mohli by vyjít z tvarů 407 a Rapide. Trochu kultivovanosti, trochu sportovna. Velké plochy vzadu s malými detaily můžou celé to auto zabít.
[9]
23. 6. 2007 v 20:00PekelnáMicinka
Já se domnívám, že už je to „upečený“. Prostě stačí kouknout na koncept a trochu si to „polidštit“. Změní se jen plastové části, to co je z plechu, tak na to už asi bude sestavená linka, minimálně už bude navržená. Co se týká Mondea a IS, nadšený z toho nebudu, ale jestli to bude dobře prodejný, tak nad tím přimhouřím rád oko. To XK vypadá pěkně, nemůžu si pomoct, ale na té druhé fotce vypadá, jako kdyby měl kapotované kolo a la Citroen. A vypadá to docela zajímavě. O motoru 5.0 jsem nic nezaznamenal, má být přeplňovaný? On Jaguar ztrácí právě objemem motoru, konkurenční 6er má větší motory, SL, pominu-li AMG, tak taky.
[10]
24. 6. 2007 v 11:54da_b0mb
Kdyz koukam na ten koncept…tak mam strach. Kde je tradice? Co v nas bude budit dojem, ze je to starej dobrej Jag? Design to rozhodne nebude:-( Nekdo mu pustil žilou…modrou krev! Modelova rada asi potrebovala oziveni, ale ne tak radikalni. No uvidime az to bude oficialni. Kazdopadne bych nerad rikal „Good bye Jag“
[11]
24. 6. 2007 v 13:37alessio
Že si to tie automobilky nechajú.
[12]
24. 6. 2007 v 19:55ee
připadaj mi furt stejný tyhle auta
[13]
26. 6. 2007 v 14:49Ricardo
PM: ja nevim, me vysoky zadek k jagu proste nejak nesedi – S-Type i X-Type jsou v tomhle smeru povedene. Dneska se kazdy snazi delat zad vysokou a hodne zkosenou coz by melo navozovat ‚sportovni‘ dojem… no uvidime
Ten 5.0 V8 – psal jsem o nem uz minule, vim jenom to ze pet litru je maximalni mozny objem soucasne rady osmivalcu. Vic dostzu asi radi na marka
[14]
26. 6. 2007 v 14:51Ricardo
da_b0mb – asi takhle :-/ proste uvidime…
[15]
26. 6. 2007 v 14:51Ricardo
alessio, ty nejsi prece Alessio, zkus si vymyslet jiny nick 😉
[16]
26. 6. 2007 v 14:56da_b0mb
s tim zadkem mas pravdu…vysokej zadek „=“ sportovni dojem…Ale Jag neni Mondeo nebo Lancer. Ale musime doufat!!!:-) A o to vic potom bejt smutny 🙂
[17]
26. 6. 2007 v 15:09PekelnáMicinka
Ricardo: Me taky vysoky zadky k Jagu nesedi. A nejen k nemu. Je to proste trend ktery v nekterym kontextu vypada dobre a jinde naopak. Je skoda ze Jag je v pozici, kdy musi stavet modely podle trendu, zas na druhou stranu, bez nej by to bylo porad to same a je to to, co dovedlo XJ ke konci existence ve stavajici podobe. Mě by vysoký zadek nevadil, ale to provedení je příliš Fordovské. Zkrátka je třeba aby Jag někdo koupil a poskytl mu větší volnost, resp. nenutil ho akceptovat nějaký korporátní design. Ať sdílí techniku, resp. některé celky, ale design by měl Jaguar jasně odlišovat a zejména by do něj neměla být snaha vnášet prvky jiné značky z portfolia majitele. Jenže ono to je stejně dost špatné, chtělo by to někoho, kdo má technické know-how, kdo má technologie, kdo by Jagu umožnil sdílet své kvalitní celky. Nikdo takový, kdo by měl zájem, není. 🙁 Toyota je pasé, BMW nemá zájem. MB nějak nepřipadá v úvahu. Francouzi mi nějak nepasují. Dá se říct, že v podstatě Ford nic nevyřešil. Ba naopak, řekl bych, že přes krátkodobé zlepšení poslal kočku z Coventry do věčných lovišť. Kdyby možná o Jag neprojevil zájem tehdy, tak ho (možná) koupila jiná značka. Že by XF znamenalo eX Ford? Z těch fotek mi je skoro jasné, že na další generaci 5er bude ztrácet, přijde i nové E. O ukrajování koláče Lexusem, potažmo třeba nejvyšším Volvem ani nemluvě.
[18]
26. 6. 2007 v 15:27da_b0mb
Know-how a technologie ? Podle me by to chtelo spis najit genia…cloveka, ktery dokaze vnest do designu Jaguaru nejakou invenci, ktera ale zaroven bude dodrzovat urcity ramec tradice Jaguaru…no sakra jak to po sobe ctu, tak to vypada jako solidni sci-fi…to proste nejde! Budto design bude porad v duchu XJ,ktery bude jednu skupinku lidi nudit a druha skupinka konzervativnich bude nadsena…casem ale i oni zjisti,ze to chce zmenu (nejen obmenu motorizaci)…
[19]
26. 6. 2007 v 15:36Eichsenach
Čo vám na tom vadí? Chcete klasiku? Potom môžete na Jaguar zabudnúť
[20]
26. 6. 2007 v 15:58PekelnáMicinka
da_b0mb: Ano know-how a technologie. Přečti si v jaké souvislosti to píšu. Benzín a ostatní fosilie prostě dojdou a část aut bude muset „elektrifikovat“. To že mají nové Jags krásnou kastli z aluminia je fajn, ale není to vše. Psal jsem o potencionálním kupci, že ten by měl mít know-how a technologie. Protože přiznejme si to, že Jaguar samotný by asi nedokázal vyvinout konkurenceschopné hybridní pohony atd. Ano, genia by to chtělo, vím kam tím míříš, vpodstatě by to chtělo postavit gotický chrám se současnými prvky. Dost náročná kombinace. Já v XJ problém nevidím, nezdá se mi, že by se prodával až tak špatně, resp. v téhle třídě vozů stejně nelze stavět nějaké „výstřelky“. To si dovolilo jen BMW a nedopadlo to nejlíp. Naopak A8 se uchytila výborně se svým jednoduchým germánským designem. S-klasse se naopak začala tvářit sportovně. Zklamání spíš přišlo u S-Type a X-Type, které nesplnili ekonomické předpoklady. Jenže se zase dostáváme k neschopnosti marketingu Fordu/Jaguaru, prodat zboží pro řekněme specifičtější zákazníky. Byť, pokud je produkt kvalitní, ani to by neměl být problém. Ovšem nemůžou čekat, že s X-Typem dosáhnou čísel jako Passat nebo Mondeo. Jaguar se nesmí snažit být masovým zbožím, měl by se snaži podchytit vždy ty dorůstající specifické zákazníky. A těch by celosvětově nemělo být (a věřím, že není) málo. Pokud bych mohl změnit historii v tomhle ohledu, přál bych si vidět Jaguar v náručí Toyoty. Velká automobilka s velkými prodeji obyčejných, subjektivně někdy značně bezpohlavních vozů s dobrou spolehlivostí, by poskytla ochranou ruku a mateřství automobilce, s nižšími prodeji specifických, subjektivně velmi krásných vozů s pověstí méně spolehlivých vozů. Vydělaly by na tom obě značky. Jaguar by těžil z vývoje, stejně jako u Fordu, zároveň by byl spojován se spolehlivou značkou, zřejmě by stoupla i efektivita a snad by v marketingovém oddělení seděli výrazně plodnější lidé. A úplně nejlepší by bylo, kdyby mediální kampaně zařizoval VW Group. 😉 😀
[21]
28. 6. 2007 v 13:39da_b0mb
http://news.windingroad.com/body-stylesmarket-segment/sedans/spied-nearer-to-production-jaguar-xf/
tyhle fotky jsi uz videl Ricardo ?
[22]
28. 6. 2007 v 14:29PekelnáMicinka
da_b0mb: myslím, že už to někde bylo, nebo podobný fotky. Bohužel ani z nich nejsme dost moudří..
[23]
28. 6. 2007 v 14:46Alessio
Nechutnésf
[24]
28. 6. 2007 v 18:53Ricardo
da_b0mb: ne. a imho neukazuji vubec nic, auto je jeste vic maskovane a vzdau jsou namontovane nejake matouci prvky… presto diky
[25]
28. 6. 2007 v 19:00Ricardo
PM: Toyota…? No nevim :-/ Hlavne nechapu proj Ford dela kolem toho prodeje tolik reci. To je problem oslovit par vhodnych zajemcu neverejne a vymoct si tajne schuzky? Ja myslim ze ne – necekanych obchodu je dost. Misto nejake “gentlemanske“ dohody tady sledujeme verejne handlovani. Fiate nechces? ne? a co ty Renaulte? taky ne? Hyundai?
Kdyby mohlo byt po mym tak toho Jaguara koupim sam (za cizi penize – musim si najit rizikoveho kapitalistu 😀 ). Nebo at ho vezme BMW, to je silna a akceschopna firma. Hlavne ne nejaci laxni jizani jako Fiat (nic proti nim) nebo Renault, PSA. Chce to chladnou hlavu a schopnost byt uspesny. A to Fordu v pripade Jagu chybi. Udelal si z nej ubozaka mezi Volvem, Astonem a Landroverem. Kazda z tech znacek totiz Jaguar z jedne strany omezuje a brzdi moznosti pro rozvoj portfolia. Proto ma Jag jen jeden sportovni model, neuvazuje se o SUV (coz me teda ani moc nevadi) a v klicovych premiovych segmentech – stredni a vyssi stredni vystupuje velice nenapadne…
[26]
28. 6. 2007 v 22:16PekelnáMicinka
Jj, Toyota, ale to chtělo před xx lety. BMW by Jaguaru pomohlo, asi by tam vznikalo jakési tření mezi modely a možná by více lidí volilo BMW v kůži Jaguaru. Proto by v Mnichově asi řekli ne, i když zisky (po normalizování Jaguaru) by tekly do stejný kapsy. Myslím, že na to proniká ven příliš málo informací. S „jižany“ to vidím stejně, pro Jaguar vpodstatě nevhodný partner.
[27]
29. 6. 2007 v 13:03Ricardo
Po uvaze se nabizi jenom BMW, Mercedes, VW a ti blazni z Cerberusu (je to tak spravne?). VW uz ma Audi a Bentley takze Jaga asi nepotrebuje, mercedes se prave zbavil problemoveho Chrysleru, takze jsem zase u BMW. Jizni koncerny jsou Jaga schopni leda definitivne poslat pod drn a asiati nejsou blazni aby kupovali upadajici znacku bez moznosti rychleho zisku a nejakeho sdileni technologii :-
[28]
1. 7. 2007 v 0:57Alessio
Nikdy, nikdy nehovorím po slovensky – danieli, to jsi vážně taký troubík? Proč píšeš pod mým nickem? Já také nepíši pod nickem DanielDesign – mám začít?
[29]
3. 7. 2007 v 9:09Richard
Nevím, jestli mi něco neuniklo, ale na http://www.jaguar.com je v animaci podle mě záď produkční verze XF.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.