-
Superb potřetí I.
„Vážení diváci u televizních obrazovek, nyní můžeme vidět vbíhat do cíle třetího a tedy posledního Ronaulta!“
S „trochou“ odstupu za kolegy přidávám své postřehy i já, nesnadná úloha třetího, budu se snažit neopakovat již řečené.
Sedíce v terminálu III letiště V. Havla pozoruji novou Octavii III, stříbrná sic ohraná a nudná, stále však pro oktávii šik. Kolem přešlapují známé tváře z automobilových magazínů a televize. I já jsem pro dnešek automobilovým novinářem. No vidíš, splnil se ti sen ze školních lavic. Následuje seznámení s představiteli Škodovky, doprovodem redakce, dalšími bloggery a letíme. Postřeh ze 4500 m – Česká republika je žlutá, Rakousko ne, tam řepka nefrčí.
Rakousko z nebe, žádná řepka, jen větrníky
Zbytek probíhá víceméně klasicky kongresově, převzetí jmenovek, psacích pomůcek s tím správným logem, produktová prezentace s drobným rautíkem, kde se přesouvám hned poté, co se dozvídám o nové dvoustupňové automatické převodovce. Rozdíl zde však je, volba auta. Jelikož jediný šestiválec první ukořistil kolega Vaverka, tak vzhledem k uspokojení co největšího počtu čtenářů volíme 2,0 TDI 125 kW v manuálu.
Před hotelem stojí odhadem třicet Superbů všech barev a druhů, což je výborná příležitost pro subjektivní zhodnocení toho nejdůležitějšího na faceliftu – designu. Nové mlhovky, jednodušeji tvarovaný nárazník, nová maska, to vše přidávává na dynamičnosti. Superb vypadá nyní svěžeji a lehčeji. Největší změna se udála na zádi liftbacku. Ano, zadní světla vypadají jako větší bratříčkové Audi A4, ale snaha o originalitu za každou cenu nevede vždy k tíženému výsledku, jak jsme mohli vidět před faceliftem. Jestli nyní již pro škodu charakteristické trojúhelníky kolem SPZ na pátých dveřích kombi vypadají dobře nebo ne, nechám na Vás, mě nevadí.
Asi je všem jasné, proč má Rohypnol nick Rohypnol?
V interiéru se mnoho mnoho neudálo. Krom nových odstínů a potahových materiálů se změnil volant, který již nemá naroubovanou ozdobu ve tvaru U a i teď padne dobře do ruky. Jinak v podstatě vše zůstalo naštěstí i bohužel při starém. Naštěstí zůstal královský prostor na zadních sedadlech, a bohužel o něco užší interiér, který mne omezuje jen na sedadle spolujezdce v úrovni levého kolena. Naštěstí zůstaly pěkné a kvalitní materiály a bohužel zůstala navigace Columbus. O té více níže. V otázce sedadel se přidávám k Rohypnolovi, také jsem dlouhou dobu hledal správné nastavení bederní opěrky a celého posezu, ale marně. Možná to chce delší nastavování, jinak jsou materiálem i absencí zbytečného bočního vedení sedadla bez výhrad.
Mnoho uživatelů si navigaci Columbus chválí. Jistě, je propojena s Maxi Dotem (či jak tomu škodovka nadává – co ji jiného také zbývá, když je navigace zcela neergonomicky mimo zorné pole) a vypadá v interiéru efektně. Ovládání má plusy i mínusy. Dotykový display v kombinaci s tlačítky umožňují nejen snadnější ovládání než joysticky, zároveň se dá i na nerovnostech trefit do požadované funkce, což s dotykovou obrazovkou jde o poznání složitěji. Horší je samotné navigování a nastavování. Druhý vůz neměl při startu nastavenou hlasovou navigaci, i po 30 km se mi ji nepodařilo aktivovat. O to větší překvapení bylo, že jakmile jsem přesedl za volant já, sama začala hlásit… ovšem jak! Kostrbaté čtení paní z programu Voice Reader posílá v zatáčce k „odbočení na konci ulice“, hlásí buď pozdě nebo zbytečně brzy, na jedné křižovatce doprava a na druhé pro změnu „otrava“. Dát 23 800 Kč za to, že v autě máte paní, pro kterou je ježdění s vámi otrava, je trochu moc. Z druhé strany, když Vás omrzí, stačí nechat auto přes noc na ulici.
Ale vzhůru za volant! Jako první řídí Rohypnol. Vymotává se opatrně, ale díky druhé generaci parkovacích senzorů s přehledem (jedna z novinek faceliftu), z parkoviště. První kilometry po dálnici se vlečou. Po sjetí z dálnice je to velká změna, zatímco doma se snažím za každou cenu výmolům vyhnout, v Rakousku je nutno pro simulaci domácích podmínek výmoly vyhledávat… ale to vlastně není žádná novinka! Jakmile opouštíme Vídeňskou aglomeraci se silnice začíná pěkně klikatit v Litavských horách, provoz řídne, nastal čas Superb trochu více odzkoušet.
Do 2500 ot. dvoulitrový diesel se 125 kW o sobě nedává příliš znát, výkonové mrtvo pod 2000 ot. jsem si odzkoušel i já. Po překročení 2500 otáček motor ze sebe dostává maximum. Předjíždění, pokud máte správně zařazený stupeň, je opravdu hračka. Výkon je dostupný do téměř 5000 ot./minutu. Pro mne je to spíše nečekaná charakteristika, nejsem si jist, jestli ji běžný majitel dieselu toto ocení. O spotřebě se rozepsal více Rohypnol, na ten údaj, přiznám se, jsem se nezaměřil. Trochu horší proti konkurenci je odhlučnění a přenos vibrací do interiéru..
Těžký diesel vpředu a karoserie sedan nechává tušit nedotáčivost . V podstatě nezáludné jízdní vlastnosti dávají řidiči s dostatečným předstihem o počátcích nedotáčivosti hlasitě znát, současně mají v této chvíli ještě prostor pro korekci, obzvláště v táhlých zatáčkách, jak předvádí za volantem Ja První 123. Prudší změny směru nebo ostré vracečky už Superbu nepřekvapivě nejdou, velikost a váha tomu odpovídá. Jsou zde lepší, místo ke kritice vzhledem k určení zde však rozhodně není.
V tomto místě bych rád poděkoval řidiči světle modrého kombíku, který buď přecenil své síly či přehnal rychlost v pravotočivé zatáčce a skončil se sotva řiditelným autem v protisměru, kde se právě nacházela naše posádka. Mohlo auto.cz jako první na webu přinést první crashtest faceliftovaného Superbu spolu s každoročním článkem „vzpomínáme“.
A to už jsme v cíli prvního dílu u Neziderského jezera…
Superb potřetí II. Krátký let „i“40 milimetrů nad zemí
20 Responses to Superb potřetí I.
[1]
29. 5. 2013 v 08:21GTI
No konečně. Blog důstojný předmětné akci. Velká pochvala Ronaulte.
[2]
29. 5. 2013 v 08:47Ronault.
[1] Díky… inu 3 dny dovolené pak bylo odměněno řadou služeb… a když jsem napsal celý článek a dal uložit na flashku, kterou jsme s fotkami dostali, tak tam článek nebyl… asi nějaká Škodovácká skrytá cenzura negativního hodnocení 😀
Bude ještě pokračování…
[3]
29. 5. 2013 v 10:09Matuji
Nemůžu si pomoct, ale ten facelift se mi vyloženě nelíbí. Ten zadek mi příjde jak naroubovaný z jiného vozu. Ještě se na to skočím mrknout na živo, ale zatím to je pro mě zklamání 🙁
[4]
29. 5. 2013 v 20:32šmoula nešika
Líbí. Hlavně ty fotky jsou supr. Těším se na pokračování.
[5]
30. 5. 2013 v 06:24webpaja
Prima počteníčko, všichni tři jste byli famózní 🙂
[6]
30. 5. 2013 v 07:36šmoula nešika
webpaja: Ano, při další příležitosti bych je bral všema deseti. Jsou to skvělá trojka. Já První 123 řídí, rohYpnol píše a Ronault dělá srandu. A když to říkáš i ty…
[7]
30. 5. 2013 v 17:39rohYpnol
Dobře. Potřetí, přesto žádné opakování 3x řečeného…
Snad jen to vymotal… Děláš jak kdybych ani neuměl zařadit zpátečku 😉
Pár věcí bych mírně poopravil, resp. upřesnil. Nebyl to velmi pravděpodobně Combi, co nás minul v kouřovém dýmu z pneumatik v nezvládnutém projetí, ale sedan. Vzhledem k jízdnímu stylu mám velmi významné podezření na jistého novináře z konkurenčního webu, který rád vystavuje na odiv své řidičské schopnosti… Ale to je jen domněnka.
No a ke spotřebě – ona to byla spotřeba po úvodní části. Konečná byla s 2.0 TDI 7,9 l (dle PP), no a na výsledek 1.8 TSI jsem se z ekologického souznění raději nepodíval 🙂
Chválím popis jízdních vlastností. U mě to vyznělo možná až příliš vychvalovačně… (ale s ohledem na Passat B5.5 jsem zkrátka čekal otesánka). Zpětně bych vyzdvihnul to, že jízdní vlastnosti jsou (hlavně u 2.0 TDI) především velmi bezpečné a auto dává řidiči jasně najevo, o co právě jde. Zkrátka zvládne mnohem víc, než bude jeho normální řidič potřebovat a po celou dobu je velmi dobře dávkovatelný, elektronika zasahuje velmi citlivě (myšleno hlavně při prudkém brždění, při jízdě nějak nebyl čas sledovat ESP). Auto zkrátka řidiče nevytrestá. Na to, k čemu je vůz určen, zkrátka výborný – to jsi vystihl velmi dobře.
A teď jemná konspirace:
„…Právě dnes (30.5., pozn.) začíná Škodovka v závodě v Kvasinách vyrábět faceliftované modely Superb a Superb Combi …“ – tedy jinými slovy – my jsme nejezdili sérivou produkcí (?!) 😉
[8]
30. 5. 2013 v 18:35Ronault.
[3] Na živo to pro mne představuje opravdu zlepšení
[4] Pokračování je hotovo, teda v podstatě. Každopádně díky
[5] Díky, ještě to bude pokračovat.
[7] Však to motání nebylo určeno tobě ale tomu docela malému parkovišti a v podstatě ještě hůře jsme dopadli cestou zpět, ale to se opět předvedl Columbus…
Podle mě to byl na 90% kombík, přecejen jsem seděl vpředu, tak jsem na to lépe viděl… kterýpak to byl novinář, netuším, kdyby se přiznal, ulehčil by nám pátrání.
Tak to jsem já a Ja první pak pěkně šlapali 2,0 TDI po krku, 7,9 😎
To s těmi nesériovými vozy se dalo čekat, obvykle se pro novináře vybírají lepší kousky, ale jestli t obylo i tentokrát… nevím, možná příště po tvé fotce interiéru použijí nějaké to lepidlo a přilepí gumové součástky 😀
Ad jízdní vlastnosti, v podstatě chválím, ale mě se přecejen asi líbily více… a o tom v příštím článku, na webu buď dnes nebo v pátek nebo sobotu… 😉
[9]
30. 5. 2013 v 19:42rohYpnol
[8] já vím na beton, že to byl sedan a ne Combi. Zřejmě jsi byl tak nervově rozhozený, že jsi nerozeznal Combi od sedanu. Já jsem stabilizovaný rohypnolem ;-D Takže moje podezření je na P.J. (jezdí jako dobytek…)
[10]
30. 5. 2013 v 20:02rohYpnol
Doplnil jsem u mě důkaz do fotogalerie pod můj blog. Jasný sedan 😉
Navíc mrkni na vyklopené sluneční clony, k tomu Shark Blue, světlá košile… Podle mě až moc náhodná shoda s fotografiemi z testu P.J. …
Už několikrát jsem ho kritizoval za jeho způsob jízdy, stále nic. Evidentně si koleduje o křížek.
[11]
30. 5. 2013 v 21:18Ronault.
[10] To jsou velmi přesvědčivé důkazy… tak tedy měl jsi pravdu, já musel zachraňovat situaci, ty ses kochal a točil to rodinného archivu 😀
Kterýpak web máš na mysli?
[12]
30. 5. 2013 v 21:28Ronault.
Tak už jsem si pana Jandu dohledal. Je tam i video, jak řídí, ale ten moment, kdy auto neměl pod kontrolou raději přepl do interiéru… fikané… v podstatě vždy, když míjí auto to přepíná…
[13]
30. 5. 2013 v 22:02rohYpnol
[12] smutné, ale je to tak. Dříve měl onboard tak, že byla vidět rychlost na navigaci. Poté, co jsem velmi kritizoval chování a rychlosti, jakými se v běžném provozu (=neuzavřená komunikace) pohybuje, nastavil kameru pouze na výhled z vozu.
Ve Vídni pak vystříhal části, které se nehodili… Upřímně podle mě novinářský dobytek. A to, že řídit umí, na věci nic nemění. Je to přesně o tom, co jsem psal – mít v hlavě srovnané, co si můžu v běžném provozu dovolit!
P.S. Netvrdím, že to byl P.J., ale dávám tomu 95%, že záběr s vytřeštěným Ronaultem za volantem a já první 123, který hledá tlačítko katapultu, zmizel z jeho on-board kamery v jeho digitální střižně…
[14]
30. 5. 2013 v 23:11majk162
Pavel Janda je dobytek. To, že ovládá dobře auto a že řídit bez debaty umí, jej neopravňuje k jeho stylu jízdy na veřejných komunikacích a hazardování se zdravím a životy ostatních. Rád se ve videích chlubí svým uměním, ale vždy si říkám a trnu co mu vjede ze zatáček do cesty. Za to by mu měli řidičák sebrat. Ať si to zkouší na okruzích a neohrožuje životy druhých.
Jinak fajn blog a pochvala pro všechny tři účastníky testů. Všechny příspěvky jsou velmi čtivé a je to osvěžení oproti rutinní práci zdejších redaktorů. Jen tak dál pánové. Pokud máte čas a občas nějaké auto otestujete, určitě přidejte blog. Je fajn si přečíst o autě z jiného úhlu pohledu.
[15]
31. 5. 2013 v 12:49VáclavI
Ronaulte – díky, zase jednou objektivní posouzení vozu. Jinak pan Janda je naprostý ubožák, zatímco jiní testéři, když chtějí testovat rychlost vozu, tak jdou na nějaký okruh – viz. Honza Koubek.
[16]
31. 5. 2013 v 17:09Ronault.
[12] Vaclave, rádo se stalo. Během dneška až zítřka by mělo být zde ještě pokračování. Volíš tvrdá slova, ale taky mi tento přístup není po chuti.
[17]
31. 5. 2013 v 21:18woody-alien
Hezký, Ronaulte, hezký – čekal jsem jak to pojmeš, laťka byla dosti vysoko. A tys to prostě vzal „horajnem“, jinak a přitom laťka nespadla. Body k dobru máš za ten vyhýbací manévr a taky za návod, jak se snadno a rychle zbavit nežádoucí navigace. 😀 Tak jo, těším se na pokračování.
[18]
31. 5. 2013 v 23:03Ronault.
woody: chtěl jsem dneska, ale okolnosti (čti práce/ranění) mi nedala možnost a zítra… no… vypadá, že bude sobotní přesčas… uvidím, práce má přednost… 😉
[19]
1. 6. 2013 v 21:14šmoula nešika
No, Ronaulte, ty musíš mít tedy hodně náročnou práci.
[20]
2. 6. 2013 v 13:22Ja Prvni 123
🙂
Hezký…
Jinak ten co řídil to „rozmazaný auto“ řídit neuměl!
Jestli to byl P.J. fakt nevím.
😉
Komentáře nejsou povoleny.